21 вересня – Різдво Пресвятої Богородиці. Друга Пречиста; Міжнародний день миру; 140 років від дня народження Володимира Олександровича Пархоменка (1880–1942), українського історика; 22 вересня – День партизанської слави; 185 років від дня народження Олександра Опанасовича Потебні (1835–1891), українського вченого зі світовим ім’ям, літературознавця, педагога; 130 років від дня народження Павла Варламовича Носача (1890–1966), українського кобзаря, бандуриста, композитора; 23 вересня – 170 років від дня народження Івана Михайловича Каманіна (1850–1921), українського історика, архівіста, палеографа; 140 років від дня народження Джона Бойда Орра (1880–1971), англійського педагога, лікаря, громадського діяча, лауреата Нобелівської премії миру (1949); 130 років від дня народження Аркадія Васильовича Казки (1890–1929), українського поета, перекладача, педагога ; 120 років від дня народження Дмитра Євменовича Бованенка (1900–1942), українського історика, економіста; 120 років від дня народження Володимира Михайловича Кубійовича (1900–1985), українського вченого-енциклопедиста, географа, картографа, демографа; 24 вересня – 130 років від дня народження Івана Івановича Мозалевського [Жан Алле (1890–1975)], українського художника, графіка, педагога; 125 років від дня народження Сергія Гордійовича Карпенка (1895–1959), українського актора; 25 вересня – 140 років від дня народження Володимира Олександровича Щепотьєва (1880–1937), українського архівіста, літературознавця, етнографа, перекладача, композитора, театрального діяча, педагога; 130 років від дня народження Павла Кашинського (1890–1980), українського журналіста, видавця, педагога; 120 років від дня народження Петра Якимовича Вільхового (1900–1975), українського письменника; 100 років від дня народження Сергія Федоровича Бондарчука (1920–1994), українського та російського актора, режисера; 80 років від дня народження Лариси Захарівни Мороз (1940), українського літературознавця, театрознавця; 26 вересня – 130 років від дня народження Льва Андрійовича Шелюжка (1890–1969), українського вченого-ентомолога, лепідоптеролога, акваріуміста; 100 років від дня народження Івана Миколайовича Носенка (1920–2000), українського скульптора; 80 років від дня народження Світлани Іванівни Коливанової [Коливанова-Попеску (1940)], української артистки балету, педагога; 27 вересня – Воздвиження Хреста Господнього; Всесвітній день туризму. День туризму; День машинобудівника; День вихователя і всіх дошкільних працівників; 150 років від дня народження Захара Скварка (1870–1925), українського правника, адвоката, громадсько-політичного діяча; 120 років від дня народження Микити Миновича Грищенка (1900–1987), українського вченого, педагога, організатора освіти в Україні; 90 років від дня народження Радомира Борисовича Василевського (1930–1998), українського кінорежисера та кінооператора; 28 вересня – 125 років від дня народження Володимира Олександровича Кобилянського (1895–1919), українського поета, перекладача; 110 років від дня народження В’ячеслава Ілліча Стрельського (1910–1983), українського історика, архівіста; день народження Василя Олександровича Сухомлинського (1918-1970), українського педагога; 29 вересня – 210 років від дня народження Елізабет Гаскелл (1810–1865), англійської письменниці; 175 років від дня народження Івана Карповича Карпенка-Карого [справж. – Тобілевич (1845–1907)], українського драматурга, прозаїка, актора, режисера, громадського та театрального діяча; 140 років від дня народження Ніко (Ніколоза) Мерабовича Лордкіпанідзе (1880–1944), грузинського письменника; 140 років від дня народження Йосипа (Юсифа) Ісаковича Танатара (1880–1961), українського вченого, геолога, педагога;   30 вересня – День мучениць Віри, Надії, Любові та матері їх Софії; Всеукраїнський день бібліотек; День усиновлення; 120 років від дня народження Параски Олексіївни Березовської (1900–1986), української вишивальниці.
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Інформаційна сторінка
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

Інформаційна сторінка - вчителям української мови та літератури

altІз матеріалів спеціалізованої газети для вчителів «Українська мова та література», № 13-14 (893-894) (С. 49-52) / 2018.

 

 

 

 

 

Огляд публікації «Щоб урок був цікавий і… не втомлював» (автор публікації – Любов Ковальчук)  

 У статті висвітлюються особливості застосування у навчальному процесі біоадекватної технології, яка, за умови дотримання відповідних правил і принціпів, здатна, - як стверджує авторка статті, - суттєво полегшити засвоєння навчального матеріалу, відкрити у школяра креативний потенціал (уява дослідника), викликати бажання вчитися, створити позитивний настрій, а також запобігти перевтомі.  Одним з важливих інструментів та компонентів біоадекватного уроку є вивчення матеріалу за нетрадиційної схемою, зокрема за посередництва навчальної релаксації.

            Структура біоадекватного уроку охоплює 6 (шість) етапів.

Етап І є організаційною складовою уроку й полягає у підготовці приміщення, створенні зони комфорту для творчого мислення школярів, мотивації до навчання.

Етап ІІ  - символьний. Під час цього етапу вивчається навчальний матеріал за допомогою спеціальної релаксації й створення мислеобразу. У статті подається приклад реалізації такого етапу в рамках вивчення теми «Добро і зло в казці «Хуха-Моховинка».

Етап ІІІ - логічно-лінгвістичний; упродовж цієї фази відворюється навчальна інформація, а також перетворення образної інформації в площину логіко-словесного осмислення. 

Етап ІV - моторно-кінестетичний; забезпечує перенесення навчальних відомостей на образ-символ уроку, охоплює також уточнення й корекцію. Окрім того передбачається робота з образоном.

Етап V полягає у виконанні практичних і творчих завдань і, загалом, в закріпленні навчальної інформації. Задля реалізації завдань етапу передбачається система вправ, зокрема таких, що сприяють екологічному мисленню учнів.  

Етап VI - завершальний - охоплює підбиття підсумків навчального заходу, оцінювання школярів, рефлексію, домашнє завдання тощо.

Авторка методичних матеріалів, що вже три роки працює за біоадекватною технологію, рекомендує також звернути увагу на важливість сприйняття учнями інформації на слух (доцільне та адекватне використання музики та інших аудіозасобів), застосування мотиваторів (картинки або світлини з натхненним написом), використання тактильної чутливості, смакових рецепторів тощо.

 

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: