6 серпня – Всесвітній день боротьби за заборону ядерної зброї (День Хіросіми) ; 90 років від дня народження Віктора Івановича Трефілова (1930–2001), українського фізика, матеріалознавця ; 7 серпня – 150 років від дня народження Осипа Петровича Куриласа (1870–1951), українського живописця, графіка ; 110 років від дня народження Віри Лисенко [справж. – Лесик (1910–1975)], української письменниці (Канада) ; 100 років від дня народження Степана Пилиповича Бевзенка (1920–2005), українського мовознавця, педагога ; 8 серпня – День військ зв’язку ; 140 років від дня народження Володимира Петровича Левинського (1880–1953), українського вченого, філософа, публіциста, редактора, журналіста, громадсько-політичного діяча ; 9 серпня – Міжнародний день корінних народів світу ; День працівників ветеринарної медицини ; День будівельника ; 190 років від дня народження Пармена Петровича Забелло [справж. – Забіла (1830–1917)], українського скульптора ; 130 років від дня народження Михайла Євдокимовича Івченка (1890–1939), українського письменника, прозаїка, журналіста, літературознавця ; 90 років від дня народження Віктора Григоровича Бар’яхтара (1930), українського вченого-фізика ; 10 серпня – 130 років від дня народження Макара Олександровича Кушніра (1890–1951), українського журналіста, громадсько-політичного діяча ;
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Інформаційна сторінка
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

Інформаційна сторінка «На допомогу вчителю фізики»

alt

Із матеріалів науково-методичного журналу «Фізика в школах України» (№ 13-14, 2017 р.). 

Пропонуємо ознайомитись із статтею О. А. Новікової «Активізація пізнавальної діяльності учнів» [Текст] : майстер-клас / О. А. Новікова // Фізика в шк. України. – 2017. - № 13-14. – С. 9-10.

 

 

 

Стаття представляє майстер-клас щодо ознайомлення з методами й прийомами навчання фізики. Зокрема, методику «гронування» автор використовує під час формування в учнів логічного мислення.

«Гронування» - методика спонукає учнів думати вільно й відкрито стосовно певної теми. Вона спрямована передусім на стимулювання мислення з зв’язку з поєднанням окремих понять.

Гронування може бути використане як на етапі актуалізації, так і на стадії усвідомлення. Підтвердження можливості розвитку логічного мислення демонструється на розгляді його етапів. Автор застосовує методику «Гронування» під час вивчення фізичних понять. Наприклад, поняття трансформатора, його зовнішнього вигляду та принципу дії. За допомогою використання цієї методики учні усвідомлюють, що котушки трансформатора нанизані на залізну основу та принцип дії базується на явищі електромагнітної індукції.

Здатність узагальнювати, систематизувати інформацію, схоплювати складні ідеї, відчуття та уявлення й формулювати їх кількома словами - це навички, які автор формує за допомогою сенкана.

Сенкан - це вірш, який складається з п’яти рядків. Він синтезує інформацію в стисле висловлювання, яке описує, віддзеркалює тему. Робота над сенканом вимагає ретельного обміркування на основі глибокого розуміння речей.

Форма сенкану: 1-й рядок - тема; 2-й рядок - опис; 3-й рядок - дія, пов’язана з темою; 4-й рядок - ставлення, почуття з приводу обговореного; 5-й рядок - перефразування сутності (узагальнення, підсумок).

На практичній роботі учні ознайомлюються з одним із методів, який застосовує вчитель під час викладання фізики з метою активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках та в позаурочний час.

Метод «Складання пазлів»:

  • ·         надається слово;
  • ·         до нього розписуються слова;
  • ·         складається розповідь під час застосування цих слів.

Учитель демонструє приклад застосування методу на прикладі слова «Енергія»:

  • 1)      електрика;
  • 2)      надія;
  • 3)      величезна;
  • 4)      програма;
  • 5)      увага;
  • 6)      альтернативні види;
  • 7)      премія.

Складаємо розповідь: «Електрика - це надія господарства, вона відіграє величезну роль у програмі енергозбереження. До електроенергії звертають увагу науковці. Якщо ми будемо застосовувати альтернативні види енергії, то зможемо отримати премію».

У кінці учитель пропонує провести рефлексивну вправу «Мікрофон», у ході якої учні висловлюють свою оцінку проведеного майстер-класу.

Статтю підготувала: головний бібліограф О. М. ТУРКАЛО.

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: