5 травня – 175 років від дня народження Генрика Сенкевича [повне ім’я – Генрик Адам Александр Піус Сенкевич (1846–1916)], польського письменника білорусько-татарського походження, лауреата Нобелівської премії в галузі літератури (1905); 100 років від дня народження Артура Леонарда Шавлова (1921–1999), американського фізика, лауреата Нобелівської премії в галузі фізики (1981); 90 років від дня народження Миколи Кіндратовича Кондратюка (1931–2006), українського співака, педагога, музично-громадського діяча; 6 травня – День великомученика Георгія Побідоносця (Юрія Змієборця, Георгія Переможця); День піхоти; 150 років від дня народження Опанаса Івановича Завадського (1871 – після 1910), українського хормейстера, педагога; 100 років від дня народження Олександри Федорівни Селюченко (1921–1987), української майстрині художньої кераміки; 80 років від дня народження Володимира Павловича Небоженка (1941), українського скульптора; 7 травня – 180 років від дня народження Бориса Станіславовича Познанського (1841–1906), українського письменника, етнографа, громадського діяча; 160 років від дня народження Рабіндраната Тагора [Робіндронатх Тхакур (1861–1941)], індійського та бенгальського поета, прозаїка, драматурга, громадського діяча, лауреата Нобелівської премії в галузі літератури (1913) ; 80 років від дня народження Олексія Васильовича Кожекова (1941), українського живописця, монументаліста, графіка; 8 травня – 8–9 Дні пам’яті та примирення, присвячені пам’яті жертв Другої світової війни; День пам’яті та примирення; Всесвітній день Червоного Хреста і Червоного Півмісяця’ Всесвітній день мігруючих птахів; 100 років від дня народження Миколи Федоровича Козловського (1921–1996), українського фотохудожника, педагога; 80 років від дня народження Олександра Вікторовича Бузилевича (1941–2018), українського кінооператора; 9 травня – День Перемоги над нацизмом у Другій світовій війні (День Перемоги); День матері’;150 років від дня народження Володимира Михайловича Гнатюка (1871–1926), українського фольклориста, етнографа, мовознавця, літературознавця, мистецтвознавця, громадсько-культурного діяча; 110 років від дня народження Мирослава Никифоровича Григоріїва (1911– 2000), українського художника-графіка, журналіста (США); 10 травня – 100 років від дня народження Юрія Павловича Жбакова (1921–1999), українського актора театру та кіно; 100 років від дня народження Михайла Ілліча Кривенка (1921–2008), українського живописця; 11 травня – 130 років від дня народження Льва Миколайовича Делоне (1891–1969), українського ботаніка, цитолога, генетика, селекціонера; 12 травня – 90 років від дня народження Юрія Олексійовича Луціва (1931), українського диригента, педагога; 13 травня – 100 років від дня народження Йосипа Йосиповича Корби (1921–1988), українського актора, режисера, громадського діяча; 14 травня – 150 років від дня народження Василя Семеновича Стефаника (1871–1936), українського письменника, громадсько-політичного діяча; 15 травня – Міжнародний день сім’ї; День Європи; День науки; 130 років від дня народження Михайла Опанасовича Булгакова (1891–1940), російського письменника, драматурга, лікаря, народженого в Україні; 130 років від дня народження Костянтина Симоновича Гамсахурдіа (1891–1975), грузинського письменника, філолога, історика, літературознавця, одного з найвизначніших грузинських прозаїків XX ст.; 120 років від дня народження Мойсея Юхимовича Мижирицького [Мойше Хаїм-Берович (1901–1951)], єврейського літературознавця, критика; 110 років від дня народження Макса Рудольфа Фріша (1911–1991), швейцарського прозаїка, драматурга, публіциста;
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Інформаційна сторінка
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

Інформаційна сторінка «На допомогу вчителю фізики»

alt

Із матеріалів науково-методичного журналу «Фізика в школах України» (№ 13-14, 2017 р.). 

Пропонуємо ознайомитись із статтею О. А. Новікової «Активізація пізнавальної діяльності учнів» [Текст] : майстер-клас / О. А. Новікова // Фізика в шк. України. – 2017. - № 13-14. – С. 9-10.

 

 

 

Стаття представляє майстер-клас щодо ознайомлення з методами й прийомами навчання фізики. Зокрема, методику «гронування» автор використовує під час формування в учнів логічного мислення.

«Гронування» - методика спонукає учнів думати вільно й відкрито стосовно певної теми. Вона спрямована передусім на стимулювання мислення з зв’язку з поєднанням окремих понять.

Гронування може бути використане як на етапі актуалізації, так і на стадії усвідомлення. Підтвердження можливості розвитку логічного мислення демонструється на розгляді його етапів. Автор застосовує методику «Гронування» під час вивчення фізичних понять. Наприклад, поняття трансформатора, його зовнішнього вигляду та принципу дії. За допомогою використання цієї методики учні усвідомлюють, що котушки трансформатора нанизані на залізну основу та принцип дії базується на явищі електромагнітної індукції.

Здатність узагальнювати, систематизувати інформацію, схоплювати складні ідеї, відчуття та уявлення й формулювати їх кількома словами - це навички, які автор формує за допомогою сенкана.

Сенкан - це вірш, який складається з п’яти рядків. Він синтезує інформацію в стисле висловлювання, яке описує, віддзеркалює тему. Робота над сенканом вимагає ретельного обміркування на основі глибокого розуміння речей.

Форма сенкану: 1-й рядок - тема; 2-й рядок - опис; 3-й рядок - дія, пов’язана з темою; 4-й рядок - ставлення, почуття з приводу обговореного; 5-й рядок - перефразування сутності (узагальнення, підсумок).

На практичній роботі учні ознайомлюються з одним із методів, який застосовує вчитель під час викладання фізики з метою активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках та в позаурочний час.

Метод «Складання пазлів»:

  • ·         надається слово;
  • ·         до нього розписуються слова;
  • ·         складається розповідь під час застосування цих слів.

Учитель демонструє приклад застосування методу на прикладі слова «Енергія»:

  • 1)      електрика;
  • 2)      надія;
  • 3)      величезна;
  • 4)      програма;
  • 5)      увага;
  • 6)      альтернативні види;
  • 7)      премія.

Складаємо розповідь: «Електрика - це надія господарства, вона відіграє величезну роль у програмі енергозбереження. До електроенергії звертають увагу науковці. Якщо ми будемо застосовувати альтернативні види енергії, то зможемо отримати премію».

У кінці учитель пропонує провести рефлексивну вправу «Мікрофон», у ході якої учні висловлюють свою оцінку проведеного майстер-класу.

Статтю підготувала: головний бібліограф О. М. ТУРКАЛО.

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: