8 грудня – 135 років від дня народження Юліана Опільського (справж. – Юрій Львович Рудницький; 1884–1937), українського письменника, майстера історичної прози, філолога, педагога; 130 років від дня народження Євгена Антоновича Золотаренка (1889–1955), українського актора; 120 років від дня народження Миколи Васильовича Горбаня (1899–1973), українського історика, краєзнавця, письменника, громадського діяча; 100 років від дня народження Катерини Логвинівни Ющенко (1919–2001), українського вченого в галузі кібернетики; 9 грудня – Міжнародний день боротьби з корупцією; 120 років від дня народження Якова Петровича Косовського (1899–1975), українського письменника, драматурга, етнографа, громадсько-культурного діяча; 110 років від дня народження Андрія Фроловича Шулиндіна (1909–1983), українського генетика-селекціонера; 10 грудня – День захисту прав людини; 160 років від дня народження Юхима (Євтима) Йосиповича Січинського [Сіцінський, Сецинський (1859–1937)], українського історика, археолога, етнографа, педагога, священика, музейного та громадського діяча; 60 років від дня народження Василя Васильовича Ґабора (1959), українського письменника, літературознавця, журналіста;
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Електронний каталог
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Інформаційна сторінка
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

Інформаційна сторінка - педагогам-дошкільникам

alt

Пропонуємо ознайомитись з оглядом статті Наталії Гавриш «Інтегроване заняття: робота над помилками» (Гавриш Н. Інтегроване заняття: робота над помилками [Текст]: метод. кухня / Наталія Гавриш // Дошкільне виховання. – 2018. - № 7. - С. 8 - 13).

 

 

 

 

Інтегровані заняття вже міцно увійшли в практику роботи дитсадків. Попри це у педагогів досі чимало запитань щодо їх планування та організації. Сподіваємося, подана стаття допоможе педагогам-дошкільникам краще усвідомити сучасні вимоги, уникнути найтиповіших помилок у розробленні занять і зробити кожне з них цікавим, зрозумілим і ефективним.

Реалізуючи принцип інтеграції (один з провідних у забезпеченні змісту й процесу дошкільної освіти), наголошуємо на доцільності для загально групової організації саме інтегрованих занять.. Адже їхня мета полягає полягає у збагаченні життєвого та пінавального досвіду дітей.

На думку автора, головне на інтегрованому занятті - не навчання нового, а «проживання» в міжособистісному спілкування, різних видах активності раніше набутих дітьми знань і вмінь. Саме тому в процесі інтегрованого заняття мають домінувати під групові форми роботи з центрацією не на вихователі, а на командній взаємодії, на розв’язані озвученої дітям проблеми, завдання. Але щоб почуватися комфортно в процесі інтегрованого заняття, діти мають бути підготовлені: вони повинні орієнтуватися в темі, мати базові знання та вміння, бути готовим домовлятися, узгоджувати свої дії.

Для предметного заняття доцільно обирати індивідуальну (1-2 дитини) або індивідуально-підгрупову (від 3-4 до 6-8) форми роботи, з огляду  на істотні індивідуальні відмінності в розвитку і підготовленості дошкільнят. Мета такого заняття полягає насамперед в опануванні дітьми певних практичних умінь і навичок (рахувати, порівнювати, вимірювати, ліпити тощо) на основі елементарного пояснення, що забезпечує засвоєння відповідних уявлень і знань.

Індивідуальний формат заняття дає змогу педагогу «дійти» до кожного, вчасно пояснити, підтримати, надати зразок дій, максимально враховуючи специфічні особливості певної дитини. Конкретність завдання  (воно має бути єдиним і абсолютно чітко визначеним) зумовлює простоту структурної організації такого заняття та його короткий термін. Отже, вихователь, плануючи лише одне індивідуальне заняття протягом дня, легко реалізує його з кожним вихованцем.

Автор резюмує: необхідно зберегти обидва названі типи заняття - предметне й інтегроване, оскільки вони взаємно доповнюють одне одного і є взаємозалежними.

Скільки часу має тривати заняття?

Індивідуальний формат предметного заняття, зрозуміло, передбачає невелику його тривалість - не більше 5-8 хвилин. Саме стільки часу достатньо для того, щоб озвучити завдання, обговорити деталі його виконання, а за потреби показати зразок дії та дати малятам можливість повправлятися в її самостійному виконанні.

Натомість інтегроване заняття з його сукупністю завдань і видів активності дітей не вписується в традиційні часові рамки і може тривати навіть до години (залежно від віку і з урахуванням працездатності, активності та інтересу дітей).

Автор описує методику (за її словами «методичну кухню») розробки інтегрованого заняття у рубриці «Розробляємо заняття». Як зразок чітко структурованого заняття, який кожен може реалізувати, розкрити по-своєму, подає план-конспект інтегрованого заняття  з пріоритетом мовленнєвої діяльності «Зимові слова». 

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: