24 червня – 125 років від дня народження Володимира Юхимовича Січинського (1894-1962), українського мистецтвознавця-енциклопедиста, бібліографа; 95 років від дня народження Богдана Йосиповича Чалого (1924-2008), українського письменника; 25 червня – День митної служби України; 85 років від дня народження Мирослава Гнатовича Стельмаховича (1934-1998), українського філолога, доктора педагогічних наук; 27 червня - 55 років тому (1964) у Вашингтоні відкрито пам`ятник Т. Г. Шевченку; 28 червня – День Конституції України; 95 років від дня народження Олесі Йосипівни Кравець (1924), українського прозаїка; 29 червня – 170 років від дня народження Олени Пчілки (Ольга Петрівна Косач) (1849-1930), української письменниці, фольклориста, етнографа; 30 червня – День молоді; День молодіжних та дитячих громадських організацій.
Ремонт ноутбука своими руками. Быстрый и гарантийный ремонт ноутбуков. Срочный ремонт ноутбуков. Ремонт компьютеров на дому. Быстрый ремонт компьютеров своими руками. Настройка и ремонт компьютеров. Java уроки для начинающих. Лучшие java уроки. Учим язык Java с нуля. Обзор смартфонов samsung. Качественный обзор смартфонов samsung galaxy. Обзор смартфона samsung galaxy s4. Фото картинки приколы. Самые новые картинки приколы. Лучшие приколы картинки. Скачать аддоны для wow. Самые новые аддоны для wow скачать. Скачать аддоны для wow быстро и без реги. Видео уроки python. Лучшие python уроки. Учим язык python с нуля. Скачать шаблоны для Joomla. Самые новые joomla шаблоны. Бесплатные шаблоны для Joomla.
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Електронний каталог
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Інформаційна сторінка
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

Інформаційна сторінка - педагогам-дошкільникам

alt

 

Пропонуємо ознайомитись з оглядом статті Маріанни Корергіної «Дошкільник і книжка: щоб знайомство було вдалим» (Кочергіна Маріанна. Дошкільник і книжка: щоб знайомство було вдалим [Текст] / М. Кочергіна // Дошкільне виховання. – 2018. - № 2. – С. 6 – 11).

 

 

 

Перше знайомство з книжкою зазвичай відбувається ще до її приходу в дошкільний заклад. У дитсадку ж починається її цілеспрямоване літературне виховання. . За якими принципами обирати книжки для читання дошкільнятам? Як допомогти їм сприйняти й осмислити літературний твір? Які методи і прийоми використовувати? Відповіді на ці запитання знайдете у цій статті.

Методи та прийоми ознайомлення дітей з художніми творами

Читання-розглядання твору. Саме з цього починається ознайомлення малюка зі світом художньої літератури, цей метод залишається провідним і надалі. Його організаційна  специфіка полягає в тому, що читати і розглядати книжку можна тільки з однією дитиною або з невеликою групою, бо лише в цьому випадку можливі тісний емоційний контакт і взаємодія дорослого й лити6ни під час читання.

Читання-слухання твору. Метод читання-слухання твору без попереднього розглядання ілюстрацій чергується з читанням-розгляданням. Цей метод епізодично застосовують у роботі з дітьми молодшого і середнього дошкільного віку і систематично - зі старшими дошкільнятами. Суть його полягає в тому, що діти слухають текст без попереднього ознайомлення з ілюстраціями.

Пояснювально-рецептивний метод. Цей метод застосовують зазвичай перед початком читання дитині твору. Прийоми: виразне читання дорослого; переповідання «своїми словами»; декламування дорослими напам’ять.

Ігровий метод. Цей метод застосовується на різних етапах ознайомлення дошкільнят з літературним твором: у підготовчій роботі, на початку заняття чи наприкінці, коли в дітей починає розсіюватись увага.

Бесіда. Метод бесіди широко застосовується в процесі ознайомлення дітей з літературним твором: готує малюків до його сприймання, допомагає усвідомити зміст, образні мовні засоби, активізує фантазію. Прийоми: репродуктивна; проблемна; евристична бесіда.

Аналіз художнього твору. Мета цього методу - розкрити зміст, ідею тексту, визначити художні засоби. Прийоми: аналіз сюжету; композиції; стилістичних засобів мови твору; образів персонажів; зіставлення літературних творів.

Коментування літературного твору поза текстовими матеріалами. Цей метод передбачає використання матеріалів, які розкривають обставини написання літературного твору або життя письменника, що допомагає краще осягнути мету.

Метод інтерпретації твору засобами інших видів мистецтва. Цей метод задіює різні види мистецтва, дає можливість виразити позицію читача, формує і розвиває здібності до образної конкретизації та образного узагальнення.

Метод літературної творчості. Одним із шляхів залучення дитини до читання є літературно-творча діяльність на основі прочитаного й за аналогією.

Вправи і завдання за змістом творів: виготовлення ігрового поля для режисерської гри за змістом казки; гра за змістом казки; літературний проект; гра-стратегія (мета-вправляти дітей у плануванні уявної діяльності, моделюванні ситуацій); створення мультфільму; створення інтелектуальної карти; створення мовленнєво-художнього колажу.

Сподіваємось, що ці поради допоможуть урізноманітнити форми роботи з книжкою і підвищити якість художньо-естетичного розвитку вихованців засобами художньої літератури.

Підготувала Оксана Северин.

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: