23 квітня – Всесвітній день книги та авторського права; 160 років від дня народження Макса Карла Ернста Людвіга Планка (1858–1947), німецького фізика-теоретика, лауреата Нобелівської премії в галузі фізики (1918); 140 років від дня народження Григорія Григоровича Ващенка (1878-1967), українського педагога і психолога 100 років від дня народження Моріса Дрюона (1918–2009), французького письменника;; 95 років від дня народження Василя Сидоровича Земляка (справж. – Вацик) (1923–1977), українського прозаїка, кінодраматурга; 24 квітня – 215 років від дня народження Олександра Васильовича Духновича (1803–1865), українського письменника, педагога, просвітителя, культурного діяча; 25 квітня – 100 років від дня народження Василя Андрійовича Козлова (1918–1994), українського письменника; 26 квітня – День Чорнобильської трагедії (1986); Міжнародний день пам’яті про Чорнобильську катастрофу; Міжнародний день інтелектуальної власності; 220 років від дня народження Фердинанда Віктора Ежена Делакруа (1798–1863), французького живописця, графіка; 90 років від дня народження Василя Яковича Грінчака (1928–1987), українського поета; 27 квітня – 80 років від дня народження Анатолія Агафоновича Бортняка (1938–2009), українського поета, публіциста, перекладача, літературознавця; 28 квітня – Всесвітній день охорони праці; 150 років від дня народження Георгія Феодосійовича Вороного (1868–1908), українського та російського математика; 29 квітня – День пам’яті жертв застосування хімічної зброї; Міжнародний день танцю; Всесвітній день поріднених міст; 370 років від початку (29.04–16.05.1648) Жовтоводської битви – першої перемоги української армії на чолі з Б. Хмельницьким в національній революції 1648–1676 рр.; 30 квітня – 90 років від дня народження Олега В’ячеславовича Снітка (1928–1990), українського фізика.
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Електронний каталог
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Доступ до публічної інформації
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

Інформаційна сторінка «На допомогу вчителю математики»

alt

Із матеріалів науково-методичного журналу «Математика  в рідній школі» (№ 6, 2017 р.)

Пропонуємо ознайомитись із статтею Дарини Васильєвої та Наталії Василюк «Розвиток фінансової грамотності на уроках математики» [Текст] / Д. Васильєва, Н. Василюк // Математика в рідній школі. – 2017. - № 6. – С. 2-7.

 

 

 

Трансформація змісту програм основної школи передбачає нові показники якості освіти - компетентності, які ґрунтуються на уміннях учнів використовувати здобуті на уроках знання та їх готовності до вирішення складних проблем в життєвих ситуаціях. Однією з 10 ключових компетентностей Нової української школи є ініціативність і підприємливість - уміння генерувати нові ідей й ініціативи та втілювати їх у життя з метою підвищення як власного соціального статусу та добробуту, так і розвитку суспільства держави.

Проблема низького рівня фінансової освіченості населення сьогодні є нагальною. Для підвищення рівня фінансової грамотності підростаючого покоління пропонуються такі нововведення для учнів різних вікових груп.

Діти молодшого шкільного віку - детальне ознайомлення з грошима (визначається їх призначення, функції, класифікація, переваги та недоліки різних форм грошей). Основне завдання освітньої програми вже в шкільному віці - пояснити переваги електронної форми грошей (економічність, контрольованість, зручність тощо).

Діти середнього шкільного віку - завдяки розробленим ігровим програмам ознайомлюються з банківською діяльністю, сферою бізнесу, формування та розпорядженням власного капіталу, місцем податків у сфері власної підприємницької діяльності. На даному етапі головне - пояснити учням сутність грошей як особливого товару, який може приносити дохід як від особистого його використання, так і від тимчасової його передачі іншому суб’єкту. У зв’язку з цим акцентується увага на понятті «втрачена вигода», яка з’являється від зберігання заощаджень готівкою поза грошовим оборотом країни.

Учні старшого шкільного віку, крім вищезазначеного, мають бути ознайомлені з фінансовими інститутами, вміти розраховувати дохідність за різними інвестиційними інструментами, орієнтуватися в рівнях ризику і невизначеності, якими супроводжуються розрахована дохідність. Бути обізнаними в системі загальнообов’язкових та місцевих податків та можливостями отримання податкових пільг. Крім того, вони повинні вміти користуватися електронними грошима, чітко уявляти їхні переваги перед готівкою. на даному етапрі головне навчити учнів самостійно складати бюджет сім’ї і можливі шляхи зменшення витрат та збільшення доходів, у тому числі і від трансформування заощаджень в інвестиції.

Існує кілька підходів до підвищення фінансової грамотності підростаючого покоління:

  • ·         соціальна реклама;
  • ·         реальні та віртуальні тренінги;
  • ·         одноразові бесіди чи курси;
  • ·         введення у навчальні заклади  навчального предмета «Фінансова грамотність»;
  • ·         інгреграція питань із фінансової грамотності у різні навчальні предмети.

У статті також розглянуто формування фінансової грамотності учнів на уроках математики в процесі розв’язування задач. З’ясовано також, які саме задачі доцільно використовувати з цією метою в навчальному процесі.

Статтю підготувала: головний бібліограф ТУРКАЛО О. М.

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: