25 лютого – 170 років від дня народження Володимира Григоровича Барвінського (1850–1883), українського письменника, публіциста, видавця, юриста, громадсько-культурного діяча; 120 років від дня народження Олексія Володимировича Квасницького (1900–1989), українського вченого-фізіолога, винахідника, педагога; 27 лютого – 110 років від дня народження Федора Михайловича Потушняка (1910–1960), українського письменника, етнографа, археолога, педагога; 28 лютого – 140 років від дня народження Мартіроса Сергійовича Сар’яна (1880–1972), вірменського живописця, графіка, театрального художника; 130 років від дня народження Осипа-Романа Йосафатовича Сорохтея (1890–1941), українського живописця, графіка, педагога; 125 років від дня народження Михайла Федоровича Матчака (1895–1958), українського громадсько-політичного діяча, публіциста, видавця; 125 років від дня народження Вадима Вадимовича Лазаркевича (1895-1963), болгарського художника-ілюстратора; 50 років від дня народження Лемоні Снікета (Деніеля Хендлера) (1970), американського казкаря, прозаїка, журналіста; 29 лютого – 60 років від дня народження Віктора Борисовича Васильчука (1960), українського казкаря, прозаїка, поета.
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Електронний каталог
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Інформаційна сторінка
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

Інформаційна сторінка - педагогам-дошкільникам, батькам

alt

 

Пропонуємо ознайомитись з оглядом статті Олени Кононко д-р психол. наук, професора… «Культивуємо спілкування без тиску» (Кононко Олена. Культивуємо спілкування без тиску [Текст] / О. Кононко // Дошкільне виховання. – 2017. - № 5. – С. 2 – 6.)

 

 

 

 

Сучасний світ сповнений жорстокості, конфліктів, проявів агресії й насильства. Як захистити від цього найдорожче - наших малят? Як плекати у них доброту, високі моральні цінності та відповідні риси характеру, прагнення до позитивної взаємодії, коли ми й самі часом вдаємося до тиску в спілкуванні з дітьми, рідними, колегами? Над цими запитаннями  розмірковує визнаний фахівець у цій статті.

Тиск вважається нецивілізованим, іноді навіть небезпечним методом впливу, його використання свідчить про брак майстерності, мудрості, витриманості педагога (батьків), які прагнуть нав’язати свій сценарій.

«Спілкування під тиском» - проблема не так взаємодії партнерів, як особистісного зростання дитини - показник розбіжності між її бажанням та намірами і баченням їх дорослим. Варто наголосити: ці бажання і наміри соціально значущі, мають для дошкільника особистісний, життєво важливий сенс. Авторка виокремлює позитивні й негативні аспекти тиску.

Можливі позитивні аспекти прояву тиску

Підтвердження дорослим свого авторитету. - Визнання дошкільником права дорослого оцінювати дії та вчинки. - Усвідомлення дитиною послідовності поведінки, відповідальності між словами і діями дорослого. - Усвідомлення дитиною неприпустимості порушення домовленостей. - Розвиток критичного мислення, рефлексії дошкільника. - Формування вміння обґрунтовувати та відстоювати власну позицію, протистояти маніпуляціям. - Активізація дорослим самоконтролю та саморегуляції поведінки свого підопічного. - Спонукання дошкільника до проявів самодисципліни. - Формування в нього здатності гідно поводитись у ситуації зовнішнього тиску.

Основні негативні наслідки спілкування під тиском

-  Накопичення в емоційній пам’яті дитини негативних вражень. - Втрата довіри до дорослого. - Виникнення почуття страху в присутності цього дорослого. - «Втеча» дитини, збільшення дистанції, скорочення кількості тактильних контактів з дорослим, прагнення уникати спілкування з ним. - Перенесення недовіри на інших дорослих та однолітків. - Втрата дитиною здатності конструктивно реагувати на нормальні звернення дорослого через сформованість звички реагувати лише на силові методи впливу. - Порушення психічного стану (депресія, прояви нервозності). - Агресивність, войовничість поведінки, негативізм, спротив, бажання робити навпаки. - Порушення сну, енурез, заїкання, плаксивість. - Замкнутість, самотність, втрата інтересу до активного життя. - Хвороблива чутливість до слів, дій, учинків різних людей.

Авторка доходить висновку, що педагогам і батькам  варто вчитися спілкуватися з дитиною без тиску. Зокрема, перед вихователями стоять такі завдання:

- розвиток педагогічної рефлексії, здатності змінювати свій стиль спілкування з різними вихованцями, бачити здобутки та недоліки;

- оптимізація спілкування з дітьми, осучаснення змісту, методів і форм налагодження гармонійних взаємин без тиску на них і водночас забезпечення дисциплінованої , організованої поведінки дітей.

Сторінку підготувала Оксана Северин.

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: