21 вересня – 160 років від дня народження Йозефа Антона Зіккингера (1858–1930), німецького педагога, творця мангеймської шкільної системи (система диференціації навчання для народних шкіл м. Мангейма); 25 вересня – 15 років тому (2003) рішенням колегії Міністерства освіти і науки України затверджено «Концепцію профільного навчання в старшій школі», 10 років тому (2008) вийшов Указ Президента України «Про забезпечення дальшого розвитку вищої освіти в Україні»; 26 вересня – Європейський день мов; 140 років від дня народження Михайла Миколайовича Галущинського (1878–1931), українського педагога, науковця; 28 вересня – 215 років від дня народження Проспера Меріме (1803 – 1870), французького письменника, перекладача; 200 років від дня народження Йосафата Миколайовича Кобринського (1818–1901), українського педагога; 100 років від дня народження Василя Олександровича Сухомлинського (1918–1970), українського педагога, гуманіста, мислителя, дитячого письменника 30 вересня – Всеукраїнський день бібліотек
Болезни глаз у человека. Известные болезни глаз лечение. Болезни глаз симптомы. Лечение простуды в домашних условиях. Самое быстрое лечение простуды. Простуда лечение лекарства. Хороший стоматолог отзывы. Самый добрый стоматолог отзывы. Ассоциация стоматологов отзывы. Занятия йогой дома. Быстрая йога для начинающих дома. Как правильно заниматься йогой дома. Обертывание в домашних условиях. Быстрое обертывание живота в домашних условиях. Обертывание в домашних условиях рецепты. Наборы спортивного питания. Вкусная спортивное питание для набора массы. Спортивное питание оптом. Как избавиться от перхоти. Хороший шампунь от перхоти отзывы. Как избавиться от перхоти навсегда. Зеленый чай для похудения. Главные свойства зеленого чая. Можно ли пить зеленый чай.
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Електронний каталог
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Доступ до публічної інформації
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Рекомендуємо прочитати
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Інформаційна сторінка
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

altУчителеві-предметнику

тижнева оглядова інформація літератури (2 - 8 жовтня 2017 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів в школі»

 

Українська мова та література

Гірник А. В. Жанрово-стильове розмаїття української прози 1920-1930 років [Текст] : / А. В. Гірник // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2017. – № 27. – С. 31-34.  

Увазі педагогів-словесників представлено розробку уроку української літератури для старшокласників. Мета навчального заходу (урок засвоєння нового матеріалу): ознайомити школярів із тенденціями розвитку української прози 20-х років ХХ століття, її жанрово-стильовим та тематичним розмаїттям, найвидатнішими представниками; поглибити знання про літературні угрупування; виховувати культуру мовлення та повагу до співрозмовника. У межах уроку можуть застосовуватися такі методи і прийоми як інтерактивна вправа «Коло ідей», «Історичний екскурс», вправа «Мікрофон», прийоми «Кластер», «Кошик питань» тощо.

Кайданна А. Ю. Інформаційні документи. Довідка [Текст] : 11 клас / А. Ю. Кайданна // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2017. – № 27. – С. 28-30. - Бібліогр.: 8 назв.  

Подано конспект уроку української мови в 11 класі. Цільові засади пропонованого навчального заходу: ознайомити школярів з документом інформаційного характеру - довідкою, видами довідок та вимогами щодо їх укладання; формувати і розвивати навички учнів редагувати готові документи; виховувати у школярів охайність в роботі з документами. Обладнання до уроку: електронний підручник, роздавальний матеріал з теми, відеозаписи, мультимедійні презентації. Типологічно презентований навчальний захід - урок засвоєння нових знань із використанням мультимедійних технологій.

Степаненко І. Ю. Олександр Гаврош «Немовірні пригоди Івана Сили» [Текст] : 7 клас / І. Ю. Степаненко // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2017. – № 25-26. – С. 32-38. - Бібліогр.: 9 назв.  

У тематично-змістовому центрі уваги пропонованого уроку літератури у 7-му класі - відома повість Олександра Гаврюша «Неймовірні пригоди Івана Сили». Упродовж навчального заходу пропонується використання таких методично-дидактичних елементів як робота в парах, виразне читання повісті, слово вчителя, інтерактивні вправи «Струм», «Вільний мікрофон», «Інтелектуальний футбол», «Мозковий штурм», «Сонечко», «Побажай мені успіху тощо». За типом презентований захід є уроком засвоєння нових знань. Основні компетентності, що формуються в процесі засвоєння навчального матеріалу (упродовж уроку): комунікативна, інформативна, інтелектуальна, соціальна.

Шматок З. В. Основні способи словотворення [Текст] : 6 клас / З. В. Шматок // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2017. – № 27. – С. 12-13.

На сторінках публікації вміщено розробку уроку з української мови у 6-му класі. Мета уроку: поглибити знання школярів про основні способи словотворення в українській мові; удосконалювати навички використання словотворчих засобів у мові; розвивати усну та письмову мову; збагачувати словниковий запас шестикласників; виховувати повагу до рідної мови, любов до її краси. Обладнання до уроку: таблиця «Способи словотворення», тексти. За типом вказаний навчальний захід є комбінованим уроком (закріплення вивченого, засвоєння нового матеріалу).

Біологія

Кучеренко І. В. Газообмін у легенях і тканинах. 8 клас [Текст] Є І. В. Кучеренко // Біологія: наук.-метод. журн. - 2017. - № 27. - С. 25 - 28.

Описується розробка сучасного уроку біології у формі інтегрованого уроку. Інтегровані дисципліни: біологія, фізика, хімія. Навчальні цілі уроку - розглянути процеси газообміну в легенях і тканинах; з’ясувати природні (фізичні, хімічні та біологічні)явища та закономірності, що лежать в основі процесів газообміну; розкрити взаємозв’язок процесів кровообігу і дихання. За типом уроку - це комбінований урок. Учитель використовує такі форми організації навчальної діяльності: фронтову, групову, індивідуальну. Застосовуються такі методи навчання: взаємоперевірки, проблемний, дослідницький, порівняльний, робота з підручником.

Латишенко Л. А. Завдання-роздруки до теми «Структура клітини» [Текст] / Л. А. Латишенко // Біологія: наук.-метод. журн. - 2017. - № 27. - С. 4- 20.

Запропоновані дидактичні матеріали мають такі цілі: за допомогою комплексу певних завдань сприяти вивченню і засвоєнню матеріалу про особливості будовиі функціонування клітин різних організмів, розвивати вміння працювати самостійно, робити висновки та узагальнення.

Новикова І. А. Властивості складних систем. Біосфера, основні положення В. І. Вернадського про біосферу. 10 клас [Текст] / І. Новикова // Біологія: наук.-метод. журн. - 2017. - № 25-26. - С. 23 - 24. - Бібліогр. в кінці ст.

Матеріали цього уроку розглядають основні особливості складних систем, звертають увагу на те, що низка їхніх властивостей не є властивостями окремих елементів, а виникає лише внаслідок взаємодії всіх елементів системи, дають уявлення про біосферу та її місце серед оболонок Землі, ознайомлюють учнів з основними положеннями вчення В. І. Вернадського про біосферу, розвивають навички аналізу в процесі порівняння живих і неживих складних систем, виховують вміння аналітичного мислення. Обладнання й матеріали уроку - фотографії або малюнки із зображенням складних систем, ІКТ, малюнок сонця та термометра, презентація, відео лекція.

Осадча О. М. Павуки. Особливості будови та життєдіяльності. 7 клас [Текст] / О. М. Осадча // Біологія: наук.-метод. журн. - 2017. - №  27. - С. 21 - 24.

Пропонується розробка сучасного уроку біології, який має такі цілі: продовжити формувати знання учнів про різноманітність членистоногих тварин; ознайомити із загальною характеристикою представників класу Павукоподібні; розвивати вміння виділяти головне в матеріалі, що вивчається; уміння спостерігати, логічно мислити та робити відповідні висновки. На уроці використовуються такі методи навчання: інформаційно-рецептивний, репродуктивний, проблемно-пошуковий. Тип уроку - вивчення нової теми.

Сідько С. М. Контрольні роботи для 6 класу [Текст] / С. М. Дідько // Біологія: наук.-метод. журн. - 2017. - № 27. - С. 36 - 39.

Роботи складені за навчальною програмою для загальноосвітніх навчальних закладів «Біологія, 6-9 класи». Контрольні роботи представлені у двох варіантах для першого і другого семестрів, складені за рівнями, які відрізняються за складністю і включають в себе завдання 7 типів: тестові, з вибором варіанта «так чи ні», на встановлення відповідності, доповнити речення, робота з малюнком, визначення термінів, завдання з розгорнутою відповіддю. Час виконання - 40-45 хв.

Хімія

Булатова О. В. Поняття про полімери [Текст] / О. В. Булатова // Хімія: наук.-метод. журн. - 2017. - № 17 - 18. - С. 53 - 56. - Бібліогр. в кінці ст.

Описується методична розробка уроку, який має такі операційні цілі (завдання): після уроку учень знає: властивості полімерів, що таке пластмаси; ознаки основних видів пластмас та їхні властивості; застосування матеріалів на основі пластмас; розуміє: значення знань про властивості полімерів у повсякденному житті; вміє: використовувати інформацію, про властивості полімерів під час досліджень; може: бути відповідальним у прийнятті особистого рішення; прогнозувати майбутні результати; працювати в групі, команді; шукати оптимальні способи вирішення проблеми; проявляти ініціативність, підприємливість та лідерські якості. На уроці застосовуються такі методи і техніки: робота з різними джерелами інформації; робота в групах; метод критичного читання; лабораторний експеримент.

Кудлюк О. В. Оцтова кислота, її молекулярна та структурна формули, фізичні властивості. 9 клас [Текст] / О. В Кудлюк // Хімія: наук.-метод. журн. - 2017. - № 17 - 18. - С. 57 - 61. Бібліогр. в кінці ст.

Матеріали пропонованого уроку ознайомлять учнів з особливостями будови карбонових кислот на прикладі оцтової, сформують знання учнів про функціональну групу карбонових кислот, розглядають будову оцтової кислоти та її гомологів, розвивати вміння порівнювати та пояснювати властивості речовин, логічне мислення, вміння самостійно працювати з інформацією, порівнювати фізичні властивості речовин, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, вміння робити висновки, узагальнення, формувати культуру спілкування, інтерес до предмета. Тип уроку: засвоєння нових знань.

Леус Т. А. Ферум як хімічний елемент. Фізичні й хімічні властивості заліза. 10 клас [Текст] / Т. А. Леус // Хімія: наук.-метод. журн. - 2017. - № 17 - 18. - С. 69 - 77. - Бібліогр. в кінці ст.

Презентується методична розробка уроку, яка має такі освітні цілі: сформувати поняття про особливості будови атомів Феруму, фізичні й хімічні властивості простої речовини заліза і його значення; скласти повне уявлення про елемент Ферум й просту речовину - залізо, про його фізичні й хімічні властивості, опираючись на знання залежності властивостей металів від будови їхніх атомів; сформувати поняття про склад і властивості оксидів і гідроксидів Феруму; ознайомити учнів з якісними реакціями на катіони Феруму. Тип уроку - комбінований, повідомлення нових знань та їх удосконалення. Форми роботи учнів: фронтальна, групова, парна, індивідуальна.

Лісницька М. Л., Глазунова М. А. Питання з хімії в малюнках, або Як важке зробити легким [Текст] / М. Л. Лісницька, М. А. Глазунова // Хімія: наук.-метод. журн. - 2017. - № 17-18. - С. 43 - 48.

Публікація пропонує не зовсім звичайну збірку вправ та запитань, які  представлені за допомогою малюнків. Ці завдання, у першу чергу, звернені до тих, хто за психотипом є так званим візуалом, а їх серед всіх людей не менше ніж 30 %. Автори укладеного матеріалу сподіваються, що у процесі відповіді на поставлені запитання школярі будуть замислюватися над такими проблемами, на які раніше не звертали увагу. А саме в таких проблемах найчастіше і ховається сенс наукового мислення. Крім того, до більшості із запропонованих малюнків можна самостійно добирати інші запитання, тобто вони підуть на користь розвитку креативного та критичного мислення учнів.

Непорожня О. О. Сульфатна кислота. Її властивості та значення. 10 клас [Текст] / О. О. Не порожня // Хімія: наук.-метод. журн. - 2017. - № 17 - 18. - С. 62 - 67. Бібліогр. в кінці ст.

Навчвальні цілі описаної розробки уроку - визначити фізичні й хімічні властивості сульфатної кислоти, загальні для всіх кислот; вивчити особливості взаємодії сульфатної кислоти з металами, оксидами, основами, дослідити властивості концентрованої та розбавленої сульфатних кислот; ознайомити учнів зі специфічними властивостями концентрованої сульфатної кислоти; показати значення сульфатної кислоти в народному господарстві; сприяти організації діяльності учнів, здійснити виконання головних вимогдо оволодіння знаннями (повнота, осмисленість, системність, міцність). Тип уроку - урок-дослідження. Форми роботи: навчальна лекція, фронтальна роботаз опорними схемами і дидактичними картками, демонстрації, лабораторний дослід, випереджувальні завдання. Методи навчання: індивідуальні, групова та фронтальна роботи, робота в парах, бесіда, метод проблемних питань і ситуацій, робота з опорними схемами, термінологічний диктант, графічний диктант, робота з динамічною схемою на магнітній дошці, вправа «Мікрофон», «Мозковий штурм», робота за алгоритмом, контроль і взаємоперевірка знань, лабораторні та демонстраційні досліди, досліди віртуальної хімічної лабораторії, слайдові презентація, відеоролики. Міжпредметні зв’язки математика, органічна хімія, біологія.

Матеріал підготували: Северин О. П., Ковпак В. О.

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: