20 жовтня – 135 років від дня народження Якова Степановича Степового (справж. – Якименко, 1883–1921), українського композитора, педагога; 21 жовтня – Міжнародний День шкільних бібліотек; 185 років від дня народження Альфреда Нобеля (1833–1896), шведського інженера-хіміка; 155 років від дня народження Григорія Івановича Величка (1863–1932), українського географа, історика, біолога; 22 жовтня – 100 років тому (1918) відбулося урочисте відкриття Кам'янець-Подільського державного українського університету, з 2008 р. – Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; 24 жовтня – Міжнародний день Організації Об’єднаних Націй; 460 років від дня народження Шимоновича (Симон Симонід, 1558–1629), українсько-польського поета, філолога, освітнього діяча; 25 жовтня – 140 років від дня народження Костянтина Феофановича Лебединцева (1878–1925), українського педагога-новатора, математика-методиста; 27 жовтня – 105 років тому (1913) відбулося урочисте відкриття Миколаївського учительського інституту. Із вересня 1920 р. – Інститут народної освіти, згодом – Миколаївський державний педагогічний університет, нині – Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського; 290 років від дня народження Джеймса Кука (1728–1779), англійського мореплавця, дослідника, картографа; 28 жовтня – День визволення України від німецько-фашистських загарбників (1944); 20 років тому (1998) ухвалено рішення колегії Міністерства освіти України «Про стан та перспективи розвитку загальноосвітніх навчальних закладів у сільській місцевості» і «Про стан та проблеми національно-громадянського виховання у вищих навчальних закладах України».
Как правильно класть плитку. Как класть плитку на стену быстро. Класть плитку своими руками. Как выбрать ламинат для квартиры. Какой лучше выбрать ламинат сегодня. Какого цвета выбрать ламинат. Как правильно клеить обои. Как клеить обои на потолок вертикально. Как правильно клеить углы обоями. Интересные самоделки своими руками. Качественные самоделки своими руками фото. Самоделки для дома своими руками. Как сделать потолок в доме. Чем лучше утеплить потолок дома на сегодняшний день. Утепление потолка дома своими руками. Бизнес идеи с минимальными вложениями. Успешные идеи малого бизнеса с нуля. Прибыльные бизнес идеи. Как сделать мебель своими руками. Сделать деревянная мебель своими руками. Сделать мебель своими руками видео. Опалубка для фундамента. Как сделать опалубку для фундамента быстро. Опалубка для фундамента купить.
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Електронний каталог
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Доступ до публічної інформації
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Інформаційна сторінка
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

altУчителеві-предметнику

(тижнева оглядова інформація літератури 1-7 жовтня 2018 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів у школі»

 

Українська мова та  література

Борозонець Г. І. Іван Франко. Збірка «Зів’яле листя» [Текст] : 10 клас / Г. І. Борозонець // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2018. - № 25/26. - С. 22-25.

Вміщено розробку навчального заходу (комбінований урок засвоєння знань) з української  літератури у 10-му класі. Тема уроку: «Поетична збірка «Зів’яле листя»: «Безмежнеє поле», «Ой ти, дівчино, з горіха зерня», «Чого являєшся мені у сні?». Місце любовної теми у творчості Івана Франка». Серед цільових засад поданого уроку: ознайомлення школярів із вказаною збіркою, розвиток виразного читання, уміння аналізувати поезії. Упродовж уроку передбачаються: робота з текстом окремих поезій, створення сенкану «Франко-лірик», проведення прийому «Коло ідей», а також бесіди за змістом як прочитаної, так і прослуханої (заздалегідь підготовлено аудіозаписи) поезії  Великого Каменяра.

Руденко Л. Л. Однорідні члени речення із сполучниковим, безсполучниковим і змішаним зв’язком [Текст] : 8 клас / Л. Л. Руденко // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2018. - № 25/26. - С. 18-21.

У науково-методичному журналі вміщено конспект уроку української мови у 8-му класі. Серед завдань навчального заходу: зрозуміти і засвоїти основні відомості про однорідні члени речення, розділові знаки при них; створити власний міні-твір; дізнатися більше про рідний край. Упродовж уроку передбачені: робота в групах і в парах, «Мозкова атака», диктант з коментуванням тощо. Соціокультурна лінія в межах уроку: «Славне українське козацтво». За типом пропонований навчальний захід - урок засвоєння нових знань.

Супрун Т. П. Дослідницько-пошукові методи на уроках мови та літератури [Текст]: / Т. П. Супрун // Вивчаємо українську мову та літературу. - 2018. - № 25/26. - С. 13-17. - Бібліогр.: 5 назв.

У статті висвітлено сутність кількох активних методів навчання пошукового спрямування: частково-пошукового (або евристичного), дослідницького методу, методу аналогії, методу гіпотези. Подано характерні ознаки, засоби й алгоритм, вивчено етапи частково-пошукового методу, досліджено сутність  і складники дослідницького методу, визначено принципи дослідницької діяльності, розкрито  етапи (усього - 10) навчально-дослідницької роботи. Окремо автор статті вміщує правила для вчителя, якими можна керуватися у процесі організації й проведення дослідження. Методологічна панорама підкріплюється матеріалами з досвіду автора розвідки як вчителя української мови та літератури.      

Математика

Баран О. І. Конструктивні задачі як засіб активізації пізнавальної діяльності під час вивчення геометрії [Текст] / О. І. Баран, В. М. Дармосюк // Математика в шк. України. - 2018. - № 25-26. - С. 4-12.

У статті подано один із варіантів методики цілеспрямованого формування й систематизації прийомів розумової діяльності засобами конструктивної геометрії. При цьому активізація пізнавальної діяльності досягається засобами проблемного навчання. Теоретичні основи і проблеми методики викладання конструктивної геометрії ґрунтовно розглядаються  в навчально-методичних посібниках, а збірники, які структуровані за типами і методами розв’язання таких задач, можна вважати найбільш повними і такими, які відповідають усім вимогам задачників цього типу. У статті розглядаються приклади конструктивних задач із практичним змістом і проілюстровано методи їх розв’язання.

Бас В. М. Задачі на рух без громіздких обчислень [Текст] / В. М. Баран, С. В. Бас, І Левін  // Математика в шк. України. - 2018. - № 25-26. - С. 13-18.

Мета даної статті - навчити учнів розв’язувати задачі на рух, використовуючи аналіз, синтез та логічні міркування, не складаючи рівняння, не використовуючи складні та громіздкі обчислення. Так, задачі на рух одної особи з різними видами руху автори поділяють на два типи: задачі, у яких працюємо лише з часом і задачі, у яких ми працюємо лише з відстанню. Задачі на рух для різних осіб вимагають більше знань із математики і                                  неабиякого логічного мислення. Тип задач «Рух по стовпу» не є складним. Учні, який один раз розв’язали хоч одну таку задачу, надалі розв’язують їх без проблем. Задачі на тему «Наздожени» автори поділили на два типи: коли задіяні всього два учасники, і коли учасників руху більше ніж два. Другий тип є складнішим, тому варто розв’язувати такі задачі, починаючи із задач першого типу. Приклади і розв’язки наведених типів задач продемонстровано у статті.

Шеремет Ю. І. Комп’ютерна математика [Текст]: концепція / Ю. І. Шеремет // Математика в шк. України. - 2018. - № 25-26. - С. 18-21.

Математичне мислення, яке сьогодні формує шкільна програма, зводиться до засвоєння алгоритмів, основне значення яких - це отримання чисельних розв’язань найпростіших та елементарних задач. Нова математика потребує нових принципів мислення, нових, більш абстрактних та більш універсальних понять. Умовно їх можна поділити на світоглядні а інтелектуальні. Ц два процеси є двома гілками процесу пізнання та дослідження, які не виключають, а доповнюють одне одну. Дослідження, аналіз дозволяють визначити деталі процесу пізнання, а пізнання дає можливість виявити їх приховану структуру та сенс.

Історія. Суспільствознавчі предмети

Василющенко Олена. Гетьман П. Конашевич-Сагайдачний. Хотинська війна [Текст]: історія України: 8-й кл. / О. Василющенко // Історія України: всеукр. газ. для вчителів історії та правознавства. - 2018. - № 17 (921), верес. - С. 22 - 27.

Описується методична розробка уроку з історії України у 8-му класі. Урок має на меті визначити роль українського козацтва в боротьбі з іноземними загарбниками в першій чверті ХУІІ ст., проаналізувати діяльність гетьмана Петра Конашевича-Сагайдачного, схарактеризувати морські походи козаків у першій чверті ХУІІ ст., визначити наслідки участі козаків у Хотинській війні, розвивати уміння  аналізувати історичні події, навички роботи з історичною картою та історичними джерелами, уміння характеризувати історичну особу та визначати її роль в історії., виховувати патріотизм. Тип уроку - урок розвитку компетентностей.

Задорожня Леся. День ООН [Текст]: позаклас. захід для уч. 5-6-х кл. / Л. Задорожня // Історія України: всеукр. газ. для вчителів історії та правознавства. - 2018. - № 18 (922), верес. - Вкладка. - С. 18 - 20.

Річницю набрання чинності Статуту Організації Об’єднаних Націй - 24 жовтня 1945 року - відзначають із 1948 року як Міжнародний день ООН. Сподівання світової спільноти, пов’язані з ООГ, полягають насамперед, у захисті основних цінностей цивілізації - прав людини, миру та безпеки. Традиційно в День Організації Об’єднаних Націй у залі Генеральної Асамблеї влаштовують міжнародний концерт, а врізних країнах світу відбуваються зустрічі, дискусії, виставки, флешмоби, інтерактивні телемости тощо. Серед найбільш важливих досягнень, про які згадують у Міжнародний день ООН, є підписання Декларації прав людини 1948 року та Декларації про принципи міжнародного права. Як відзначати це свято з учнями 5-6-х класів подається в цій публікації.

Коляда Ігор, Юрчишин Павло. Козацько-селянське повстання у 20-30-х роках ХУІІ ст. [Текст]: Історія України: 8 кл. / І. Коляда, П. Юрчишин // Історія в рідній шк. - 2018. - № 7 - 8. - С, 27 - 35.

Пропонується методична розробка уроку з історії України у 8-му класі. Його мета - схарактеризувати етапи національно-визвольної боротьби українського народу впродовж 20-30-х рр. ХУІІ століття. Вивчення нового матеріалу проводиться за таким планом: 1) Передумови, причини козацько-селянських повстань 20-30-х рр. ХУІІ ст.; 2) Козацько-селянське повстання: а) повстання 1625 р. Гетьман Марко Жмайло; б) козацько-селянське повстання 1630 р. Гетьман Тарас Трясило; в) повстання Івана Сулими; г) козацько-селянське повстання 1637-1638-х років; д) опришківство; 3. Козацько-селянські повстання: причини поразок, наслідки та історичне значення. Тип уроку - комбінований.

Махун Людмила. Громадянська освіта [Текст]: 10-й клас / Л. Махун // Історія України:  всеукр. газ. для вчителів історії та правознавства. - 2018. - № 18 (922), верес. - Вкладка. - С. 4 - 17.

Інтегрований курс «Громадянська освіта», який десятикласники почали вивчати з 2018/2019 н. р. є актуальним кроком у контексті системи реформ освіти в Україні. Учнівська молодь має набути компетентності, необхідні кожній сучасній людині для успішної соціалізації. Дана публікація подає методичну розробку уроку на тему «Поняття соціалізації».

Географія

Програма інтегрованого курсу «Природничі науки для 10-11 класів гуманітарного профілю загальноосвітніх навчальних закладів [Текст] / автори-укладачі: І. О. Дьоміна, В. А. Задоянний, С. І. Костюк // Географія та економіка в рідній шк. - 2018. - № 7 - 8. - С. 20-31.

Курс має на меті продовжувати оновлені програми 5-9 класів згідно з новим Державним стандартом. Ключовим для розвитку в рамках курсу є компетентності в природничих науках в технологіях. Змістове наповнення  компонентів предметної компетентності розкрито в рубриці програми «Очікувані результати навчання». Компетентнісний потенціал курсу розкриває таблиця. Упродовж вивчення всього  курсу основна увага зосереджується на розвитку в учнів цікавості, допитливості, винахідливості та об’єктивності, уміння критично мислити та аналізувати інформацію.

Волощук Леся, Стойко Людмила, Бабій Світлана. Україна та Міжнародні організації світу [Текст]: інтегров. урок-презентація (географія, англ. мова, історія) / Л. Воло щук, Л. Стойко, С. Бабій // Краєзнавство. Географія. Туризм: газ. для вчителів географії. - 2018. - № 17 (910). - С. 28 - 38. - Бібліогр.: 5 назв.

Автори пропонують розглянути розробку уроку, який можна провести в 9-10-х класах за чинними програмами з географії, а також використати матеріали для проведення позаурочних заходів - учнівських конференцій, брейн-рингу, шкільних дебатів тощо. Тип уроку - урок-презентація.

Дереча Людмила. Як засвоїти знання в дії [Текст]: застосування діяльнісного підходу в навчанні  / Л. Дереча // Країнознавство. Географія. Туризм: газ. для вчителів географії. - 2018. - № 17 (910). - С. 12 - 21. - Бібліогр.: 5 назв.

Діяльнісний підхід до навчання - це сукупність окремих освітніх технологій чи методичних прийомів. Це методологічна основа, на якій створюють різні системи навчання зі своїми конкретними технологіями, прийомами й теоретичними особливостями. Діяльнісний підхід є альтернативним методу передачі знань та їх пасивного засвоєння, дає змогу досягти освітніх цілей, що втілюють потреби суспільства й держави. Автор обмінюється особистим досвідом застосування діяльнісного підходу під час вивчення географії, природознавства та економіки.

Кобернік С. Г., Коваленко Р. Р. Особливості календарно-тематичного планування уроків географії у 10 класі за новою програмою [Текст] / С. Г. Кобернік, Р. Р. Коваленко // Географія та економіка в рідній шк.. - 2018. - № 7-8. - С. 32 - 38.

Вивчення географії як окремого навчального предмета на рівні стандарту у 10 класі (Географія: регіони та країни) у поточному навчальному році відбуватиметься за новою навчальною програмою, затвердженою МОН України (наказ МОН України від 23.10.2017 № 1407). Загальною метою географії в 10 класі є формування у школярів картини світу на прикладі вивчення систем розселення та просторової організації економічної діяльності в окремих регіонах і країнах з урахуванням сучасних геополітичних, соціальних, економічних та екологічних аспектів. Наведений у програмі перелік країн для вивчення є орієнтованим. Учителю надається право додавати для детальнішого ознайомлення інші країни, які відповідають інтересам навчального закладу з огляду на його можливі міжнародні зв’язки, а також пріоритетам зовнішньої політики України з урахуванням сучасної політико-економічної ситуації у світі.

Стрижак М. М. Сучасні вимоги та особливості планування і вивчення курсу «Україна  світове господарство» у 9 класі [Текст] / М. М. Стрижак // Географія та економіка в рідній шк. - 2018. - № 7-8. - С. 37 - 42. - Бібліогр.: 9 назв.

Розглядаються особливості програмного матеріалу, зошитів з друкованою основою до курсу «Україна і світове господарство». У пояснювальній записці прописано, що провідною метою цього курсу є формування знань про тенденції розвитку національного та світового господарства й визначення місця України у сучасному світі. Важливим принципом побудови змісту географії у 9 класі є інтеграція, яка реалізується через поєднання суспільно-географічних складових під час вивчення особливостей розвитку та розміщення господарства у світі, Україні та своєму регіоні. Запропоновано тренінг з особливостей планування викладання цього курсу.

Шищенко Н. Г. Географічні едукаційні стандарти і компетентності [Текст]: досвід розроблення Асоціацією вчителів географії Німеччини / Н. Г. Тищенко // Географія та економіка в рідній шк.. - 2018. - № 7 - 8. - С. 15 - 10. - Бібліогр.: 3 назви.

У понятійно-термінологічному арсеналі  вітчизняної педагогіки суттєвим за змістом і важливістю вважається термін «едукація». Ним позначається  процесуальний компонент освіти у триєдності  - навчання, розвитку і виховання. Потреба запровадження цього поняття зумовлена тим, що досі вживаний термін «навчально-виховний процес» не повністю відображає його природну триєдність і фактично «приховує» найактуальніший  сьогодні аспект - розвиток дитини. У цьому сенсі вартий уваги досвід розроблення освітніх едукаційних стандартів, які мають забезпечувати динаміку змісту і якості географічної освіти, розвиток і виховання особистості, ініційований Німецьким географічним товариством. У статті розглядається стисло сутність едукаційних стандартів, їх структура, зміст, пропонуються зразки вправ з деякими додатками.

Підготували бібліографи Вадим Ковпак, Оксана Северин, Оксана Туркало

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: