12 грудня – День Сухопутних військ України; 90 років від дня народження Леоніда Федоровича Бикова (1928–1979), українського актора театру і кіно, кінорежисера, сценариста; 90 років від дня народження Чингіза Торекуловича Айтматова (1928–2008), киргизького письменника, громадського діяча; 100 років від дня народження Кастуся Киреєнка [справж. – Костянтин Тихонович (1918–1988)], білоруського письменника, журналіста, перекладача, громадського діяча; 100 років від дня народження Лідії Петрівни Тимош (1918–2000), української актриси; 13 грудня – День апостола Андрія Первозванного; 125 років від дня народження Миколи Хвильового (справж. – Микола Григорович Фітільов, 1893–1933), українського письменника, основоположник української прози ХХ ст.; 90 років від дня народження Євгена Олександровича Сверстюка (1928–2014), українського письменника, літературознавця, філософ, громадського діяча, доктора філософії; 14 грудня – День вшанування учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС; 120 років від дня народження Катерини Йосипівни Новик (1898–1984), українського геолога, палеоботаніка; 16 грудня – 325 рокiв вiд дня народження Миколи Даниловича Ханенка (1693–1760), українського полiтичного та державного дiяча, дипломата, мемуариста; 17 грудня – День пам’яті великомучениці Варвари; 15 років тому (2003) розпорядженням Кабінету Міністрів України Технологічний університет Поділля (м. Хмельницький) реорганізовано в Хмельницький державний університет, нині – Хмельницький національний університет; 110 років від дня народження Юрія Володимировича Шевельова (псевд. – Юрій Шерех, 1908–2002), українського мовознавця, літературознавця, академіка НАН України, президента Української вільної академії наук (УВАН, США) 19 грудня – День святителя Миколи Чудотворця; 145 років від дня народження Миколи Григоровича Філянського (1873–1938), українського письменникаа, музейного діяча, геолога; 80 років від дня народження Валерії Василівни Врублевської (1938), українського прозаїка, драматурга; 22 грудня – 185 років від дня народження Марка Вовчка (справж. – Марія Олександрівна Вілінська, 1833–1907), української і російської письменниці, перекладача, етнографа, видавця; 160 років від дня народження Джакомо Пуччіні (1858–1924), італійського композитора; 24 грудня – День працівників архівних установ; 60 років тому (1958) Верховна Рада СРСР ухвалила Закон «Про зміцнення зв'язку школи з життям і про дальший розвиток системи народної освіти в СРСР»; 220 років від дня народження Адама Б. Міцкевича (1798–1855), польського поета, публіциста, перекладача, філософа, діяча національно-визвольного руху Польщі; 25 грудня – Католицьке Різдво; 170 років від заснування (1848) кафедри української мови у Львівському університеті, професором якої став Яків Головацький;170 років від дня народження Ореста Івановича Левицького (1848–1922), українського письменника, літературознавця, історика, правознавця, археографа, етнографа; 100 років від дня народження Василя Івановича Чепелєва (1918–2000), українського педагога, член-кореспондента АПН СРСР, АПН України; 120 років від дня народження Євгена Павловича Плужника (1898–1936), українського письменника, поета, перекладача, лексикографа, учителя; 100 років від дня народження Романа Дмитровича Рахманного (справж. – Олійник, 1918–2002), українського публіциста, літературознавця; 26 грудня – 120 років від дня народження Євгена Павловича Плужника (1898–1936), українського письменника, поета, драматурга, перекладача; 28 грудня – 50 років від дня народження Івана Михайловича Андрусяка (1968), українського письменника, перекладача; 29 грудня – 130 років від дня народження Галини Журби (справж. – Галина Маврикіївна Домбровська, 1888–1979), Української письменниці
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Електронний каталог
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Доступ до публічної інформації
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Інформаційна сторінка
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

altУчителеві-предметнику

(тижнева оглядова інформація літератури 26 листоп. - 2 груд.  2018 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів у загальноосвітній  школі»

 

Зарубіжна література

Малигіна, Любов. Глибинні зрушення в поезії ХХ століття. Модернізм, авангардизм [Текст] : 11-й клас / Л. Малигіна // Зарубіжна літ. - 2018. - № 10 (794). - С. 50-56. - Бібліогр.: 8 назв.

У статті вміщено розробку уроку зарубіжної літератури в 11-му класі  на тему: «Глибинні зрушення в поезії ХХ століття. Модернізм та основні течії європейської поезії ХХ ст. Поезія Райнера Марії Рільке та Ґійома Аполлінера». Упродовж навчального заходу передбачено такі форми роботи як творча лабораторія, аналіз та виразне читання поезії, словникова робота, мистецькі повідомлення, а також літературні презентації «Райнер Марія Рільке» (одна з підтем має назву «Рільке та Україна») та «Ґійом Аполлінер». За типом представлений навчальний захід - урок засвоєння нових знань.

Паламарчук, Лариса. Романтизм в Німеччині. Ернст Теодор Амадей Гофман. Уроки за новою програмою [Текст]: / Л. Паламарчук // Зарубіжна літ. - 2018. - № 10 (794). - С. 60-72. - Бібліогр.: 8 назв.

 У журналі висвітлюються матеріали конспектів двох уроків зарубіжної літератури. Школярам презентується для вивчення явище німецького романтизму (на тлі ідентичних напрямів в Англії та Франції) та творчість одного з видатних німецьких митців від літератури - Ернста Теодора Амадея Гофмана. Другий з поданих уроків повністю присвячено відомому твору письменника - «Крихітка Цахес на прізвисько Циннобер». Упродовж уроків планується робота в групах, літературознавче дослідження, робота з текстом, рольова гра, словникова робота, бесіда тощо.

Шилова, Тетяна. Українська тема в поемі Джорджа Байрона «Мазепа» [Текст] : 9-й клас / Т. Шилова // Зарубіжна літ. - 2018. - № 10 (794). - С. 34-40. - Бібліогр.: 4 назви.

Матеріали містять розробки двох уроків зарубіжної літератури для 9-го класу. Теми навчальних заходів: «Українська тема в поемі Джорджа Байрона «Мазепа» (урок № 1); Специфіка зображення образу гетьмана в поемі Джорджа Байрона «Мазепа» (монолог героя, романтичний пейзаж як засіб увиразнення образу, динаміка образу тощо)» (урок № 2). Перший навчальний захід є уроком засвоєння нових знань, умінь і навичок, другий - комбінованим уроком. Автор розробок пропонує упродовж навчальних заходів застосування таких методів і прийомів як літературний диктант, робота в групах, робота з текстом, вправа «Гронування», рефлексія, творча робота, сенкан, робота над проблемним питанням та ін. 

Фізика

Іванченко Людмила Квест-проект «Фізика в кінематографі» [Текст] / Л. Іванченко // Фізика та астрономія в рід. шк. - 2018. - № 5. - С. 25-30.

Мета і завдання квесту: !) повторити будову ока людини як органу зору та оптичного приладу, пригадати складну структуру світла та особливості його сприйняття людиною, розкрити сутність іншомовного походження фізичних назв; 2) з’ясувати, як створюється кіно, на чому заснована мультиплікація, які фізичні та біологічні явища використовуються в цих видах мистецтва.; 3) використовуючи принцип мультиплікації і можливості комп’ютера, пояснити створення спец ефектів, оптичні ілюзії, голографічні картини. На квесті учні розв’язують проблемне запитання: «Як виробництво мультиплікаційних та сучасних фільмів пов’язане з особливостями зору людини?».

Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення в закладах загальної середньої освіти навчальних предметів та організації освітнього процесу у 2018/2019 н. р. [Текст]: фізика // Фізика та астрономія в рід. шк. - 2018. - № 5. - С. 2-10.

У статті вказані програми, за якими здійснюється навчання фізики у старших класах загальноосвітніх навчальних закладів. Вибір навчальні програми з двох запропонованих варіантів здійснюється вчителем і затверджується рішенням педагогічної ради навчального закладу. звернено увагу, що у 2018 н. р. до навчальних програм з фізики для 10-11 класів внесено зміни, що викликано потребою розвантаження навчального матеріалу.

Степура Ігор На шляху до кольорового телебачення [Текст] / І. Степура, О. Пустовий // Фізика та астрономія в рід. шк. - 2018. - № 5. - С. 10-19.

У статті досліджено проблему розвитку кольорового телебачення. Зазначено, що новим вузлом кольорової телекамери став пристрій кольороподілу. Він являв собою оптичний блок, складений зі спеціальних оптичних призм, межі яких було покрито спеціальними плівками зі заданими інтерфераційними властивостями. У використовуваних системах дані про палітру кольорів та яскравість несуть три кольороподілені сигнали.

Хімія

Величко Людмила. Наскрізні змістові лінії курсу хімії основної школи [Текст]: «Громадянська відповідальність» / Л. Величко // Біологія і хімія в рідній шк.. - 2018. - № 5. - С. 29-31. - Бібліогр.: 7 назв.

Компетентнісний потенціал курсу хімії основної школи щодо розкриття громадянської відповідальності як ключової компетентності, що висвітлено в пояснювальній записці до навчальної програми з хімії, а ресурси курсу щодо розкриття аналогічної змістової лінії виокреслено у програмі стосовно кожної теми. Оскільки громадянськість є моральною категорією, то вона виражається переважно ціннісним складником предметної компетентності з хімії. У статті виокремили два аспекти громадянської компетентності учня, що можуть стати предметом уваги в навчальному процесі з хімії: патріотизм й усвідомлення взаємозв’язків між правами, свободою і відповідальністю людини.

Вороненко Тетяна. Використання міні-проектів під час навчання хімії у 8 класі [Текст] / Т. Вороненко // Біологія і хімія в рідній шк. - 2018. - № 5. - С. 17 -26.

У статті подано міні проекти на за такими темами. Тема 1. Будова атома. Періодичний закон і Періодична система хімічних елементів. Тема проекту: «Дослідження зміни властивостей хімічних елементів зі зміною радіусів їхніх атомів» (тип проекту: дослідний, груповий, короткотривалий міні-проект); «Характеристика хімічних елементів за їхнім місцем у Періодичній системі та будовою атома» (тип проекту - дослідницький, груповий, короткотривалий міні-проект). Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовин. Тема проекту: «Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних граток» тип проекту - дослідницький, груповий, короткотривалий міні-проект). Тема 4. Основні класи неорганічних сполук. Тема проекту: «Властивості кислот» (тип проекту: дослідницький, груповий, короткотривалий міні-проект) та інші.

Колотило Микола. Формування математичної компетентності під час розв’язування розрахункових задач з хімії [Текст]: 8 клас / М. Колотило // Біологія і хімія в рідній шк.. - 2018. - № 5. - С. 38 - 40.

Нормативні документи базової загальної середньої освіти серед ключових (життєвих) компетентностей виокремлюють математичну компетентність. Формування компетентностей здійснюється за умови впровадження особистісно орієнтованого навчання, компетентнісного і діяльнісного підходів. Реалізацію теоретичних положень особистісно орієнтованого навчання, компетентнісного і діяльнісного підходів пропонується розглянути на прикладі різних способів розв’язування задачі з розрахунків за хімічними рівняннями у 8 класі.

Нетребійчук Олександр. Наскрізні змістові лінії курсу хімії основної школи [Текст] «Здоров’я і безпека» / О. Нетребійчук // Біологія і хімія в рідній шк. - 2018. - № 5. - С. 32 - 35. - Бібліогр.: 3 назви.

Вивчення питань, що належать до змістової лінії «Здоров’я і безпека», дасть змогу сформувати учня як духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінного члена суспільства, який здатний створювати власне безпечне життєве середовище і дотримуватися здорового способу життя. У статті акцентується, що змістовій лінії «Здоров’я і безпека» під час вивчення хімії можна надати одну з провідних ролей, оскільки реалізується вона майже в усіх темах курсу. Розглядаються приклади, що дають змогу реалізувати наскрізну лінію «Здоров’я і безпека» на уроках хімії (наприклад, таких тем: «Маркування небезпечних речовин», «Застосування  та біологічна роль кисню» та інших тем).

Біологія

Гаєва Наталія. Біологія людини [Текст]: завдання до тематичної атестації / Н. Гаєва // Біологія: газ. для вчителів біології та природознавства. - 2018. - № 21 (849), листоп. - С. 29 - 33.

Лише своєчасний об’єктивний контроль знань дає змогу оцінити якість засвоєння матеріалу кожним учнем та ефективність освітнього процесу загалом. Пропонуються різнорівневі завдання до тематичних атестацій учнів 8-х класів у чотирьох варіантах із теми «Дихання».

Древицька Ганна. Біологія Юрського періоду. Рептилії [Текст]: урок у 7-му кл. / Г. Древицька // Біологія: газ. для вчителів біології та природознавства. - 2018. - № 21 (849), листоп. - С. 21 - 25.

Для покращення запам’ятовування та підвищення зацікавленості навчальним матеріалом можна використовувати емоційні зачіпки, які вже було сформовано в учнів на основі власного досвіду та інтересів. Запропонована розробка уроку базована на використанні сюжетної лінії фільму «Парк Юрського періоду» і містить 3 частини для організації навчального процесу під час викладання біології у 7-му класі: урок на тему «Загальна характеристика рептилій», гру для закріплення знань із теми  «Загальна характеристика рептилій», частину з вивчення терміна «партеногенез» із теми «Розмноження та розвиток тварин».

Крамська А. М. Соціальна небезпека інфекційних захворювань [Текст] / А. М. Крамська // Біологія: наук.-метод. журн. - 2018. - № 31 - 32. - С. 43 - 48.

Пропонується розробка позакласного заходу з біології . Мета заняття: ознайомити з поняттями «імунітет»; «туберкульоз»; «ВІЛ-інфекція»; «СНІД»; розглянути умови інфікування, визначити збудників, умови розвитку захворювань та методи і способи захисту від цих інфекцій; формувати практичні вміння та навички особистої безпеки від ВІЛ-інфікування та туберкульозу; виховувати відповідальне ставлення до свого здоров’я; толерантне ставлення до людей, які живуть з ВІЛ.

Матяш Надія. Реалізація змістової лінії «Здоров’я і безпека» в навчанні біології [Текст] / Н. Матяш // «Біологія і хімія в рідній шк. - 2018. - № 5. - С. 26 - 28. - Бібліогр.: 3 назви.

Базова шкільна біологічна освіта є одним із можних шляхів закладання системних знань про здоров’я, способи його збереження і безпеку життя людини. Саме тому одним із її завдань є формування в учнів фундаментальних біологічних знань, відповідних умінь і навичок їх застосування і ціннісних орієнтацій на способи збереження здоров’я, його значення для повноцінної самореалізації особистості в житті. У статті розглядаються методичні можливості реалізації змістової лінії «Здоров’я і безпека», які полягають у розкритті чинників дотримання здорового способу життя, що найбільше залежать від самої людини.

Овчаренко О. П. Експрес-тести з біології для 6-х класів [Текст] / О. П. Овчаренко // Біологія: наук.-метод. журн. - 2018. - № 31-32. - Вкладка. - С. 1 - 32.

Експрес-тести з біології для учнів 6-х класів відповідають вимогам чинної Програми з біології для учнів 6-х класів середніх загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженої МОН України. Запропоновані завдання в тестовій формі насамперед використовують для швидкого проведення контролю та подальшого корегування на різних етапах уроку: під час актуалізації опорних знань, узагальнення та систематизації окремих підтем, тем. Тож учителі можуть використовувати завдання з метою мотивації до навчальної діяльності учнів та можливості сформувати основні біологічні знання. Тести містять два варіанти. Кожний варіант має по шість завдань закритого типу з вибором однієї правильної відповіді з чотирьох запропонованих. Тести можна використовувати для індивідуального опитування, для роботи в парах, групах, під час роботи з одним або двома варіантами з усіма учнями класу. Вчитель може варіювати кількість питань, обирати варіанти на свій розсуд.

Пантелей Ганна. Паразитні черви [Текст] урок-подорож / Г. Пантелей // Біологія: газ. для вчителів біології та природознавства. - 2018. - № 21 (849), листоп. - С. 4 - 13.

Паразитні черви поширені по всій земній кулі. Вони пристосовані легко проникати в організм людини, особливо дітей. Хвороби, спричинені паразитами, трапляються досить часто серед населення нашої країни. - Тому важливо знати особливості їхніх життєвих циклів і профілактику можливих захворювань. Публікація пропонує розробку уроку, присвяченого розкриттю цієї теми. Тип уроку - урок-подорож сторінками науково-навчального журналу.

Підготували бібліографи: Ковпак В. О., Северин О. П., Туркало О. М.

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: