24 травня - День рівноапостольних Кирила і Мефодія; День слов’янської писемності і культури; 190 років від дня народження Олексія Кіндратовича Саврасова (1830–1897), російського живописця, педагога; 120 років від дня народження Едуардо де Філіппо (1900–1984), італійського драматурга, режисера, сценариста, актора театру та кіно; 25 травня - Міжнародний день зниклих безвісти дітей; 100 років від дня народження Зиновія (Зіновія) Павловича Штокалка (1920–1968), українського бандуриста-віртуоза, композитора, письменника, лікаря; 27 травня - 150 років від дня народження Володимира Юліановича Охримовича [Охрімович (1870–1931)], українського етнографа, журналіста, громадсько-політичного діяча; 130 років від дня народження Костя Володимировича Дубняка (1890–1948), українського бібліографа, географа, економіста, краєзнавця; 28 травня - Вознесіння Господнє; 180 років від дня народження Омеляна Йосиповича Партицького (1840–1895), українського мовознавця, етнографа, історика, педагога, редактора, видавця, громадсько-політичного діяча; 120 років від дня народження Дмитра Левчука (1900–1977), українського публіциста, журналіста (США); 100 років від дня народження Наума Мироновича Тихого [справж. – Наум Меєрович Штілерман (1920–1996)], українського поета, письменника; 29 травня - Міжнародний день миротворців ООН; 190 років від дня народження Володимира Ізмайловича Межова (1830–1894), російського бібліографа; 110 років від дня народження Сави Овсійовича Голованівського (1910–1989), українського поета, прозаїка, драматурга; 30 травня - День працівників видавництв, поліграфії і книго розповсюдження; 31 травня - Всесвітній день без тютюну; День хіміка; 140 років від дня народження Олександри Іванівни Смирнової-Замкової (1880–1962), українського вченого-патологоанатома;
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Інформаційна сторінка
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

Інформаційна сторінка «На допомогу вчителю фізики»

alt

Із матеріалів науково-методичного журналу «Фізика  в школах України» (№ 15-16, 2017 р.).

Пропонуємо ознайомитись із статтею Т. В. Бондарчука  «Компетентнісний підхід під час вивчення фізики та астрономії» [Текст] / Т. В. Бондарчук // Фізика в школах України. – 2017. - № 15-16. – С. 28-32.

 

 

 

Традиційно завдання шкільної освіти визначалися набором знань, умінь і навичок, які має опанувати випускник. але сьогодні такий підхід недостатній, адже соціуму потрібна молодь, яка готова долучитися до подальшої діяльності, здатна практично розв’язувати життєві та професійні проблеми, що постають перед нею, навчатися та освоювати нові професії впродовж життя. а це багато в чому залежить від певних рис характеру та вмінь, які формуються як компетентності.

З чого ж починати формування компетентності учнів?

Формування компетентності слід почати із загальнопредметних компетентностей, яке відбувається протягом усього вивчення фізики та астрономії. Для фізики це вміння розпізнавати фізичні поняття та ідеї, проводити досліди та експерименти з фізичними явищами та процесами, уміння розв’язувати фізичні проблеми, які пов’язані з реальним світом. Для астрономії це також уміння розпізнавати та пояснювати астрономічні явища, здатність бачити загальне, переносити знання на інші об’єкти та науки, свідомо формувати власний світогляд.

Компетентнісний підхід вимагає поетапного втілення.

На першому етапі втілення можна, наприклад, продовжувати формувати елементарні загальнонавчальні компетенції учнів, такі, як:

  • 1. здатність знаходити головний зміст прочитаного або почутого;
  • 2. уміння записувати інформацію (зокрема задачі) у загальноприйнятій формі та вміння лаконічно й грамотно викладати свої думки в письмовій формі;
  • 3. уміння мотивувати себе на знаходження кількох варіантів розв’язку одного завдання та аналіз їхніх сильних і слабих сторін;
  • 4. готовність до співпраці з іншими під час виконання спільного завдання, уміння бути командним «гравцем»;
  • 5. уміння планувати дії й час на їх оптимальне виконання, засвоєння основ тайм-менеджменту;
  • 6. адекватна оцінка своїх результатів діяльності, уміння їх удосконалювати.

Автор детально розглядає формування кожного з видів компетентностей на уроках фізики та астрономії та в позаурочний час.

Соціальні компетентності передбачають надання учням можливості проявляти ініціативу, брати на себе відповідальність, приймати рішення.

Під час полікультурної компетнтності автор знайомить учнів із геніальними творіннями науки та техніки, творчим шляхом особистостей, які своїми дослідження зробили вагомий внесок у науку.

Комунікативна компетентність виявляється через уміння учнів висловлювати свою думку, брати участь у дискусії.

Інформаційні компетентності передбачають опанування учнями інформаційних технологій, уміння самостійно здобувати та використовувати інформацію.

У формуванні компетентностей учнів величезне значення відіграють задачі, які сприяють інтересу учнів до предмета, формують практичні уміння та навички, розвивають творчі здібності.

Формування компетентностей учнів - одна зі складових процесу навчання, що вимагає зусиль протягом усього курсу вивчення фізики та астрономії.

Сторінку підготувала: головний бібліограф О. М. ТУРКАЛО

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: