8 грудня – 135 років від дня народження Юліана Опільського (справж. – Юрій Львович Рудницький; 1884–1937), українського письменника, майстера історичної прози, філолога, педагога; 130 років від дня народження Євгена Антоновича Золотаренка (1889–1955), українського актора; 120 років від дня народження Миколи Васильовича Горбаня (1899–1973), українського історика, краєзнавця, письменника, громадського діяча; 100 років від дня народження Катерини Логвинівни Ющенко (1919–2001), українського вченого в галузі кібернетики; 9 грудня – Міжнародний день боротьби з корупцією; 120 років від дня народження Якова Петровича Косовського (1899–1975), українського письменника, драматурга, етнографа, громадсько-культурного діяча; 110 років від дня народження Андрія Фроловича Шулиндіна (1909–1983), українського генетика-селекціонера; 10 грудня – День захисту прав людини; 160 років від дня народження Юхима (Євтима) Йосиповича Січинського [Сіцінський, Сецинський (1859–1937)], українського історика, археолога, етнографа, педагога, священика, музейного та громадського діяча; 60 років від дня народження Василя Васильовича Ґабора (1959), українського письменника, літературознавця, журналіста;
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Електронний каталог
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Інформаційна сторінка
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

Інформаційна сторінка - учителям української літератури

alt

Із матеріалів щомісячного науково-методичного та літературно-мистецького журналу «Українська мова і література в школах України, № 12 / 2016.

Огляд публікації «Види навчальних навчальних матеріалівз української літератури, напрями і шляхи їх вивчення» (автор – Юрій Бондаренко).

 

 

 

 

У текстовому комплексі публікації характеризуються види навчального матеріалу, що методично застосовуються у процесі шкільного вивчення літератури, розглядаються напрями і шляхи їх опрацювання. Згідно з твердженням автора матеріалів, предметна методика буде результативною лише за умови врахування специфіки окремих системотвірних чинників, що допомагають конкретизувати навчальні цілі, структурувати діяльність педагога та учня, спрямувати її на вирішення чітко визначених дидактичних завдань.

У науковій публікації розкриваються 5 (п’ять) ознак, якими вирізняється художній матеріал як навчальний:

  • І. Зв’язна словесно-образна структура – це явище розкриває себе, коли думка висловлюється безпосередньо, тим, що нерідко транслює інформацію в образній формі і потребує свого декодування та тлумачення (інтерпретації) реципієнтам.

  • ІІ. Система науково встановлених формо-змістових параметрів, які інкорпоруються сюжетом, хронотопом, образами-персонажами, композицією, ідейним змістом, мовою, проблематикою й тематикою, жанром, стилем та ін.

  • ІІІ. Емотивно-оцінний заряд, який передається адресату (читач, слухач) інформації, провокує відповідні йому психічні стани.

  • ІV. Естетична фунція, що створює уявлення про прекрасне. У цьому контексті дослідник нагадує, що «урок літератури – це ще й момент естетичного розвитку молодого покоління».

  • V. Відповідність / невідповідність інтелектуальному розвитку та духовним запитам школярів.

Автор розвідки наголошує, що умовою трансформації (перетворення) літературного матеріалу в навчальний є факт сприймання та осмислення його (матеріалу) учнями, що можна здійснювати під час текстуальної роботи, що має базуватись на «систему науково обґрунтованих та адаптованих для шкільної практики напрямів та шляхів аналізу» (Ю. Бондаренко). У цьому зв’язку у статті висвітлюються основні риси кількох різновидів аналізу – ПОДІЄВОГО, КОМПОЗИЦІЙНОГО ТА ПООБРАЗНОГО.

Кожен із шляхів аналізу спирається на власну «дорожню карту», яку через відповідний алгоритм дидактичних дій педагог має застосовувати на етапі роботи учнів із текстом. Скажімо, схемою подієвого аналізу (за розвитком дії, за розвитком сюжету, услід за автором, послідовного) є т. зв. поетапний аналіз; до слова, науковець вказує на те, що подієвий аналіз у 5-6 класах є основним. Композиційний аналіз трактується як «планомірне опрацювання тексту крізь призму його зовнішньо композиційних частин» (Ю. Бондаренко).

Нарешті, п о о б р а з н и й  аналіз (що вельми часто застосовується у школі), залежно від різних дидактичних чинників, може втілюватися у таких варіантах діяльності:

  • 1. За рисами внутрішнього світу.

  • 2. За рівнями структури особистості.

  • 3. За аксіологічними (ціннісними) та ціьовими пріоритетами.

  • 4. Біографічний підхід.

  • 5. У системі «виклик - відгук».

  • 6. Статусно-рольова характеристика.

  • 7. Міжперсонажна взаємодія.

  • 8. Порівняльна і групова характеристика декількох персонажів. 

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: