23 квітня – Всесвітній день книги та авторського права; 160 років від дня народження Макса Карла Ернста Людвіга Планка (1858–1947), німецького фізика-теоретика, лауреата Нобелівської премії в галузі фізики (1918); 140 років від дня народження Григорія Григоровича Ващенка (1878-1967), українського педагога і психолога 100 років від дня народження Моріса Дрюона (1918–2009), французького письменника;; 95 років від дня народження Василя Сидоровича Земляка (справж. – Вацик) (1923–1977), українського прозаїка, кінодраматурга; 24 квітня – 215 років від дня народження Олександра Васильовича Духновича (1803–1865), українського письменника, педагога, просвітителя, культурного діяча; 25 квітня – 100 років від дня народження Василя Андрійовича Козлова (1918–1994), українського письменника; 26 квітня – День Чорнобильської трагедії (1986); Міжнародний день пам’яті про Чорнобильську катастрофу; Міжнародний день інтелектуальної власності; 220 років від дня народження Фердинанда Віктора Ежена Делакруа (1798–1863), французького живописця, графіка; 90 років від дня народження Василя Яковича Грінчака (1928–1987), українського поета; 27 квітня – 80 років від дня народження Анатолія Агафоновича Бортняка (1938–2009), українського поета, публіциста, перекладача, літературознавця; 28 квітня – Всесвітній день охорони праці; 150 років від дня народження Георгія Феодосійовича Вороного (1868–1908), українського та російського математика; 29 квітня – День пам’яті жертв застосування хімічної зброї; Міжнародний день танцю; Всесвітній день поріднених міст; 370 років від початку (29.04–16.05.1648) Жовтоводської битви – першої перемоги української армії на чолі з Б. Хмельницьким в національній революції 1648–1676 рр.; 30 квітня – 90 років від дня народження Олега В’ячеславовича Снітка (1928–1990), українського фізика.
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Електронний каталог
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Доступ до публічної інформації
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

altУчителеві-предметнику

(тижнева оглядова інформація літератури 9 - 16 квіт. 2018 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів у школі»

 

Фізика

Онищенко Т. С. Експеримент як невід’ємний компонент навчального процесу [Текст] / Т. С. Онищенко // Фізика в шк. України. - 2018. - № 5-6. - С. 31-34.

Сучасний освітній процес вимагає від учителя інноваційного підходу до свого предмета, впровадження таких методів і форм роботи, які викликають в учнів інтерес до вивчення фізики. Працюючи вчителем протягом 35 років, автор  ставив собі за мету знаходити такі шляхи, форми й методи підвищення пізнавальної активності учнів, їхньої мотивації, щоб сучасні учні систематично готувалися до уроків, захоплювались і цікавились предметом. У поданій доробці автор пропонує кілька власних аспектів підвищення ефективності формування фізичних знань в учнів, які систематично використовує у своїй практиці.

Припіяло А. М. Умови формування мотивації навчальної діяльності учнів на уроках фізики [Текст] / А. М. Припіяло // Фізика в шк. України. - 2018. - № 5-6. - С. 34-39.

Автор пропонує статтю, в якій вказує про важливість мотивації навчальної діяльності, яка є обов’язковим компонентом уроку. Мотиваційні технології покликані сприяти швидкому включенню учнів у навчальну діяльність і підтримувати цю діяльність на високому рівні. У статті називаються помилки, які найчастіше робить вчитель у ході планування і проведення уроку, а також стаття розкриває теорію мотивації, засоби її формування, наведено приклади методів та прийомів, які застосовує автор під час проведення уроків фізики.

Шутяк В. С. Спарені уроки [Текст]: опорно-проектна система викладання фізики в 0-11 класах / В. С. Шутяк // Фізика в шк. України. - 2018. - № 5-6. - С. 12-15.

Одним із найголовніших завдань сучасної шкільної освіти є розвиток особистості учнів, створення умов, що забезпечують формування їхніх творчих здібностей, у результаті яких вони будуть підготовлені до активного самостійного життя. Для того, щоб жити і працювати в сучасному суспільстві, учні мають навчитися аналізувати інформацію та приймати осмислені рішення щодо її використання. Автор зі свого досвіду переконаний, що лабораторні роботи без обчислень кількох змінних, похибок… краще давати на першому (теоретичному) етапі. Хоча для повторення навчального матеріалу можна опрацьовувати і в другому етапі. Це все залежить від учителя та учнів. Ідея переплітати навчальний матеріал із використанням проектів цікава і корисна, адже учень повинен не лише вивчати теоретичні знання, а й застосовувати їх на практиці.

Біологія

Гаєва Наталія. Контроль знань [Текст]: завдання для тематик. контролю: 8-й кл. / Н. Гаєва // Біологія: газ. для вчителів біології та природознавства. - 2018. - № 5, берез. - С. 29-33.

Про важливість об’єктивного своєчасного контролю та корекції знань, які є фундаментом для засвоєння нової інформації, знає кожен учень. У статті пропонуються матеріали для тематичного контролю та оцінювання знань учнів із теми «Сенсорні системи». Завдання відповідають програмі з біології для 8-го класу. Тестові завдання чотирьох рівнів складності дають змогу вчителеві об’єктивно оцінити індивідуальні знання кожного учня.

Гаєва Наталя. Вища нервова діяльність [Текст]: тематик. контроль знань / Н. Гаєва // Біологія: газ. для вчителів біології та природознавства. - 2018. - № 5, берез. - С. 14-16.

Поведінка людини - це складний комплекс пристосувань, спрямованих на задоволення потреб організму. Вона складається із закріплених спадково рефлекторних реакцій і звичок, навичок, набутих за допомогою навчання. Безумовно- та умовнорелекторна діяльність людини взаємопов’язані й разом становлять вищу нервову діяльність. Знання закономірностей вищої нервової діяльності має велике значення для навчання, виховання, трудової діяльності, збереження здоров’я людини, адже ефективність навчання істотно залежить від функціонального стану організму, під яким розуміють рівень активності структур мозку. Ці структури відповідають за сприйняття, збереження та відтворення інформації. Пропонуються завдання для контролю знань учнів із теми «Поняття про вищу нервову діяльність. Природжені механізми поведінки людини».

Пруцакова Ольга. Сучасні екологічні проблеми [Текст]: навч. програма для уч. 8 (9)-х кл. / О. Пруцакова // Біологія: газ. для вчителів біології та природознавства. - 2018. - № 6, берез. - С. 17-27.

Програму створено з урахуванням запитів освіти в інтересах збалансованого (сталого) розвитку суспільства, Декаду якої проголосила ООН у 2005-2014 роках. Зміст програми закцентовано на ролі людської діяльності в освоєнні довкілля, її причинах і наслідках, впливі зміненого довкілля на людське суспільство. Програму побудовано відповідно до принципу реалізації глобально-краєзнавчого та компетентнісного підходу в екологічній освіті та урахуванням «зони відповідальності школярів». Програму схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах комісією з біології, екології та природознавства, Науково-методичною радою з питань освіти і науки, молоді та спорту України (Протокол № 2 від 95.03.2013).

Хімія

Запісочна Людмила. Готуємос до ЗНО [Текст]: завдання ЗНО +  розв’язки до них / Л.Запісочна // Хімія6 газ. для вчителів хімії. - 2018. - № 3, берез. - С. 39 - 65.

Матеріал містить завдання зовнішнього незалежного оцінювання для випускників 2009, 2010 років та розв’язки до них . Наведено приклади мисленнєвих операцій у чіткій логічній послідовності для досягнення кращого навчального, розвивального результатів та наближення до життєвого успіху під час виконання тестів ЗНО. Матеріал розраховано на старшокласників, абітурієнтів, молодих учителів хімії загальноосвітніх шкіл та схвалено рішенням ради районного методичного кабінету (Протокол № 1 від 01.02.2011).

Ключенкова Зінаїда. Твердість води [Текст]: методи усунення (зменшення) твердості / З. Ключенкова // Хімія: газ. для вчителів. - 2018. - № 3, берез. - С. 11 - 14.

Твердість води визначають за кількістю розчинених у ній солей вугільної, сірчаної, хлор-водневої, фосфорної та азотної кислот переважно кальцію і магнію. У деяких випадках твердість води зумовлено наявністю солей калію, натрію, заліза (ІІ), марганцю (ІІ), алюмінію . Ці елементи в природних умовах потрапляють у воду внаслідок впливу вуглекислого газу на карбонатні мінерали або в результаті біохімічних процесів, що проходять у зволожених шарах грунту. Розробка уроку, описаного в цій статті, має на меті дати відомості про твердість води (постійну, тимчасову), її види та методи усунення (зменшення), розвивати уміння проводити шкільний експеримент, виховувати бережливе ставлення до природи. За типом уроку - це комбінований урок.

Козлова Лілія. Вода - джерело життя [Текст]: план навчального проекту / Л. Козлова // Хімія: газ. для вчителів хімії. - 2018. - № 3 (807), берез. - С. 29-38.

Всесвітній (міжнародний) день водних ресурсів - міжнародний день ООН, запроваджений Генеральною Асамблеєю в 1993 році. Резолюцією відзначено, що для забезпечення широкого усвідомлення важливості водних ресурсів у розвитку економічної діяльності і соціального благополуччя людини, 22 березня кожного року оголошується Міжнародним днем води, який відзначають з 1993 року. Також резолюцією рекомендовано державам цього дня проводити заходи, присвячені підвищенню інформованості громадськості стосовно важливості збереження та освоєння водних ресурсів. Щороку ці заходи здійснюються через публікацію і поширення агітаційної інформації, організацію конференцій, круглих столів, семінарів і виставок. Саме тому пропонуємо матеріали проекту, присвяченого життєдайній воді.

Підготували бібліографи Оксана Северин, Оксана Туркало.

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: