8 грудня – 135 років від дня народження Юліана Опільського (справж. – Юрій Львович Рудницький; 1884–1937), українського письменника, майстера історичної прози, філолога, педагога; 130 років від дня народження Євгена Антоновича Золотаренка (1889–1955), українського актора; 120 років від дня народження Миколи Васильовича Горбаня (1899–1973), українського історика, краєзнавця, письменника, громадського діяча; 100 років від дня народження Катерини Логвинівни Ющенко (1919–2001), українського вченого в галузі кібернетики; 9 грудня – Міжнародний день боротьби з корупцією; 120 років від дня народження Якова Петровича Косовського (1899–1975), українського письменника, драматурга, етнографа, громадсько-культурного діяча; 110 років від дня народження Андрія Фроловича Шулиндіна (1909–1983), українського генетика-селекціонера; 10 грудня – День захисту прав людини; 160 років від дня народження Юхима (Євтима) Йосиповича Січинського [Сіцінський, Сецинський (1859–1937)], українського історика, археолога, етнографа, педагога, священика, музейного та громадського діяча; 60 років від дня народження Василя Васильовича Ґабора (1959), українського письменника, літературознавця, журналіста;
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Електронний каталог
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Інформаційна сторінка
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

Інформаційна сторінка - Вчителям української мови та літератури

alt

Із матеріалів щомісячного науково-методичного журналу "Дивослово", № 10 (С. 2-13) / 2017.

Огляд публікації "Розвиток критичного мислення на уроках української мови та літератури" (автор публікації – Світлана Амерханян).

 

 

 

У науковій розвідці директора Малинської ЗОШ № 1 І-ІІІ ст. (Житомирська обл.) Світлани Амерханян розкрито (на основі педагогічної практики та психолого-педагогічної літератури) особливості навчання з упровадженням технологій розвитку критичного мислення на уроках української мови та літератури, вивчено і представлено методи й прийоми, що сприяють активізації пізнавальної діяльності учнів середньої школи. Окрім того презентовано приклади планів-конспектів уроків української мови для 9-го класу з застосуванням технології розвитку критичного мислення.   

Розкриваючи науково-методичну панораму явища «критичне мислення», автор наголошує на таких важливих його характеристиках як самостійність та індивідуальність, опертя на певну інформацію (що є відправним, а не кінцевим пунктом міркування), переконливість аргументації та проблемність, зокрема зорієнтованість на розв’язання суперечності. Актуалізуючи послідовні етапи (усього - шість) критичного мислення (сприйняття інформації з різних джерел; аналіз різних поглядів на проблему; формування власної позиції; зіставленнями з іншими точками зору; добір аргументів на підтримку обраної позиції; прийняття рішення на основі доказів), науковець звертає увагу вчителів-словесників на основні складові методичної моделі пізнавального процесу крізь призму розвитку технології критичного мислення: актуалізацію, усвідомлення змісту та рефлексію

На етапі актуалізації як фази уроку відбувається кілька важливих пізнавальних операцій: школярі встановлюють рівень власних знань, формують нове розуміння на основі попередніх знань і поглядів; актуалізується увага учнів до навчального процесу, з’являється  відповідний інтерес та орієнтація на вивчення проблеми. Серед багатьох педагогічних завдань на цьому етапі - спроба залучати й життєвий досвід школярів, - у цьому випадку, - як стверджує автор статті, - «зміст виучуваного твору чи мовного матеріалу набуде особистісної вартісності». Докладно у статті розглядаються й дві інші фази уроку - усвідомлення змісту (школярі конструюють чи усвідомлюють новий матеріал, здійснюють пошукову діяльність) та рефлексія (учні ще раз осмислюють досліджувані ідеї, інтерпретуючи, використовуючи та поширюючи здобуті на уроці знання).

Довершує методичну картину опублікованих матеріалів характеристика низки цікавих методів і прийомів для розвитку критичного мислення (метод передбачення, «Незакінчене речення», створення асоціативних рядів, «Інтелектуальний конфлікт», прийом «Фантастичний елемент» та ін.), а також висвітлення планів-конспектів двох уроків української мови у 9-му класі з елементами розвитку критичного мислення. Теми презентованих розробок: «Складносурядне речення, його будова і засоби зв’язку в ньому» (урок засвоєння нових знань); «Синоніміка складносурядних речень з різними сполучниками» (типологічно це є комбінований навчальний захід, зокрема урок-дослідження).  

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: