19 березня – 155 років від дня народження Митрополита Василія ( у миру – Василь Костянтинович Липківський, 1864-1937), українського релігійного діяча, церковного реформатора, провідника, педагога; 110 років від дня народження Юзефа Лободовського (1909–1988), польського письменника, перекладача, публіциста, українознавця; 20 березня – 380 років від дня народження Івана Степановича Мазепи (1639-1709), українського військового, політичного і державного діяча, гетьмана війська Запорозького; 185 років від дня народження Чарльза Вільяма Еліота (1834-1926), американського педагога; 110 років від дня народження Ласло Золтановича Шандора (1909–1993), українського та угорського мистецтвознавця; 21 березня – Всесвітній день поезії; Міжнародний день лісу; 135 років від дня народження Олексія Олексійовича Шовкуненка (1884-1974), українського живописця; 90 років від дня народження Юрія Михайловича Мушкетика (1929), українського письменника; 22 березня – Всесвітній день водних ресурсів (Всесвітній день води); 24 березня – Всесвітній день боротьби із захворюванням на туберкульоз; 185 років від дня народження Вільяма Морісса (1834-1896), англійського письменника, художника, перекладача, громадського діяча; 150 років від дня народження Олени Львівни Кисілевської (1869-1956), української письменниці, видавця; 25 березня – День Служби безпеки України; 110 років від дня народження Юрія Гавриловича Бойка-Блохіна (1909-2002), українського літературознавця, театрознавця, педагога; 26 березня - День Національної гвардії України; 27 березня - Всесвітній день театру; 200 років від дня народження Олексія Онуфрійовича Заклинського (1819-1894), українського поета та композитора, священника; 130 років від дня народження Олександра Григоровича Кисіля [справж. – Кисельов (1889–1942)], українського театрознавця, театрального діяча; 28 березня – 427 років від дня народження чеського теолога, мислителя, педагога і письменника Я́на А́моса Ко́менського ; 130 років від дня народження Ганни Юліанівни Герасимович (1889–1974), української майстрині художньої вишивки і ткацтва; 30 березня – Теплого Олекси; 240 років від дня народження Якова Кузьмича Кайданова (1779–1855), українського ветеринарного лікаря, ветеринарного фармаколога, одного з організаторів вищої ветеринарної освіти в Російській імперії; 175 років від дня народження Поля Верлена (1844–1896), французького поета-символіста; 125 років від дня народження Миколи Павловича Барабашова (1894-1971), українського астронома, академіка; 31 березня – 150 років від дня народження Миколи Сергійовича Бокаріуса (1869-1931), українського вченого, одного із засновників української судової медицини; 130 років від дня народження Бориса Петровича Герасимовича (1889–1937), українського астронома, астрофізика; 105 років від дня народження Леоніда Миколайовича Новиченка (1914-1996), українського літературознавця, критика, журналіста
Как правильно класть плитку. Как класть плитку на стену быстро. Класть плитку своими руками. Как выбрать ламинат для квартиры. Какой лучше выбрать ламинат сегодня. Какого цвета выбрать ламинат. Как правильно клеить обои. Как клеить обои на потолок вертикально. Как правильно клеить углы обоями. Интересные самоделки своими руками. Качественные самоделки своими руками фото. Самоделки для дома своими руками. Как сделать потолок в доме. Чем лучше утеплить потолок дома на сегодняшний день. Утепление потолка дома своими руками. Бизнес идеи с минимальными вложениями. Успешные идеи малого бизнеса с нуля. Прибыльные бизнес идеи. Как сделать мебель своими руками. Сделать деревянная мебель своими руками. Сделать мебель своими руками видео. Опалубка для фундамента. Как сделать опалубку для фундамента быстро. Опалубка для фундамента купить.
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Електронний каталог
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Інформаційна сторінка
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

altУчителеві-предметнику

(тижнева оглядова інформація літератури (4-10 берез. 2019 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів у загальноосвітній школі

 

Хімія

Процюк Олеся. Знавці хімічної мови [Текст]: хімічний КВК / О. Процюк // Хімія: газ. для вчителів хімії. - 2019. - № 1(817). - С. 38-39.

Позакласна робота є невід’ємною й дуже важливою частиною всієї навчально-виховної роботи в школі. Пропонується хімічний КВК, присвячений Періодичній системі хімічних елементів. Періодична система хімічних елементів - абетка хімії. Вивчення  Періодичної системи хімічних елементів, хімічних символів, назв  з тією базою знань, тією абеткою, якою учні будуть оперувати, стикаючись із хімією як під час її вивчення, так і протягом життя. Тому важливість якісного й швидкого засвоєння знань про Періодичну систему не потребують додаткового пояснення. Дійство-змагання хімічного КВК, яке пропонує ця публікація, допоможе учням у заучуванні назв і символів хімічних елементів

Танєєва Ірина. Цікава хімія [Текст]: метод. розробка заняття гуртка: 8-9-ті кл. / І. Танєєва // Хімія: газ. для вчителів хімії. - 2019. - № 1(817). - С. 40-46.

Розробку присвячено темі «Карбон і Силіцій» для детальнішого ознайомлення учнів з елементом, що утворює найбільшу кількість сполук, які вивчає фундаментальний розділ хімії. Він цікавий різноманіттям алотропних модифікацій, які викликають широкий інтерес і зумовлюють використання в різних галузях промисловості та житті людини. Учні дізнаються про різновиди  коштовностей, та їх. подекуди, незвичні історії.

Теребіленко Людмила. У лабіринтах Періодичної системи [Текст] хімічний квест до ювілею Періодичного закону: 8-й кл. / Л. Теребіленко // Хімія: газ. для вчителів хімії. - 2019. - № 1(817). - С. 26 - 37. - Бібліогр.: 6 назв.

Квест як ігрова форма навчання стрімко увійшов у навчально-виховний процес, його зі значним інтересом використовують учителі та із зацікавленістю сприймають учні. Пропонований квест має на меті повторити й узагальнити основні поняття з теми, закріпити вміння за електронною формулою атома визначати хімічний символ елемента, його положення в Періодичній системі хімічних елементів Менделєєва (ПСХЕМ), закріпити навички розв’язування вправ, вдосконалювати вміння аналізувати , порівнювати, узагальнювати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, формулювати висновки, застосовувати теоретичні знання для прогнозування, стимулювати пізнавальну активність учнів, інтерес до предмета.

Біологія

Батіг Олена. З досвіду організації науково-дослідної діяльності з біології [Текст] / О. Батіг // Біологія: газ для вчителів біології. - 2019. - № 1(853). - С. 67 - 71.

Науково-дослідна робота є однією з форм роботи  з обдарованими учнями. Така форма роботи сприяє  вияву творчого потенціалу, допитливості, активності, підтримці інтересу до вивчення предмета. У матеріалі викладено  власний досвід автора з організації науково-дослідної діяльності учнів із біології. Зокрема, розглянуто особливості підготовки учнів до участі в Турнірі юних біологів, конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт МАН тощо, методи роботи із обдарованими учнями. Особливу увагу приділено організації проектної діяльності учнів.

Максимчук Тамара. Розробка уроку-екскурсії в природу [Текст] / Т. Максимчук // Біологія: газ для вчителів біології. - 2019. - № 1(853). - С. 28 - 35.

Сучасні діти, діти покоління Z, у більшості своїй спостерігають урбанізований світ. Відсутність емпіричного уявлення про природу, її процеси, життєдіяльність живих організмів та безпосередньої взаємодії з нею, спостережень призводить до нерозуміння прикладного аспекту біології. І тут учителю допоможуть екскурсії в природу, які передбачають групову роботу з розпізнавання рослин на місцевості. Учні ознайомлюються рослинами конкретної місцевості, отримують навички проведення польових досліджень. Виконання завдань сприятиме узагальненню та систематизації знань, отриманих під час вивчення курсу ботаніки. Стаття прдає розробку такого уроку-екскурсії, уроку-дослідження.

Марципа Любов. Урок-тренінг у 5-му класі [Текст] / Л. Марципан // Біологія: газ для вчителів біології. - 2019. - № 1(853). - С. 54 - 65.

Пропонується розробка позакласного заходу-тренінгу, який передбачає виконання учнями проектів екологічної тематики. Його доцільно проводити  піжд час вивчення теми «Людина на планеті Земля» курсу «Природознавство» у 5-му класі. Участь у тренінгу формуватиме вміння складати та відстоювати власну думку, здійснювати пошуково-дослідницьку роботу та екологічно мислити.

Фізичне виховання

Десятник О. І. Урок основ здоров’я та «Хмари слів» [Текст] / О. І. Десятник // Основи здоров’я. - 2019. -№ 2. - С. 2-3.

 Стаття представляє уроки для учнів 5-х, 6-х та 7-х класів. У 5-му класі представлена тема «Безпека на дорозі». Учням 6-х класів запропонована цікава тема «Харчування і здоров’я», де хмара слів мала відповідний вигляд. Тут учні визначили тему і формулювали мету уроку, шукали назви страв української кухні, свою улюблену їжу (корисну і не дуже), працювали в групах тощо. У 7-му класі «Хмара слів» стала у пригоді під час вивчення теми «Життєві цінності здоров’я». Учні обирали найбільш значущі для себе життєві цінності, ранжували їх за рівнем важливості для себе, пропонували слова, які могли доповнити «хмарку», обговорювали роль життєвих цінностей у житті кожного.

Ковальчук І. А. Валеологічні задачі з основ здоров’я [Текст]  / І. А. Ковальчук // Основи здоров’я. - 2019. -№ 2. - С. 16-23.

Автор пропонує валеологічні задачі з основ здоров’я, адже у школі учні мають долучитися до створення в учнів стійкої мотивації до ведення здорового способу життя. Досвід викладання хімії, біології та основ здоров’я підказує ефективність використання валеологічних задач, що має низку переваг: допомагає інтегрувати знання з природничих наук та встановлює чіткі міжпредметні зв’язки між ними; доводить практичну значущість природничих предметів, демонструє учням, що людина - частина природи і її існування залежить від законів та закономірностей розвитку природничого середовища. До кожної з задач подаються додаткові запитання та наводяться відповіді на запитання. .

Мошенець О. Д. Техніко-тактична підготовка юних тенісистів [Текст] / О. Д. Мошенець // Фіз. виховання в шк. України. - 2019. - № 2. - С. 25-34.

У статті наводяться методичні поради щодо роботи з учнями-початківцями, вказується необхідний інвентар, обладнання та екіпірування гравців. Називаються спеціальні вправи; вправи для розвитку швидкості реакції; вправи для розвитку відчуття кульки; вправи для розвитку швидкості ударних рухів; вправи для збільшення рухливості плечових суглобів; вправи для збільшення рухливості суглобів ніг; вправи для розвитку гнучкості; вправи для зміцнення плечового пояса; вправи для розвитку швидкості переміщення біля столу, - тобто орієнтовні вправи для розвитку фізичних якостей тенісиста. Вказується також і техніко-технічна підготовка: способи тримання ракетки (хватки), основні стійки та способи переміщень у настільному тенісі та секрети тенісної кульки.

Зарубіжна література

Борківська Олена. Федір Достоєвський «Злочин і кара» [Текст]: цикл уроків / О. Борківська // Зарубіжна література. - 2019. - № 1(797). - С. 52 - 72.

У романі «Злочин і кара» Достоєвський створив особливий і неповторий світ: майже всі центральні герої роману - люди, знедолені суспільством, «колишні». Життя на межі зриву відрізняє багатьх героїв твору. Невипадково критики назвали «Золчин і кара» романом «помсти й печалі». Вивчення цього твору в 10-му класі авторка пропонує розробкою уроків на такі теми: «Роман як жанр літератури, його формування й првідні ознаки. Різновиди роману ХІХ століття, національна своєрідність. Федір Михайлович Достоєвський  «Злочин і кара». Значення Досоєвського  для розвитку соціально-філософського й психологічного роману. Наслідування митцем традицій М. В. Гоголя»; «Сюжет роману «Злочин і кара», зумовлений рухом свідомості головного героя. «Теорія» Раскольникова, її сутність і проблемність»; «Система персонажів. Біблійні мотиви. Особливості індивідуального стилю письменника. Поліфонізм твору»; «Розвиток мовлення (усно). Рольова гра «Слово на захист …(одного з персонажів роману)».

Єрцова Оксана, Лесечко Тетяна. Подорож у країну літературних ювілеїв [Текст] / О. Єршова, Т. Лесечко  // Зарубіжна література. - 2019. № 1(797). - С. 19 - 23.

Позаурочний захід із зарубіжної літератури присвячено видатним ювілярам 2019 року: Франческо Петрарці, Вільяму Шекспіру, Мацуо Баско, Миколі Гоголю, Василю Бикову. Твори цих митців є програмовими, тому відзначення ювілеїв - чудова нагода закріпити знання про відомих письменників і літературні епохи, які вони уособлюють.  Автори матеріалу гармонійно поєднали елементи інтерактивними формами роботи.

Кудринська Тетяна. Притча про людину, гріх і віру Ернест Гемінгвей «Старий море» [Текст]: 11-й кл. / Т. Кудринська // Зарубіжна література. - 2019. - № 1(797). - С. 43 - 45. - Бібліогр.: 4 назви.

Не прагнучи до захмарних висот, Ернест Гемінгвей зумів домогтися небаченої популярності, стати лауреатом Нобелівської премії й опинився серед кращих літераторів ХХ ст. Твори Ернеста Гемінгвея - сильні мотиватори до наповненого сенсом життя, до гостроти почуттів і емоцій. «Старий і море» став останнім художнім твором Гемінгвея, що опубліковано за його життя. Твір відзначено Пулітцерівською премією. «Старий і море» - не просто твір, це повість-притча з біблійними мотивами. Стаття пропонує розробку уроку розвитку мовлення (усно), уроку-роздуму за цим твором. Його матеріали мають на меті - формувати ключові й предметні компетентності, розвивати  вміння працювати в парах, обґрунтовувати свої думки, аналізувати дидактичний матеріал, розуміти істинні цінності, знати типи мовлення, уміти складати описи, виявляти у творі  провідні теми, ідеї, символи, розкривати їх зміст.

Терлига Наталія. Анна Ахматова. Шлях крізь потрясіння ХХ століття [Текст]: літ. кав’ярня: 11-й кл. / Н. Терлига // Зарубіжна література. - 2019. - № 1(797). - С. 24 - 29. - Бібліогр.: 7 назв.

Анна Ахматова народилася 130 років тому в м. Одесі. Свій перший вірш написала в 11 років - і відтоді й до кінця життя не припиняла займатися поезією. Ахматова писала про себе, що народилася в один рік із Чарлі Чапліном, «Крейеровою сонатою» Толстого та Ейфелевою вежею. Вона стала свідком зміни епох - пережила дві світові війни, революцію й блокаду Петербурга. Позаурочний захід із нагоди літературного ювілею пропонується провести у формі літературної кав’ярні.

Підготували Оксана Северин, Оксана Туркало, відділ науково-бібліографічної та інформаційної роботи

 

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: