25 лютого – 170 років від дня народження Володимира Григоровича Барвінського (1850–1883), українського письменника, публіциста, видавця, юриста, громадсько-культурного діяча; 120 років від дня народження Олексія Володимировича Квасницького (1900–1989), українського вченого-фізіолога, винахідника, педагога; 27 лютого – 110 років від дня народження Федора Михайловича Потушняка (1910–1960), українського письменника, етнографа, археолога, педагога; 28 лютого – 140 років від дня народження Мартіроса Сергійовича Сар’яна (1880–1972), вірменського живописця, графіка, театрального художника; 130 років від дня народження Осипа-Романа Йосафатовича Сорохтея (1890–1941), українського живописця, графіка, педагога; 125 років від дня народження Михайла Федоровича Матчака (1895–1958), українського громадсько-політичного діяча, публіциста, видавця; 125 років від дня народження Вадима Вадимовича Лазаркевича (1895-1963), болгарського художника-ілюстратора; 50 років від дня народження Лемоні Снікета (Деніеля Хендлера) (1970), американського казкаря, прозаїка, журналіста; 29 лютого – 60 років від дня народження Віктора Борисовича Васильчука (1960), українського казкаря, прозаїка, поета.
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Електронний каталог
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Інформаційна сторінка
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

Інформаційна сторінка Вчителям української мови та літератури

alt

Із матеріалів науково-методичного журналу «Вивчаємо українську мову та літературу», № 30 (С. 2-6) / 2017.

Огляд публікації «Формування національно-мовної особистості учня на уроках української мови та літератури» (автор публікації – Скрипка О. І.).

 

 

 

 У статті розглядається важлива проблема, що є особливо актуальною на сучасному етапі національного поступу, державотворення і освітнього розвитку України. Зокрема, наголошується на потребі формування національно-мовної особистості школярів на уроках української мови та літератури. Автором матеріалів деталізуються відповідні завдання, які у цьому контексті стоять перед інститутом освіти та педагогічною спільнотою, зокрема йдеться про:

- виховання у школярів поваги, зацікавленості до вивчення української мови як до надбання українського народу;

- розвиток і збагачення українського мовлення (перш за все акцентується на власне українській лексиці, оволодінні стійкими неподільними словосполученнями);

- формування умінь і навичок роботи з текстом як одиницею комунікації та як з продуктом мовлення;

- застосування повної інтеграції (наприклад, залучення необхідних відомостей з суміжних предметів);  

- організацієя систематичної розмовної діяльності учнів.

У науковій розвідці наголошується на чималому виховному потенціалі української літератури (скажімо, йдеться про відповідальну місію усної народної творчості як складника духовної культури суспільства), на дієвості естетичного впливу художнього слова на почуттєву сферу учнів, актуалізуються умови, що сприяють ефективному впровадженню проблеми - проблеми формування національно-мовної особистості школяра, зокрема на уроках словесності, визначаються вміння і навички, якими має володіти національно-мовна особистість в результаті відповідної та послідовної роботи наставника (педагога-словеника) та учня, адже, як слушно зауважує автор статті, - «переймаючись національною ідеєю через художнє слово, учні мають можливість споріднитися з духовною культурою свого народу, відчути свій зв'язок з його історичною долею та сьогоденням, водночас виховуючи в собі повагу до інших народів та їх культур».  

Висвітлюючи низку фактологічного, методичного та рекомендаційного матеріалу з означеної проблематики, автор статті також фіксує увагу педагога-словесника на конкретних етапах формування національно-мовної особистості:

на першому етапі йдеться про організацію систематичної роботи на уроках з метою мовного вдосконалення;

другий етап (репродуктивна діяльність) пов’язаний з виробленням умінь відтворювати мовні засоби (наприклад доповнювати висловлювання, та ін.);

третій етап - етап продуктивної діяльності - передбачає формування і вдосконалення навичок творчого використання засвоєного мовного матеріалу як у системі письмового, так і усного (діалоги, монологи) мовлення. 

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: