12 грудня – День сухопутних військ України; 13 грудня – Святого апостола Андрія Первозванного; 220 років від дня народження Генріха Гейне (1797—1856), німецького поета; 140 років від дня народження Миколи Дмитровича Леонтовича (1877— 1921), українського композитора; 80 років від дня народження Пауля Маара (1937), німецького дитячого письменника, драматурга, ілюстратора; 14 грудня – День вшанування учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЄС; 16 грудня – 100 років від дня народження Артура Кларка (1917—2008), англійського письменника; 135 років від дня народження Золтана Кодая (1882—1967), угорського композитора; 17 грудня – Великомучениці Варвари; 140 років від дня народження Данила Михайловича Щербаківського (1877— 1927), українського мистецтвознавця; 18 грудня – 125 років від дня народження Миколи Гуровича Куліша(1892—1942), українського драматурга; 19 грудня - Святителя Миколая Чудотворця; 125 років від дня народження Якова Самійловича Файнтуха (1892—1974), українського композитора; 21 грудня – 100 років від дня народження Генріха Теодора Белля (1917—1985), німецького письменника; 22 грудня – 150 років від дня народження Аркадія Васильовича Верзилова (1867—1931), українського історика, краєзнавця, археолога; 100 років від дня народження Григорія Давидовича Плоткіна (1917—1986), українського письменника; 80 років від дня народження Едуарда Миколайовича Успенського (1937), російського поета, прозаїка; 24 грудня – 80 років від дня народження Чорновола В’ячеслава Максимовича (1937–1999), політичного діяча, журналіста, дисидента; 25 грудня – Різдво за Католицьким обрядом; 90 років від дня народження Олеся Павловича Бердника (1927—2003), українського письменника, філософа, громадського діяча; 28 грудня – 95 років від дня народження Ганни Олексіївни Демченко (1922—1986), української поетеси, прозаїка; 29 грудня – 105 років від дня народження Веніаміна Юхимовича Росіна (1912—2000), українського прозаїка; 31 грудня – 145 років від дня народження Василя Григоровича Кричевського (1872— 1952), українського живописця, архітектора; 140 років від дня народження Гната Мартиновича Хоткевича (1877—1938), українського прозаїка; 125 років від дня народження Михайла Васильовича Семенка (1892—1937), українського поета
Таблетки для похудения эффективные. Эффективные зеленые таблетки для похудения. Таблетки для похудения отзывы цена. Сердечная недостаточность симптомы. Бывает ли острое сердечное недостаточность. Острая сердечная недостаточность причины. Народное лечение гипертонии. Лучшие методы лечения гипертонии. Артериальная гипертония лечение. Методы лечения алкогольной зависимости. Лечение алкогольной зависимости в домашних условиях. Быстрое лечение алкогольной зависимости отзывы. Мужское бесплодие причины. Важные бесплодие причины лечение. Психологические причины бесплодия. Ринопластика до и после. Сколько стоит ринопластика в россии. Рнопластика кончика носа. Сделать пластическую операцию. Где сделать пластическая операция лица. Сколько стоит пластическая операция. Лечение артериальной гипертензии. Артериальная гипертензия рекомендации от доктора. Артериальная гипертензия степени риска.
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Електронний каталог
Імідж-каталог
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Інтернет ресурси
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Електронні версії підручників
Словники
Вікіпедія
Книга Вголос = Voice Book
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Бібліотечному фахівцю
Індексування за УДК
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Доступ до публічної інформації

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

altУчителеві-предметнику

тижнева оглядова інформація літератури (31 лип.- 6 серп. 2017 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів в загальноосвітній школі»

 

Українська мова та література

Бартощук, Богдана. Тези як засіб організації розумової праці [Текст] : урок у 10 класі / Б. Бартощук // Дивослово. – 2017. – № 6. – С. 17-20.

У статті представлено розробку уроку мовленнєвого розвитку, спрямованого на опанування учнями 10-х класів методики складання тез прочитаного тексту. Значну увагу приділено дослідженню тез із погляду відмінності їх від інших форм опрацювання інформації, серед яких: план, конспект, переказ, та ін. Власне методика або стратегія написання тез, згідно з положеннями наукової розвідки, охоплює 4 (чотири) основні етапи: орієнтування, планування, реалізація дії та контроль. Обладнання до навчального заходу: тлумачний словник, а також роздатковий матеріал: таблиця порівняння конспекту і тез, й текстовий матеріал для аналізу.   

Меленчук, Ольга. Кирило Студинський - дослідник і популяризатор творчості Тараса Шевченка [Текст]: / О. Меленчук // Слово і Час. – 2017. – № 6. – С. 16-22. - Бібліогр.: 17 назв.

Кирило Студинський - видатний український філолог-славіст, мовознавець, літературознавець, фольклорист, письменник та громадський діяч. У науковій статті вперше комплексно досліджено наукову й публіцистичну спадщину К. Студинського в галузі шевченкознавства. Обґрунтовано, що шевченкознавець позиціонувався не лише як популяризатор творчості Кобзаря, а й як вдумливий науковець. З’ясовано, що в науково-дослідницьки        х матеріалах про Т. Шевченка К. Студинський застосовував компаративний метод аналізу, що був характерний для культурно-історичної школи, у дусі якої розвивалася наукова діяльність вченого. Матеріали цієї наукової розвідки, як зрештою і матеріали шевченкіани К. Студинського загалом, можуть сприяти у підготовці вчителя-словесника до уроків з історії української літератури, навчальних заходів з вивчення життя і творчості Кобзаря, та ін.

Чудінович, Тамара. Вогнесвіт Олеся Бердника [Текст] : цикл уроків позакласного читання / Т. Чудінович // Дивослово. – 2017. – № 6. – С. 21-28. - Бібліогр.: 5 назв.

У науковій розвідці презентовано матеріал, що складається з трьох планів-конспектів уроків позакласного читання за прозовими творами Олеся Бердника для 6-го, 7-го і 9-го класів. Матеріал структуровано у межах поєднання традиційних методів і прийомів роботи і сучасних інтерактивних та психолого-педагогічних методик. Серед творів О. Бердника, які акцентуються у поданих конспектах: фантастична повість «Хто зважиться - вогняним наречеться», повість-феєрія «На вогні святому спалимо розлуку», повість «Лабіринт Мінотавра». 

Фізика

Новикова О. А. Активізація пізнавальної діяльності учнів [Текст] : майстер-клас / О. А. Новікова // Фізика в шк. України. - 2017. - № 13-14. - С. 9-10.

У статті  популяризується досвід роботи щодо ознайомлення з прийомами та методами навчання. Зокрема, «гронування» є методикою навчання, яка спонукає учнів думати вільно й відкрито стосовно певної теми, вона спрямована передусім на стимулювання мислення з зв’язку з поєднанням окремих понять. Гронування може бути використане як на етапі актуалізації, так і на стадії усвідомлення. Здатність узагальнювати, систематизувати інформацію, схоплювати складні ідеї, відчуття та уявлення й формулювати їх кількома словами - це навички, які автор формує за допомогою сенкана. Сенкан - це вірш, який складається з п’яти рядків і синтезує інформацію в стисле висловлювання, яке віддзеркалює тему. У практичній роботі автор знайомить із методом «складання пазлів», який застосовує з метою активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках та в позурочний час.

Тичківська Т. М. Енергія та способи її збереження. Курс за вибором (факультатив) [Текст] : допрофільна підготовка. 8-9 класи (35 год.) / Т. М. Тичківська // Фізика в шк. України. - 2017. - № 13-14. - С. 24-27.

Головною метою вивчення курсу факультативу є збільшення обсягу знань про енергію та її розумне використання. Формування ощадливого ставлення до використання енергії як елемента філософії раціонального природокористування. Також поданий курс сприяє професійній орієнтації учнів. Організації навчання курсу сприятиме використанню групової роботи, проблемного навчання, методу проектів, дидактичних ігор.  У статті подано тематичний план курсу «Енергія та способи її збереження», зміст навчального матеріалу й вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів. Рекомендації щодо роботи з навчальною програмою: розподіл годин у програмі орієнтовний. Учитель може вносити зміни до розподілу годин, відведених програмою на вивчення окремих тем, змінювати послідовність вивчення питань.

Товстік Ж. В. Самопідготовка та закріплення знань із фізики. Механіка [Текст] / Ж. В. Товстік // Фізика в шк. України. - 2017. - № 13-14. - С. 3-8.

Автор статті ділиться досвідом роботи з невстигаючими учнями. Методи й прийоми занять із такими учнями повинні бути різноманітними й водночас суто індивідуальними. Подоланню неуспішності сприяють орієнтування педагогічного колективу на її профілактику, диференційований підхід до учнів, концентрування уваги на вдосконалення методики викладання складних предметів, систематичне вивчення реальних навчальних можливостей учнів, ознайомлення учителів із методикою подолання неуспішності, єдність їхніх дій, забезпечення контролю за роботою з невстигаючими. У статті йдеться про систему роботи з невстигаючими: надання допомоги невстигаючому на занятті, види допомоги у навчанні, профілактика неуспішності, наведено план роботи з невстигаючими та завдання для самопідготовки.

Хімія

Водоп’янова Т. В. Електролітична дисоціація [Текст] / Т. В. Водоп'янова // Хімія: наук.-метод. журн. - 2017. - № 13 - 14. - С. 47 - 57.

Описується розробка теми «Електрична дисоціація» у вигляді конспектів уроків за тикими темами: «Електроліти та неелектроліти. Ступінь дисоціації» (урок засвоєння нових знань); «Дисоціація кислот, основ, солей» (комбінований урок), «Узагальнення знань з тем «Електрорлітична дисоціація. Електроліти та неелектроліти. Ступінь дисоціації. Дисоціація кислот, основ, солей».(урок закріплення знань і навичок - у формі розв'язування задач).

Лапінський А. В., Коваль С. П. Прояви хімічних реакцій у прикладах і розрахунках [Текст] / А. В. Лапінський, С. П. Коваль // Хімія: наук.-метод. журн. - 2017. - № 13 - 14. - С. 28 - 33. - Бібліогр. в кінці ст.

Автори статті акцентують увагу на тому, щоб в учнів не складалося хибне враження, що хімія є лише експериментальною наукою, побудованою переважно на цікавих і видовищних дослідах, самі експерименти мають супроводжуватися вирішенням відповідних розрахункових задач, задачі мають бути невід’ємною частиною експериментальної навчальної діяльності. На їх погляд, кожен учитель, який викладає хімію, в змозі або систематизувати вже відомі приклади й задачі, або ж розробити власний, зручний особисто для нього набір таких задач (такий підхід виправданий , перш за все, у профільних загальноосвітніх середніх навчальних закладах з поглибленим вивченням хімії).

У матеріалах статті відібрано не лише найбільш розповсюджені зовнішні прояви хімічних взаємодій, але й деякі специфічні, які притаманні лише обмеженому ряду реакцій, однак і такі реакції можна продемонструвати в умовах шкільних кабінетів хімії. Розглянуто, за допомогою яких хімічних реакцій такі прояви хімічних взаємодій можна продемонструвати в шкільних лабораторіях (наприклад: «Зміна кольору розчинів речовин, які реагують, або чітка зміна відтінку», «Виділення осаду», Розчинення осаду», «Виділення газу» та ін.).

Попова О. О. Вода та її властивості. 7 клас [Текст] / О. О. Попова // Хімія: наук.-метод. журн. - 2017. - № 13 - 14. - С. 60-62.

Подається методична розробка уроку на тему: «Вода та її властивості» (7 клас). Навчальна мета проведення цього уроку засвоєння нових знань така: учні повинні засвоїти поняття складу молекули води. вміти описувати поширеність води у природі, знати фізичні властивості води; розкрити роль хімічних знань у поясненні природи води і суті хімічних явищ; сприяти застосуванню хімічних знань на практиці. В процесс проведення уроку учитель використовує такі прийоми роботи: асоціювання, проблемні питання, мозковий штурм, дискусію, метод группового дослідження, рефлексію, мікрофон.

Матеріали підготували бібліографи: Ковпак В.О., Северин. О. П., Туркало О. М.

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: