21 січня – Міжнародний день обіймів;140 років від дня народження Володимира Олександровича Сінклера (1879-1945), українського військового діяча, генерала-поручика; 22 січня – День Соборності та Свободи України;100 років тому (1919) Директорія Української Народної Республіки проголосила на Софіївській площі в Києві Акт злуки всіх українстких земель (західних і східних)в єдину соборну Українську Державу; 23 січня –175 років від дня народження Михайла Федоровича Комарова (1844-1913), українського бібліографа, лексикографа, літературознавця, перекладача; 90 років від дня народження Філарета (у миру – Михайло Антонович Данисенко, народився 1929), Святійшого Патріарха Київської і всієї Руси-України; 24 січня – 140 років від дня народження Станіслава Пилиповича Людкевича (1879-1979), українського композитора, музикознавця, фольклориста; 110 років від дня народження Михайла Івановича Їжакевича (1909-1975), українського композитора; 100 років тому (1919) голова Ради народних міністрів УНР В. Чехівський підписав Закон про заснуванняв Києві Головної книжкової палати, сьогодні це – державна наукова «Книжкова палата України» 25 січня – День Св. Мучениці Тетяни; 260 років від дня народження Роберта Бернса (1759-1796), британського поета, фольклориста; 145 років від дня народження Вільяма Сомерсета Моема (1874-1965), англійського письменника, драматурга, критика; 26 січня – Міжнародний день митних служб; 27 січня – Міжнародний день пам`яті жертв Голокосту;180 років від дня народження Павла Платоновича Чубинського (1839-1884), українського етнографа, фольклориста, поета, автора слів Гімну України; 28 січня – у 1992 році Верховна Рада України затвердила національний синьо-жовтий прапор як Державний прапор України; 135 років від народження Якова Оскаровича Парнаса (1884-1949), українського біохіміка; 29 січня – День пам`яті героїв Крут; 210 років від дня народження Василя Продана (1809-1882), українського громадського та православного церковного діяча Буковини4 30 січня – 100 років тому (1919) вийшов наказ Міністерства народної освіти УНР щодо викладання українською мовою предметів у вищій, середній і нижчій школах, а також у школах і на курсах для дорослих;185 років від дня народження Володимира Боніфаиійовича Антоновича (1834-1908), українського історика, археолога, етногафа, археографа;
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Електронний каталог
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Інформаційна сторінка
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

Інформаційна сторінка - педагогам-дошкільникам

altПропонуємо ознайомитись з оглядом статті Коченгіної Маріанни«Педагогіка Реджіо Емілія» (Коченгіна Маріанна. Педагогіка Реджіо Емілія / М. Коченгіна // Дошкільне виховання. – 2018. - № 9. - С. 22 - 24).

 

 

 

 

 

Одним із шляхів реформування освіти - інтеграція кращих світових практик розвитку дітей в освітній процес вітчизняних закладів. сьогодні пропонуємо ознайомитись  із визнаною в світі італійською педагогічною системою, яка вирізняється специфічними підходами  до створення розвивального освітнього простору для дошкільнят і організації їхньої життєдіяльності.

Історія створення Реджіо-педагогіки. Назва її походить від міста Реджонель-_Емілія на півночі Італії. Після Другої світової війни  перше, що почала відновлювати  міська громада - навчальні заклади для дітей. Якось на одне таке повоєнне будівництво приїхав молодий учитель початкових класів, що вирішив допомогти містянам, і залишився в Реджонель-Емілія назавжди. Звали вчителя Лоріс Малагуцці. Саме йому виник новий підхід у педагогіці, який сьогодні називають педагогікою Реджіо Емілія.

Філософія дитинства. Лоріс Малагуцці створив нову філософію освіти дитини дошкільного віку. Одне з його педагогічних відкриттів - метод провокацій, який передбачає створення умов, необхідних для самовираження кожної дитини. А дитина може виражатися різними способами.

Провідні ідеї Лоріса Малагуцці: діти  - активні суб’єкти освітнього процесу; діти самовиражаються  за допомогою безлічі способів, тому в них має бути багато засобів і шляхів заявити про себе (драматизація, музика, танці, конструювання, бесіда, дискусія тощо); діти навчаються одне в одного запитувати, висувати гіпотези, обговорювати проблеми; дитина вчиться в самої себе, в інших дітей та дорослих, але не безпосередньо, а опосередковано, спираючись на свої враження й почуття в контексті власної діяльності; діти будують взаємини з іншими дітьми у просторі, який можна дослідити. Довкілля - третій педагог (після вихователів/учителів і батьків); діти навчаються, доторкаючись до предметів, досліджуючи їх, маніпулюючи з ними, рухаючись у просторі, прислухаючись, приглядаючись до довкілля.

У цій публікації також стисло висвітлюються деякі ключові моменти педагогіки Реджіо Емілія:

- особливості роботи дитсадків;

- дизайн та архітектура;

- освітній простір;

- співпраця з батьками.

Отже, нас ця педагогічна система приваблює тим, що дає змогу реалізувати актуальні для нашої країни інноваційні тенденції - створити можливості для вільного спілкування дітей, прояву дитячої ініціативності й творчості, розгортання самодіяльної гри, практичного пізнання малятами світу. Організувати освітній простір відповідно до ідей педагогіки Реджіо Емілія можна без особливих матеріальних затрат. Серед відповідних умов перенесення цієї успішної освітньої моделі має бути і кількість дітей у групі, і педагогічна освіченість батьків, і професійна підготовка педагогів, які працюватимуть у садочку за педагогікою Реджіо Емілія.

Підготувала Оксана Северин 

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: