20 серпня – 200 років від дня народження Емілі Бронте (1818–1848), англійської письменниці; 80 років від дня народження Тараса Юрійовича Мельничука (1938–1995), українського поета; 25 років тому (1993) у Київському Будинку вчителя відбувся III Всесвітній з'їзд українського вчительства; 21 серпня – 130 років від дня народження Володимира Антоновича Гадзінського (1888–1932), українського письменника, літературознавця, критика, журналіста, перекладача; 90 років від дня народження Броніслава Вікторовича Мешкіса (1928–1985), українського режисера; 23 серпня – День Державного Прапора України; 150 років від дня народження Поля Отле (1868–1944), бельгійського ученого-соціолога, письменника, бібліографа, бібліотекознавця; 24 серпня – День Незалежності України (1991); 150 років від дня народження Максима Антоновича Славинського [Славінський (1868–1945)], українського громадсько-політичного діяча, поета, перекладача, публіциста, дипломата; 120 років від дня народження Олександра Валентиновича Горського (1898–1983), українського діяча кіномистецтва, одного з організаторів вітчизняного кіновиробництва; 95 років від дня народження Віктора Михайловича Глушкова (1923–1982), українського математика, фундатора кібернетики, обчислювальної техніки; 90 років від дня народження Левка Григоровича Лук’яненка (1928), українського правозахисника, дипломата, громадсько-політичного діяча, Героя України (2005); 80 років від дня народження Богдана Омеляновича Базиликута (1938), українського оперного співака, педагога; 25 серпня – День авіації; 80 років від дня народження Тамари Олександрівни Гриценко (1938), української бандуристки, співачки; 70 років від дня народження Лариси Іванівни Хоролець (1948), української актриси театру та кіно, драматурга; 26 серпня – День шахтаря; 180 років від дня народження Мар’яна Кароля Дубецького (1838–1926), польського та українського історика, письменника, громадсько-політичного діяча, педагога; 140 років від дня народження Ліни Соломонівни Штерн (1878–1968), українського фізіолога, біохіміка; 28 серпня – Успіння Пресвятої Богородиці. Перша Пречиста; 130 років від дня народження Сергія Івановича Родзевича (1888–1942), українського літературознавця, критика, педагога; 110 років від дня народження Валентина Гавриловича Литвиненка (1908–1979), українського графіка, живописця, письменника; 100 років від дня народження Олени Нилівни Яблонської (1918–2009), українського живописця, графіка; 29 серпня – Перенесення Нерукотворного Образа Господнього. Горіховий Спас; 150 років від дня народження Людмили Михайлівни Старицької-Черняхівської (1868–1941), української письменниці, літературного критика, громадської діячки;130 років від дня народження Олександра Васильовича Петлюри (1888–1951), українського військового діяча, полковника Армії УНР; 110 років від дня народження Марії Василівни Булавицької (1908–1982), українського бібліографа; 110 років від дня народження Робера Жана Жоржа Мерля (1908–2004), французького письменника; 90 років від дня народження Володимира Миколайовича Апатського (1928), українського фаготиста, мистецтвознавця, педагога; 31 серпня – 125 років від дня народження Нестора Остаповича Нижанківського (1893–1940), українського композитора, піаніста, музичного критика; 110 років від дня народження Вільяма Сарояна (1908–1981), американського письменника
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Електронний каталог
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Доступ до публічної інформації
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

altУчителеві-предметнику

(тижнева оглядова інформація літератури 30 липня - 5 серпня 2018 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів у школі»

 

Українська мова та література

Байло, Ляля. Олена Пчілка: горда жіноча душа [Текст] : сценарій позакласного заходу / Л. Байло // Українська мова і література в школах України. – 2018. – № 6. – С. 52–57. 

У матеріалах вміщено сценарій позакласного заходу з української літератури. Метою заходу є: ознайомити школярів із життям і діяльністю Олени Пчілки; розвивати усне зв’язне мовлення, навички виразно читати й працювати з довідковою літературою; виховувати почуття національної гордості; плекати шляхетну, цілеспрямовану, чесну людину. Обладнання до навчального заходу: світлини, портрет, малюнок бджоли (як символ), книжки, міні-проекти.

Деркач, Олена. Складне речення. Узагальнення і систематизація знань [Текст] : українська мова: 9 клас / О. Деркач // Українська мова і література в школах України. – 2018. – № 6. – С. 49–51.

Опубліковано розробку уроку української мови в 6-му класі. За типологічними ознаками поданий навчальний захід - це особистісно зорієнтований урок-практимум-обрамлення з елементами градації. У продовж уроку передбачено: проведення теоретичного практикуму-відтворення (фронтальне опитування про складне речення); формулювання проблемного питання; здійснення проблемного пошуку (робота в парах мовознавців - усього чотири пари); дослідження видів складних речень у творах М. Коцюбинського (індивідуальна робота менеджерів-експертів, робота в трійках дослідників); експериментування (робота з картками-кластерами; робота в групах експериментаторів); проведення компаративного аналізу складних речень, та ін.

Зінченко, Олександра. Образ України, ідея нерозривної єдності з рідною землею, алегоричність образів у творі Арсена Зінченка «Дорога у вирій» [Текст] : [позакласне читання] / О. Зінченко // Українська мова і література в школах України. – 2018. – № 6. – С. 58–61.

У матеріалах науково-методичного журналу вміщено розробку навчального заходу (урок-подорож) з української літератури. Метою заходу є: ознайомити школярів із життєвим і творчим шляхом А. Зінченка, опрацювати ідейно-художній зміст поетичного твору, розвивати культуру зв’язного усного мовлення, навички виразного читання, уміння грамотно висловлювати власні думки; виховувати любов до рідного краю, патріотичні почуття тощо. Обладнання до уроку: тексти поезії, ілюстрації до твору, карта України, презентації.

Історія

Дмитрієва О. Є. Заселення і розвиток Слобідської України [Текст]: історія України: 8-й кл. / О. Є. Дмитрієва // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2018. - № 19 - 21. - С. 29 - 32. - Бібліогр.: 6 назв.

У статті подається  презентація розробки уроку з історії України у 8-му класі. Його матеріали формують знання учнів про причини заселення земель «Дикого поля» росіянами та українцями, особливості колонізації, заснування міст, традиції населення; розвиток умінь та навичок роботи з різними видами історичних джерел, розвивають логічне мислення учнів, розвивають повагу до історичних, національно-культурних традицій пращурів, виховують громадянську позицію учнів. Тип уроку - комбінований за технологією проблемного навчання.

Ходак І. В. Реалізація дослідницьких технологій на уроках історії [Текст] / І. В. Ходак // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2018. - № 19 - 21. - С. 3 - 6. - Бібліогр.: 10 назв.

Використання дослідницької діяльності на уроках - це результат напружених пошуків та роздумів про те, як зробити учнів учасниками процесу навчання, а не пасивними слухачами. Саме тому кожен урок з використанням дослідницького методу або прийомів дослідницької діяльності - це процес спільної роботи учня та педагога, під час якої формуються умови для розвитку творчості, самовизначення та самореалізації школярів. У статті аналізуються теоретичні аспекти та узагальнюються практичні особливості використання дослідницьких технологій на уроках історії.

Царенко О. А. Дидактичні матеріали за темою «Боротьба за українську державність (квітень 1918-1921 рр.) [Текст] / О. А. Царенко // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2018. - № 19 - 21. - С. 50 - 58.

Дидактичні матеріали розкривають такі питання: Кримські крайові уряди, економічна політика українських урядів, приходи більшовиків в Україну, Варшавська угода, зимові походи військ УНР.

Царенко О. А. Дидактичні матеріали за темою «Встановлення й утвердження радянського тоталітарного режиму (1921-1939 рр.) [Текст] / О. А. Царенко // Історія та правознавство: наук.-метод. журн. - 2018. - № 19 - 21. - С. 59 - 72.

Дидактичні матеріали до зазначеної у заголовку теми подаються у формі словника, який розкриває основні історичні події того періоду (наприклад: «автокефалія», «ВАПЛІТЕ», «геноцид», «директивна економіка», «Закон про п'ять колосків» і т. д.). Матеріали укладені у формі таблиці розкривають такі питання: економічна політика більшовиків в Україні; політика «українізації», голодомори, розвиток української культури, складові радянської модернізації України.

Предмети художньо-естетичного циклу

Гарець Т. Ю. Мистецтво постмодерну [Текст] / Т, Ю. Гарець // Мистецтво в шк.: музика, образотворче мистецтво, худож. культура. - 2018. - № 7. - С. 9 - 11.

Стаття із рубрики «Мій урок» пропонує методичну розробку уроку. присвяченого мистецтву постмодерну. Його навчальна мета: ознайомити учнів із сучасними напрямами у мистецтві; показати можливості втілення почуттів людини через ці напрями (оп-арт, ленд-арт, кінетизм, концептуалізм, перформанс, інсталяція); розкрити поняття «синтез мистецтв», «полістилістика». Тип уроку: комбінований урок (урок взаємного навчання учнів, творчості й фантазії). На уроці застосовуються такі технології навчання: кооперативного навчання, критичного мислення, інформаційні.

Кураксіна О. І. Історія вокальної музики [Текст]: («Муз. мистецтво»: 6-й кл.) / О. І. Кураксіна // Мистецтво в шк.: музика, образотворче мистецтво, худож. культура. - 2018. - № 6. - С. 2 - 4.

Пропонується методична розробка уроку музичного мистецтва у 6-му класі. Навчальна мета уроку: поглибити уявлення учнів про культуру Італії, творчість композитора Дж. Верді; ознайомити з особливостями вокального мистецтва та історією розвитку вокальної музики; опанувати поняття «бельканто», «світові вокальні школи»; надати знання про специфіку вокального стилю бельканто, вокальні манери співу, типологію голосів людини. Тип уроку: комбінований урок.

Кураксіна О. І. Пісенний жанр. Народна пісня [Текст]: / О. І. Кураксіна // Мистецтво в шк.: музика, образотворче мистецтво, худож. культура. - 2018. - № 6. - С. 5 - 10.

Пропонується конспект уроку музичного мистецтва у 6-му класі. Його мета: поглибити уявлення учнів про жанри українських народних пісень, особливості будови, виконання зарактери народних пісень; ознайомити з постатямивиконавців народних українських пісень Н. Матвієнко, тріо Маренич; розвивати емоційну сферу та духовність учнів; формувати предметні компетентності, вокально-хорові навички, творчі здібності, уміння інтерпретувати та виразно виконувати музичні твори; прищеплювати любов до культури українського народу, виховувати інтерес до народної пісні.

Орлова Є. Г. Мистецтво графіки. Творчість Гюстава Доре [Текст] / Є. Г. Орлова // Мистецтво в шк.: музика, образотворче мистецтво, худож. культура. - 2018. - № 7. - С. 12 - 36.

Гюстав Доре створив понад 400 картин, сотні акварельних пейзажів, близько десятка скульптур. Протее особливої слави він зажив як один із-поміж найвідоміших ілюстраторів другої половини ХІХ ст. і не тільки за кількістю гравюр (понад 10 000), Але й за кількістю видань (понад 4000, зокрема твори Рабле, Бальзака, Теннісона, мільтона, Данте, Сервантеса, лорда Байрона, Едгара По та ін.). Графічні роботи Доре вирізняються високим професіоналізмом, неперевершеною грою світла й тіні, фантазією та яскравим драматизмом. Вінсент ван Гог називав його Народним Художником, тому що мистецтво Доре було зверненим до всіх людей. І це при тому, що видатний майстер був самородком, не здобув спеціальної освіти. Описані матеріали можуть слугувати учителеві у підготовці уроків образотворчого мистецтва.

Руденко М. А. Арт-проект «Українська керамічна спадщина в Європі» [Текст] / М. А. Руденко // Мистецтво в шк.: музика, образотворче мистецтво, худож. культура. - 2018. - № 7. - С. 37 - 41. - Бібліогр.: 8 назв.

Стаття висвітлює проектну діяльність школярів з ужиткового мистецтва. Описаний проект орієнтований на формування у дітей фольклорних знань, умінь та навичок, дає змогуефективно розвивати засади етнокультури, стимулювати творчу активність учнів. Виконуючи творче завдання, діти вивчали мову орнаментального письма, виконували ескізи візерунків, які наносили на тканину, створюючи за допомогою кольорів, ліній, плям абсолютно унікальні речі. Станковий характер дитячих робіт у процесі створення набуває прикладного втілення, розширює розуміння особливостей інших культур, а отже, духовної самобутності націй та народів.

Матеріали підготували бібліографи Ковпак В. О., Северин О. П. 

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: