26 - 230 років від дня народження Франца Ксавера Вольфганга Моцарта (1791–1844), австрійського піаніста, композитора, диригента, педагога 160 років від дня народження Важі Пшавела [справж. – Лука Павлович Разікашвілі (1861–1915)], грузинського письменника, поета, класика грузинської літератури 130 років від дня народження Марії Михайлівни Донцової (1891–1978), української письменниці, поетеси, журналістки, громадської діячки (США) 90 років від дня народження Івана Михайловича Дзюби (1931), українського письменника, публіциста, літературознавця, критика, дисидента, громадсько-політичного діяча, Героя України (2001) 28 - День пам’яті святого рівноапостольного князя Володимира – хрестителя Київської Русі День хрещення Київської Русі-України Відзначається щорічно відповідно до Указу Президента України № 668/2008 від 25.07.2008 р. 120 років від дня народження Марії Михайлівни Романівської (1901–1983), української письменниці, сценаристки, казкарки 110 років від дня народження Джорджо (Володимира-Джорджо) Щербаненка (1911–1969), італійського письменника українського походження, «батька італійського кримінального роману» 29 - День Сил спеціальних операцій Збройних Сил України Відзначається щорічно відповідно до Указу Президента України № 311/2016 від 26.07.2016 р. 75 років від часу скликання (29.07–15.10.1946) Паризької мирної конференції для розгляду проєктів мирних договорів між державами антигітлерівської коаліції 180 років від дня народження Генрі Мортона Стенлі [справж. – Джон Роулендс (1841–1904)], американського журналіста, дослідника Африки (відкрив річку Конго, розгадав загадку витоків Білого Нілу) 30 - Міжнародний день дружби Відзначається щорічно відповідно до рішення Генеральної Асамблеї ООН A/RES/65/275 Всесвітній день боротьби з торгівлею людьми Відзначається щорічно відповідно до рішення Генеральної Асамблеї ООН A/RES/68/192 День звільнення м. Авдіївки від російських окупантів (2014) 160 років від дня народження Любові Олександрівни Яновської (1861–1933), української письменниці, громадсько-політичної діячки 80 років від дня народження Костянтина Миколайовича Тищенка (1941), українського мовознавця, перекладача, педагога
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Електронний каталог
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Інформаційна сторінка
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

Інформаційна сторінка «На допомогу вчителю фізики»

alt

Із матеріалів газети для вчителів фізики (№ 12, 2016 р.).

Пропонуємо ознайомитись із статтею учителя фізики Зміївського ліцею  Харківської області ОЛЬГИ ФАДЄЄВОЇ  «Розвиток творчого потенціалу учнів»: на уроках фізики та в позаурочний час».

 

 

 

У статті подано теоретичний і практичний матеріал з досвіду розвитку творчого потенціалу учнів на уроках фізики та в позаурочний час, показано результативність роботи вчителя. Матеріали, вміщені у статті, допоможуть творчим учителям під час підготовки обдарованих учнів до наукових конференцій, семінарів, турнірів юних фізиків.

Формування й розвиток творчих здібностей учнів є нині однією з найнагальніших проблем української системи освіти. Одним із основних чинників, що впливають на якість навчання учнів, є цікавість до навчання.

На думку автора статті, учитель повинен бути не джерелом інформації, а організатором навчальної діяльності учнів. Людину не можна примусово навчити, розвинути, виховати. Людина може лише навчитися, розвинутися, виховатися. Тому школа, учитель повинні навчити дитину самосвідомості, самоаналізу, дати поштовх до саморозвитку, запалити в ній вогник бажання вчитися.

Яка ж мета роботи?

Слід забезпечити розвиток і саморозвиток особистості учня, враховуючи його індивідуальні здібності й життєвий досвід.

Який же напрям формування творчої активності учнів?

На думку автора, найперспективніший напрям формування творчої активності учнів на уроках фізики – це індивідуальний підхід і розв’язання різнотипних творчих завдань. Системний психолого-педагогічний супровід розвитку творчих здібностей учнів створює сприятливі умови для врахування індивідуальних особливостей, зацікавлень і потреб учнів, для формування у школярів орієнтації на той чи інший різновид майбутньої професійної діяльності.

Які ж складові формування цікавості до предмета?

Однією з важливих і ефективних складових формування цікавості до предмета й навчання є система творчих вправ. Прикладами таких творчих вправ є виготовлення приладів, моделей, виконання домашнього лабораторного експерименту, написання казок, фантастичних оповідань, віршів на фізичні теми. Розвиток творчих здібностей учнів тісно пов'язаний із розвитком їхнього творчого мислення.

Які ж шляхи формування технічної творчості учнів?

Говорячи про формування цікавості до предмета фізики, не можна спинитися на вихованні в дітей технічної творчості. Учні неабияк цікавляться технікою. Починаючи з 7-го класу, дитина вчиться виконувати творчі завдання з виготовлення саморобних приладів. На уроках фізики вчитель проводить захист проектів, учні залюбки демонструють свої моделі. Усвідомлення успіху пожвавлює цікавість учнів, що ще більше активізує розумову діяльність і призводить до формування позитивної мотивації до навчання.

На думку автора, найперспективніший напрям формування творчої активності учнів на уроках фізики – це індивідуальний підхід і розв’язання різнотипних творчих завдань.

Матеріал підготувала: ТУРКАЛО О. М.

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: