23 липня – День пам’яті преподобного Антонія Печерського; 140 років від дня народження Олександра Онуфрійовича Лушпинського (1878–1944), українського архітектора, скульптора, художника; 100 років від дня народження Валентина Васильовича Сизикова (1918–2005), українського художника, педагога; 24 липня – День пам’яті святої рівноапостольної княгині Ольги; 90 років від дня народження Володимира Васильовича Грабовецького (1928–2015), українського історика, музеєзнавця, громадсько-культурного діяча; 90 років від дня народження Ігоря Михайловича Дмитренка (1928–2009), українського фізика; 80 років від дня народження Миколи Федоровича Бережного (1938–2015), українського живописця; 25 липня – 190 років від дня народження Івана Гнатовича Малишевського (1828–1897), українського історика, богослова; 90 років від дня народження Юлії Семенівни Ткаченко (1928–2008), української актриси; 26 липня – 90 років від дня народження Ігоря Миколайовича Іванова (1928–1980), українського архітектора; 27 липня – 120 років від дня народження Володимира Васильовича Дороша (1898–1964), українського майстра художнього різьблення по дереву, скульптора; 28 липня – День хрещення Київської Русі-України; День пам’яті святого рівноапостольного князя Володимира – хрестителя Київської Русі: 120 років від дня народження Павла Романовича Чамати (1898–1969), українського психолога, педагога; 80 років від дня народження Валентини Федорівни Калиновської (1938), української артистки балету, хореографа, балетмейстера, педагога; 29 липня – День Сил спеціальних операцій Збройних Сил України; 30 липня – 200 років від дня народження Емілі Джейн Бронте (1818-1848), англійської поетеси та письменниц; 110 років від дня народження Климентія Яковича Бенца [справж. – Бенціановський (1908–1971)], українського композитора, диригента; 110 років від дня народження Івана Івановича Гончаренка (1908–1988), українського поета; 90 років від дня народження Богдана Теодоровича Дружинця (1928–1963), українського живописця, графіка; 90 років від дня народження Асі Давидівни Зельдич (1928–2008), української художниці скла;
Болезни глаз у человека. Известные болезни глаз лечение. Болезни глаз симптомы. Лечение простуды в домашних условиях. Самое быстрое лечение простуды. Простуда лечение лекарства. Хороший стоматолог отзывы. Самый добрый стоматолог отзывы. Ассоциация стоматологов отзывы. Занятия йогой дома. Быстрая йога для начинающих дома. Как правильно заниматься йогой дома. Обертывание в домашних условиях. Быстрое обертывание живота в домашних условиях. Обертывание в домашних условиях рецепты. Наборы спортивного питания. Вкусная спортивное питание для набора массы. Спортивное питание оптом. Как избавиться от перхоти. Хороший шампунь от перхоти отзывы. Как избавиться от перхоти навсегда. Зеленый чай для похудения. Главные свойства зеленого чая. Можно ли пить зеленый чай.
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Електронний каталог
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Доступ до публічної інформації
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

altУчителеві-предметнику

тижнева оглядова інформація літератури (31 лип.- 6 серп. 2017 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів в загальноосвітній школі»

 

Українська мова та література

Бартощук, Богдана. Тези як засіб організації розумової праці [Текст] : урок у 10 класі / Б. Бартощук // Дивослово. – 2017. – № 6. – С. 17-20.

У статті представлено розробку уроку мовленнєвого розвитку, спрямованого на опанування учнями 10-х класів методики складання тез прочитаного тексту. Значну увагу приділено дослідженню тез із погляду відмінності їх від інших форм опрацювання інформації, серед яких: план, конспект, переказ, та ін. Власне методика або стратегія написання тез, згідно з положеннями наукової розвідки, охоплює 4 (чотири) основні етапи: орієнтування, планування, реалізація дії та контроль. Обладнання до навчального заходу: тлумачний словник, а також роздатковий матеріал: таблиця порівняння конспекту і тез, й текстовий матеріал для аналізу.   

Меленчук, Ольга. Кирило Студинський - дослідник і популяризатор творчості Тараса Шевченка [Текст]: / О. Меленчук // Слово і Час. – 2017. – № 6. – С. 16-22. - Бібліогр.: 17 назв.

Кирило Студинський - видатний український філолог-славіст, мовознавець, літературознавець, фольклорист, письменник та громадський діяч. У науковій статті вперше комплексно досліджено наукову й публіцистичну спадщину К. Студинського в галузі шевченкознавства. Обґрунтовано, що шевченкознавець позиціонувався не лише як популяризатор творчості Кобзаря, а й як вдумливий науковець. З’ясовано, що в науково-дослідницьки        х матеріалах про Т. Шевченка К. Студинський застосовував компаративний метод аналізу, що був характерний для культурно-історичної школи, у дусі якої розвивалася наукова діяльність вченого. Матеріали цієї наукової розвідки, як зрештою і матеріали шевченкіани К. Студинського загалом, можуть сприяти у підготовці вчителя-словесника до уроків з історії української літератури, навчальних заходів з вивчення життя і творчості Кобзаря, та ін.

Чудінович, Тамара. Вогнесвіт Олеся Бердника [Текст] : цикл уроків позакласного читання / Т. Чудінович // Дивослово. – 2017. – № 6. – С. 21-28. - Бібліогр.: 5 назв.

У науковій розвідці презентовано матеріал, що складається з трьох планів-конспектів уроків позакласного читання за прозовими творами Олеся Бердника для 6-го, 7-го і 9-го класів. Матеріал структуровано у межах поєднання традиційних методів і прийомів роботи і сучасних інтерактивних та психолого-педагогічних методик. Серед творів О. Бердника, які акцентуються у поданих конспектах: фантастична повість «Хто зважиться - вогняним наречеться», повість-феєрія «На вогні святому спалимо розлуку», повість «Лабіринт Мінотавра». 

Фізика

Новикова О. А. Активізація пізнавальної діяльності учнів [Текст] : майстер-клас / О. А. Новікова // Фізика в шк. України. - 2017. - № 13-14. - С. 9-10.

У статті  популяризується досвід роботи щодо ознайомлення з прийомами та методами навчання. Зокрема, «гронування» є методикою навчання, яка спонукає учнів думати вільно й відкрито стосовно певної теми, вона спрямована передусім на стимулювання мислення з зв’язку з поєднанням окремих понять. Гронування може бути використане як на етапі актуалізації, так і на стадії усвідомлення. Здатність узагальнювати, систематизувати інформацію, схоплювати складні ідеї, відчуття та уявлення й формулювати їх кількома словами - це навички, які автор формує за допомогою сенкана. Сенкан - це вірш, який складається з п’яти рядків і синтезує інформацію в стисле висловлювання, яке віддзеркалює тему. У практичній роботі автор знайомить із методом «складання пазлів», який застосовує з метою активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках та в позурочний час.

Тичківська Т. М. Енергія та способи її збереження. Курс за вибором (факультатив) [Текст] : допрофільна підготовка. 8-9 класи (35 год.) / Т. М. Тичківська // Фізика в шк. України. - 2017. - № 13-14. - С. 24-27.

Головною метою вивчення курсу факультативу є збільшення обсягу знань про енергію та її розумне використання. Формування ощадливого ставлення до використання енергії як елемента філософії раціонального природокористування. Також поданий курс сприяє професійній орієнтації учнів. Організації навчання курсу сприятиме використанню групової роботи, проблемного навчання, методу проектів, дидактичних ігор.  У статті подано тематичний план курсу «Енергія та способи її збереження», зміст навчального матеріалу й вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів. Рекомендації щодо роботи з навчальною програмою: розподіл годин у програмі орієнтовний. Учитель може вносити зміни до розподілу годин, відведених програмою на вивчення окремих тем, змінювати послідовність вивчення питань.

Товстік Ж. В. Самопідготовка та закріплення знань із фізики. Механіка [Текст] / Ж. В. Товстік // Фізика в шк. України. - 2017. - № 13-14. - С. 3-8.

Автор статті ділиться досвідом роботи з невстигаючими учнями. Методи й прийоми занять із такими учнями повинні бути різноманітними й водночас суто індивідуальними. Подоланню неуспішності сприяють орієнтування педагогічного колективу на її профілактику, диференційований підхід до учнів, концентрування уваги на вдосконалення методики викладання складних предметів, систематичне вивчення реальних навчальних можливостей учнів, ознайомлення учителів із методикою подолання неуспішності, єдність їхніх дій, забезпечення контролю за роботою з невстигаючими. У статті йдеться про систему роботи з невстигаючими: надання допомоги невстигаючому на занятті, види допомоги у навчанні, профілактика неуспішності, наведено план роботи з невстигаючими та завдання для самопідготовки.

Хімія

Водоп’янова Т. В. Електролітична дисоціація [Текст] / Т. В. Водоп'янова // Хімія: наук.-метод. журн. - 2017. - № 13 - 14. - С. 47 - 57.

Описується розробка теми «Електрична дисоціація» у вигляді конспектів уроків за тикими темами: «Електроліти та неелектроліти. Ступінь дисоціації» (урок засвоєння нових знань); «Дисоціація кислот, основ, солей» (комбінований урок), «Узагальнення знань з тем «Електрорлітична дисоціація. Електроліти та неелектроліти. Ступінь дисоціації. Дисоціація кислот, основ, солей».(урок закріплення знань і навичок - у формі розв'язування задач).

Лапінський А. В., Коваль С. П. Прояви хімічних реакцій у прикладах і розрахунках [Текст] / А. В. Лапінський, С. П. Коваль // Хімія: наук.-метод. журн. - 2017. - № 13 - 14. - С. 28 - 33. - Бібліогр. в кінці ст.

Автори статті акцентують увагу на тому, щоб в учнів не складалося хибне враження, що хімія є лише експериментальною наукою, побудованою переважно на цікавих і видовищних дослідах, самі експерименти мають супроводжуватися вирішенням відповідних розрахункових задач, задачі мають бути невід’ємною частиною експериментальної навчальної діяльності. На їх погляд, кожен учитель, який викладає хімію, в змозі або систематизувати вже відомі приклади й задачі, або ж розробити власний, зручний особисто для нього набір таких задач (такий підхід виправданий , перш за все, у профільних загальноосвітніх середніх навчальних закладах з поглибленим вивченням хімії).

У матеріалах статті відібрано не лише найбільш розповсюджені зовнішні прояви хімічних взаємодій, але й деякі специфічні, які притаманні лише обмеженому ряду реакцій, однак і такі реакції можна продемонструвати в умовах шкільних кабінетів хімії. Розглянуто, за допомогою яких хімічних реакцій такі прояви хімічних взаємодій можна продемонструвати в шкільних лабораторіях (наприклад: «Зміна кольору розчинів речовин, які реагують, або чітка зміна відтінку», «Виділення осаду», Розчинення осаду», «Виділення газу» та ін.).

Попова О. О. Вода та її властивості. 7 клас [Текст] / О. О. Попова // Хімія: наук.-метод. журн. - 2017. - № 13 - 14. - С. 60-62.

Подається методична розробка уроку на тему: «Вода та її властивості» (7 клас). Навчальна мета проведення цього уроку засвоєння нових знань така: учні повинні засвоїти поняття складу молекули води. вміти описувати поширеність води у природі, знати фізичні властивості води; розкрити роль хімічних знань у поясненні природи води і суті хімічних явищ; сприяти застосуванню хімічних знань на практиці. В процесс проведення уроку учитель використовує такі прийоми роботи: асоціювання, проблемні питання, мозковий штурм, дискусію, метод группового дослідження, рефлексію, мікрофон.

Матеріали підготували бібліографи: Ковпак В.О., Северин. О. П., Туркало О. М.

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: