04.06 - Міжнародний день безвинних дітей – жертв агресії. Відзначається щорічно відповідно до рішення Надзвичайної спеціальної сесії Генеральної Асамблеї ООН A/RES/ES-7/8 05.06 - Всесвітній день навколишнього середовища.Відзначається щорічно відповідно до рішення Генеральної Асамблеї ООН A/RES/2994 (ХХVІІ); 200 років від дня народження Івана Васильовича Вернадського (1821–1884), українського та російського економіста, публіциста, видавця, журналіста, громадського діяча 06.06 - День журналіста.Відзначається щорічно відповідно до Указу Президента України № 251/94 від 25.05.1994 р.; 80 років від дня народження Елізи Ожешко (1841–1910), польської письменниці 08.06 - 120 років від дня народження Бориса Павловича Грабовського (1901–1966), українського вченого, винахідника, першовідкривача в галузі електронного телебачення. 09.06 - 160 років від дня народження Євгена Івановича Озаркевича (1861–1916), українського вченого-лікаря, одного із засновників новітньої української медицини. 10.06 - Вознесіння Господнє; 140 років від дня народження В’ячеслава Костянтиновича Прокоповича (1881–1942), українського історика, публіциста, педагога, громадсько-політичного та державного діяча.; 90 років від дня народження Степана Михайловича Литвина (1931–2019), українського поета, перекладача; 70 років від дня народження Василя Миколайовича Шкляра (1951), українського письменника, журналіста, політичного діяча 11.06 - 90 років від дня народження Євгенії Семенівни Мірошниченко (1931–2009), української співачки, педагога, Героя України (2006)

Інформаційна сторінка «На допомогу вчителю астрономії»

altІз матеріалів науково-методичного журналу для вчителів астрономії та фізики «Фізика та астрономія в рідній школі»  (№2, 2018  р.).

Пропонуємо ознайомитись із статтею студентки ІУ курсу фізико-математичного факультету НПУ ім. М. П. Драгоманова Анастасії Петрученко Цікаві факти про космонавтику / А. Петрученко // Фізика та астрономія в рід. шк. - 2018. - № 2. - С. 5-7.

Планета Земля вважається найкрасивішою в усій Галактиці. Подивитися на її простори з висоти судилося не багатьом. У статті представлені незвичайні і цікаві факти про космонавтів - людей, яким це вдалося, і космонавтику.

• «Подорожуючи» космосом, людині важко звикнути до сформованого режиму дня й ночі. Через те космонавти прокидаються за сигналом (мелодією), що її підбирають самі.
  • Умови життя космонавтів значно різняться із земними, незважаючи на розробки чималої кількості спеціальних пристосувань для полегшення життя людини на орбіті. У космосі майже всі космонавти відчувають дискомфорт. Це симптоми т. зв. космічної хвороби. Розвиваються вони на тлі втрати орієнтації частин тіла. Відсутність гравітації - основного орієнтира вестибулярного апарату спричиняє емоційний шок, і потрібен час, щоб до цього звикнути.
  • Нормально виспатись на орбіті вкрай складно. Сонце сходить і заходить кожні 90 хв. Шістнадцять світанків і заходів можуть спостерігати космонавти на добу. Через те лягають і прокидаються вони за будильником із заздалегідь установленою 24-годинною системою. Спати можна без подушки і матраца, головне - пристебнутися, щоб не полетіти уві сні. Заснути на орбіті складно через шум працюючої апаратури.
  • На станції обладнано приміщення для прийому їжі - «космічну кухню». Усі столові прилади прикріплені до столу, а їжа подається в брикетах і кубиках, хліб - у вигляді маленьких буханок на один укус. А якщо захочеться поласувати печивом, то воно упаковане в тонку плівку, яка тане в роті, щоб не залишалося крихт.
  • До шкідливих чинників належать такі. Космічна радіація, що спричиняє проблеми із зором. Біль у спині, що виникає внаслідок розтягування хребта в невагомості. Зріст у таких умовах може збільшитися на 5 см. Атрофія м»язів, у т. ч. і кишечнику, що призводить до посиленого метеоризму.

Матеріал підготувала: головний бібліограф О. М. ТУРКАЛО