13 листопада – Міжнародний день сліпих; 100 років тому (1918) проголошено Західноукраїнську Народну Республіку (ЗУНР). Її президентом став Євген Петрушевич (1863–1940); 14 листопада – 100 років від часу створення (1918) Директорії Української Народної Республiки на чолі з В. Винниченком; 90 років від дня народження Миколи Герасимовича Глухенького (1928–1993), українського письменника, перекладача; 75 рокiв вiд дня народження Раїси Опанасівни Кириченко (1943–2005), української спiвачки;
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Електронний каталог
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Доступ до публічної інформації
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Інформаційна сторінка
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

 

 

altУчителеві-предметнику

тижнева оглядова інформація літератури (12-18 лют.  2018 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів в школі»

 

Українська мова та література

Баняс С. М. Остап Вишня «Моя автобіографія» [Текст] : 11 клас / С. М. Баняс // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2018. – № 1-2. – С. 36-41.

У статті подано план-конспект уроку української мови на тему: Остап Вишня. Лікар людських душ. Нелегка доля майстра української гумористичної прози. Усмішки. «Моя автобіографія». Упродовж навчального заходу можуть бути застосовані такі методи і форми роботи як літературна хвилинка, робота з епіграфом, вправа «Мікрофон», узагальнювальна бесіда та ін. Типологічно презентований навчальний захід є уроком вивчення нового матеріалу. 

Бортик С. П. Іменник: загальне значення, морфологічні ознаки. Узагальнення й систематизація знань з теми [Текст] : бінарний урок-випробування: 6 клас / С. П. Бортник // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2018. – № 1-2. – С. 16-23.

Представлено розробку бінарного уроку (українська мова; інформатика) для 6-го класу. Типологічно навчальний захід є уроком узагальнення й систематизації знань, умінь і навичок школярів. Метою уроку є: повторити, узагальнити й поглибити знання учнів про іменник як частину мови, учити правильно використовувати іменники в мовленні; розвивати у школярів навички зв’язного мовлення, мислення, творчі здібності, ровивати пам'ять, логічне мислення; виховувати в учнів позитивне ставлення до української мови та заохочувати до її вивчення.

Качуровська О. Г. Проектні технології у формуванні ключових компетентностей школяра [Текст] : / О. Г. Качуровська // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2018. – № 1-2. – С. 5-9. - Бібліогр.: 8 назв.

У статті розглядається важливий і необхідний методичний компонент сучасної шкільної освіти - проектна діяльність (проектні технології). Зокрема розкривається поняття «проектна технологія», подаються відомості щодо виникнення цього явища, висвітлюються цільові засади (основна мета), теоретична складова методу проектів, а також розглядаються (деталізовано) етапи  (усього - шість) роботи над проектом, характеризуються функції педагога щодо організації навчального проектування. Текст статті довершує таблиця із даними про орієнтовні назви та види проектів (під час освоєння шкільного курсу з української літератури), а також психолого-педагогічними особливостями вікової категорії для різних класів (5-11 ті кл.).

Посилаєва Т. В. Фразеологізми у нашому мовленні [Текст] : урок-гра: 6 клас / Т. В. Посилаєва // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2018. – № 1-2. – С. 24-25. - Бібліогр.: 3 назви.

Автор матеріалів представляє розробку навчального заходу (урок-гра) з української мови. Навчальний захід покликаний допомогти школярам з’ясувати роль фразеологізмів у мовленні, поповнювати активний словниковий запас школярів, розвивати творчі здібності і зв’язне мовлення учнів. Етап застосування учнями знань і вмінь у нестандартних ситуаціях охоплює (у межах урока-гри) 10 (десять) турів, кожен з яких має власні назву, завдання і функції.

Фізика

Гаркуша Олена Електричний струм. Закон Ома [Текст] / О. Гаркуша // Фізика. - 2018. - № 1. - С. 16-48.

Матеріал статті складено відповідно до вимог чинної програми з фізики та нового підручника для 8-го класу. Матеріал містить детальні розробки уроків, у яких розкрито зміст навчального матеріалу, вміщено матеріали для мотивації навчальної діяльності, зазначено основні структурні елементи й дидактичну мету уроку, цікаву інформацію про практичне застосування фізики, передбачено різноманітні форми й метоли роботи з класом. Для різних етапів уроку вміщено запитання для фронтального опитування, завдання для колективного виконання та індивідуальні роботи, задачі за готовими рисунками тощо. У розроблених уроках особлива увага приділяється оптимальному поєднанню теоретичного та експериментальному викладу матеріалу, при чому перевага надається останньому.

Головата Віра Прогулянка з Паскалем [Текст]: тиск твердих тіл, рідин і газів. 8-й клас / В. Головата // Фізика. - 2018. - № 1. - С. 16-48.

Автор представляє розробку уроку, дидактично метою якого є: закріпити в учнів поняття тиску твердих тіл, рідин і газів та його залежність від площі поверхні для твердих тіл і від глибини занурення та густини речовини для рідин; закріпити закон Паскаля; формувати вміння пояснювати існування тиску в рідинах і газах на основі молекулярно-кінетичних уявлень. У ході уроку учні виконують цікаві інтерактивні вправи на персональних картках. У кінці уроку учні зіставляють мету уроку з отриманими результатами, виявляють рівень засвоєння фактів, законів з вивченої теми.

Тибольчук Людмила Механічні коливання [Текст]: поширення механічних коливань у пружному середовищі. Поперечні й поздовжні хвилі. Довжина хвилі. Швидкість поширення хвиль. 10-й клас / Л. Тибольчук // Фізика. - 2018. - № 1. - С.48-31.

Матеріал статті представляє розробку уроку про механічні коливання як один із видів механічного руху. Найпростішими механічними коливаннями є так звані гармонічні коливання. Дидактичною метою уроку є: формувати уявлення учнів про механічні хвилі, про хвильовий рух як процес поширення коливань у просторі з плином часу; вивчити механізм утворення поперечних і поздовжніх хвиль; пояснити учням, як визначається довжина хвилі та швидкість її поширення. У розробці уроку передбачено виконання трьох дослідів. Для закріплення матеріалу уроку пропонується розв’язування задач.

Біологія

Захарук Л. Г. Будова нервової системи. Центральна і периферична нервова система людини [Текст] / Л. Г. Захарук // Біологія: наук.-метод. журн. - 2018. - № 3. - С. 22 - 29.

Пропонується розробка сучасного уроку біології. Його навчальна мета: ознайомити учнів з нервовою системою людини; розкрити значення центральної та периферичної нервової системи для забезпечення взаємозв’язку між органами та узгодження функцій організму зі змінами довкілля; поглибити знання про будову і функції нейрона, нервової тканини, рефлекси і рефлекторну дугу. В процесі проведення уроку в учнів формуються такі компетентності: спілкування державною мовою, спілкування іноземною мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість, соціальна та громадська компетентності, екологічна грамотність і здорове життя. За типом уроку - це урок засвоєння нових знань (за В. О. Онищуком). На уроці учитель використовує такі методи навчання: у рамках пояснювально-ілюстративного: бесіда, розповідь, демонстрація слайдів презентації; у рамках частково-пошукового: робота з роздавальним матеріалом, виконання завдань, вправ; у рамках репродуктивного: розв’язування вправ. Зміст уроку складають такі міжпредметні зв’язки: українська мова, англійська мова, основи здоров’я.

Колісник Н. М. Поняття екологічної системи. Біогеоценоз як елементарна екосистема. Перетворення енергії в біогеоценозах [Текст] / Н. М. Колісник // Біологія: наук.-метод. журн. - 2018. - № 3. - С. 30-39. - Бібліогр.: 7 назв.

Описується конспект сучасного уроку біології. Тип уроку  за основною дидактичною метою - урок узагальнення й систематизації знань; удосконалення знань, умінь і навичок. Урок проводиться у традиційній формі з елементами нетрадиційних прийомів педагогічної техніки. В арсеналі учителя такі методи навчання - частково-пошуковий, репродуктивний, пояснювально-ілюстративний, самостійна робота учнів із навчальним матеріалом, практика під керівництвом учителя, елементи інтерактивного навчання. Форми роботи на уроці - індивідуальна, фронтальна, парна. В ході уроку учитель використовує такі прийоми: створення проблемної ситуації, пояснення, слухання, читання, бесіда, вправа, узагальнення, установлення причинно-наслідкових зв’язків. Концепція уроку: життя біогеоценозу тісно пов’язане з перетворенням енергії, основним джерелом якої на Землі є Сонце, перенесення речовин і енергії по ланцюгах харчування підпорядковується правилу екологічної піраміди.

Круш Л. М. Проект «Рослини-мандрівники» [Текст]: 6 кл. / Л. М. Круш // Біологія: наук.-метод. журн. - 2018. - № 3. - С. 11 - 21.

Описаний проект знайомить з рослинами, які були завезені в наші широти з інших країн, показує шляхи потрапляння рослин-переселенців, розкриває їхні біологічні особливості та показує наскільки вони пристосувалися у відповідних природних середовищах. Матеріали проекту також визначають яку користь чи шкоду ці рослини завдають природі і людині. Метою проекту є також розвивати критичне мислення, вміння користуватися отриманими знаннями, робити висновки

Мартинюк Г. М. Формування світогляду школяра засобами біології [Текст] / Г. М. Мартинюк // Біологія: наук.-метод. журн. - 2018. - № 3. - С. 4 - 10.

Світогляд - це сума всіх наукових знань, уявлень, поглядів , а їх максимальне узагальнення. Він має певну структуру: знання, погляди, переконання, принципи та ідеали. Роль біології як однієї з провідних наук про природу у формуванні світогляду учнів величезна: власне, на це й спрямовані зміст шкільного предмета, а також методи, форми й способи його вивчення. Такі питання розглядаються у пропонованій статті.

Географія

Географія: регіони та країни [Текст]: навч. програма з географії для 10 кл.: рівень стандарту: затверджено МОН України. Наказ від 23.10.2017 № 1407 // Географія та економіка в рідній шк.: наук.-метод. журн. - 1018. - № 1. - С. 4 - 12.

Навчальна програма з географії для 10 класу розроблена на основі положень Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, згідно з яким шкільна географічна освіта є складовою освітньої галузі «Природознавство». Загальноосвітня цінність географії полягає у формуванні світоглядного розуміння природи Землі, її географічної оболонки як природного та природно-техногенного середовища, у якому живе людина. Курс географії в 10 класі «Географія: регіони та країни» спрямований на формування в учнів знань про особливості населення й просторової організації господарської діяльності у регіонах, субрегіонах світу та окремих країнах, умінь орієнтуватися у світових та регіональних соціально-економічних, суспільно-політичних, економічних процесах.

Грома В. Д. Ендогенні процеси у Європі [Текст]: (на прикладі території Італії) / В. Д. Грома // Географія та економіка в рідній шк.: наук.-метод. журн. - 1018. - № 1. - С. 25 - 29. - Бібліогр.: 12 назв.

Початок 21 ст. виявився досить неспокійним з точки зору формування земної кори в Європі, зокрема в районі Апеннінського півострова. Так, тільки протягом періоду з 01.02.2001 до 20.06.2017 в Італії зафіксовано 27 поштовхів з магнітурою вище 5 балів за шкалою Ріхтера, 10 з них локалізовані у центральній частині країни між 42,6 - 43 пн. ш. і 13,1 - 13,4 сх. д. Саме до цієїгрупипоштовхів і належать найпотужніші, що відбулися 30 жовтня 2014 р. (магніт ура 6,4 бала, епіцентр поблизу міста Норча, 295 загиблих). Описані матеріали можуть бути використані у підготовці уроків географії.

Кобернік С. Г., Коваленко Р. Р. Контрольні роботи для математичного оцінювання навчальних досягнень школярів з географії у 8-9 класах [Текст] / С. Г. Копернік, Р. Р. Коваленко // Географія та економіка в рідній шк.: наук.-метод. журн. - 1018. - № 1. - С. 13 - 24. - Бібліогр.: 7 назв.

З метою завчасної підготовки школярів до письмових випробувань у 9 та 11 класах у форматі зовнішнього незалежного оцінювання з географії у центрах якості освіти необхідно розробляти й впроваджувати в практику загальноосвітньої школи комплексні контрольні роботи, що містять систему подібних видів завдань. Це дасть учням змогу заздалегідь підготуватися до проведення ЗНО з географії, навчитися правильно розв’язувати і оформлювати аналогічні за типом завдання. Контрольні роботи для тематичного оцінювання навчальних досягнень учнів з географії не є обов’язковими  для виконання, а використовуються на розсуд учителя. У статті подається розроблена система завдань для проведення підсумкових контрольних робіт з географії у 6-10 класах, до яких включено тестові завдання різних рівнів, теоретичні запитання, що потребують стислої відповіді, завдання з контурною картою, географічні задачі.

Матеріали підготували Ковпак В. О., Северин О. П., Туркало О. М.

 

 

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: