25 лютого – 170 років від дня народження Володимира Григоровича Барвінського (1850–1883), українського письменника, публіциста, видавця, юриста, громадсько-культурного діяча; 120 років від дня народження Олексія Володимировича Квасницького (1900–1989), українського вченого-фізіолога, винахідника, педагога; 27 лютого – 110 років від дня народження Федора Михайловича Потушняка (1910–1960), українського письменника, етнографа, археолога, педагога; 28 лютого – 140 років від дня народження Мартіроса Сергійовича Сар’яна (1880–1972), вірменського живописця, графіка, театрального художника; 130 років від дня народження Осипа-Романа Йосафатовича Сорохтея (1890–1941), українського живописця, графіка, педагога; 125 років від дня народження Михайла Федоровича Матчака (1895–1958), українського громадсько-політичного діяча, публіциста, видавця; 125 років від дня народження Вадима Вадимовича Лазаркевича (1895-1963), болгарського художника-ілюстратора; 50 років від дня народження Лемоні Снікета (Деніеля Хендлера) (1970), американського казкаря, прозаїка, журналіста; 29 лютого – 60 років від дня народження Віктора Борисовича Васильчука (1960), українського казкаря, прозаїка, поета.
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Електронний каталог
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Інформаційна сторінка
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

Інформаційна сторінка - вчителям української мови та літератури

altІз матеріалів спеціалізованої газети для вчителів «Українська мова та література», № 13-14 (893-894) (С. 49-52) / 2018.

 

 

 

 

 

Огляд публікації «Щоб урок був цікавий і… не втомлював» (автор публікації – Любов Ковальчук)  

 У статті висвітлюються особливості застосування у навчальному процесі біоадекватної технології, яка, за умови дотримання відповідних правил і принціпів, здатна, - як стверджує авторка статті, - суттєво полегшити засвоєння навчального матеріалу, відкрити у школяра креативний потенціал (уява дослідника), викликати бажання вчитися, створити позитивний настрій, а також запобігти перевтомі.  Одним з важливих інструментів та компонентів біоадекватного уроку є вивчення матеріалу за нетрадиційної схемою, зокрема за посередництва навчальної релаксації.

            Структура біоадекватного уроку охоплює 6 (шість) етапів.

Етап І є організаційною складовою уроку й полягає у підготовці приміщення, створенні зони комфорту для творчого мислення школярів, мотивації до навчання.

Етап ІІ  - символьний. Під час цього етапу вивчається навчальний матеріал за допомогою спеціальної релаксації й створення мислеобразу. У статті подається приклад реалізації такого етапу в рамках вивчення теми «Добро і зло в казці «Хуха-Моховинка».

Етап ІІІ - логічно-лінгвістичний; упродовж цієї фази відворюється навчальна інформація, а також перетворення образної інформації в площину логіко-словесного осмислення. 

Етап ІV - моторно-кінестетичний; забезпечує перенесення навчальних відомостей на образ-символ уроку, охоплює також уточнення й корекцію. Окрім того передбачається робота з образоном.

Етап V полягає у виконанні практичних і творчих завдань і, загалом, в закріпленні навчальної інформації. Задля реалізації завдань етапу передбачається система вправ, зокрема таких, що сприяють екологічному мисленню учнів.  

Етап VI - завершальний - охоплює підбиття підсумків навчального заходу, оцінювання школярів, рефлексію, домашнє завдання тощо.

Авторка методичних матеріалів, що вже три роки працює за біоадекватною технологію, рекомендує також звернути увагу на важливість сприйняття учнями інформації на слух (доцільне та адекватне використання музики та інших аудіозасобів), застосування мотиваторів (картинки або світлини з натхненним написом), використання тактильної чутливості, смакових рецепторів тощо.

 

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: