21 квітня – Вербна неділя; 245 років від дня народження Жана-Батісто Біо (1744–1862), французького фізика, геодезиста і астронома; 155 років від дня народження Макса Вебера (1864–1920), німецького соціолога, економіста і правознавця; 22 квітня – Міжнародний день землі; 295 років від дня народження Іманнуїла Канта (1724–1804), німецького філософа; 120 років від дня народження Володимира Володимировича Набокова (1899–1977), російського та американського письменника; 80 років від дня народження Анатолія Григоровича Михайленка (1939— 2007), українського письменника; 23 квітня – Всесвітній день книги тa авторського права; Всеукраїнський день психолога; 455 років від дня народження Вільяма Шекспіра (1564–1616), англійського драматурга та поета, гуманіста доби Відродження; 135 років від дня народження Івана Івановича Шмальгаузена (1884–1963), російського та українського біолога, зоолога; 24 квітня – Міжнародний день солідарності молоді; 180 років від дня народження Отто Вільмана (1839–1920), німецького педагога і філософа; 70 років тому (1949) у Києві відкрито Державний літературно-художній музей Т. Г. Шевченка; 26 квітня – Всесвітній день інтелектуальної власності; Міжнародний день пам'яті жeртв радіаційних аварій і катастроф; День Чорнобильської трагедії; 190 років від дня народження Григорія Петровича Данилевського (1829–1890), українського і російського письменника, дослідника питань бібліографії; 185 років від дня народження Володимира Олексійовича Беца (1834–1894), українського ученого, лікаря-анатома, гістолога, доктора медичних наук і громадського діяча; 135 років від дня народження Вадима Георгійрвича Меллера (1884–1962), українського художника театру4 28 квітня – Світле Христове Воскресіння. Великдень; Всесвітній день охорони праці; День охорони праці; Всесвітній день споріднених міст; 29 квітня – Міжнародний день танцю; 190 років від дня народження Миколи Миколайовича Кобринського (1829–1893), українського фольклориста та культурно-освітнього діяча; 165 років від дня народження Жуля Анрі Пуанкаре (1854–1912), французького математика, фізика, філософа, астронома; 110 років від дня народження Леоніда Федоровича Верещагіна (1909–1977), українського і російського фізика; 95 років від дня народження Ганни Черінь (1924–2016), української поетеси, прозаїка і літературного критика в еміграції (США).
Продажа новостроек от застройщика. Готовые новостройки продажа квартир от застройщика. Продажа новостроек в подмосковье. Продажа загородной недвижимости. Большой рынок загородной недвижимости. Обзор загородной недвижимости. Укладка линолеума на пол. Быстрая укладка линолеума своими руками. Цена укладка линолеума. Ремонт клавиатуры ноутбука. Быстрый ремонт клавиатуры своими руками. Сколько стоит ремонт клавиатуры. Потребительский кредит проценты. Кредит потребительский где взять. Потребительский кредит низкая процентная ставка. World of warcraft скачать торрент. Популярная игра world of warcraft. World of warcraft бесплатно. Журнал моделист конструктор. Журнал моделист конструктор онлайн. Моделист конструктор читать онлайн. Купить квартиру на первом этаже. Хороша ли квартира на первом этаже. Минусы квартиры на первом этаже.
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Електронний каталог
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Інформаційна сторінка
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

altУчителеві-предметнику

(тижнева оглядова інформація літератури 29 жовт. - 4 листоп.  2018 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів у школі»

 

Українська мова та  література

Борисенко, Валентина. Інтеграція медіатехнологій у сучасний урок української мови [Текст] / В. Борисенко, К. Сова // Українська мова і  література в школах України. - 2018. - N 9. - С. 31-37. - Бібліогр.: 2 назви.

У науковій розвідці йдеться про необхідність впровадження медіатехнологій у сучасний урок української мови. Згадані технології уможливлюють застосування активних методів і прийомів навчання, що сприяє кращій освіті й соціалізації школярів, розвиває критичність, творчий потенціал, самостійність учнів. У статті змодельовано урок узагальнення й систематизації знань для 9-го класу; навчальний захід структуровано на засадах медіатехнологій, зокрема сучасної телепрограми «Хто зверху?» Автори рекомендують проводити урок наприкінці навчального року.

Горніцька, Анастасія. Лариса Ніцой "Дві бабуськи у незвичайній школі або скарб у візку" [Текст] : українська література: 5 клас / А. Горніцька, Є. Сіменик, Ю. Казмірик // Українська мова і  література в школах України. - 2018. - N 9. - С. 48-52. - Бібліогр.: 6 назв.

Опубліковано розробку уроку української літератури у 5-му класі. Навчальний захід покликаний ознайомити школярів із творчістю Лариси Ніцой та її вказаним твором для дітей («Дві бабуськи у незвичайній школі або скарб у візку»), збагачувати лексичний запас, розвивати зв’язне  мовлення, виховувати почуття поваги до людей. За типом вказаний захід є комбінованим уроком. Обладнання до навчального заходу: роздатковий матеріал, мультимедійний комплекс, виставка книжок, портрет автора тощо. Упродовж уроку використовуватимуться такі форми і методи роботи: ребус, дидактичні ігри «Настрій», «В якому вчинку живе добро?», інтерактивний метод «Мозаїка» та ін.

Рик, Орися. Життя і творчість Олександра Довженка. Автобіографічна кіноповість "Зачарована Десна" [Текст] / О. Рик // Українська мова і  література в школах України. - 2018. - N 9. - С. 39-43. - Бібліогр.: 6 назв.

У статті оприлюднено конспект уроку української літератури за автобіографічною кіноповістю О. Довженка «Зачарована Десна». Метою навчального заходу є: ознайомлення із життєтворчістю українського митця, зокрема із названим твором; розвиток логічного мислення; виховання любові до України та її природи. Урок рекомендовано проводити у формі літературного журналу з елементами рольової гри. Міжпредметні зв’язки навчального заходу: світова культура, географія, українська мова.

Хом'як, Іван. Метод проектів як ефективний чинник досягнення лексичної компетенції [Текст] / І. Хом'як, Н. Серветник // Українська мова і  література в школах України. - 2018. - N 9. - С. 13-16. - Бібліогр.: 17 назв.

У науковій розвідці досліджено проблему формування лексичної компетенції через застосування методу проектів. Визначено поняття методу проектів, розкрито його завдання (передати обсяг знань, систематизувати та ін.), висвітлено різні типи проектів, серед яких: дослідницькі, творчі проекти, монопроекти, рольові та міжпредметні проекти. Подано дефініцію лексичної компетенції, умотивовано її рівень у процесі вивчення української мови у сучасній школі.

Інформатика

Журибеда Оксана «Про Інтернет» [Текст]:: навчальний проект для дітей та вчителів / О. Журибеда // Інформатика. - 2018. - № 10. - С. 40-45.

Компанія Google разом з Інтернет Асоціацією України запустила комплексний навчальний проект для дітей та вихователів «Про Інтернет». Цей проект спрямовано на підвищення цифрової компетентності учнів українських шкіл. Адже безпека в Інтернеті - дуже важлива проблема нинішнього часу, що стосується всіх: від дітей до людей похилого віку. Ризик користування стає дедалі непередбачуваним у зв’язку з масовим приходом в Інтернет користувачів, майже, а о і зовсім, не підготовлених до загроз та неочікуваних небезпек. Тому важливо порушувати питання безпечного користування ресурсами мережі. цієї тематики проект став доступним у форматі формування медіаграмотності користувачів.

Коваленко Оксана Синтез знань чи моделювання? [Текст]:: розробка уроку для 10-го класу / О. Коваленко // Інформатика. - 2018. - № 10. - С. 33-37.

Моделювання є одним із способів пізнання. Моделювання слугує для розв’язування тих завдань, які не можна розв’язати безпосередньо на об’єкті, наприклад, коли він не існує. Метод моделювання полягає в заміні деякого об’єкта іншим об’єктом, який має схожі властивості, але дослідження якого економічно вигідніше. Тобто методи моделювання є одним зі способів опосередкованого пізнання. Це одна з найважливіших тем курсу інформатики і є основою для формалізації об’єктів чи явищ із навколишнього середовища. Це умова інтеграції знань сучасного учня. А як навчає своїх учнів авторка статті, можна дізнатися з цієї публікації.

Мальована Анна Старт в LAZARUS [Текст]: тренувальні вправи з програмування // Інформатика. - 2018. - № 10. - С. 45-54.

На допомогу вчителям та учням в освоєнні прийомів роботи в середовищі LAZARUS автор пропонує добірку тренувальних вправ для 8-го класу, які охоплюють усі теми нової програми з алгоритмізації та програмування. Вивчення основ алгоритмізації та програмування є важливою складовою шкільного курсу інформатики, о дозволяє розкрити інтелектуальний потенціал учнів. Результат діяльності учнів, на думку авторки, на 90% залежить від організації занять, так і від добирання задач. Планування кожного заняття, вибір форм і методів організації діяльності учнів, створення належного психологічного клімату для кожного вчителя є дуже важливим.

        Хімія

Борміна Т. М. Органічні сполуки в побуті. Поняття про побутові хімікати [Текст]:загальні правила поводження з побутовими хімікатами: 11-й кл.: рівень стандарту / Т. М. Борміна // Хімія: наук.-метод. журн. - 2018. - № 19/20. - С. 58 - 67.

Описується методична розробка організації та проведення уроку (формування) засвоєння нових знань. Його мета: розглянути засоби побутової хімії, загальні правила поводження з побутовими хімікатами; проаналізувати хімічний склад продуктів побутової хімії за етикетками, зробити висновок  щодо їх придатності до використання; оцінити вплив побутової хімії на навколишнє середовище; обґрунтувати значення хімічних препаратів у побуті, необхідність їх правильного й раціонального використання та утилізації.

Демченко Світлана. Мінеральні добрива [Текст]: урок з використанням прийому «системний оператор»: 10-й кл. / С. Демченко // Хімія: газ. для вчителів хімії. - 2018. - № 9 (813). - С. 14 - 17. - Бібліогр.: 3 назви.

Описується розробка уроку на тему: «Загальні відомості про мінеральні добрива, їх раціональне використання та проблеми охорони природи від забруднення продуктами та відходами хімічних виробництв». Навчальна мета: поглибити і розширити знання учнів про склад, властивості, використання і вплив мінеральних добрив на рослини і навколишнє середовище; формувати вміння аналізувати, робити висновки, прогнозувати. Тип уроку - урок із використанням прийому «системний оператор». В прцесі перебігу уроку використовуються такі методи і прийоми навчання: групова діяльність; дослідницька; використання прийому «системний оператор»; проблемно-пошукові - проблемні питання; інтерактивні - робота в групах.

Кривороженко Ірина. Хімічні реакції [Текст]: урок у 9-му кл. / І. Кривороженко // Хімія: газ. для вчителів хімії. - 2018. - № 9 (813). - С. 26 - 34.

Хімічні реакції супроводжують нас всюди, тому важливою є їх систематизація. уміння правильно визначити тип хімічної реакції допоможе зрозуміти суть хімічного перетворення та без помилок вирішувати хімічні рівняння. Пропонується методична розробка уроку формування вмінь і навичок за темою: «Класифікація хімічних реакцій за кількістю і складом реагентів та продуктів реакції; реакції сполучення, розкладу, обміну».

Шпильова Вікторія. Кристалічні гратки [Текст]: урок у 8-му кл. / В. Шпильова // Хімія: газ. для вчителів хімії. - 2018. - № 9 (813). - С. 35 - 42.

Чому одні речовини тверді, а інші м’які, крихкі, пластичні? Чому одні речовини тверді, а інші - гази? Чому речовини з однаковим хімічним складом мають зовсім різні властивості? Відповіді на ці та інші запитання ви знайдете в авторській розробці уроку за темою «Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних граток». Тип уроку - комбінований (з використанням інтерактивних технологій). Форми роботи: бесіда, розповідь, демонстрації, інтерактивний прийом «Мозковий штурм», «Точка зору», гра «Вірю не вірю», гра «Хімічна естафета», лабораторна робота. В процесі уроку застосовуються мультимедійні засоби навчання.

Біологія

Гаєва Наталія. Біологія людини [Текст]: завдання для тематичної атестації / Н. Гаєва // Біологія: газ. для вчителів біології та природознавства. - 2018. - № 18 (848). - С, 36 - 40.

Лише своєчасний об’єктивний контроль знань учнів дозволяє оцінити якість засвоєння знань кожним учнем та ефективність освітнього процесу загалом. Публікація пропонує різнорівневі завдання до тематичних атестацій учнів 8-го класу в чотирьох варіантах із теми «Організм людини як біологічна система».

Євсеєв Р. С. Спадковість і мінливість [Текст]: 10 кл.: рівень стандарту / Р. С. Євсеєв // Біологія: наук.-метод. журн. - 2018. - № 28/29. - С. 10-39.

У статті пропонується розробка теми з біології «Спадковість та мінливість» у 10-му класі. Вона подається конспектами уроків за такими темами: «Розв’язування генетичних задач» (практичне заняття); «Організація спадкового матеріалу еукаріотичної клітини та його реалізація. Гени структурні та регуляторні. Регуляція активності генів у еукаріотичній клітині»; «Каріотип людини та його особливості. Хромосомний аналіз як метод виявлення порушень у структурі каріотипу»; «Сучасні молекулярно-генетичні методи досліджень спадковості людини. Сучасний стан досліджень геному людини»; «Моно генне та полігенне успадкування ознак у людини. Поза хромосомна (цитоплазматична) спадковість у людини»; «Закономірності спадкової мінливості людини» та ін.

Максимчук Н. І. Дидактичні матеріали до теми «Планета Земля як середовище життя організмів» [Текст] / Н. І. Максимчук // Біологія: наук.-метод. журн. - 2018. - № 28/29. - С. 4 - 9.

Автор пропонує творчі й цікаві завдання до теми «Планета Земля як середовище життя організмів» з курсу «Природознавство» для 5-го класу. Серед них є простіші та складніші, що вимагають уважності, систематичності, наполегливості. Завдання підготовлені для 11 уроків теми (для кожного уроку по три завдання). Їх можна виконувати на етапі вивчення нового матеріалу або під час систематизації й узагальнення знань. Серед завдань є такі: доповнити речення, установити відповідність, відповісти на запитання, доповнити схему, позначити правильні твердження, вибрати зайвий термін, вставити в речення пропущені слова, навчальна гра. Різноманітність завдань сприяє кращому засвоєнню навчального матеріалу учнями п’ятих класів.

Саніна Ольга. Птахи [Текст]: узагальнювальний урок-квест у 7-му кл. / О. Саніна // Біологія: газ. для вчителів біології та природознавства. - 2018. - № 18(846). - С. 29 - 35.

Пропонується узагальнене вивчення про птахів у формі захопливого квесту. Мета: повторити різноманітність птахів і з’ясувати причини поширення цього класу тварин у природі; розкрити риси пристосованості різних груп птахів до умов середовища; з’ясувати їхнє значення для екосистем; узагальнити знання про основні групи птахів, їхнє значення та охорону; розвивати уявлення дітей про взаємозв’язки організмів із середовищем існування; уміння порівнювати, висловлювати свою думку, співпрацювати; сприяти розвитку логічного мислення, творчих здібностей.

Підготували бібліографи: Ковпак В. О., Северин О. П., Туркало О. М.

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: