24 червня – 125 років від дня народження Володимира Юхимовича Січинського (1894-1962), українського мистецтвознавця-енциклопедиста, бібліографа; 95 років від дня народження Богдана Йосиповича Чалого (1924-2008), українського письменника; 25 червня – День митної служби України; 85 років від дня народження Мирослава Гнатовича Стельмаховича (1934-1998), українського філолога, доктора педагогічних наук; 27 червня - 55 років тому (1964) у Вашингтоні відкрито пам`ятник Т. Г. Шевченку; 28 червня – День Конституції України; 95 років від дня народження Олесі Йосипівни Кравець (1924), українського прозаїка; 29 червня – 170 років від дня народження Олени Пчілки (Ольга Петрівна Косач) (1849-1930), української письменниці, фольклориста, етнографа; 30 червня – День молоді; День молодіжних та дитячих громадських організацій.
Как сделать потолок из гипсокартона. Как сделать подвесной потолок в доме. Какой потолок лучше сделать. Отделка ванной комнаты. Быстрая отделка ванных комнат панелями. Отделка ванной комнаты пластиковыми панелями. Кровля крыши профнастилом. Качественные материалы для кровли крыш. Крыша из мягкой кровли. Самоделки для сада. Успешные самоделки для сада своими руками. Самоделки для сада и огорода. Ванная мебель для ванной комнаты. Купить мебель для ванных комнат недорого. Заказ мебели для ванной комнаты. Бизнес малое производство. Самый малый бизнес идеи производство. Новый бизнес производство. Монтаж дверей своими руками. Быстрый монтаж входных дверей. Легкий монтаж пластиковых дверей. С чего начать ремонт квартиры. Быстрый ремонт дома с чего начать. Ремонт своими руками для начинающих.
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Електронний каталог
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Інформаційна сторінка
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

altУчителеві-предметнику

(тижнева оглядова інформація літератури (1-7 квіт. 2019 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів у загальноосвітній школі

 

Українська мова та  література

Вірченко, К. В. Андрій Чайковський "За сестрою" [Текст] : 7 клас / К. В. Вірченко // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2019. - N 7/8/9. - С. 20-23.

         У матеріалах журналу опубліковано розробку уроку української літератури у 7-му класі на тему: «А. Чайковський «За сестрою». Образ Павлуся як утілення благородства й лицарства, сміливості й винахідливості. Родинні цінності й патріотизм у повісті». Упродовж навчального заходу практикуватимуться такі методи, прийоми та форми роботи як усне мовлення, асоціативний кущ, словникова робота, сенкан, гра «Так-ні», робота в парах, бесіда, складання паспорта героя та ін. За типом шкільне заняття є уроком засвоєння нових знань, формування умінь і навичок учнів щодо характеристики образу.  

Кучер, О. А.  Підмет як головний член речення. Способи вираження підмета [Текст] / О. А. Кучер // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2019. - N 7/8/9. - С. 24-28.

         Подано матеріали конспекту уроку української мови. Мета навчального заходу: узагальнення знань школярів про словосполучення і речення; розширення поняття про підмет як головний член речення; розвиток пам’яті, творчої уяви, мислення; формування орфографічних навичок; виховання мовленнєвої культури учнів засобами народознавства. Типологічно презентований навчальний захід є комбінованим уроком засвоєння знань з елементами нестандартності.  

Марченко, Т. М. В'язень Ізюмського острогу. Поезії П. А. Грабовського, написані в Ізюмській тюрмі [Текст] / Т. М. Марченко // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2019. - N 7/8/9. - С. 86-91.

         На сторінках науково-методичного журналу вміщено розробку навчального заходу з української літератури, присвяченого одному з епізодів життя видатного українського поета, лірика, публіциста, перекладача, яскравого представника інтелігенції - Павла Арсеновича Грабовського (1864-1902). Досліджується період з грудня 1886 року до липня 1887 року в житті і творчості поета, коли він перебував в ізюмській пересильній тюрмі. Навчальний захід, який за формою є науково-дослідницькою лабораторією, покликаний допомогти школярам усвідомити значення творчості митця у вказаний період (власне, йдеться і про поезії, написані у важких умовах), ознайомитися із тематичною панорамою віршів поета, розвивати навички виразного читання поезій.

Римар, Н. В. Узагальнення й систематизація вивченого з теми "Дієслово" [Текст] : урок-ярмарок: 7 клас / Н. В. Римар // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2019. - N 7/8/9. - С. 17-19.

         Оприлюднено матеріали конспекту уроку української мови для 7-го класу. Метою уроку є: узагальнення й систематизації вивченого школярами з теми «Дієслово»; розвиток практичних вмінь, культури мовлення; виховання любові і поваги до рідного слова. Упродовж уроку застосовуватимуться такі методи і прийоми роботи як лінгвістична гра «Так чи ні», вправи «Архітектор», «Усне малювання», музичний диктант, лексична хвилинка, гра «Ланцюжок» (виконується пиьсмово), вибірковий диктант та ін. За формою навчальний захід є уроком-ярмарком.

Фізика

Бубняк Д. І. Вареники і фізика [Текст]: фізична літературно-музична композиція / Д. І. Бубняк // Фізика в шк. України. - 2019. - № 5-6. - С. 50-55.

         Педагогічний досвід переконує, що ефективний вплив на учнів чинить такий навчальний матеріал, який здатен викликати емоції, переживання, збагатити їхній інтелект та духовний світ. Цьому сприяє впровадження ігрових технологій навчання фізики, проведення ігор на фізичному матеріалі як на уроках, так і в процесі позаурочної роботи. За тиждень до проведення пропонованого заходу виділяють дві команди (по 6-7 учнів), кожна з яких обирає свого капітана. Команди одержують свої домашні завдання від викладача. В якості додатків пропонуються проведення конкурсів «Розумний вареник», «Як господиня навчилася варити вареники».

Гуменюк А. І. Робота та потужність електричного струму. Електричний струм у різних середовищах [Текст]: 8 клас / А. І. Гуменюк, А. І. Мельник // Фізика в шк. України. - 2019. - № 5-6. - С.30-34.

         Представлений урок - урок  систематизації та узагальнення знань, умінь і навичок із фізики засобами театрального мистецтва. Тема уроку - «Робота та потужність електричного струму. Електричний струм у різних середовищах». Завдання уроку: повторити поняття та закони з одержаної теми; закріпити практичні навички під час розв’язування задач; розвивати вміння застосовувати здобуті знання в нестандартних умовах; розвивати образне, логічне та творче мислення учнів; виховувати чесність, самостійність, охайність, естетичний смак та культуру спілкування. У ході уроку проводиться розминку, під час якої учні опитуються за теоретичним матеріалом у вигляді мозкового штурму;виконується вправа «Вилучи зайве», де на слайді представлені ланцюжки слів, у яких потрібно знайти зайве слово і пояснити свій вибір та встановити логічну пару (відповідність між середовищем та основними носіями електричного струму).

Михальчук В. М. Незнайко в Країні чудес [Текст]: 7-9 класи / В. М. Михальчук // Фізика в шк. України. - 2019. - № 5-6. - С. 46-49.

         Першочергова мета представленої роботи - розвиток дитини та її творчих можливостей шляхом позакласної роботи, виробити в учнів уміння бачити в навколишньому світі фізики явища й пояснювати їх за допомогою законів фізики; розвивати експериментальні вміння; виховувати інтерес до вивчення фізики. розвивати культуру спілкування. Необхідно, щоб позакласна робота була органічно поєднана з навчальними завданнями шкільного курсу. Вона має узагальнювати та пов’язувати з життям навчальний матеріал з фізики. яку б форму позакласної роботи не застосовував учитель, вона має бути цікавою та захоплююче.

Іноземні мови

Абашник Л. А. Healthy Eating [Текст] / Л. А. Шабашник // Англ. мова та література: наук.-метод. журн. - 2019. - № 7 - 9. - С. 41 - 45.

Подається конспект уроку, мета якого активізувати  використання лексичних одиниць за темою, перевірити рівень мовної компетенції учнів за темою, тренувати вміння сприймати інформацію на слух, ввести нові лексичні одиниці з теми, формувати навички читання з повним розумінням прочитаного, розвивати навички монологічного мовлення, розвивати зв’язне мовлення, фонематичний слух, гнучкість артикуляційного апарату, розширити знання учнів про вплив різних продуктів харчування на організм людини. Методи проведення уроку - словесний, наочний, практичний, інтерактивний. Застосовуються такі інтерактивні методики: мозковий штурм, проблемно-пошукове завдання, асоціації, елементи проектної роботи (випереджальне завдання). Між предметні зв’язки - біологія, предмети професійного циклу, українська мова, інформатика. Ключові компетентності: спілкування іноземною мовою, математична компетентність, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість, обізнаність і самовираження у сфері культури, екологічна грамотність і здорове життя.

Кузнєцова О. М. Тарас Шевченко - геній, визнаний в усьому світі [Текст]: бінарний поза клас. захід з укр. літ. та англ. мови) / О. М. Кузнєцова // Англ. мова та література: наук.-метод. журн. - 2019. - № 7 -  9. - С. 78 - 84.

Пропонується презентація бінарного позакласного заходу, навчальна мета якого - поглибити знання про життєвий і творчий шлях Кобзаря, продовжити вивчення його творчості, закріпити вивчений лексичний матеріал з англійської мови та засвоїти новий, вдосконалювати навички аудіювання, читання з української та англійської мови та навички перекладу.

Ляшенко В. Л. Завдання для тематичного оцінювання [Текст]: (4 кл.; за підручником А. Несвіт; за новою програмою; ІІ семестр) / В. Л. Ляшенко // Англ. мова та література: наук.-метод. журн. - 2019. - № 7 - 9. - С. 69 - 73.

Завдання складені на основі чинної програми та охоплюють розділи й теми вивченого матеріалу.

Опришко Л. І. FOOD [Текст]: (7 Form) / Л. І. Опришко // Англ. мова та література: наук.-метод. журн. - 2019. - № 7 - 9. - С. 36 - 40.

Презентується конспект уроку узагальнення знань. Його практична мета - перевірити рівень засвоєння матеріалу за темою «FOOD» з основних видів мовленнєвої діяльності та рівень граматичних навичок за темою 2неозначені займенники» та «кількісні займенники»; активізувати  рівень умінь застосовувати вивчене в знайомих та змінених ситуаціях; вдосконалювати  різні види мовленнєвої діяльності (читання, письмо, говоріння, аудіювання); формувати ціннісні орієнтації  через розвиток соціально комунікативних здібностей шляхом залучення вихованців до творчої колективної діяльності; підвищити соціальний статус учнів шляхом створення ситуації успіху.

Співак О. А. Happy Easter [Текст] (9 form) / О. А. Співак // Англ. мова та література: наук.-метод. журн. - 2-19. - № 7 - 9. - С. 90 - 93.

Мета пропонованого заходу - ознайомити учнів із традиціями святкування Великодня в англомовних країнах; підвищити мотивацію до вивчення англійської мови та англомовної культури; формувати між культурну компетенцію та інтелектуальну, емоційну, духовну сфери особистості учнів; виховувати в учнів толерантне ставлення та повагу до історії, традицій і культури англомовних країн.

Географія

Літвінчук Т. О. Сучасний освітній інструментарій компетентнісно-орієнтованого навчання на уроках географії [Текст] / Т. О. Літвінчук // Географія та економіка в рідній шк. - 2019. - № 1- 2. - С. 44 - 48. - Бібліогр.: 8 назв.

Стаття присвячена питанню формуванню ключових та предметних компетентностей на уроках географії. Мета вчителя - сформувати  ключові компетенції учнів, а саме: навчально-пізнавальної компетенції; соціально-трудової компетенції; полікультурної компетентності; комунікативної компетентності; здоров’язберігаючої компетентності; інформаційної компетентності. Розглядаються географічні компетентності: картографічна компетентність; просторова компетентність  Пропонується опис окремих сучасних прийомів та методів навчання, які, на думку автора, зорієнтовані на формування ключових та предметних компетентностей учнів і дають змогу успішно освоїти не лише географію, а й будь-яку іншу дисципліну.

Пашковська Н. В. Активізація навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроках географії: від ситуативного інтересу до творчого мислення [Текст] / Н. В. Пашковська // Географія та економіка в рідній шк. - 2019. - № 1 - 2. - С. 38 - 43.

Сучасна шкільна освіта повинна забезпечувати пізнавальну активність і самостійність мислення учнів, що неможливо без створення умов, за яких дитина може і хоче навчитися. Ці завдання потребують переосмислення організації освітнього процесу, методів і засобів навчання, змісту освіти тощо. Отже, реформування освіти - це насамперед особистісне усвідомлення і діяльність вчителя, а його готовність до безперервної освіти й розвитку  є у цьому головною рушійної силою.

Рихлик Т. І. Навчальна програма курсу за вибором «Етнографія» для загальноосвітніх навчальних закладів І-ІІІ ступенів [Текст]: (5-9 кл., по 34 години в кожному класі на рік, 1 година на тиждень / Т. І. Рихлик // Географія  та економіка в рідній шк. - 2019. - № 1-2. - С. 19 - 35. - Бібліогр.: 105 назв.

Курс за вибором «Етнографія» розроблений як структурний елемент варіативної частини базового навчального плану загальноосвітніх  навчальних закладів для учнів 5-9 класів. Ця програма побудована відповідно до вимог Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти. Курс за вибором «Етнографія» можна розглядати і як факультативний. Актуальність програми полягає в тому, що в умовах розбудови української державності значно зростає роль навчального закладу у формуванні свідомого громадянина України. Інноваційність програми курсу за вибором «Етнографія» полягає у інтеграції географії та етнографії з метою формування в учнів комплексу народознавчих компетенцій та формування на його основі активної громадянської позиції.

Солошенко Оксана, Сокальський Анатолій. Україна екологічна [Текст] / О. Солошенко, А. Сокальський // Краєзнавство. Географія. Туризм. - 2019. - № 2. - С. 6 - 69.

Для активізації екологічного мислення школярів пропонується  розглянути авторський факультативний курс «Мій дім - моя Земля» як дидактичні матеріали екологічного спрямування (практичні завдання, наукова інформація) до уроків географії у 6 - 8-х класах. У матеріалах практикуму містяться завдання  до кожного заняття, практичні роботи, контурні карти, цікава інформація, ви почнете дослідження  власного життя так, щоб воно відповідало потребам стійкого розвитку людства.

Підготували Северин О., Ковпак В., Туркало О., відділ науково-бібліографічної та інформаційної роботи

 

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: