19 березня – 155 років від дня народження Митрополита Василія ( у миру – Василь Костянтинович Липківський, 1864-1937), українського релігійного діяча, церковного реформатора, провідника, педагога; 110 років від дня народження Юзефа Лободовського (1909–1988), польського письменника, перекладача, публіциста, українознавця; 20 березня – 380 років від дня народження Івана Степановича Мазепи (1639-1709), українського військового, політичного і державного діяча, гетьмана війська Запорозького; 185 років від дня народження Чарльза Вільяма Еліота (1834-1926), американського педагога; 110 років від дня народження Ласло Золтановича Шандора (1909–1993), українського та угорського мистецтвознавця; 21 березня – Всесвітній день поезії; Міжнародний день лісу; 135 років від дня народження Олексія Олексійовича Шовкуненка (1884-1974), українського живописця; 90 років від дня народження Юрія Михайловича Мушкетика (1929), українського письменника; 22 березня – Всесвітній день водних ресурсів (Всесвітній день води); 24 березня – Всесвітній день боротьби із захворюванням на туберкульоз; 185 років від дня народження Вільяма Морісса (1834-1896), англійського письменника, художника, перекладача, громадського діяча; 150 років від дня народження Олени Львівни Кисілевської (1869-1956), української письменниці, видавця; 25 березня – День Служби безпеки України; 110 років від дня народження Юрія Гавриловича Бойка-Блохіна (1909-2002), українського літературознавця, театрознавця, педагога; 26 березня - День Національної гвардії України; 27 березня - Всесвітній день театру; 200 років від дня народження Олексія Онуфрійовича Заклинського (1819-1894), українського поета та композитора, священника; 130 років від дня народження Олександра Григоровича Кисіля [справж. – Кисельов (1889–1942)], українського театрознавця, театрального діяча; 28 березня – 427 років від дня народження чеського теолога, мислителя, педагога і письменника Я́на А́моса Ко́менського ; 130 років від дня народження Ганни Юліанівни Герасимович (1889–1974), української майстрині художньої вишивки і ткацтва; 30 березня – Теплого Олекси; 240 років від дня народження Якова Кузьмича Кайданова (1779–1855), українського ветеринарного лікаря, ветеринарного фармаколога, одного з організаторів вищої ветеринарної освіти в Російській імперії; 175 років від дня народження Поля Верлена (1844–1896), французького поета-символіста; 125 років від дня народження Миколи Павловича Барабашова (1894-1971), українського астронома, академіка; 31 березня – 150 років від дня народження Миколи Сергійовича Бокаріуса (1869-1931), українського вченого, одного із засновників української судової медицини; 130 років від дня народження Бориса Петровича Герасимовича (1889–1937), українського астронома, астрофізика; 105 років від дня народження Леоніда Миколайовича Новиченка (1914-1996), українського літературознавця, критика, журналіста
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Електронний каталог
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Інформаційна сторінка
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

altУчителеві-предметнику

(тижнева оглядова інформація літератури 17 - 23 груд.  2018 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів у загальноосвітній  школі»

 

Українська мова та  література

Кучеренко, Ірина. Особистісно зорієнтоване навчання - домінантна модель реалізації концепції "Нова українська школа" [Текст] / І. Кучеренко // Дивослово. - 2018. - N 11. - С. 9-14. - Бібліогр.: 14 назв.

У науковій розвідці розкрито стратегічні основи особистісно зорієнтованого навчання української мови в контексті компетентнісної освіти ХХІ століття, викладено зміст компонентів особистісно зорієнтованої технології уроку рідної мови. Спираючись на наукові дані, автор статті пропонує такі види особистісно зорієнтованих ситуацій, виокремлених за навчальною метою і відповідним способом формулювання цілі: ситуація зацікавленості, ситуація вибору, проблемно-пошукова ситуація, рольова ситуація, ситуація успіху.

Ткач, Евеліна. Види й засоби міжфразового зв'язку [Текст] : урок у 8 класі / Е. Ткач // Дивослово. - 2018. - N 11. - С. 26-30.

В авторських матеріалах подано розробку (план-конспект) уроку (урок розвитку комунікативної компетентності) української мови, метою якого є засвоєння школярами знань про види й засоби міжфразового зв'язку в тексті та формування вмінь застосування їх на практиці. Особливістю структури навчального заходу є реалізація комплексу методів, форм роботи й розробка системи завдань на основі одного тексту.

Шваєвська, Оксана. Добро і зло, природа і людина в казці Василя Королева-Старого "Хуха-Моховинка" [Текст] : 5 клас / О. Шваєвська // Дивослово. - 2018. - N 11. - С. 15-20. - Бібліогр.: 7 назв.

Представлено конспект навчального заходу (урок вивчення нового матеріалу) з української літератури у 5-му класі за твором відомого українського письменника В. Королева-Старого. Пропоновано до застосування широкий методичний арсенал відповідних форм і прийомів роботи: бесіда, читання із зупинками, робота з епіграфом, інтерактивні вправи «Залиште за мною останнє слово», «Незакінчене речення», «Займи позицію», словникова робота, моделювання перспективи, перегляд та коментування відеоматеріалу. 

Шваєвська, Оксана. Новела Михайла Коцюбинського "Intermezzo" [Текст] : 10 клас / О. Шваєвська // Дивослово. - 2018. - N 11. - С. 20-25. - Бібліогр.: 9 назв.

 У статті висвітлено матеріали розробки уроку (урок вивчення нового матеріалу) з української літератури в 10-му класі за новелою Михайла Коцюбинського "Intermezzo". Метою навчального заходу є: допомогти старшокласникам зрозуміти зміст пропонованого твору, розвивати вміння працювати з текстом; розвивати критичне мислення, комунікативні вміння та навички; прищеплювати загальнолюдські цінності, плекати повагу й любов до рідної мови та ін. Упродовж уроку плануються: асоціювання, спрямоване читання, робота в парах, бліц-опитування, інтерактивні вправи та інші форми й методи роботи.

Фізика

Дудченко Т. М. Нерівномірний прямолінійний рух. Середня швидкість нерівномірного руху [Текст] : 7 клас / Т. М. Дудченко // Фізика в шк. України. - 2018. - № 21-22. - С. 35-40.

Автор пропонує розробку уроку, під час якого учнів ознайомлюють із нерівномірним прямолінійним рухом як з одним із видів механічного руху; формують поняття середньої швидкості; показують учням практичну значущість набутих знань; розвивають уміння визначити середню швидкість, уміння спостерігати за нерівномірними рухами в природі і техніці. Під час уроку учні виконують інтерактивну вправу «Компетентність», «Коло знань», а також виконують вправу «Спільний проект» та групову роботу «Пошук інформації».

Онищенко Т. С. Експеримент як невід’ємний компонент навчального процесу [Текст] / Т. С. Онищенко // Фізика в шк. України. - 2018. - № 21-22. - С. 26-30.

У поданій розробці автор пропонує кілька власних аспектів підвищення ефективності формування фізичних знань в учнів, які автор систематично використовує у своїй практиці. Це, зокрема, 1) підвищення ефективності та раціональності фізичного експерименту; 2) виготовлення приладів для фізичного експерименту; 3) виготовлення учнями таблиць спостережень, унаочнень; 4) розробка та захист пошуково-дослідницьких проектів; 5) пошукова робота за індивідуальними завданнями вчителя.

Савкіна Т. С. Забезпечення якісного осягнення фізичних знань через опанування векторного проектування [Текст] / Т. С. Савкіна, В. І. Войцеховська // Фізика в шк. України. - 2018. - № 21-22. - С. 10-14.

Автор статті розглядає на прикладі застосування міжпредметних зв’язків вивчення на уроках математики теми «Вектори. Проекція вектора на вісь і проектування та застосування цього матеріалу на уроках фізики для розкриття змісту фізичних теорій, пояснення суті фізичних явищ та процесів, розв’язання розрахункових задач із фізики.

Історія

Болтромюк В. В. Трипільці та трипільська культура [Текст]: всесвіт. історія: 6 кл. / В. В. Болтромюк // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2018. - № 31/32. - с. 49 - 53.

Пропонується розробка уроку формування та вдосконалення знань із всесвітньої історії у 6-му класі. Навчальна мета уроку - формувати в учнів уяву про трипільську археологічну культуру, спосіб життя, господарство, побут та мистецтво людей часів неоліту; ознайомити з появою землеробства та скотарства на території України; вказати на особливе місце трипільської землеробської культури. В процесі проведення уроку використовуються такі методи та прийоми роботи: робота з історичними джерелами, ілюстраціями, підручником, картою, аналіз, вправи  «Так чи ні», «Логічний ланцюжок», графічний диктант, інтерактивні ігри «Запитання - відповідь», «Розшифруй закодоване», бліцопитування, метод «Мікрофон». Форма організації навчальної діяльності - урок-екскурсія.

Дмитрова Г. Л. Голодомор - геноцид української нації [Текст] / Г. Л. Дмитрова // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2018. - № 31/32. - С. 3 - 13. - Бібліогр.9 назв.

Під час методичного уроку за основу було взято один із таких інноваційних методів «скетчноутінг», який дає можливість, працюючи протягом усього уроку над новими термінами, з’ясовуючи причини та розглядаючи факти Голодомору, стисло фіксувати ідеї у вигляді малюнків, слайдів, коротких написів, поєднувати їх, а потім презентувати візуально. Також на етапі актуалізації опорних знань і умінь використовуються «Бліцопитування  за ланцюжком»; мотивації навчальної діяльності - «Закінчи речення». На етапі уроку сприйняття й первинного осмислення нового матеріалу використовують інтерактивний метод «Навчаючи - учусь». На етапі систематизації та узагальнення знань учнів варто використати програмне забезпечення Plickers.

Мушинський В. І. Київ за часів Голодомору 1932-1833 рр. [Текст] / В. І. Мушинський // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2018. - № 31/32. - С. 21 - 24.

Описується методична розробка уроку, присвяченого вшануванню пам’яті жертв Голодомору. Матеріали уроку ознайомлять учнів із сторінками історії жахливої трагедії 1932-1933 рр. - зі спогадів киян (очевидців цих подій), передумовами, перебігом подій та наслідками Голодомору в місті Києві; виховуватимуть почуття патріотизму, розуміння історичної епохи та власної причетності до долі українського народу, бачення зв’язку між історичним минулим та сьогоденням. Тип заняття - урок-конференція, вивчення нового матеріалу з використанням інтерактивних методик. Зміст уроку містить такі міжпредметні зв’язки: українська мова, українська література, географія, правознавство.

Шиманчик Я. М. Голодомор 1932-1933 рр. у документах і спогадах земляків [Текст] / Я. М. Шиманчик // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2018. - № 31/32. - С. 14 - 20.

Описується методична розробка уроку, присвяченого вшануванню пам’яті жертв Голодомору. Його навчальна мета: використовуючи різні форми роботи , вміння і навички, здобуті на попередніх уроках, учні повинні сформувати  знання про Голодомор, його передумови, хід та наслідки; ознайомитись із подіями Голодомору на території Дніпропетровської області та с. Мар’є-Дмитрівки Софіївського району. Тип уроку - урок засвоєння нових знань, умінь та навичок.

Географія

Копиця В. Г. Урок контролю знань за темою «Південна Америка» [Текст]: 7 кл. / В. Г. Копиця // Географія: наук.-метод. журн. - 2018. - № 21/22. - С. 20 - 24.

Описується конспект уроку повторення, узагальнення знань з географії у 7-му класі. Його мета - повторити, узагальнити навчальний матеріал з теми «Південна Америка», надалі розвивати вміння учнів використовувати знання в нестандартних умовах; виховувати повагу до своїх товаришів. Форма проведення - урок-змагання.

Маєр Ореста. Україна і світове господарство [Текст] семестровий тестовий контроль (за новою програмою): 9-й кл. / О. Маєр // Краєзнавство. Географія. Туризм: газ. для вчителів географії. - 2018. - № 21 (914), листоп. - С. 9 - 41.

Курс географії у 9-му класі має назву «Україна і світове господарство» та містить інформацію з питань економічної та соціальної географії. Така географія є складною і цікавою водночас. Тому й оцінювання знань має бути цікавим і відповідати вимогам часу (завдання ЗНО з географії та завдання інтернет-олімпіад - структуровані, тестові - з картосхемами та ілюстраціями). Використання такого тестового контролю є достатньо ефективним інструментом, який стимулює підготовку учнів до кожного уроку і таким, що підвищує мотивацію до вивчення предмета. Автор публікації пропонує розробку семестрового тестового контролю навчальних досягнень учнів із географії у 9-му класі (за новою програмою), максимально наближену за структурою до тестів ЗНО (ДПА) з географії.

Ткаченко Т. В. Квест «Екологічне орієнтування» [Текст] / Т. В. Ткаченко // Географія: наук.-метод. журн. - 2018. - № 21/22. - С. 66 - 68.

Пропонується розробка позакласного заходу, який проводиться в змагальній ігровій формі. Ставиться така мета: підвищувати рівень екологічної грамотності, виробляти навички застосування екологічних знань у нестандартній ситуації, розширювати знання про природу рідного краю; розвивати інтелект, уміння швидко знаходити розв’язання поставлених завдань, самостійність мислення, творчі здібності; виховувати комунікативні та лідерські навички, культуру спілкування, прагнення до перемоги і вміння гідно програвати. Завдання: формування екологічного мислення, розширення ерудиції, поглиблення краєзнавчих знань, вдосконалення навичок орієнтування, зміцнення фізичного здоров’я. Учасники заходу - учні старших класів.

Шикула А. Я. Розвиток атомної енергетики в Україні та світі. Вплив діяльності АЕС на довкілля [Текст]: 9 кл. / А. Я. Шикула // Географія: наук.-метод. журн. - 2018. - № 21/22. - С. 44 - 47.

Подається розробка уроку, мета якого - сформувати знання учнів про атомні електростанції, розвиток атомної енергетики в Україні, вплив діяльності АЕС на довкілля; розвивати вміння аналцзувати переваги і недоліки атомної енергетики світу; формувати підприємницькі компетентності для пошуку альтернативних шляхів розвитку галузі. Тип уроку - вивчення нового матеріалу. Форма уроку - науково-практична конференція. На уроці використовуються такі методи і техніки: навчання у групі (ситуація за ролями); спільний проект  (конференція в рамках ключового питання); асоціальний ланцюжок (словничок термінів); метод проектів (відеопроект, презентації); інформаційний пазл (для учасників, що не готують доповіді); дослід-експеримент (ланцюгова ядерна реакція); творча робота (3D модель «Будова атома»).

Матеріали підготували бібліографи: Ковпак В. О., Северин О. П., Туркало О. М.

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: