23 липня – День пам’яті преподобного Антонія Печерського; 140 років від дня народження Олександра Онуфрійовича Лушпинського (1878–1944), українського архітектора, скульптора, художника; 100 років від дня народження Валентина Васильовича Сизикова (1918–2005), українського художника, педагога; 24 липня – День пам’яті святої рівноапостольної княгині Ольги; 90 років від дня народження Володимира Васильовича Грабовецького (1928–2015), українського історика, музеєзнавця, громадсько-культурного діяча; 90 років від дня народження Ігоря Михайловича Дмитренка (1928–2009), українського фізика; 80 років від дня народження Миколи Федоровича Бережного (1938–2015), українського живописця; 25 липня – 190 років від дня народження Івана Гнатовича Малишевського (1828–1897), українського історика, богослова; 90 років від дня народження Юлії Семенівни Ткаченко (1928–2008), української актриси; 26 липня – 90 років від дня народження Ігоря Миколайовича Іванова (1928–1980), українського архітектора; 27 липня – 120 років від дня народження Володимира Васильовича Дороша (1898–1964), українського майстра художнього різьблення по дереву, скульптора; 28 липня – День хрещення Київської Русі-України; День пам’яті святого рівноапостольного князя Володимира – хрестителя Київської Русі: 120 років від дня народження Павла Романовича Чамати (1898–1969), українського психолога, педагога; 80 років від дня народження Валентини Федорівни Калиновської (1938), української артистки балету, хореографа, балетмейстера, педагога; 29 липня – День Сил спеціальних операцій Збройних Сил України; 30 липня – 200 років від дня народження Емілі Джейн Бронте (1818-1848), англійської поетеси та письменниц; 110 років від дня народження Климентія Яковича Бенца [справж. – Бенціановський (1908–1971)], українського композитора, диригента; 110 років від дня народження Івана Івановича Гончаренка (1908–1988), українського поета; 90 років від дня народження Богдана Теодоровича Дружинця (1928–1963), українського живописця, графіка; 90 років від дня народження Асі Давидівни Зельдич (1928–2008), української художниці скла;
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Електронний каталог
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Доступ до публічної інформації
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

Інформаційна сторінка Вчителям української мови та літератури

alt

Із матеріалів науково-методичного журналу «Вивчаємо українську мову та літературу», № 30 (С. 2-6) / 2017.

Огляд публікації «Формування національно-мовної особистості учня на уроках української мови та літератури» (автор публікації – Скрипка О. І.).

 

 

 

 У статті розглядається важлива проблема, що є особливо актуальною на сучасному етапі національного поступу, державотворення і освітнього розвитку України. Зокрема, наголошується на потребі формування національно-мовної особистості школярів на уроках української мови та літератури. Автором матеріалів деталізуються відповідні завдання, які у цьому контексті стоять перед інститутом освіти та педагогічною спільнотою, зокрема йдеться про:

- виховання у школярів поваги, зацікавленості до вивчення української мови як до надбання українського народу;

- розвиток і збагачення українського мовлення (перш за все акцентується на власне українській лексиці, оволодінні стійкими неподільними словосполученнями);

- формування умінь і навичок роботи з текстом як одиницею комунікації та як з продуктом мовлення;

- застосування повної інтеграції (наприклад, залучення необхідних відомостей з суміжних предметів);  

- організацієя систематичної розмовної діяльності учнів.

У науковій розвідці наголошується на чималому виховному потенціалі української літератури (скажімо, йдеться про відповідальну місію усної народної творчості як складника духовної культури суспільства), на дієвості естетичного впливу художнього слова на почуттєву сферу учнів, актуалізуються умови, що сприяють ефективному впровадженню проблеми - проблеми формування національно-мовної особистості школяра, зокрема на уроках словесності, визначаються вміння і навички, якими має володіти національно-мовна особистість в результаті відповідної та послідовної роботи наставника (педагога-словеника) та учня, адже, як слушно зауважує автор статті, - «переймаючись національною ідеєю через художнє слово, учні мають можливість споріднитися з духовною культурою свого народу, відчути свій зв'язок з його історичною долею та сьогоденням, водночас виховуючи в собі повагу до інших народів та їх культур».  

Висвітлюючи низку фактологічного, методичного та рекомендаційного матеріалу з означеної проблематики, автор статті також фіксує увагу педагога-словесника на конкретних етапах формування національно-мовної особистості:

на першому етапі йдеться про організацію систематичної роботи на уроках з метою мовного вдосконалення;

другий етап (репродуктивна діяльність) пов’язаний з виробленням умінь відтворювати мовні засоби (наприклад доповнювати висловлювання, та ін.);

третій етап - етап продуктивної діяльності - передбачає формування і вдосконалення навичок творчого використання засвоєного мовного матеріалу як у системі письмового, так і усного (діалоги, монологи) мовлення. 

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: