6 серпня – Всесвітній день боротьби за заборону ядерної зброї (День Хіросіми) ; 90 років від дня народження Віктора Івановича Трефілова (1930–2001), українського фізика, матеріалознавця ; 7 серпня – 150 років від дня народження Осипа Петровича Куриласа (1870–1951), українського живописця, графіка ; 110 років від дня народження Віри Лисенко [справж. – Лесик (1910–1975)], української письменниці (Канада) ; 100 років від дня народження Степана Пилиповича Бевзенка (1920–2005), українського мовознавця, педагога ; 8 серпня – День військ зв’язку ; 140 років від дня народження Володимира Петровича Левинського (1880–1953), українського вченого, філософа, публіциста, редактора, журналіста, громадсько-політичного діяча ; 9 серпня – Міжнародний день корінних народів світу ; День працівників ветеринарної медицини ; День будівельника ; 190 років від дня народження Пармена Петровича Забелло [справж. – Забіла (1830–1917)], українського скульптора ; 130 років від дня народження Михайла Євдокимовича Івченка (1890–1939), українського письменника, прозаїка, журналіста, літературознавця ; 90 років від дня народження Віктора Григоровича Бар’яхтара (1930), українського вченого-фізика ; 10 серпня – 130 років від дня народження Макара Олександровича Кушніра (1890–1951), українського журналіста, громадсько-політичного діяча ;
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Інформаційна сторінка
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

Інформаційна сторінка - Вчителям української мови

alt

Із матеріалів щомісячного науково-методичного та літературно-мистецького журналу: «Українська мова і література в школах України, № 6 (С. 8-11) / 2017.

Огляд публікації «Дослідницькі завдання з мови як ефективний засіб формування компетентного мовця: на матеріалі вивчення розділу «Пряма й непряма мова» в 9 класі (автор – Сергій Омельчук). 

 

 

У науковій статті проректора з наукової роботи, професора кафедри слов’янських мов та методик їх викладання Херсонського державного університету, доктора педагогічних наук Сергія Омельчука, - на текстуально-змістовій основі вивчення розділу «Пряма й непряма мова» в 9 класі, подано розробку дослідницьких завдань, що враховують нинішні реалії, та потреби й виклики, які ставить перед юнацтвом сучасний світ та середовище, що його оточує. Вказані завдання, що подані за принципом життєвої доцільності й функційності, відповідно до інтересів і можливостей учнів 9-х класів, - орієнтовані в першу чергу в площину практичного застосування знань не лише у звичних або стандартних для школярів обставинах, а й у нетипових. Варто навести кілька прикладів таких дослідницьких завдань:

Дослідження-спостереження на основі тексту: це завдання передбачає: прочитання тексту, визначення його стильової належності, акцентування на реченнях з прямою мовою, накреслення схеми та ін. (до цього й інших завдань додаються відповідні тексти й коментарі).

Дослідження-відновлення на основі тексту: рекомендовано уважно прочитати текст мовчки, підібрати заголовок, відповісти на питання «Чи є повчальним зміст прочитаного?» та «Яка основна думка тексту?», знайти речення із прямою мовою, записати текст, відновлюючи розділові знаки, та звірити свою роботу з текстом-оригіналом.

Дослідження-реконструювання: замінити речення з непрямою мовою на речення з прямою так, щоб слова автора стояли на початку, у середині й у кінці речення.

Дослідження-трансформація: рекомендовано пояснити зміст одного з висловів (його автор - Павло Загребельний), згодом перебудувати речення так, щоб слова автора стояли перед прямою мовою і в середині неї; накреслити схеми записаних речень, а також пояснити вживання розділових знаків. 

Серед артикульованих завдань доцільно згадти й про такі: дослідження-моделювання, дослідження-творче конструювання, інтонаційний практикум на основі тексту, дослідження - порівняння. Варто додати, що використання загалом цього методико-дидактичного матеріалу, а саме - комплексу запропонованих дослідницьких завдань, спроможне урізноманітнити і якісно покращити навчальний процес в контексті викладання і вивчення української мови, зокрема в межах роботи над розділом «Пряма й непряма мова» (9 клас).  

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: