«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

There are no translations available.

altУчителеві-предметнику

(тижнева оглядова інформація літератури 4 -10 лют.  2019 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів у загальноосвітній школі»

 

Фізика

Кондратенко М. В. Маса тіла й густина [Текст]: оцінювання навчальних досягнень. 7 клас / М. Вф. Кондратенко // Фізика в шк. України. - 2019. - № 1-2. - С. 8-15.

         У статті запропоновано систему контролю за формуванням рівня навчальних досягнень учнів у комплексній формі. Така форма діяльності дозволяє найбільш цілісно підійти до оцінювання конкретої теми - модуля. Кожен такий модуль представлений тестами й різнорівневими розрахунковими завданнями  (рівні А, В і С). Як приклад читачам пропонується комплексне завдання модуля 3.1 «Маса і густина2 - теми № 3 «Взаємодія тіл» (7 клас).

Міхеєнок Н. О. Електричний струм. Електрична провідність металів. Дії елекричного струму [Текст]: 8 клас / Н. О. Міхеєнок // Фізика в шк. України. - 2019. - № 1-2. - С.25-28.

         Стаття представляє хід уроку, в якому учні з’ясовують фізичну природу електричного струму, вказують умови його виникнення та існування; розвивають мислення, пам’ять, уміння порівнювати подібні матеріали, виявляти аналогії, узагальнювати, робити висновки; формують такі якості, як відповідальність, організованість, дисциплінованість. Під час вивчення нового матеріалу демонструється дослід, під час якого електроскоп заряджають за допомогою сбонітованої палички, потертої об хутро. На етапі закрілення вивченого матеріалу пропонується «Літературна хвилинка» та гра «Поясни дослід».

Нетребенко М. А. Тиск твердих тіл на поверхню. Сила тиску [Текст]: 7 клас / М. А. Нетребенко // Фізика в шк. України. - 2019. - № 1-2. - С. 19-22.

         Метою представленого уроку є сформувати в учнів поняття про тиск як фізичну величину та одиниці тиску; дослідити на уроці залежність тиску від сили тиску та від площі поверхні; навчатися застосовувати знання про тиск у щоденному житті. Під час уроку учні грають у гру «Доміно», створюють проблемну ситуацію, вивчають новий матеріал. На етапі закріплення знань розв’язують задачі.

Мистецтво в школі

Ампросянко Олена. Віртуальна мандрівка до музеїв світу [Текст]: урок мистецтва у 8-му Кл. (за підруч. «Мистецтво». 8 клас, авт. Л. Г. Кондратова) / О. Ампросянко //Шкільний світ. - 2019. - № 2(802). - Вкладка «Образотворче мистецтво». - № 1(127). - С. 3 - 10. - Бібліогр. в кінці ст.

Упродовж уроку у цікавій інтерактивній учні ознайомлюватимуться з найвідомішими художніми музеями та картинними галереями світу колекції музеїв Уффіці, Лувру, Національної галереї Лондона та інші). Навчатимемо їх не лише споглядати, а й бачити, думати, висловлюватися про теми, проблеми, що порушуються в усі часи в мистецтві. Тип уроку: урок - віртуальна виставка. Методи навчання - пояснювально-ілюстративний, дослідницько-пошуковий.

Просіна Катерина. Кляксографія: креативні технікина уроках образотворчого мистецтва [Текст] / К. Просіна // Шкільний світ. - 2019. - № 2(802). - Вкладка «Образотворче мистецтво». - № 1(127). - С. 1 - 2.

Нестандартні, нетрадиційні способи малювання - справжня знахідка для вчителя образотворчого мистецтва. Вони допоможуть урізноманітнити уроки та розкрити перед дітьми незліченні творчі світи. У статті пропонується техніка кляксографії, що допоможе виявити творчі здібності та індивідуальність кожного учня.

Решова В. І. Вивчаємо нот із другої октави [Текст] / І. В. Решова // Мистецтво в школі: музика, образотворче мистецтво, художня культура: наук.-метод. журн. - 2019. - № 1. - С. 24 - 25. - Ббліогр.: 6 назв..

Описується урок сольфеджо для учнів 1-го класу музичного профілю спеціалізованої школи естетичного виховання. Навчальною та розвивальною метою уроку є закріплення знань нот першої октави та вивчення ноти другої октави скрипкового ключа; опанувати поняття «регістр» і «октава»; формувати вміння запису нот; розвивати вокальні вміння та навички.

Ромашко Л. М. Турнір знавців образотворчого мистецтва [Текст]: (позаклас. захід для уч. 6-х кл.) / Л. М, Ромашко // Мистецтво в школі: музика, образотворче мистецтво, художня культура: наук.-метод. журн. - 2019. - № 1. - С. 32 - 39.

Мета пропонованого заходу: формування ключових компетентностей: уміння вчитися - висловлювати свої думки та почуття від перегляду творів мистецтва, формулювати судження про мистецтво та мистецькі явища, коментувати й оцінювати власну художню діяльність; математична компетентність - усвідомлювати взаємозв’язок математики й мистецтва на прикладах творів різних видів мистецтва; ініціативність і підприємливість - уміння працювати в команді для пошуку й розв’язання художньо-творчих завдань, презентувати власні твори, пропонувати ідеї, шляхи розв’язання  творчих завдань, оцінювати й визначати свої сильні  та слабкі сторони; екологічна грамотність і здорове життя - уміння використовувати мистецтво для вираження власних емоцій, почуттів, переживань та впливу на власний емоційний стан.

Історія. Правознавство

Бабич М. М. Програма факультативу «Підготовка до ЗНО. Історія України». 10-11-й клас [Текст] / М. М. Бабич // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2019. - № 1/2. - С. 20 - 25. - Бібліогр.: 20 назв.

Навчальну програму факультативу «Підготовка до ЗНО. Історія України» для учнів 10-11-х класів розроблено на основі Державного стандарту базової і середньої освіти з урахуванням змісту чинної програми з історії України для 5-11-х класів. Викладання факультативу будується як повторення  та поглиблення вивчених питань, сформованих в учнів  знань про основні політичні, соціально-економічні, культурні події, явища та процеси минулого, діяльність видатних історичних діячів, а також корегування рівня сформованості в учнів загально предметних історичних умінь. Метою факультативу «Підготовка до ЗНО. Історія України» є розвиток та удосконалення історичних компетентності учнів та цілеспрямована підготовка їх до зовнішнього незалежного оцінювання.

Доценко Л. Л. Інтеграційний підхід до викладання суспільних предметів [Текст] / Л. Л. Доценко // Історія та правознавство. - 2019. - № 1/2. - С. 4 - 8. - Бібліогр.: 12 назв.

У статті дається визначення поняття інтеграції та інтегративного підходу до навчання як одного із головних дидактичних принципів. Актуалізується інтеграція навчання як одна з найперспективніших інновацій, яка здатна вирішити численні проблеми освітнянської системи. Розглядаються основні засади, на яких базується інтеграція навчання. Визначається мета інтегрованого навчання та описуються методичні принципи інтеграції навчальних предметів в сучасній школі.

Машика В. Задачі з цивільного права [Текст] / В. Машика // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2019. - № 3. - С. 17 - 25.

Публікація пропонує добірку задач з правознавства для профільних класів, спрямованих на вироблення в учнів навичок із розв'язання правових задач, спрямованих не лише поглиблення знань, а й розвиток умінь щодо застосування на практиці набутих правових знань.

Підготували бібліографи В. О. Ковпак, О. П. Северин., О. М. Туркало.