21 січня – Міжнародний день обіймів;140 років від дня народження Володимира Олександровича Сінклера (1879-1945), українського військового діяча, генерала-поручика; 22 січня – День Соборності та Свободи України;100 років тому (1919) Директорія Української Народної Республіки проголосила на Софіївській площі в Києві Акт злуки всіх українстких земель (західних і східних)в єдину соборну Українську Державу; 23 січня –175 років від дня народження Михайла Федоровича Комарова (1844-1913), українського бібліографа, лексикографа, літературознавця, перекладача; 90 років від дня народження Філарета (у миру – Михайло Антонович Данисенко, народився 1929), Святійшого Патріарха Київської і всієї Руси-України; 24 січня – 140 років від дня народження Станіслава Пилиповича Людкевича (1879-1979), українського композитора, музикознавця, фольклориста; 110 років від дня народження Михайла Івановича Їжакевича (1909-1975), українського композитора; 100 років тому (1919) голова Ради народних міністрів УНР В. Чехівський підписав Закон про заснуванняв Києві Головної книжкової палати, сьогодні це – державна наукова «Книжкова палата України» 25 січня – День Св. Мучениці Тетяни; 260 років від дня народження Роберта Бернса (1759-1796), британського поета, фольклориста; 145 років від дня народження Вільяма Сомерсета Моема (1874-1965), англійського письменника, драматурга, критика; 26 січня – Міжнародний день митних служб; 27 січня – Міжнародний день пам`яті жертв Голокосту;180 років від дня народження Павла Платоновича Чубинського (1839-1884), українського етнографа, фольклориста, поета, автора слів Гімну України; 28 січня – у 1992 році Верховна Рада України затвердила національний синьо-жовтий прапор як Державний прапор України; 135 років від народження Якова Оскаровича Парнаса (1884-1949), українського біохіміка; 29 січня – День пам`яті героїв Крут; 210 років від дня народження Василя Продана (1809-1882), українського громадського та православного церковного діяча Буковини4 30 січня – 100 років тому (1919) вийшов наказ Міністерства народної освіти УНР щодо викладання українською мовою предметів у вищій, середній і нижчій школах, а також у школах і на курсах для дорослих;185 років від дня народження Володимира Боніфаиійовича Антоновича (1834-1908), українського історика, археолога, етногафа, археографа;
Как сделать потолок из гипсокартона. Как сделать подвесной потолок в доме. Какой потолок лучше сделать. Отделка ванной комнаты. Быстрая отделка ванных комнат панелями. Отделка ванной комнаты пластиковыми панелями. Кровля крыши профнастилом. Качественные материалы для кровли крыш. Крыша из мягкой кровли. Самоделки для сада. Успешные самоделки для сада своими руками. Самоделки для сада и огорода. Ванная мебель для ванной комнаты. Купить мебель для ванных комнат недорого. Заказ мебели для ванной комнаты. Бизнес малое производство. Самый малый бизнес идеи производство. Новый бизнес производство. Монтаж дверей своими руками. Быстрый монтаж входных дверей. Легкий монтаж пластиковых дверей. С чего начать ремонт квартиры. Быстрый ремонт дома с чего начать. Ремонт своими руками для начинающих.
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Електронний каталог
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Інформаційна сторінка
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

altУчителеві-предметнику

(тижнева оглядова інформація літератури 7-13 січ.  2019 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів у загальноосвітній школі»

 

Біологія

Баран О. М. Формування дослідницьких компетентностей у процесі екологічного виховання учнів [Текст] / О. М. Баран // Біологія: наук.-метод. журн. - 2018. - № 34/36. - С. 4 - 10. - Бібліогр.: 9 назв.

У статті розкривається сутність технології навчання як дослідження, яка полягає в забезпеченні освітньої підготовки, вихованні учнів, цілеспрямованому формуванні їхніх особистісних якостей в умовах здійснення систематичних навчальних досліджень. Автор зупиняється на актуальності екологічної освіти в працях В. О. Сухомлинського. Дається характеристика психолого-педагогічних механізмів, дослідницьких прийомів та методів, а також як методичний підхід до вирішення проблеми подається конспект відкритого уроку біології у 9 класі на тему: «Узагальнення матеріалів теми «Закономірності успадкування ознак». Захист проектів «Складання власного родоводу, «Родовід родини видатних людей».

Сергієнко О. Ю. Впровадження інтерактивних технологій на уроках біології в межах компетентнісно-орієнтованого навчання (на прикладі ігрових технологій) [Текст] / О. Ю. Сергієнко // Біологія: наук.-метод. журн. - 2018. - № 34/36. - С. 11 - 15.

Пошук нових форм і прийомів вивчення біології в наш час - явище не тільки закономірне, але й необхідне. У статті розглядається питання використання ігрової технології навчання, її універсальність. Цю форму вчитель-предметник може наповнити своїм змістом, використовуючи для розумових вправ учнів, самоперевірки, творчого інтелектуального розвитку. У процесі роботи використовують різні групи ігор - предметні, сюжетно-рольові, дидактияні, інтелектуальні та рольові. Автор з'ясовує основні показники гри: цілі, завдання, принципи й функції. Описуються види педагогічних ігор, які учитель використовує у своїй педагогічній діяльності.

Тищенко Г. А. Значення і будова шкіри. Терморегуляція [Текст]: 8 кл. / Г. А. Тищенко // Біологія: наук.-метод. журн. - 2018. - № 34/36. - С. 16 - 20.

Описується методична розробка сучасного уроку біології у 8-му класі. Матеріали уроку мають на меті сформувати знання учнів про будову і функції шкіри, установити взаємозв'язок між будовою шкіри та функціями, розкрити роль шкіри як зовнішнього бар'єра в обміні речовин організму з навколишнім середовищем. Розвивальне та виховне завдання цього уроку - розвивати вміння проводити спостереження за власною шкірою, здійснювати гігієнічне виховання. За типом уроку - це урок засвоєння нових знань. Форми роботи на уроці - бесіда, розповідь, самостійна робота в зошиті й із підручником, індивідуальна й групова робота.

Фізика

Дмітрієва Оксана Сила струму. Вимірювання сили струму [Текст]: урок із використанням елементів тренінгових технологій. 8-й клас / О. Дмитрієва // Фізика. - 2018. - № 12. - С. 15-21.

Мета представленого уроку: ввести поняття «сила струму», ознайомити учнів із приладом для вимірювання сили струму; навчити знімати його показники. пояснити учням принцип розв’язування типових задач. Під час запропонованого уроку учні активно працюють на кожному етапі: мозковий штурм, морський бій, розв’язування задач і виконання експериментальних завдань. На уроці панує атмосфера небайдужості і натхнення. А це чудове підгрунтя для формування в учнів міцних знань і впевненості у своїх силах.

Лисаченко Марина Електричне поле [Текст]: урок-подорож. 9-й клас / М. Лисаченко // Фізика. - 2018. - № 12. - С. 21-29.

Презентовано хід уроку, під час якого учні дізнаються про два види зарядів, їхню взаємодію, про різні електричні явища та закономірності їх перебігу, прояви цих явищ у природі, застосування їх на практиці, про життя та діяльність учених, які досліджували електричні явища. Ці та інші знання учні матимуть можливість узагальнити й систематизувати на пропонованому уроці під час незвичної подорожі сторінками сайту «Електризація». Отже, мета уроку-подорожі: узагальнити знання учнів про електричні явища, електричне поле та його властивості; розглянути застосування електризації в природі та техніці; формувати вміння розв’язувати задачі та пояснювати фізичні явища; розвивати логічне та критичнее мислення учнів, творчі здібності, пізнавальний інтерес до вивчення фізики, експериментальні навички.

Новикова Тетяна Порівняння молярних теплоємностей твердих тіл [Текст]: фізичний практикум для учнів 10-го класу фізико-математичного профілю / М. Новикова // Фізика. - 2018. - № 12. - С. 31-34.

Метою наведенного фізичного практикуму є аналіз даних в таблиці і встановлення закономірності щодо числового значення молярних теплоємностей  С р металів; переконатися на досліді, що молярна теплоємність твердих тіл однакова; продовжити формувати в учнів навички роботи з фізичним обладнанням та вміння оцінювати одержані результати, визначати абсолютну та відносну похибки вимірювань. Виконання експериментів сприяє формуванню в учнів мотивованого інтересу до вивчення фізики, дає змогу застосовувати накопичені знання на практиці та під час навчально-дослідницької діяльності. Шкільний фізичний експеримент - це і демонстраційні досліди, і фронтальний експеримент, і експериментальні задачі, а також домашні досліди та спостереження. Особливо важливим є самостійне експериментування.

Хімія

Гаврилюк Людмила. Ужитковий експеримент [Текст]: практичні та лабораторні роботи: 10-й кл. / Л. Гаврилюк // Хімія: газ. для вчителів хімії. - 2018. - № 11 (815). - С. 27 - 40.

Експериментальна робота є одним із найкращих засобів формування інтересу учнів до навчального предмета. Ця публікація подає авторську методичну розробку лабораторних і практичних робіт для 10-го класу з використанням ужиткового експерименту передбачає виконання дослідів із продуктами, з якими маємо справу щодня, що зазвичай викликає в учнів подвійний інтерес.

Утєнкова Ірина. Хочу все знати [Текст]: урок-брейн-ринг / І. Утєнкова // Хімія: газ. для вчителів хімії. - 2018. - № 11 (815). - С. 40 - 43.

Стаття описує досвід учителя проведення уроку-брейн-рингу, який сприятиме інтеграції знань, підвищенню мотивації учнів до вивчення предмета, зростанню активності й пізнавального інтересу. Автор зазначає таку мету: підвищити пізнавальний інтерес до вивчення хімії, біології, географії, розкрити загальний світогляд учнів, навчити їх користкватися хімією як засобом набуття знань з інших навчальних предметів, наголосити на значенні знань у повсякденному житті, сприяти розвитку інтересу до предметів, створювати ситуацію успіху в учнів. Обладнання: мультимедійна презентація.

Кондра Ірина, П'єкна Ярина, Чучвера Ірина. Хімічний склад жувальних гумок [Текст]: пошуково-дослідна робота / І. Кондра, Я. П'єкна, І. Чучвера // Хімія: газ. для вчителів хімії. - 2018. - № 11 (815). - С. 61 - 64. - Бібліогр.: 5 назв.

Стаття подає розробку позакласного заходу, який проводиться у формі пошуково-дослідної роботи. Мета роботи: вивчення складу і властивостей жувальної гумки та її впливу на організм людини. Для досягнення мети поставлені такі завдання: опрацювати різні джерела інформації про історію та склад жувальної гумки; дослідити зразки жувальної гумки різних марок; провести соціологічне опитування серед учнів 5-11-х класів; сформувати рекомендації щодо вживання жувальної гумки; ознайомитися зі складом жувальної гумки; визначити, які шкідливі харчові домішки містяться в жуйці; виявити вплив жувальної гумки на організм людини. Дослідження має таке практичне значення - освоєння підлітками інформації про склад жувальних гумок та їхній вплив на організм людини, сприятиме осмисленому ставленню до використання жувальних гумок.

Іноземні мови

Бойко Н. П. Sport and Heath [Текст] / Н. П. Бойко // Англійська мова та література. - 2018. - № 34/36. - С. 99 - 101.

Пропонується презентація позакласного заходу Його практична та освітня мета: практикувати та засвоїти лексичні одиниці з теми; вчити учнів правильній артикуляції слів; розвивати  в них вміння логічно та послідовно викладати власні думки іноземною мовою, як в діалогічному, так і в монологічному мовленні; вдосконалювати рецептивні навички читання та аудіювання; працювати над правильним правописом вивченого вокабуляру; поглибити знання школярів про види спорту та традиції країни, мова якої вивчається; заохочувати  до пізнання та вивчення нового. Тип уроку: комбінований, урок-змагання, повторення та узагальнення вивченого матеріалу.

Бойко Н. П. St. Valentine’s Day [Текст] / Н. П. Бойко // Англійська мова та література. - 2018. - № 34/36. - С. 102 - 104.

Пропонується розробка позакласного заходу, присвячена святкуванню Дня святого Валентина. Мета заходу - на основі змагання вдосконалювати навички та розвивати вміння працювати в парах; розширювати знання учнів про традиції англомовних країн та виховувати інтерес до вивчення англійської мови; активізувати вивчений лексичний матеріал; вдосконалювати навички аудіювання; розвивати мовну здогадку; вдосконалювати рецептивні навички читання та репродуктивні навички монологічного мовлення; презентувати власну проектну роботу.

Дуленчук У. Д. Feelings and emotions [Текст]: (11 кл, за підручником О. Д. Карп’юк ) / У. Д. Дуленчук // Англійська мова та література. - 2018. - № 34/36. - С. 67 - 69.

Подається конспект уроку, мета якого - активізувати ЛО з теми «Почуття та емоції»; вдосконалювати навички аудіювання, читання, говоріння та письма; розвивати мовну здогадку; виховувати толерантне ставлення до інших та загальну культуру інших.

Клименко М. В. Здоровий спосіб життя. Healthy lifestyle [Текст]: (10 кл.: інтегров. урок з англ. мови та основ здоров’я) / М. В. Клименко // Англійська мова та література. - 2018. - № 34/36. - С. 70 - 73.

Описується розробка інтегрованого уроку цілі якого: створення навчально-інформаційного посібника «Здоровий спосіб життя»; реалізація творчого потенціалу учнів як суб’єкта; розвиток самостійної навчальної діяльності; актуалізація особисто значущих мотивів навчальної діяльності; інтеграція між предметних знань.

Підготували бібліографи Ковпак В. О., Северин О. П., Туркало О. М.

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: