22 січня – День Соборності та Свободи України;100 років тому (1919) Директорія Української Народної Республіки проголосила на Софіївській площі в Києві Акт злуки всіх українстких земель (західних і східних)в єдину соборну Українську Державу; 23 січня –175 років від дня народження Михайла Федоровича Комарова (1844-1913), українського бібліографа, лексикографа, літературознавця, перекладача; 90 років від дня народження Філарета (у миру – Михайло Антонович Данисенко, народився 1929), Святійшого Патріарха Київської і всієї Руси-України; 24 січня – 140 років від дня народження Станіслава Пилиповича Людкевича (1879-1979), українського композитора, музикознавця, фольклориста; 110 років від дня народження Михайла Івановича Їжакевича (1909-1975), українського композитора; 100 років тому (1919) голова Ради народних міністрів УНР В. Чехівський підписав Закон про заснуванняв Києві Головної книжкової палати, сьогодні це – державна наукова «Книжкова палата України» 25 січня – День Св. Мучениці Тетяни; 260 років від дня народження Роберта Бернса (1759-1796), британського поета, фольклориста; 145 років від дня народження Вільяма Сомерсета Моема (1874-1965), англійського письменника, драматурга, критика; 26 січня – Міжнародний день митних служб; 27 січня – Міжнародний день пам`яті жертв Голокосту;180 років від дня народження Павла Платоновича Чубинського (1839-1884), українського етнографа, фольклориста, поета, автора слів Гімну України; 28 січня – у 1992 році Верховна Рада України затвердила національний синьо-жовтий прапор як Державний прапор України; 135 років від народження Якова Оскаровича Парнаса (1884-1949), українського біохіміка; 29 січня – День пам`яті героїв Крут; 210 років від дня народження Василя Продана (1809-1882), українського громадського та православного церковного діяча Буковини4 30 січня – 100 років тому (1919) вийшов наказ Міністерства народної освіти УНР щодо викладання українською мовою предметів у вищій, середній і нижчій школах, а також у школах і на курсах для дорослих;185 років від дня народження Володимира Боніфаиійовича Антоновича (1834-1908), українського історика, археолога, етногафа, археографа;
Головна. Новини
About the library
Historical Background
Terms of Use
The order of service users
Administration
Sections
Activities library
Плани роботи
Citizens access point
Календар подій
Контакти
Education news
Education in Ukraine in the media
Education Lviv region in the media
Ресурси
Catalogs and filing
General alphabetical catalog
Readers' alphabetical catalog
Systematic catalog
Systematic educational card file
Periodicals
Electronic catalog
Image Directory
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Indexing by UDC/LBC
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Information activities
Calendar of dates
Books and journals exhibition
Virtual exhibitions
Outstanding teachers Ukraine
Scripts
Calendar of Events
Journal "Kolosok"
Newspaper "Kolosochok"
Bibliographic activity
Reference lists of literature
Bibliographic Indices
Bibliographic reviews
Catalogues exhibitions
Abstracting journal "Pedagogical Thought"
Media Education
Інформаційна сторінка
Methodical activity
Methodical recommendations
Education and professional self
Cultural events
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Contact Us

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

Інформаційна сторінка - Вчителям української мови

There are no translations available.

alt

Із матеріалів щомісячного науково-методичного та літературно-мистецького журналу: «Українська мова і література в школах України, № 6 (С. 8-11) / 2017.

Огляд публікації «Дослідницькі завдання з мови як ефективний засіб формування компетентного мовця: на матеріалі вивчення розділу «Пряма й непряма мова» в 9 класі (автор – Сергій Омельчук). 

 

 

У науковій статті проректора з наукової роботи, професора кафедри слов’янських мов та методик їх викладання Херсонського державного університету, доктора педагогічних наук Сергія Омельчука, - на текстуально-змістовій основі вивчення розділу «Пряма й непряма мова» в 9 класі, подано розробку дослідницьких завдань, що враховують нинішні реалії, та потреби й виклики, які ставить перед юнацтвом сучасний світ та середовище, що його оточує. Вказані завдання, що подані за принципом життєвої доцільності й функційності, відповідно до інтересів і можливостей учнів 9-х класів, - орієнтовані в першу чергу в площину практичного застосування знань не лише у звичних або стандартних для школярів обставинах, а й у нетипових. Варто навести кілька прикладів таких дослідницьких завдань:

Дослідження-спостереження на основі тексту: це завдання передбачає: прочитання тексту, визначення його стильової належності, акцентування на реченнях з прямою мовою, накреслення схеми та ін. (до цього й інших завдань додаються відповідні тексти й коментарі).

Дослідження-відновлення на основі тексту: рекомендовано уважно прочитати текст мовчки, підібрати заголовок, відповісти на питання «Чи є повчальним зміст прочитаного?» та «Яка основна думка тексту?», знайти речення із прямою мовою, записати текст, відновлюючи розділові знаки, та звірити свою роботу з текстом-оригіналом.

Дослідження-реконструювання: замінити речення з непрямою мовою на речення з прямою так, щоб слова автора стояли на початку, у середині й у кінці речення.

Дослідження-трансформація: рекомендовано пояснити зміст одного з висловів (його автор - Павло Загребельний), згодом перебудувати речення так, щоб слова автора стояли перед прямою мовою і в середині неї; накреслити схеми записаних речень, а також пояснити вживання розділових знаків. 

Серед артикульованих завдань доцільно згадти й про такі: дослідження-моделювання, дослідження-творче конструювання, інтонаційний практикум на основі тексту, дослідження - порівняння. Варто додати, що використання загалом цього методико-дидактичного матеріалу, а саме - комплексу запропонованих дослідницьких завдань, спроможне урізноманітнити і якісно покращити навчальний процес в контексті викладання і вивчення української мови, зокрема в межах роботи над розділом «Пряма й непряма мова» (9 клас).  

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: