6 серпня – Всесвітній день боротьби за заборону ядерної зброї (День Хіросіми) ; 90 років від дня народження Віктора Івановича Трефілова (1930–2001), українського фізика, матеріалознавця ; 7 серпня – 150 років від дня народження Осипа Петровича Куриласа (1870–1951), українського живописця, графіка ; 110 років від дня народження Віри Лисенко [справж. – Лесик (1910–1975)], української письменниці (Канада) ; 100 років від дня народження Степана Пилиповича Бевзенка (1920–2005), українського мовознавця, педагога ; 8 серпня – День військ зв’язку ; 140 років від дня народження Володимира Петровича Левинського (1880–1953), українського вченого, філософа, публіциста, редактора, журналіста, громадсько-політичного діяча ; 9 серпня – Міжнародний день корінних народів світу ; День працівників ветеринарної медицини ; День будівельника ; 190 років від дня народження Пармена Петровича Забелло [справж. – Забіла (1830–1917)], українського скульптора ; 130 років від дня народження Михайла Євдокимовича Івченка (1890–1939), українського письменника, прозаїка, журналіста, літературознавця ; 90 років від дня народження Віктора Григоровича Бар’яхтара (1930), українського вченого-фізика ; 10 серпня – 130 років від дня народження Макара Олександровича Кушніра (1890–1951), українського журналіста, громадсько-політичного діяча ;
Головна. Новини
About the library
Historical Background
Terms of Use
The order of service users
Administration
Sections
Activities library
Плани роботи
Citizens access point
Календар подій
Контакти
Education news
Education in Ukraine in the media
Education Lviv region in the media
Ресурси
Catalogs and filing
General alphabetical catalog
Readers' alphabetical catalog
Systematic catalog
Systematic educational card file
Periodicals
Image Directory
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Indexing by UDC/LBC
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Information activities
Calendar of dates
Books and journals exhibition
Virtual exhibitions
Outstanding teachers Ukraine
Scripts
Calendar of Events
Journal "Kolosok"
Newspaper "Kolosochok"
Bibliographic activity
Reference lists of literature
Bibliographic Indices
Bibliographic reviews
Catalogues exhibitions
Abstracting journal "Pedagogical Thought"
Media Education
Інформаційна сторінка
Methodical activity
Methodical recommendations
Education and professional self
Cultural events
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Contact Us

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

Інформаційна сторінка - педагогам-дошкільникам

There are no translations available.

alt
Пропонуємо ознайомитись з оглядом статті Наталії Гавриш та Олени Пометун «Сталий розвиток: стосується кожного! (Гавриш Н., Пометун О. Сталий розвиток: стосується кожного! [Текст] / Наталія Гавриш, Олена Пометун // Дошкільне виховання. – 2018. - № 3 – С. 2 – 5).
 
 
 
 
 
 
 
 
Не так давно українське дошкілля приєдналося до міжнародного руху за сталий розвиток суспільства, тож у педагогів виникає чимало питань щодо нового напряму роботи. Освіта для сталого розвитку, передбачає насамперед формування в дітей ціннісного ставлення до довкілля - природного та соціального, відповідальної громадянської позиції, вміння жити в гармонії зі світом.
Що таке емпауермент?
Програма з освіти для сталого розвитку для дошкільнят, як і відповідні курси, реалізує освітню технологіюна засадах одного з напрямів гуманістичної педагогіки - педагогіки емпауерменту (з англ. empowerment - надання людині мотивації й наснаги до дії. Застосування емпаурмент-педагогіки дає такі результати: 
  • зростання впевненості дітей у власних силах і можливостях та відповідальності за результати навчання;
  • сформованість у них готовності до прийняття рішень щодо власного стилю життя та їх виконання; можливість вибору кожною дитиною тих кроків, які вона хоче і може здійснити; виникнення у дітей ентузіазму і почуття задоволення від результатів групової та індивідуальної роботи, виконання дій і вироблення поведінкових звичок, орієнтованих на сталий розвиток, що досягається насамперед завдяки постійному позитивному  (як за формою, так і за змістом) зворотному зв’язку.
У чому особливості педагогічної моделі?
 
На практиці дієвим виявляється радикально інший підхід, важливими складовими якого є самопізнання, самонавчання дітей у діяльності, націлення їх на прийняття самостійних рішень у повсякденному житті, виконання дій у напрямі сталого розвитку.
 
Яка роль педагога?
 
У процесі такого навчання роль педагога змінюється. Він стає організатором дій дітей, надихає їх, підбадьорює і скеровує їхні зусилля, спонукає до вибору способу діяльності, самостійного виконання обраних дій, обговорення їх. Педагог створює умови для безпечного й ефективного навчання, запрошує взяти в ньому участь.
 
Важливий чинник - демонстрація педагогом моделей поведінки, орієнтованої на сталий розвиток. Також треба розвивати у дітей навички критичного мислення, спонукаючи їх до пошуку відповідей на проблемні питання спільно з дорослими й однолітками. Особливого значення надається також способу залучення дітей до діяльності як самоперевірка, або аудит - спеціальне завдання з самостійного дослідження дитиною власного стилю життя, аналізу наявного досвіду за допомогою запитань або дій, запропонованих у посібнику. Інформація, отримана в ході аудиту, ініціює дискусію, обговорення, є способом входження дітей у тему. Головне запитання, на яке відповідають діти  в результаті такого самовиявлення: «Який мій власний вплив на найближче оточення і навколишнє середовище?»
 
Висновок. Багаторічний досвід упровадження освіти для сталого розвитку в розвинених країнах, а протягом останнього десятиріччя і в Україні переконливо доводить ефективність педагогіки емпауерменту (надихання на дію) як прогресивної філософсько-педагогічної платформи для організації та здійснення освітнього процесу загалом і для реалізації завдань освіти для сталого розвитку.
 
Сторінку підготувала Оксана Северин.
 
Нам цікаво : які книги Ви читаєте: