21 липня – 135 років від дня народження Михайла Єлисейовича Слабченка (1882— 1952), українського історика, правника, публіциста, громадського і освітнього діяча; 110 років від дня народження Олени Іванівни Теліги (1907—1942), української поетеси, публіциста; 22 липня – 115 років від дня народження Івана Семеновича Іванченка (1902—1987), українського поета; 115 років від дня народження Петра Петровича Холодного (1902—1990), українського графіка і живописця-монументаліста; 24 липня – День рівноапостольної Ольги; 215 років від дня народження Олександра Дюма (батька) (1802—1870), французького прозаїка; 110 років від дня народження Василя Олександровича Мисика (1907—1983), українського письменника, перекладача; 28 липня – День хрещення Київської Русі — України; День пам’яті святого рівноапостольного князя Володимира — хрестителя Київської Русі; 130 років від дня народження Павла Григоровича Савченка (1887—1920), українського поета; 105 років від дня народження Ігоря Леонтійовича Муратова (1912—1973), українського письменника; 29 липня – 205 років від дня народження Івана Костянтиновича Айвазовського (1817— 1900), відомого живописця-мориніста; 30 липня – 50 років від дня народження Енн Брашарес (1967), сучасної американської дитячої письменниці;
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Електронний каталог
Імідж-каталог
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Інтернет ресурси
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Електронні версії підручників
Словники
Вікіпедія
Книга Вголос = Voice Book
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Спорт Галичини: історичний календар
Творчість наших користувачів
Бібліотечному фахівцю
Індексування за УДК
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Доступ до публічної інформації

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

Інформаційна сторінка - педагогам-дошкільникам

alt

 

Пропонуємо ознайомитись з оглядом статті Тетяни Андрющенко д-р пед. наук, «Позитивне ставлення до себе та інших - запорука здоров’я» (Андрущенко Тетяна. Позитивне ставлення до себе та інших - запорука здоров’я [Текст] / Т. Андрущенко // Дошкільне виховання. – 2017. - № 4. – С. 6 – 7.)

 

 

 

Проблема збереження і зміцнення здоров’я дітей потребує комплексного підходу, що передбачає турботу не лише про фізичне, а й про інтелектуально-емоційне, духовне і соціальне благополуччя кожного вихованця, оскільки все це - нерозривні компоненти здоров’я людини. З поданої статті ви дізнаєтесь про головні аспекти забезпечення психічного і духовного здоров’я малят, а також про те, як ефективно організувати відповідну роботу в дитсадку.

Умови збереження психічного і духовного здоров’я дитини:

- єність вимог з боку дорослих - вихователів, батьків, інших близьких людей;

- забезпечення психологічного комфорту, впевненості в захисті та благополуччі;

- відсутність фізичних і психологічних загроз, соціальних конфліктів;

- повага до особистості дитини, формування в неї почуття власної гідності, спілкування без тиску (ненасильницьке).

Важливим напрямом роботи педагогів у зазначеному аспекті є, на думку авторки, створення умов для розвитку і закріплення у дітей життєвих навичок, які сприяють збереженню та зміцненню психічного і духовного здоров’я. Назвемо їх:

-   навички самоусвідомлення та само оцінювання, які формуються завдяки усвідомленню власної унікальності, позитивному ставленню до себе, інших людей та життєвих перспектив;

-  навички аналізу проблем та прийняття рішень: уміння визначати сутність проблеми та причини її виникнення, знаходити оптимальні рішення і передбачати їх наслідки для себе та інших людей;

-  навички самоконтролю: вміння адекватно виражати свої емоції та почуття і контролювати негативні прояви;

-  навички успішного досягнення мети, які формуються на основі налаштування на успіх, розвитку вміння зосереджуватися на досягненні цілей.

Шляхи формування позитивного ставлення до себе та інших

Позитивне ставлення дитини до себе проявляється в упевненості в собі, своїх силах, здатності розраховувати на себе, знанні своїх можливостей, умінні докладати зусилля для досягнення мети.

Аби сформувати у дошкільнят позитивне ставлення до себе та інших, дорослі мають постійно підкреслювати свою віру в їхні можливості, хвалити їх за докладені зусилля, не порівнювати досягнення дітей між собою.

Насамперед важливо допомогти малятам навчитися визначати свої позитивні риси. Варто пояснювати вихованцям, що для того, аби почуватися щасливою і радісною, людина має з любов’ю і повагою ставитися до себе, інших людей, до життя; вміння в усіх життєвих ситуаціях знаходити щось приємне, гарне, цікаве; не допускати негативних думок та емоцій; бачити в кожному добре начало; зустрічати людей усмішкою. Помітити позитивні риси однолітків допомагають дітям такі заходи: Фотовиставка «Всі ми різні - всі ми гарні»; Спостереження за однолітками «У пошуках схожості»; Гра-перевтілення «Сьогодні я буду…».

Така діяльність сприяє поліпшенню настрою дітей, розумінню ними того, що позитивне ставлення до себе та інших людей дарує радість і задоволення.

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: