6 серпня – Всесвітній день боротьби за заборону ядерної зброї (День Хіросіми) ; 90 років від дня народження Віктора Івановича Трефілова (1930–2001), українського фізика, матеріалознавця ; 7 серпня – 150 років від дня народження Осипа Петровича Куриласа (1870–1951), українського живописця, графіка ; 110 років від дня народження Віри Лисенко [справж. – Лесик (1910–1975)], української письменниці (Канада) ; 100 років від дня народження Степана Пилиповича Бевзенка (1920–2005), українського мовознавця, педагога ; 8 серпня – День військ зв’язку ; 140 років від дня народження Володимира Петровича Левинського (1880–1953), українського вченого, філософа, публіциста, редактора, журналіста, громадсько-політичного діяча ; 9 серпня – Міжнародний день корінних народів світу ; День працівників ветеринарної медицини ; День будівельника ; 190 років від дня народження Пармена Петровича Забелло [справж. – Забіла (1830–1917)], українського скульптора ; 130 років від дня народження Михайла Євдокимовича Івченка (1890–1939), українського письменника, прозаїка, журналіста, літературознавця ; 90 років від дня народження Віктора Григоровича Бар’яхтара (1930), українського вченого-фізика ; 10 серпня – 130 років від дня народження Макара Олександровича Кушніра (1890–1951), українського журналіста, громадсько-політичного діяча ;
Головна. Новини
About the library
Historical Background
Terms of Use
The order of service users
Administration
Sections
Activities library
Плани роботи
Citizens access point
Календар подій
Контакти
Education news
Education in Ukraine in the media
Education Lviv region in the media
Ресурси
Catalogs and filing
General alphabetical catalog
Readers' alphabetical catalog
Systematic catalog
Systematic educational card file
Periodicals
Image Directory
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Indexing by UDC/LBC
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Information activities
Calendar of dates
Books and journals exhibition
Virtual exhibitions
Outstanding teachers Ukraine
Scripts
Calendar of Events
Journal "Kolosok"
Newspaper "Kolosochok"
Bibliographic activity
Reference lists of literature
Bibliographic Indices
Bibliographic reviews
Catalogues exhibitions
Abstracting journal "Pedagogical Thought"
Media Education
Інформаційна сторінка
Methodical activity
Methodical recommendations
Education and professional self
Cultural events
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Contact Us

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

Інформаційна сторінка «На допомогу вчителю математики»

There are no translations available.

alt

Із матеріалів науково-методичного журналу «Математика в рідній школі» (№ 9, 2017 р.).

Пропонуємо ознайомитись із статтею доцента кафедри алгебри і методики навчання математики Вінницького державного педагогічного університету ім. Михайла Коцюбинського, кандидата педагогічних наук Аліни Воєводи «Чи допоможе математика в житті?» [Текст] / А. Воєвода // Математика в рід. шк. – 2017. - № 9. – С. 13-18.

 

 

Сьогодні все частіше педагоги-науковці та і вчителі висловлюють думку про те, що якісна підготовка школярів до майбутнього дорослого життя повинна передбачати формування в них не лише міцних знань, а й уміння розв’язувати практичні задачі, знаходити вихід із скрутних життєвих ситуацій, в яких використання математики, на перший погляд, здається неможливим.

Зазвичай в учнів на початку вивчення нової теми виникає природне запитання: «Чи потрібні будуть ці знання в майбутньому? Коли? Де й для чого?». І вчителеві буває важко дати вичерпні відповіді, якщо школярам доводиться розв’язувати не лише цікаві їм алгебраїчні та геометричні задачі. Наповнення цих задач практичним змістом може активізувати розумову діяльність школярів, сприяти виникненню особистих мотивів навчання, розвивати інтерес до предмета.

У шкільних підручниках з математики є чимало задач, в основу яких покладено залежності між компонентами руху; ціною, кількістю і вартістю; продуктивністю праці, часом роботи й одержаною продуктивністю; розрахунки часу; знаходження периметрів та площ фігур; обчислення витрат різних матеріалів тощо. Часто такі задачі мають однакові математичні залежності між величинами і розв’язуються за допомогою однакових математичних моделей.

Важливим з практичного погляду є також задачі на: подільність чисел; розклад чисел на прості множники; розв’язування діофантових рівнянь; геометричні побудови на місцевості, вибір найкоротшого маршруту руху; практичні способи перевірки властивостей плоских або просторових фігур тощо, яких у чинних шкільних підручниках дуже мало. У процесі розв’язування подібних задач учні знайомляться з практичними, життєвими поняттями і бачать необхідність застосування математичних знань у реальному житті.

У статті автор репрезентує цікаві задачі практичного змісту, для розв’язування яких потрібні не лише знання, а й кмітливість та допитливість учнів. Їх можна використовувати на уроках та при підготовці до державної підсумкової атестації в 9 класі та зовнішнього незалежного оцінювання з  математики в 11 класі.

При розв’язуванні задач слід активізувати учнів та спонукати їх висловлювати свої думки стосовно шляхів розв’язання проблеми, наведеної в задачі. Також  можна обговорити з учнями різні ситуації, що виникають у повсякденному житті, адже з більшістю ситуацій, описаних у задачах, ми часто зустрічаємося і намагаємося знаходити вихід із скрутного становища, застосовуючи математичні знання.

Задачі практичного змісту є також засобом формування в учнів позитивного ставлення до математики, системності мислення, здатності бачити всі можливі варіанти і здійснювати вибір оптимального, передбачати наслідки обраних рішень. Якщо учням вдається насправді застосовувати набуті знання на практиці, то, можливо, вони зможуть дати позитивну відповідь на запитання: «Чи допоможе математика в житті?»

Статтю підготувала: головний бібліограф ТУРКАЛО О. М.

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: