8 грудня – 135 років від дня народження Юліана Опільського (справж. – Юрій Львович Рудницький; 1884–1937), українського письменника, майстера історичної прози, філолога, педагога; 130 років від дня народження Євгена Антоновича Золотаренка (1889–1955), українського актора; 120 років від дня народження Миколи Васильовича Горбаня (1899–1973), українського історика, краєзнавця, письменника, громадського діяча; 100 років від дня народження Катерини Логвинівни Ющенко (1919–2001), українського вченого в галузі кібернетики; 9 грудня – Міжнародний день боротьби з корупцією; 120 років від дня народження Якова Петровича Косовського (1899–1975), українського письменника, драматурга, етнографа, громадсько-культурного діяча; 110 років від дня народження Андрія Фроловича Шулиндіна (1909–1983), українського генетика-селекціонера; 10 грудня – День захисту прав людини; 160 років від дня народження Юхима (Євтима) Йосиповича Січинського [Сіцінський, Сецинський (1859–1937)], українського історика, археолога, етнографа, педагога, священика, музейного та громадського діяча; 60 років від дня народження Василя Васильовича Ґабора (1959), українського письменника, літературознавця, журналіста;
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Електронний каталог
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Інформаційна сторінка
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

Інформаційна сторінка «На допомогу вчителю фізики»

alt

Із матеріалів науково-методичного журналу «Фізика  в школах України» (№ 15-16, 2017 р.).

Пропонуємо ознайомитись із статтею Т. В. Бондарчука  «Компетентнісний підхід під час вивчення фізики та астрономії» [Текст] / Т. В. Бондарчук // Фізика в школах України. – 2017. - № 15-16. – С. 28-32.

 

 

 

Традиційно завдання шкільної освіти визначалися набором знань, умінь і навичок, які має опанувати випускник. але сьогодні такий підхід недостатній, адже соціуму потрібна молодь, яка готова долучитися до подальшої діяльності, здатна практично розв’язувати життєві та професійні проблеми, що постають перед нею, навчатися та освоювати нові професії впродовж життя. а це багато в чому залежить від певних рис характеру та вмінь, які формуються як компетентності.

З чого ж починати формування компетентності учнів?

Формування компетентності слід почати із загальнопредметних компетентностей, яке відбувається протягом усього вивчення фізики та астрономії. Для фізики це вміння розпізнавати фізичні поняття та ідеї, проводити досліди та експерименти з фізичними явищами та процесами, уміння розв’язувати фізичні проблеми, які пов’язані з реальним світом. Для астрономії це також уміння розпізнавати та пояснювати астрономічні явища, здатність бачити загальне, переносити знання на інші об’єкти та науки, свідомо формувати власний світогляд.

Компетентнісний підхід вимагає поетапного втілення.

На першому етапі втілення можна, наприклад, продовжувати формувати елементарні загальнонавчальні компетенції учнів, такі, як:

  • 1. здатність знаходити головний зміст прочитаного або почутого;
  • 2. уміння записувати інформацію (зокрема задачі) у загальноприйнятій формі та вміння лаконічно й грамотно викладати свої думки в письмовій формі;
  • 3. уміння мотивувати себе на знаходження кількох варіантів розв’язку одного завдання та аналіз їхніх сильних і слабих сторін;
  • 4. готовність до співпраці з іншими під час виконання спільного завдання, уміння бути командним «гравцем»;
  • 5. уміння планувати дії й час на їх оптимальне виконання, засвоєння основ тайм-менеджменту;
  • 6. адекватна оцінка своїх результатів діяльності, уміння їх удосконалювати.

Автор детально розглядає формування кожного з видів компетентностей на уроках фізики та астрономії та в позаурочний час.

Соціальні компетентності передбачають надання учням можливості проявляти ініціативу, брати на себе відповідальність, приймати рішення.

Під час полікультурної компетнтності автор знайомить учнів із геніальними творіннями науки та техніки, творчим шляхом особистостей, які своїми дослідження зробили вагомий внесок у науку.

Комунікативна компетентність виявляється через уміння учнів висловлювати свою думку, брати участь у дискусії.

Інформаційні компетентності передбачають опанування учнями інформаційних технологій, уміння самостійно здобувати та використовувати інформацію.

У формуванні компетентностей учнів величезне значення відіграють задачі, які сприяють інтересу учнів до предмета, формують практичні уміння та навички, розвивають творчі здібності.

Формування компетентностей учнів - одна зі складових процесу навчання, що вимагає зусиль протягом усього курсу вивчення фізики та астрономії.

Сторінку підготувала: головний бібліограф О. М. ТУРКАЛО

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: