21 квітня – Вербна неділя; 245 років від дня народження Жана-Батісто Біо (1744–1862), французького фізика, геодезиста і астронома; 155 років від дня народження Макса Вебера (1864–1920), німецького соціолога, економіста і правознавця; 22 квітня – Міжнародний день землі; 295 років від дня народження Іманнуїла Канта (1724–1804), німецького філософа; 120 років від дня народження Володимира Володимировича Набокова (1899–1977), російського та американського письменника; 80 років від дня народження Анатолія Григоровича Михайленка (1939— 2007), українського письменника; 23 квітня – Всесвітній день книги тa авторського права; Всеукраїнський день психолога; 455 років від дня народження Вільяма Шекспіра (1564–1616), англійського драматурга та поета, гуманіста доби Відродження; 135 років від дня народження Івана Івановича Шмальгаузена (1884–1963), російського та українського біолога, зоолога; 24 квітня – Міжнародний день солідарності молоді; 180 років від дня народження Отто Вільмана (1839–1920), німецького педагога і філософа; 70 років тому (1949) у Києві відкрито Державний літературно-художній музей Т. Г. Шевченка; 26 квітня – Всесвітній день інтелектуальної власності; Міжнародний день пам'яті жeртв радіаційних аварій і катастроф; День Чорнобильської трагедії; 190 років від дня народження Григорія Петровича Данилевського (1829–1890), українського і російського письменника, дослідника питань бібліографії; 185 років від дня народження Володимира Олексійовича Беца (1834–1894), українського ученого, лікаря-анатома, гістолога, доктора медичних наук і громадського діяча; 135 років від дня народження Вадима Георгійрвича Меллера (1884–1962), українського художника театру4 28 квітня – Світле Христове Воскресіння. Великдень; Всесвітній день охорони праці; День охорони праці; Всесвітній день споріднених міст; 29 квітня – Міжнародний день танцю; 190 років від дня народження Миколи Миколайовича Кобринського (1829–1893), українського фольклориста та культурно-освітнього діяча; 165 років від дня народження Жуля Анрі Пуанкаре (1854–1912), французького математика, фізика, філософа, астронома; 110 років від дня народження Леоніда Федоровича Верещагіна (1909–1977), українського і російського фізика; 95 років від дня народження Ганни Черінь (1924–2016), української поетеси, прозаїка і літературного критика в еміграції (США).
Продажа новостроек от застройщика. Готовые новостройки продажа квартир от застройщика. Продажа новостроек в подмосковье. Продажа загородной недвижимости. Большой рынок загородной недвижимости. Обзор загородной недвижимости. Укладка линолеума на пол. Быстрая укладка линолеума своими руками. Цена укладка линолеума. Ремонт клавиатуры ноутбука. Быстрый ремонт клавиатуры своими руками. Сколько стоит ремонт клавиатуры. Потребительский кредит проценты. Кредит потребительский где взять. Потребительский кредит низкая процентная ставка. World of warcraft скачать торрент. Популярная игра world of warcraft. World of warcraft бесплатно. Журнал моделист конструктор. Журнал моделист конструктор онлайн. Моделист конструктор читать онлайн. Купить квартиру на первом этаже. Хороша ли квартира на первом этаже. Минусы квартиры на первом этаже.
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Електронний каталог
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Інформаційна сторінка
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

altУчителеві-предметнику

(тижнева оглядова інформація літератури 28 січ. - 3 лют.  2019 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів у загальноосвітній школі»

 

Зарубіжна література   

Бондаренко Л. Л. Образ Мазепи у творах світової літератури [Текст] : 9-й клас / Л. Л. Бондаренко // Зарубіжна література в школі. - 2018. - № 23-24. - С. 77-79.

         У матеріалах журналу подано статтю із розробкою уроку на тему: «Образ Мазепи у творах світової літератури: історична основа та історичний міф». Урок покликаний зіставити зі школярами образ Мазепи за творами В. М. Сосюри «Мазепа», О. С. Пушкіна «Полтава» та Дж. Ґ. Н. Байрона «Мазепа»; знайти спільне та відмінне у змалюванні образу гетьмана, порівнюючи факти та міф; розвивати навички компаративного аналізу текстів; прищеплювати почуття патріотизму. Випереджальне завдання: удома школярі готують презентацію «Внесок Мазепи у розвиток культури України». Типологічно презентований навчальний захід є уроком компаративного аналізу.

Крутоуз Л. В. Р. М. Рільке - Орфей ХХ ст. [Текст] : 11-й клас / Л. В. Крутоуз // Зарубіжна література в школі. - 2018. - № 23-24. - С. 52-60. - Бібліогр.: 13 назв.  

         Пропонується розробка навчального заходу із зарубіжної літератури для 11-го класу на тему: «Орфей ХХ ст. Життєвий і творчий шлях письменника. Р. М. Рільке і Україна. Синтетичний вияв новітніх течій і тенденцій у поезії австрійського поета». Упродовж уроку використовується широкий методичний арсенал, зокрема йдеться про: інсценування фрагмента літературного твору, історичний екскурс, віртуальну екскурсію до музею митця, інтерв’ю з митцем (інсценування телепрограми «Зіркові історії»), літературно-музичну композицію, тест «Теорія літератури», аналітичну роботу, вправу «Незавершене речення», компаративний аналіз поетичних творів та ін. Типологічно представлений навчальний захід є уроком здобуття нових знань і формування на їхній основі вмінь та навичок. Форма проведення уроку: урок - презентація проекту.

Хвалько Н. В. Творчість А. Рембо [Текст] : 10-й клас / Н. В. Хвалько // Зарубіжна література в школі. - 2018. - № 23-24. - С. 70-76. - Бібліогр.: 8 назв.

         Вміщено конспект уроку (урок засвоєння нових знань) зарубіжної літератури для 10-го класу за творчістю видатного французького поета-символіста (митець також вважається попередником сюрреалізму) Артюра Рембо. Серед цільових засад уроку: визначити основні етапи життєтворчості поета, джерела його провідних тем, витоки принципів та переконань; розвивати творчі здібності старшокласників, уміння аналізувати й узагальнювати інформацію; прищеплювати учням мовленнєву й читацьку культуру. Форма проведення навчального заходу: урок за проектною технологією.  

Іноземні мови

Василенко Л. В. Рольова гра як одна із форм навчання учнів мовлення та розвитку інтересу вивчення іноземної мови [Текст] / Л. В. Василенко // Англ.. мова та література: наук.-метод. журн. - 2019. - № 1/3. - С. 96 - 100.

У статті розглядається гра, як ситуативно-варіативну вправа, де є можливість  для багаторазового повторення мовного образу та умов, максимально наближених  до реального мовного спілкування з властивими йому ознаками: емоційністю, спонтанністю, цілеспрямованістю мовного впливу. Описується методика застосування рольової гри у навчальному процесі англійської мови. Розкривається питання розв’язання  комунікативних завдань у процесі навчання іноземної мови. Подаються приклади різновидів ігор на уроках англійської мови: імітаційно -моделююча гра, рольові ігри, комунікативно-ігрові прийоми, що допомагають засвоєнню лексики.

Джурляк Л. Ю. Застосування інноваційних методів під час викладання та вивчення англійської мови [Текст] / Л. Ю. Джур ляк // Анл. мова та література: наук.-метод. журн. - 2019. - № 1/3. - С. 46 - 50. - Бібліогр.: 6 назв.

У статті розкриваються інноваційні методи та техніки  викладання іноземної, зокрема англійської мови. Відображено основні тенденції розвитку та формування нових напрямків у методології викладання іноземних мов. Розглядаються приклади інноваційних методів викладання англійської мови: комунікативний метод; імплементація комунікативного методу у навчальному процесі; культурологічний метод; імплементація культурологічного методу у навчальний процес; метод вирішення проблем; імплементація методу вирішення проблем у навчальний процес; інформаційні та комунікаційні технології для вивчення англійської мови.

Фокіна А. І. Тести і завдання для аудіювання та читання [Текст] / А. І. Фокіна // Англ. мова та література: наук.-метод. журн. - 2019. - № 1/3. - С. 81 - 95.

Наведені розробки містять тематичні тести із сучасною лексикою і пізнавальною інформацією. Кожен тест супроводжується  завданнями, виконання яких дозволить учням краще засвоїти вивчену тему, а учителю провести контроль розуміння учнями англійського тексту у процесі аудіювання або читання.

Чумакова А. В., Петрова І. Е. Роль винаходів. Винаходи та винахідники. Електромагнетизм [Текст]: (9 кл., інтегров. урок: англ.. мова, фізика) / А. В. Чумакова, І. Е. Петрова // Англ. мова та література: наук.-метод. журн. - 2019. - № 1/3. - С. 70-75. - Бібліогр.: 10 назв.

Переваги бінарного уроку перед традиційним моно предметним цілком очевидні. На такому уроці можна  створити більш сприятливі умови для розвитку найрізноманітніших інтелектуальних умінь учнів; через нього можна вийти на формування більш широкого синергетичного мислення; навчити застосовувати теоретичні знання у практичному житті. Бінарні уроки наближають процес навчання до життя й наповнюють змістом через теорію. Публікація подає опис бінарного уроку (фізика/англійська), який проводиться у формі рольової гри «Міжнародна конференція молодих учених».

Географія

Почкун Н. І. Навчальний діалог на уроках географії [Текст]: 9 кл. / Н. І. Почкун // Географія: наук.-метод. журн. - 2019. - № ½. - С. 76 - 79.

Базовою моделлю інноваційних підходів є діалогово-комунікативне навчання, що допомагає розвитку критичного мислення, формуванню  комунікативної та дискусійної культури, що в наш час має важливе значення. У статті дається педагогічна характеристика навчального діалогу як методичної категорії та застосування його на уроках географії, його складові, спрямованість на реалізацію освітніх цілей. Як дидактичний матеріал на допомогу вчителю подається добірка вправ навчального діалогу, зокрема на такі теми: «Соціальна інфраструктура», Сільське господарство», «Транспорт».

Рихлик Тамара. Україна традиційна  матеріали до інтегрованих уроків . Географія. Народознавство. 9 клас [Текст] / Т. Рихлик // Краєзнавство. Географія. Туризм: газ. для вчителів географії. - 2019. - № 1. - С. 16 - 68. - Бібліогр.: 57 назв.

Пропонується авторська програма, що є частиною цільового проекту «Інтеграція  географії та українського народознавства (5-9-ті класи), в основі якої - поєднання інформації географічного й етнографічного змісту. Запропоновані матеріали  спрямовано на формування ціннісних орієнтирів, виховання патріотичних почуттів, розуміння того, що кожен українець є спадкоємцем великого й могутнього народу, його історії та культури.

Янчукова О. Я. Харчова промисловість України. 9 клас [Текст] / О. Я. Янчукова // Географія: наук.-метод. журн. - 2019. - № 1/2. - С. 61 - 72.

Описується розробка уроку формування нових знань, умінь, навичок на тему: «Харчова промисловість України. Чинники розміщення підприємств харчової промисловості». Урок проводиться у формі уроку-кейсу. Застосовуються такі методи і методичні прийоми: «Дайджест», «Мозкова атака», «Хвилинка інтернету», «Картографічна лабораторія», «Дерево рішень», робота в групах. Проведення уроку має такі очікувані результати: учні називають складові харчової промисловості, характеризують особливості виробництва окремих видів продуктів харчування, аналізують карту харчової промисловості, показують на карті  найбільші центри виробництва харчових продуктів в Україні; визначають вартість споживчого кошика родини; аналізують зразки продуктів харчування на вміст шкідливих складників.

Яцюк С. В. Світовий океан. 6 клас [Текст] / С. В. Яцюк // Географія: наук.-метод. журн. - 2019. - № 1/2. - С. 20 - 33.

Публікація пропонує низку уроків (методичні розробки) формування нових знань за такими темами: «Властивості вод Світового океану» (форма уроку - урок-дослідження); «Рухи води в океані»; «Життя в морях та океанах» (форма проведення - гра «Океан в небезпеці»).

Фізика

Кононіхіна І. І. Дослід Резерфорда. Ядерна модель атома [Текст]:: 9 клас / І. І.Кононіхіна // Фізика в шк.. України. - 2019. - № 1-2.  С. 28-30.

         У статті презентовано хід уроку, в якому учні називають основні етапи розвитку атома, описуть дослід Резерфорда, характеризують ядерну модель атома та будову ядра атома. Під час уроку відбувається перегляд відеоматеріалів «Будова атома» та «Будова атомного ядра». Учні також складають «портрет» моделі атома за результатами досліду Е. Резерфорда.

Роковець Л. Концепція інтегрованого навчання дисциплін природничо-математичного циклу [Текст]: авторський проект / Л. Роковець // Фізика. - 2019. - № 1. - С. 17-37.

         У статті стверджується, що інструментом сучасного теоретичного мислення є найбільш загальні, фундаментальні закони природи й суспільства, наукові теорії. Їх використання створює умови для формування глобального екологічного мислення. У статті наводяться напрями інтегрованого навчання, структура і зміст інтегрованого навчання. Зазначено, яких цілей передбачає вивчення цього курсу. Наводяться також матеріали до занять інтегрованого спецкурсу «Фізика живої природи».

Роковець Л. Здоров»я людини - найвища цінність [Текст]: інтегрований день / Л. Роковець, В. Чернишова // Фізика. - 2019. - № 1. - С. 37-45.

         У статті наведено хід заходу щодо проведення інтегрованого дня про збереження здоров»я людини. Для підвищення ефективності проведення заходу можна використати демонстраційні матеріали, результати анкетування. Метою проведення заходу є огляд всіх аспектів впливу техніки й приладів на здоров»я людини; вироблення стратегічних дій щодо покращення стану нашого дозвілля, практично засвоїти постулати збереження й зміцнення здоров»я. Новизна, глибина, логічність і послідовність - основа плідного партнерства на уроці, орієнтир активної пізнавальної діяльності та творчості.

Підготували бібліографи Ковпак В.О., Северин О. П., Туркало О. М. 

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: