8 грудня – 135 років від дня народження Юліана Опільського (справж. – Юрій Львович Рудницький; 1884–1937), українського письменника, майстера історичної прози, філолога, педагога; 130 років від дня народження Євгена Антоновича Золотаренка (1889–1955), українського актора; 120 років від дня народження Миколи Васильовича Горбаня (1899–1973), українського історика, краєзнавця, письменника, громадського діяча; 100 років від дня народження Катерини Логвинівни Ющенко (1919–2001), українського вченого в галузі кібернетики; 9 грудня – Міжнародний день боротьби з корупцією; 120 років від дня народження Якова Петровича Косовського (1899–1975), українського письменника, драматурга, етнографа, громадсько-культурного діяча; 110 років від дня народження Андрія Фроловича Шулиндіна (1909–1983), українського генетика-селекціонера; 10 грудня – День захисту прав людини; 160 років від дня народження Юхима (Євтима) Йосиповича Січинського [Сіцінський, Сецинський (1859–1937)], українського історика, археолога, етнографа, педагога, священика, музейного та громадського діяча; 60 років від дня народження Василя Васильовича Ґабора (1959), українського письменника, літературознавця, журналіста;
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Електронний каталог
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Інформаційна сторінка
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

Інформаційна сторінка - педагогам-дошкільникам

alt Пропонуємо ознайомитись з оглядом статті Ганни Бєлєнької «Експериментально-дослідницька діяльність у природі: уточнюємо поняття, актуалізуємо завдання» (Бєлєнька Г. Експериментально-дослідна діяльність у природі: уточнюємо поняття, актуалізуємо завдання [Текст] / Ганна Бєлєнька // Дошкільне виховання. – 2018. - № 4 – С. 2 – 7).

 

 

 

 

Експериментально-дослідницька діяльність  дошкільника в природі є основою емпіричного пізнання довкілля, джерелом знань та стимулом до розвитку пізнавального інтересу. Розпочинається вона в ранньому віці і продовжується все життя людини. Найбільшого значення набуває в період інтенсивного освоєння дитиною довкілля та набуття нею життєвої компетентності - у віці від 3 до 10 років.

Завдання нескладного експериментування - викликати емоційний відгук на різноманітні явища та об’єкти природи, розвинути пізнавальні процеси дітей та озброїти їх засобами пізнання.

Етапи експериментально-дослідницької діяльності:

1 етап. Маніпулятивно дослідницька діяльність (до 3 років). Ознаки діяльності: безсистемність, ситуативність, залежність від наявних матеріалів та засобів пізнання. Завдання: розвиток відчуттів дитини, емпіричне пізнання нею загальних зовнішніх властивостей об’єктів природи. Матеріали для дослідження: пісок, сніг, листя, папір, каштани, скошена трава, свіжі фрукти тощо. Інструментарій: органи чуття, пластикові совочки, граблі, молоточки, негострі палички, кухлики тощо.

2 етап. Цілеспрямоване експериментування (3 - 5 років). Ознаки діяльності: цілеспрямованість у пізнанні та перетворенні об’єктів різними засобами. Завдання: розвиток мислитель них процесів, розширення знань про об’єкти та явища світу природи, пізнання внутрішніх властивостей об’єктів (вода розчиняє окремі речовини, утримує легкі предмети; повітря переносить запахи тощо). Матеріали для дослідження: вода, пісок, сніг, молоко тощо. Інструментарій: предмети побуту, природний матеріал тощо.

3 етап. Власне дослідницька діяльність (від 5 років). Ознаки діяльності: виникає на основі попередніх знань; є засобом уточнення  і розширення раніше сформованої інформації. Завдання: структурування знань, приведення їх у систему, розвиток пізнавальних інтересів та психічних процесів - мислення, мовлення, пам’яті, уваги, уяви. Матеріал для дослідження: різні види грунту (пісок, глина, чорнозем тощо); мінерали; гірські породи; вода і розчини для створення розчинів; листя та плоди культурних і дикорослих рослин; інші об’єкти природного походження. Інструментарій: ваги, лупи, скляні призми, лабораторні колби, магніти, мікроскоп тощо.

Алгоритм проведення досліду

1.      Підготовка дітей до пошукової діяльності.

2.      Висування припущень (формулювання гіпотез).

3.      Виконання досліду.

4.      Обговорення отриманого результату, висновки.

Як організовувати досліди. Як організоване колективне заняття досліди мають бути представлені в освітньому процесі дітей старшого дошкільного віку один раз на тиждень. Як робота у маленьких підгрупах (3-4 особи) та індивідуальна - проводяться за бажанням дітей і вихователів.

Сторінку підготувала Оксана Северин. (15. 05.2018 р.)

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: