19 травня – Всеукраїнський день працівників культури; День молодіжних тa дитячих громадських організацій; День пам'ятi жертв політичних репресій; Міжнародний день боротьби iз гепатитами; 130 років від дня народження Стефана Блаховського (1889–1962), польського психолога, педагога і громадського діяча; 130 років від дня народження Миколи Євшана (справж. – Микола Йосипович Федюшко; 1889–1919), українського літературознавця, літературного критика; 20 травня – День банківських працівників; Всесвітній день метролога; 220 років від дня народження Оноре де Бальзака (1799–1850), класика французької літератури, письменника; 175 років від дня народження Миколи Івановича Мурашка (1844–1909), українського художника-живописця, педагога, діяча мистецької освіти в Україні; 110 років від дня народження Семена Михайловича Шаховського (1909–1984), українського літературознавця; 21 травня – Всесвітній день культурного різноманіття в ім’я діалогу та розвитку; 130 років від дня народження Мирона Онуфрійовича Зарицького (1889–1961), українського математика; 100 років від дня народження Олени Степанівни Дубинчук (1919–1994), українського ученого, педагога; 90 років від дня народження Еммануїла Петровича Миська (1929–2000), українського скульптора, педагога; 50 років від дня народження Георгія (Гія) Руслановичя Гонгадзе (1969–2000), громадського діяча, українського опозиційного журналіста грузинського походження, відомого своїми критичними антивладними виступами, Героя України (2005, посмертно); 22 травня – День перепоховання Тараса Шевченка на Чернечій горі поблизу Канева (1861); Міжнародний день біологічного різноманіття; День Миколи Весняного; 160 років від дня народження Артура Конан Дойла (1859–1930), англійського письменника; 140 років від дня народження Федора Григоровича Кричевського (1879–1947), українського художника і педагога; 140 років від дня народження Івана Михайловича Зілинського [справж. – Кобас (1879–1952)], українського мовознавця, фольклориста, діалектолога, видавця; 140 років від дня народження Симона Васильовича Петлюри (1879–1926), українського державного та політичного діяча, публіциста, організатора українських збройних сил; 23 травня – День Героїв (Свято Героїв; 24 травня – День Рівноапостольних Кирила та Мефодія; День слов’янської писемності і культури; Європейський день парків; 475 років від дня народження Вільяма Гільберта (1544–1603), англійського фізика; 80 років від дня народження Віталія Миколайовича Зленка (1939–2005), українського поета, журналіста; 25 травня – День філолога; День працівників видавництв, поліграфії тa книгорозповсюдження; 130 років від дня народження Ігоря Івановича Сікорського (1889–1972), авіоконструктора й підприємця українського походження; 90 років від дня відкриття (1929) в Парижі Української бібліотеки імені Симона Петлюри; 80 років від дня народження Валерія Михайловича Сагайдачного (1939–2009), українського піаніста, педагога; 26 травня – День хіміка; День Києва; 27 травня – День прикордонника; 160 років від дня народження Панаса Карповича Саксаганського (справж. – Тобілевич) (1859–1940), визначного українського актора, режисера, драматурга і педагога; 90 років від дня народження Романа Івановича Іваничука (1929–2016), українського письменника, громадського діяча; 28 травня –240 років від дня народження Томаса Мора (1779–1852), англійського поета; 29 травня – Міжнародний день миротворців ООН; 140 років від дня народження Остапа Михайловича Сіяка (1879–1940), українського фінансиста, диригента, громадсько-політичного діяча; 30 травня – 160 років від дня народження П’єра Марі Фелікса Жане (1859–1947), французького психолога, філософа, невропатолога; 110 років від дня народження Вадима Архиповича Дядиченка (1909–1973), українського історика; 31 травня – Всесвітній день боротьби з тютюнопалінням;; 200 років від дня народження Волта Вітмена (1819–1892), американського поета, журналіста та гуманіста; 100 років від дня народження Леоніда Єфремовича Махновця (1919–1993), українського літературознавця, історика, археолога, перекладача та бібліографа
Как выбрать внешний диск. Внешний жесткий диск как выбрать самый подходящий. Какой внешний диск выбрать. Какой принтер выбрать. Какой выбрать лазерный принтер сегодня. Какой цветной принтер выбрать. Готовые программы на java. Изучаем java с нуля быстро. Как начать программировать на java. Бесплатные игры для планшетов android. Качественный samsung android планшет. Планшет android цена. Отдых в турции отели. Самый лучший отдых в турции. Отдых в турции отели цены. Wow дк гайд. Лучший wow фрост дк гайд. Wow дк танк гайд. Рабочие программы на языке python. Изучаем python с нуля. Язык python для начинающих. Бесплатые плагины для Joomla. Скачать joomla плагины бесплатно. Где скачать самые последние плагины на joomla.
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Електронний каталог
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Читаємо дітям
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Інформаційна сторінка
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

altУчителеві-предметнику

(тижнева оглядова інформація літератури (4-10 берез. 2019 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів у загальноосвітній школі

 

Хімія

Процюк Олеся. Знавці хімічної мови [Текст]: хімічний КВК / О. Процюк // Хімія: газ. для вчителів хімії. - 2019. - № 1(817). - С. 38-39.

Позакласна робота є невід’ємною й дуже важливою частиною всієї навчально-виховної роботи в школі. Пропонується хімічний КВК, присвячений Періодичній системі хімічних елементів. Періодична система хімічних елементів - абетка хімії. Вивчення  Періодичної системи хімічних елементів, хімічних символів, назв  з тією базою знань, тією абеткою, якою учні будуть оперувати, стикаючись із хімією як під час її вивчення, так і протягом життя. Тому важливість якісного й швидкого засвоєння знань про Періодичну систему не потребують додаткового пояснення. Дійство-змагання хімічного КВК, яке пропонує ця публікація, допоможе учням у заучуванні назв і символів хімічних елементів

Танєєва Ірина. Цікава хімія [Текст]: метод. розробка заняття гуртка: 8-9-ті кл. / І. Танєєва // Хімія: газ. для вчителів хімії. - 2019. - № 1(817). - С. 40-46.

Розробку присвячено темі «Карбон і Силіцій» для детальнішого ознайомлення учнів з елементом, що утворює найбільшу кількість сполук, які вивчає фундаментальний розділ хімії. Він цікавий різноманіттям алотропних модифікацій, які викликають широкий інтерес і зумовлюють використання в різних галузях промисловості та житті людини. Учні дізнаються про різновиди  коштовностей, та їх. подекуди, незвичні історії.

Теребіленко Людмила. У лабіринтах Періодичної системи [Текст] хімічний квест до ювілею Періодичного закону: 8-й кл. / Л. Теребіленко // Хімія: газ. для вчителів хімії. - 2019. - № 1(817). - С. 26 - 37. - Бібліогр.: 6 назв.

Квест як ігрова форма навчання стрімко увійшов у навчально-виховний процес, його зі значним інтересом використовують учителі та із зацікавленістю сприймають учні. Пропонований квест має на меті повторити й узагальнити основні поняття з теми, закріпити вміння за електронною формулою атома визначати хімічний символ елемента, його положення в Періодичній системі хімічних елементів Менделєєва (ПСХЕМ), закріпити навички розв’язування вправ, вдосконалювати вміння аналізувати , порівнювати, узагальнювати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, формулювати висновки, застосовувати теоретичні знання для прогнозування, стимулювати пізнавальну активність учнів, інтерес до предмета.

Біологія

Батіг Олена. З досвіду організації науково-дослідної діяльності з біології [Текст] / О. Батіг // Біологія: газ для вчителів біології. - 2019. - № 1(853). - С. 67 - 71.

Науково-дослідна робота є однією з форм роботи  з обдарованими учнями. Така форма роботи сприяє  вияву творчого потенціалу, допитливості, активності, підтримці інтересу до вивчення предмета. У матеріалі викладено  власний досвід автора з організації науково-дослідної діяльності учнів із біології. Зокрема, розглянуто особливості підготовки учнів до участі в Турнірі юних біологів, конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт МАН тощо, методи роботи із обдарованими учнями. Особливу увагу приділено організації проектної діяльності учнів.

Максимчук Тамара. Розробка уроку-екскурсії в природу [Текст] / Т. Максимчук // Біологія: газ для вчителів біології. - 2019. - № 1(853). - С. 28 - 35.

Сучасні діти, діти покоління Z, у більшості своїй спостерігають урбанізований світ. Відсутність емпіричного уявлення про природу, її процеси, життєдіяльність живих організмів та безпосередньої взаємодії з нею, спостережень призводить до нерозуміння прикладного аспекту біології. І тут учителю допоможуть екскурсії в природу, які передбачають групову роботу з розпізнавання рослин на місцевості. Учні ознайомлюються рослинами конкретної місцевості, отримують навички проведення польових досліджень. Виконання завдань сприятиме узагальненню та систематизації знань, отриманих під час вивчення курсу ботаніки. Стаття прдає розробку такого уроку-екскурсії, уроку-дослідження.

Марципа Любов. Урок-тренінг у 5-му класі [Текст] / Л. Марципан // Біологія: газ для вчителів біології. - 2019. - № 1(853). - С. 54 - 65.

Пропонується розробка позакласного заходу-тренінгу, який передбачає виконання учнями проектів екологічної тематики. Його доцільно проводити  піжд час вивчення теми «Людина на планеті Земля» курсу «Природознавство» у 5-му класі. Участь у тренінгу формуватиме вміння складати та відстоювати власну думку, здійснювати пошуково-дослідницьку роботу та екологічно мислити.

Фізичне виховання

Десятник О. І. Урок основ здоров’я та «Хмари слів» [Текст] / О. І. Десятник // Основи здоров’я. - 2019. -№ 2. - С. 2-3.

 Стаття представляє уроки для учнів 5-х, 6-х та 7-х класів. У 5-му класі представлена тема «Безпека на дорозі». Учням 6-х класів запропонована цікава тема «Харчування і здоров’я», де хмара слів мала відповідний вигляд. Тут учні визначили тему і формулювали мету уроку, шукали назви страв української кухні, свою улюблену їжу (корисну і не дуже), працювали в групах тощо. У 7-му класі «Хмара слів» стала у пригоді під час вивчення теми «Життєві цінності здоров’я». Учні обирали найбільш значущі для себе життєві цінності, ранжували їх за рівнем важливості для себе, пропонували слова, які могли доповнити «хмарку», обговорювали роль життєвих цінностей у житті кожного.

Ковальчук І. А. Валеологічні задачі з основ здоров’я [Текст]  / І. А. Ковальчук // Основи здоров’я. - 2019. -№ 2. - С. 16-23.

Автор пропонує валеологічні задачі з основ здоров’я, адже у школі учні мають долучитися до створення в учнів стійкої мотивації до ведення здорового способу життя. Досвід викладання хімії, біології та основ здоров’я підказує ефективність використання валеологічних задач, що має низку переваг: допомагає інтегрувати знання з природничих наук та встановлює чіткі міжпредметні зв’язки між ними; доводить практичну значущість природничих предметів, демонструє учням, що людина - частина природи і її існування залежить від законів та закономірностей розвитку природничого середовища. До кожної з задач подаються додаткові запитання та наводяться відповіді на запитання. .

Мошенець О. Д. Техніко-тактична підготовка юних тенісистів [Текст] / О. Д. Мошенець // Фіз. виховання в шк. України. - 2019. - № 2. - С. 25-34.

У статті наводяться методичні поради щодо роботи з учнями-початківцями, вказується необхідний інвентар, обладнання та екіпірування гравців. Називаються спеціальні вправи; вправи для розвитку швидкості реакції; вправи для розвитку відчуття кульки; вправи для розвитку швидкості ударних рухів; вправи для збільшення рухливості плечових суглобів; вправи для збільшення рухливості суглобів ніг; вправи для розвитку гнучкості; вправи для зміцнення плечового пояса; вправи для розвитку швидкості переміщення біля столу, - тобто орієнтовні вправи для розвитку фізичних якостей тенісиста. Вказується також і техніко-технічна підготовка: способи тримання ракетки (хватки), основні стійки та способи переміщень у настільному тенісі та секрети тенісної кульки.

Зарубіжна література

Борківська Олена. Федір Достоєвський «Злочин і кара» [Текст]: цикл уроків / О. Борківська // Зарубіжна література. - 2019. - № 1(797). - С. 52 - 72.

У романі «Злочин і кара» Достоєвський створив особливий і неповторий світ: майже всі центральні герої роману - люди, знедолені суспільством, «колишні». Життя на межі зриву відрізняє багатьх героїв твору. Невипадково критики назвали «Золчин і кара» романом «помсти й печалі». Вивчення цього твору в 10-му класі авторка пропонує розробкою уроків на такі теми: «Роман як жанр літератури, його формування й првідні ознаки. Різновиди роману ХІХ століття, національна своєрідність. Федір Михайлович Достоєвський  «Злочин і кара». Значення Досоєвського  для розвитку соціально-філософського й психологічного роману. Наслідування митцем традицій М. В. Гоголя»; «Сюжет роману «Злочин і кара», зумовлений рухом свідомості головного героя. «Теорія» Раскольникова, її сутність і проблемність»; «Система персонажів. Біблійні мотиви. Особливості індивідуального стилю письменника. Поліфонізм твору»; «Розвиток мовлення (усно). Рольова гра «Слово на захист …(одного з персонажів роману)».

Єрцова Оксана, Лесечко Тетяна. Подорож у країну літературних ювілеїв [Текст] / О. Єршова, Т. Лесечко  // Зарубіжна література. - 2019. № 1(797). - С. 19 - 23.

Позаурочний захід із зарубіжної літератури присвячено видатним ювілярам 2019 року: Франческо Петрарці, Вільяму Шекспіру, Мацуо Баско, Миколі Гоголю, Василю Бикову. Твори цих митців є програмовими, тому відзначення ювілеїв - чудова нагода закріпити знання про відомих письменників і літературні епохи, які вони уособлюють.  Автори матеріалу гармонійно поєднали елементи інтерактивними формами роботи.

Кудринська Тетяна. Притча про людину, гріх і віру Ернест Гемінгвей «Старий море» [Текст]: 11-й кл. / Т. Кудринська // Зарубіжна література. - 2019. - № 1(797). - С. 43 - 45. - Бібліогр.: 4 назви.

Не прагнучи до захмарних висот, Ернест Гемінгвей зумів домогтися небаченої популярності, стати лауреатом Нобелівської премії й опинився серед кращих літераторів ХХ ст. Твори Ернеста Гемінгвея - сильні мотиватори до наповненого сенсом життя, до гостроти почуттів і емоцій. «Старий і море» став останнім художнім твором Гемінгвея, що опубліковано за його життя. Твір відзначено Пулітцерівською премією. «Старий і море» - не просто твір, це повість-притча з біблійними мотивами. Стаття пропонує розробку уроку розвитку мовлення (усно), уроку-роздуму за цим твором. Його матеріали мають на меті - формувати ключові й предметні компетентності, розвивати  вміння працювати в парах, обґрунтовувати свої думки, аналізувати дидактичний матеріал, розуміти істинні цінності, знати типи мовлення, уміти складати описи, виявляти у творі  провідні теми, ідеї, символи, розкривати їх зміст.

Терлига Наталія. Анна Ахматова. Шлях крізь потрясіння ХХ століття [Текст]: літ. кав’ярня: 11-й кл. / Н. Терлига // Зарубіжна література. - 2019. - № 1(797). - С. 24 - 29. - Бібліогр.: 7 назв.

Анна Ахматова народилася 130 років тому в м. Одесі. Свій перший вірш написала в 11 років - і відтоді й до кінця життя не припиняла займатися поезією. Ахматова писала про себе, що народилася в один рік із Чарлі Чапліном, «Крейеровою сонатою» Толстого та Ейфелевою вежею. Вона стала свідком зміни епох - пережила дві світові війни, революцію й блокаду Петербурга. Позаурочний захід із нагоди літературного ювілею пропонується провести у формі літературної кав’ярні.

Підготували Оксана Северин, Оксана Туркало, відділ науково-бібліографічної та інформаційної роботи

 

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: