8 грудня – 135 років від дня народження Юліана Опільського (справж. – Юрій Львович Рудницький; 1884–1937), українського письменника, майстера історичної прози, філолога, педагога; 130 років від дня народження Євгена Антоновича Золотаренка (1889–1955), українського актора; 120 років від дня народження Миколи Васильовича Горбаня (1899–1973), українського історика, краєзнавця, письменника, громадського діяча; 100 років від дня народження Катерини Логвинівни Ющенко (1919–2001), українського вченого в галузі кібернетики; 9 грудня – Міжнародний день боротьби з корупцією; 120 років від дня народження Якова Петровича Косовського (1899–1975), українського письменника, драматурга, етнографа, громадсько-культурного діяча; 110 років від дня народження Андрія Фроловича Шулиндіна (1909–1983), українського генетика-селекціонера; 10 грудня – День захисту прав людини; 160 років від дня народження Юхима (Євтима) Йосиповича Січинського [Сіцінський, Сецинський (1859–1937)], українського історика, археолога, етнографа, педагога, священика, музейного та громадського діяча; 60 років від дня народження Василя Васильовича Ґабора (1959), українського письменника, літературознавця, журналіста;
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Електронний каталог
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Інформаційна сторінка
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

Інформаційна сторінка - педагогам-дошкільникам

alt
Пропонуємо ознайомитись з оглядом статті Наталії Гавриш та Олени Пометун «Сталий розвиток: стосується кожного! (Гавриш Н., Пометун О. Сталий розвиток: стосується кожного! [Текст] / Наталія Гавриш, Олена Пометун // Дошкільне виховання. – 2018. - № 3 – С. 2 – 5).
 
 
 
 
 
 
 
 
Не так давно українське дошкілля приєдналося до міжнародного руху за сталий розвиток суспільства, тож у педагогів виникає чимало питань щодо нового напряму роботи. Освіта для сталого розвитку, передбачає насамперед формування в дітей ціннісного ставлення до довкілля - природного та соціального, відповідальної громадянської позиції, вміння жити в гармонії зі світом.
Що таке емпауермент?
Програма з освіти для сталого розвитку для дошкільнят, як і відповідні курси, реалізує освітню технологіюна засадах одного з напрямів гуманістичної педагогіки - педагогіки емпауерменту (з англ. empowerment - надання людині мотивації й наснаги до дії. Застосування емпаурмент-педагогіки дає такі результати: 
  • зростання впевненості дітей у власних силах і можливостях та відповідальності за результати навчання;
  • сформованість у них готовності до прийняття рішень щодо власного стилю життя та їх виконання; можливість вибору кожною дитиною тих кроків, які вона хоче і може здійснити; виникнення у дітей ентузіазму і почуття задоволення від результатів групової та індивідуальної роботи, виконання дій і вироблення поведінкових звичок, орієнтованих на сталий розвиток, що досягається насамперед завдяки постійному позитивному  (як за формою, так і за змістом) зворотному зв’язку.
У чому особливості педагогічної моделі?
 
На практиці дієвим виявляється радикально інший підхід, важливими складовими якого є самопізнання, самонавчання дітей у діяльності, націлення їх на прийняття самостійних рішень у повсякденному житті, виконання дій у напрямі сталого розвитку.
 
Яка роль педагога?
 
У процесі такого навчання роль педагога змінюється. Він стає організатором дій дітей, надихає їх, підбадьорює і скеровує їхні зусилля, спонукає до вибору способу діяльності, самостійного виконання обраних дій, обговорення їх. Педагог створює умови для безпечного й ефективного навчання, запрошує взяти в ньому участь.
 
Важливий чинник - демонстрація педагогом моделей поведінки, орієнтованої на сталий розвиток. Також треба розвивати у дітей навички критичного мислення, спонукаючи їх до пошуку відповідей на проблемні питання спільно з дорослими й однолітками. Особливого значення надається також способу залучення дітей до діяльності як самоперевірка, або аудит - спеціальне завдання з самостійного дослідження дитиною власного стилю життя, аналізу наявного досвіду за допомогою запитань або дій, запропонованих у посібнику. Інформація, отримана в ході аудиту, ініціює дискусію, обговорення, є способом входження дітей у тему. Головне запитання, на яке відповідають діти  в результаті такого самовиявлення: «Який мій власний вплив на найближче оточення і навколишнє середовище?»
 
Висновок. Багаторічний досвід упровадження освіти для сталого розвитку в розвинених країнах, а протягом останнього десятиріччя і в Україні переконливо доводить ефективність педагогіки емпауерменту (надихання на дію) як прогресивної філософсько-педагогічної платформи для організації та здійснення освітнього процесу загалом і для реалізації завдань освіти для сталого розвитку.
 
Сторінку підготувала Оксана Северин.
 
Нам цікаво : які книги Ви читаєте: