22 листопада – 175 років від дня народження Жозеф Марії де Ередіа (1842—1905), французького поета; 140 років від дня народження Ендрю Аді (1877—1919), угорського поета; 23 листопада – 110 років від дня народження Івана Максимовича Кошелівця [справж. – Ярешко (1907–1999)], українського літературознавця, критика, перекладача; 25 листопада – День пам’яті жертв голодоморів; 455 років від дня народження Лопе де Вега (1562—1635), іспанського драматурга, поета, прозаїка епохи Відродження; 100 років від часу створення (1917–1921) Січових стрільців, військових з’єднань Армії УНР; 26 листопада – День святителя Іоанна Золотоустого; 140 років від дня народження Матвія Олексійовича Донцова (1877—1974), українського живописця; 135 років від дня народження Пилипа Йосиповича Капельгородського (1882—1942), українського письменника; 85 років від дня народження Михайла Миколайовича Ткача (1932—2007), українського поета, кіносценариста; 75 років від дня народження Олександра Олександровича Климчука (1942— 2015), українського письменника, журналіста, публіциста; 27 листопада – 65 років від дня народження Євгена Васильовича Білоусова (1952), українського письменника; 28 листопада – 385 років від дня народження Жана Батіста Ліллі (1632—1687), французького композитора; 110 років від дня народження Альберто Маравіа (1907—1990), італійського письменника; 29 листопада – 220 років від дня народження Гаетано Доніцетті (1797—18848), італійського композитора; 215 років від дня народження Вільгельма Гауфа (1802—1827), німецького письменника-казкаря; 30 листопада – 350 років від дня народження Джонатана Свіфта (1667—1745), англійського прозаїка; 70 років від дня народження Катерини Вакулівни Мотрич (1947), української письменниці
Ремонт ноутбука своими руками. Быстрый и гарантийный ремонт ноутбуков. Срочный ремонт ноутбуков. Ремонт компьютеров на дому. Быстрый ремонт компьютеров своими руками. Настройка и ремонт компьютеров. Java уроки для начинающих. Лучшие java уроки. Учим язык Java с нуля. Обзор смартфонов samsung. Качественный обзор смартфонов samsung galaxy. Обзор смартфона samsung galaxy s4. Фото картинки приколы. Самые новые картинки приколы. Лучшие приколы картинки. Скачать аддоны для wow. Самые новые аддоны для wow скачать. Скачать аддоны для wow быстро и без реги. Видео уроки python. Лучшие python уроки. Учим язык python с нуля. Скачать шаблоны для Joomla. Самые новые joomla шаблоны. Бесплатные шаблоны для Joomla.
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Електронний каталог
Імідж-каталог
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Інтернет ресурси
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Електронні версії підручників
Словники
Вікіпедія
Книга Вголос = Voice Book
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Бібліотечному фахівцю
Індексування за УДК
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Доступ до публічної інформації

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

«Вчителеві-предметнику»: анотовані інформаційні огляди періодики Львівської обласної науково-педагогічної бібліотеки

altУчителеві-предметнику

тижнева оглядова інформація літератури (1-9 лип. 2017 р.)

«З питань методики викладання навчальних предметів в школі»

 

Зарубіжна  література

Конончук, Надія. Використання ейдос-конспектів на уроках літератури [Текст]:  / Н. Конончук // Всесвітня література в школах Україні. – 2017. – № 6. – С. 20-22. - Бібліогр.: 6 назв.

У публікації актуалізується проблема зацікавлення школяра читанням і творчим підходом до розуміння текстів, зокрема поетичних. У цьому контексті, на переконання автора матеріалів, сприятиме робота з візуально-вербальними конструкціями, однією з яких є «ейдос-конспект» - малюнок-асоціація та роздуми, породжені образністю тексту. Наводяться також і інші назви-синоніми явища «ейдос-конспект», що застосовується різними педагогами у навчальній практиці: «візуально-смислова презентація», «концепт-образ», «візіовірші-діалоги» тощо. Окремо автор публікації акцентує на створенні діалогу читача-реципієнта з автором. Варто додати,  що майстер-клас на зазначену тему був проведений у рамках Всеукраїнської науково-практичної конференції «Актуальні проблеми літературної освіти в середній та вищій школі» (НПУ. 6-7 квітня 2017 р.).

Лозбина, Альона. У пошуках скарбів [Текст] : інтегрований урок-подорож за романом Р. Л. Стівенсона «Острів скарбів» (зарубіжна література - географія)  / А. Лозбина // Всесвітня література в школах Україні. – 2017. – № 6. – С. 23-25.

У пропонованій публікації вміщено конспект інтегрованого уроку (зарубіжна література; географія) на закріплення матеріалу. Цільові засади навчального заходу: поглибити знання та вміння школярів у роботі з картами, розвивати навички знаходити причинно-наслідкові зв’язки, виховувати відповідальність за свої вчинки, а також цікавість до вказаних навчальних предметів (географія, зарубіжна література), та інтерес до творчості Роберта Льюїса Стівенсона - видатного британського письменника шотландського походження.  

Небеленчук, Ірина. Елементи компаративного аналізу в шкільному вивченні як засіб формування навчально-дослідницьких умінь школярів [Текст] : / І. Небеленчук // Всесвітня література в школах Україні. – 2017. – № 6. – С. 38-43. - Бібліогр.: 17 назв. 

Актуальність статті зумовлена наявністю компаративної лінії літературної освіти, що визначено Державним стандартом. У публікації продемонстровано аспекти застосування елементів компаративістики на прикладі творів, різних за родово-жанровою структурою; окрім того, йдеться про використання елементів компаративного аналізу на прикладі кількох варіантів перекладу. У цьому контексті автор наводить думки науковця Ж. Клименко, який, наголошуючи на значенні перекладу під час вивчення світової літератури, рекомендує репрезентувати школярам «різні рівні діалогу»: оригіналу і перекладу; автора й перекладача; перекладачів («естафета перекладів»), та ін. 

Черевченко, Олександр. Стильові домінанти роману Стівена Кінга «Зелена миля»  [Текст] : / О. Черевченко // Всесвітня література в школах Україні. – 2017. – № 6. – С. 55-62. - Бібліогр.: 13 назв. 

У науковій розвідці досліджено художньо-естетичні особливості творчого доробку Стівена Кінга, визначено стильові орієнтири роману «Зелена миля». Згідно з висновками автора матеріалів, у художньому світі вказаного твору «органічно поєднуються риси об’єктивного і суб’єктивного, реального і фантастичного…» Стівен Кінг є одним з найуспішніших (у комерційному розрізі) авторів Сполучених Штатів Америки, і це на тлі достатньо активної дискусії (в середовищі літературних критиків) останніх десятиліть щодо оцінки творчості вказаного письменника.  

Фізика

Орієнтовні вимоги до проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти у 2016/2017 н. р. [Текст] // Фізика та астрономія в рід. шк. - 2017. - № 3. - С. 2-5.

            У статті подано орієнтовні вимоги до змісту атестаційних робіт з фізики для 9 та 11 класів. До складу атестаційної роботи для 9 класу можуть бути включені завдання у тестовій формі на встановлення однієї правильної відповіді з 4-5 запропонованих; завдання на встановлення відповідності. Ці завдання спрямовані на визначення рівня засвоєння основних понять, уміння здійснювати нескладні розрахунки, тобто на репродуктивне відображення навчального матеріалу. До атестаційної роботи обов’язково включаються завдання на застосування знань, що передбачають розгорнуту відповідь. Такі завдання потребують повної, логічної, розгорнутої відповіді з визначенням сутності запропонованих у завданні фізичних явищ, формулюванням законів, аналізом явищ тощо.

Остапчук М. Методика вивчення оптики в школі природничо-математичного профілю [Текст] / Микола Остапчук // Фізика та астрономія в рід. шк. - 2017. - № 3. - С. 10-19.

Стаття призначена для вивчення розділу оптики  відповідно до вимог шкіл природничо-математичного профілю. Спектр явищ, що їх досліджує фізична оптика, є досить широким. Оптичні перетворення пов’язані і з процесами, що вивчаються в інших розділах фізики, а світлові методи дослідження належать до найточніших. Тому оптиці тривалий час належала провідна роль у багатьох фундаментальних дослідженнях і розвитку основних фізичних поглядів. У статті наведені аспекти застосування оптики в різних галузях науки і техніки, наведені основні закони оптики та задачі на їх закріплення, зокрема,  на розвиток уявлень про природу світла, принцип Ферма а також задачі і запитання для самостійного розв’язування.

Редько Г. Методика як теорія навчання фізики [Текст] / Григорій Редько, Галина Толпекіна // Фізика та астрономія в рід. шк. - 2017. - № 3. - С. 22-24.

Стаття розглядає важливі аспекти винесеної в її назву проблеми. Методика фізики, як теорія, насамперед об’єднує логічну систему знань про навчально-виховний процес, вона є  також  засобом узагальнення цих знань та методом здобуття нових знань про цей процес. Крім того, як теорія, методика навчання фізики являє собою єдність двох її складників: вихідних суджень і наслідків. Природничо-наукове мислення учнів під час вивчення фізики формується на основі дидактичного зв’язку структурних елементів фізичних знань, характерних перетворень предметної реальності у різні можливі моделі. На думку авторів, воно є компонентом інтерактивного навчання і передбачає використання обчислювальної техніки як одного з технічних засобів навчання фізики. Дуже важливим аспектом методики викладання фізики є комп’ютерне навчання. фізика в школі, за переконанням авторів, є засобом розумового виховання учнів.

Біологія

Ващенко Лідія. Розвиток дослідницьких умінь учнів з біології у профільній школі [Текст] / Л. Ващенко // Біологія і хімія в рідній шк.. - 2017. - № 3. - С. 39 - 43. - Бібліогр.: 8 назв.

Розглянуто результати діагностики операційної складової дослідницьких умінь старшокласників на прикладі біології. Дослідники виходили з того, що на всіх етапах навчального дослідження (від висунення гіпотези до інтерпретації результатів) учні профільної школи повинні вміти застосовувати різні розумові дії, формувати на основі власних висновків план подальшої діяльності. Результати дослідження дають підстави зробити висновок про посередній рівень сформованості у старшокласників дослідницьких умінь, розвиток яких значною мірою залежить від створених учителем умов, використання ним відповідних методів та прийомів організації навчально-дослідницької роботи, вмілого педагогічного керівництва цим процесом тощо.

Дмитренко Н. Б. Цикл уроків з теми «Гриби та лишайники» [Текст]: 6 кл. / Н. Б. Дмитренко // Біологія: наук.-метод. журн. - 2017. - № 16 - 18. - С. 37 - 48.

Стаття присвячена викладу теми «Гриби та лишайники» (6 клас), яка подається в розробці циклу уроків на такі теми: «Загальна характеристика грибів», «Різноманітність грибів. Шапкові гриби. Лабораторна робота «Будова вищих грибів», «Різноманітність грибів. Цвілеві гриби, дріжджі, гриби-паразити. Лабораторна робота «Будова нижчих грибів», «Загальна характеристика лишайників як симбіотичних організмів».

Дмитренко Н. Б. Основні екологічні проблеми людства та способи їх розв’язання [Текст]: 11 кл. / Н. Б. Дмитренко // Біологія: наук.-метод. журн. - 2017. - № 16 - 18. - С. 90 - 91.

Описана розробка сучасного уроку біології ознайомить учнів з основними екологічними проблемами людства на сучасному етапі, з’ясовує причини їх виникнення, навчає шукати способи розв’язання  екологічної кризи, виховує бережливе ставлення до природи, формує екологічне мислення та екологічну культуру. Методи проведення уроку: мозковий штурм, робота в групах, самостійна робота, метод проектів. За типом уроку - це урок засвоєння нових знань. Учні ознайомляться та засвоять такі поняття і терміни: антропогенний фактор, демографічний вибух, ерозія грунтів, пестициди,, парниковий ефект, екологічна ніша.

Залозна О. М. Технологія критичного мислення на уроках біології [Текст] / О. М. Залозна // Біологія: наук.-метод. журн. - 2017. - 16 - 18. - С. 11 - 15.

Одним з актуальних напрямків  удосконалення навчання в школі є пошук і впровадження нових форм і методів навчання. Сьогодні зацікавлений, творчий учитель має багато можливостей ознайомитися з новими методами викладання предметів, вибрати оптимальні для себе та використовувати їх на практиці. Саме таким чином міжнародний проект «Розвиток критичного мислення через читання і письмо» (РКМЧП) пропонує допомогти нашим учителям. Проект надає науково обґрунтовану, практично перевірену систему викладання, велику кількість цікавих, ефективних методів навчання та розвитку критичного мислення учнів, які допомагають учням не тільки отримати великий об’єм фактичних знань, але й розвинутись у критично мислячих та активних громадян. Стаття присвячена застосуванням методик розвитку критичного мислення на уроках біології. Наводяться приклади проведення таких уроків (наприклад, на тему: «Біологічні основи психічної індивідуальності людини; типи нервової системи; темперамент» та ін.)

Коршевнюк Тетяна. Завдання до теми «Популяція. Екосистема. Біосфера» [Текст] / Т. Коршевнюк // Біологія і хімія в рідній шк.. - 2017. - № 3. - С. 17 - 24.

Завдання до теми «Популяція. Екосистема. Біосфера» згруповано за такими підтемами. 1. Характеристика популяцій. 2. Екологічні фактори. 3. Середовище існування. 4. Екосистеми. 5. Біосфера.

Хімія

Грабовий Андрій. Управління навчальним хімічним експериментом [Текст] / А. Грабовий // Біологія і хімія в рідній шк.. - 2017. - № 3. - С. 10 - 16. - Бібліогр.: 16 назв.

У статті висвітлюються теоретико-методичні засади управління навчальним хімічним експериментом у загальноосвітніх навчальних закладах. Розглядається конкретний приклад управління демонстраційним експериментом (Тема «Хімічні властивості солей»).

Грищенко Н. В. Універсальні дидактичні картки як інструменти наукової організації праці вчителя хімії [Текст]/ Н. В. Грищенко // Хімія: наук.-метод. журн. - 2017. - № 11 - 12.

Сучасному педагогу, аби відповідно до нових освітніх технологій сформувати життєві, загальнонавчальні та предметні компетентності сучасного школяра, треба вибудовувати систему своєї роботи на основі наукової організації педагогічної праці. Для цього є необхідність у таких засобах та інструментах уроку, які б відповідали новим вимогам часу. Автор пропонує своє бачення наукової організації праці вчителя хімії через використання універсальних карток.

Дубик В. І. Розчини [Текст] / В. І. Дубик // Хімія: наук.-метод. журн. - 2017. - № 11 - 12. - С. 34 - 41.

У статті подається розробка теми «Розчини» (9 клас), яка викладається на на таких уроках: «Розчин і його компоненти: розчинник і розчинена речовина», «Виготовлення розчину». За типом уроку -це комбіновані уроки. Їх матеріали дають учням відомості про дисперсні системи, формують уявлення про розчини, розчинник та розчинену речовину, навчають досліджувати склад розчинів, розрізняти насичені, ненасичені, розбавлені та концентровані розчини, формують практичні навички приготування розчинів із заданою концентрацією.

Рутта С. Г. Формування творчих компетентностей учнів [Текст]: активізація пізнавальної діяльності з використанням малюнків учнів / С. Г. Рутта // Хімія: наук.-метод. журн. - 2017. - № 11 - 12. - С. 6 - 20.

У статті розглядається формування ключових компетентностей на уроках хімії, які реалізуються через різні методи навчання. Описується особистий досвід упровадження компетентнісного підходу на уроках хімії. Розкривається формування творчих компетентностей шляхом активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках хімії, активізація пізнавальної діяльності учнів шляхом використання віршів, художніх творів, історичної інформаці, малюнків на уроках хімії, скрайбінг як сучасна форма візуалізації навчального матеріалу, використання малюнків-коміксів під час викладання предметів природничого циклу.

Сологуб Анатолій. Винахідництво старшокласників на уроках хімії [Текст] / А. Сологуб // Біологія і хімія в рідній шк. - 2017. - № 3. - С. 6 - 9. - Бібліогр.: 6 назв.

Профільне навчання хімії має багатий змістовий і процесуальний потенціал для розвитку креативності учнів. До найбільш педагогічно цінних засобів належать винахідницькі якісні й кількісні хімічні задачі. Вони можуть привертати увагу не лише своїм змістом, а й тим, що старшокласник має змогу помірятися силою свого розуму й винахідливості із справжніми першопрохідцями науки і техніки - винахідниками. Пропонована у цій публікації педагогічна технологія має принципову відмінність від традиційних: вона передбачає винахідницьку діяльність старшокласників на уроці і втілюється в єдиній системі з дослідницькою.

Підготували бібліографи В. Ковпак, О. П. Северин, О. М. Туркало.

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: