22 січня – День Соборності та Свободи України;100 років тому (1919) Директорія Української Народної Республіки проголосила на Софіївській площі в Києві Акт злуки всіх українстких земель (західних і східних)в єдину соборну Українську Державу; 23 січня –175 років від дня народження Михайла Федоровича Комарова (1844-1913), українського бібліографа, лексикографа, літературознавця, перекладача; 90 років від дня народження Філарета (у миру – Михайло Антонович Данисенко, народився 1929), Святійшого Патріарха Київської і всієї Руси-України; 24 січня – 140 років від дня народження Станіслава Пилиповича Людкевича (1879-1979), українського композитора, музикознавця, фольклориста; 110 років від дня народження Михайла Івановича Їжакевича (1909-1975), українського композитора; 100 років тому (1919) голова Ради народних міністрів УНР В. Чехівський підписав Закон про заснуванняв Києві Головної книжкової палати, сьогодні це – державна наукова «Книжкова палата України» 25 січня – День Св. Мучениці Тетяни; 260 років від дня народження Роберта Бернса (1759-1796), британського поета, фольклориста; 145 років від дня народження Вільяма Сомерсета Моема (1874-1965), англійського письменника, драматурга, критика; 26 січня – Міжнародний день митних служб; 27 січня – Міжнародний день пам`яті жертв Голокосту;180 років від дня народження Павла Платоновича Чубинського (1839-1884), українського етнографа, фольклориста, поета, автора слів Гімну України; 28 січня – у 1992 році Верховна Рада України затвердила національний синьо-жовтий прапор як Державний прапор України; 135 років від народження Якова Оскаровича Парнаса (1884-1949), українського біохіміка; 29 січня – День пам`яті героїв Крут; 210 років від дня народження Василя Продана (1809-1882), українського громадського та православного церковного діяча Буковини4 30 січня – 100 років тому (1919) вийшов наказ Міністерства народної освіти УНР щодо викладання українською мовою предметів у вищій, середній і нижчій школах, а також у школах і на курсах для дорослих;185 років від дня народження Володимира Боніфаиійовича Антоновича (1834-1908), українського історика, археолога, етногафа, археографа;
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Електронний каталог
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Інформаційна сторінка
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

Інформаційна сторінка - педагогам-дошкільникам

alt

 

Пропонуємо ознайомитись з оглядом статті Маріанни Корергіної «Дошкільник і книжка: щоб знайомство було вдалим» (Кочергіна Маріанна. Дошкільник і книжка: щоб знайомство було вдалим [Текст] / М. Кочергіна // Дошкільне виховання. – 2018. - № 2. – С. 6 – 11).

 

 

 

Перше знайомство з книжкою зазвичай відбувається ще до її приходу в дошкільний заклад. У дитсадку ж починається її цілеспрямоване літературне виховання. . За якими принципами обирати книжки для читання дошкільнятам? Як допомогти їм сприйняти й осмислити літературний твір? Які методи і прийоми використовувати? Відповіді на ці запитання знайдете у цій статті.

Методи та прийоми ознайомлення дітей з художніми творами

Читання-розглядання твору. Саме з цього починається ознайомлення малюка зі світом художньої літератури, цей метод залишається провідним і надалі. Його організаційна  специфіка полягає в тому, що читати і розглядати книжку можна тільки з однією дитиною або з невеликою групою, бо лише в цьому випадку можливі тісний емоційний контакт і взаємодія дорослого й лити6ни під час читання.

Читання-слухання твору. Метод читання-слухання твору без попереднього розглядання ілюстрацій чергується з читанням-розгляданням. Цей метод епізодично застосовують у роботі з дітьми молодшого і середнього дошкільного віку і систематично - зі старшими дошкільнятами. Суть його полягає в тому, що діти слухають текст без попереднього ознайомлення з ілюстраціями.

Пояснювально-рецептивний метод. Цей метод застосовують зазвичай перед початком читання дитині твору. Прийоми: виразне читання дорослого; переповідання «своїми словами»; декламування дорослими напам’ять.

Ігровий метод. Цей метод застосовується на різних етапах ознайомлення дошкільнят з літературним твором: у підготовчій роботі, на початку заняття чи наприкінці, коли в дітей починає розсіюватись увага.

Бесіда. Метод бесіди широко застосовується в процесі ознайомлення дітей з літературним твором: готує малюків до його сприймання, допомагає усвідомити зміст, образні мовні засоби, активізує фантазію. Прийоми: репродуктивна; проблемна; евристична бесіда.

Аналіз художнього твору. Мета цього методу - розкрити зміст, ідею тексту, визначити художні засоби. Прийоми: аналіз сюжету; композиції; стилістичних засобів мови твору; образів персонажів; зіставлення літературних творів.

Коментування літературного твору поза текстовими матеріалами. Цей метод передбачає використання матеріалів, які розкривають обставини написання літературного твору або життя письменника, що допомагає краще осягнути мету.

Метод інтерпретації твору засобами інших видів мистецтва. Цей метод задіює різні види мистецтва, дає можливість виразити позицію читача, формує і розвиває здібності до образної конкретизації та образного узагальнення.

Метод літературної творчості. Одним із шляхів залучення дитини до читання є літературно-творча діяльність на основі прочитаного й за аналогією.

Вправи і завдання за змістом творів: виготовлення ігрового поля для режисерської гри за змістом казки; гра за змістом казки; літературний проект; гра-стратегія (мета-вправляти дітей у плануванні уявної діяльності, моделюванні ситуацій); створення мультфільму; створення інтелектуальної карти; створення мовленнєво-художнього колажу.

Сподіваємось, що ці поради допоможуть урізноманітнити форми роботи з книжкою і підвищити якість художньо-естетичного розвитку вихованців засобами художньої літератури.

Підготувала Оксана Северин.

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: