25 лютого – 170 років від дня народження Володимира Григоровича Барвінського (1850–1883), українського письменника, публіциста, видавця, юриста, громадсько-культурного діяча; 120 років від дня народження Олексія Володимировича Квасницького (1900–1989), українського вченого-фізіолога, винахідника, педагога; 27 лютого – 110 років від дня народження Федора Михайловича Потушняка (1910–1960), українського письменника, етнографа, археолога, педагога; 28 лютого – 140 років від дня народження Мартіроса Сергійовича Сар’яна (1880–1972), вірменського живописця, графіка, театрального художника; 130 років від дня народження Осипа-Романа Йосафатовича Сорохтея (1890–1941), українського живописця, графіка, педагога; 125 років від дня народження Михайла Федоровича Матчака (1895–1958), українського громадсько-політичного діяча, публіциста, видавця; 125 років від дня народження Вадима Вадимовича Лазаркевича (1895-1963), болгарського художника-ілюстратора; 50 років від дня народження Лемоні Снікета (Деніеля Хендлера) (1970), американського казкаря, прозаїка, журналіста; 29 лютого – 60 років від дня народження Віктора Борисовича Васильчука (1960), українського казкаря, прозаїка, поета.
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Електронний каталог
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Інформаційна сторінка
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

Інформаційна сторінка - педагогам-дошкільникам

alt

Пропонуємо ознайомитись з оглядом статті Наталії Гавриш, д-р пед. наук, «Лідерство - риса активних, або Як і навіщо плекати лідерів змалку» (Гавриш Наталія. Лідерство - риса активних, або як і навіщо плекати лідерів змалку [Текст] / Н. Гаврик / Дошкільне виховання. – 2017. - № 3. – С. 2 – 7.)

 

 

 

Проблема лідерства сьогодні в усіх на вустах, Різні представники нашого суспільства замислюються над необхідністю плекання лідерів мало не з пелюшок. Однак, що саме слід вкладати у це поняття? І які риси виховувати? Автор статті переконана: маємо допомогти кожній дитині стати господарем власного життя, навчитися управляти своїми думками, почуттями та вчинками, швидко орієнтуватися в будь-якій ситуації, брати на себе відповідальність, робити добро та організувати інших для добрих справ. Саме такі лідерські якості варто плекати у наших вихованців.

Лідер і лідерство: суть понять. У понять «лідерство» і «лідер» англійське коріння, етимологічно вони походять від слів «шлях» і «вести», оскільки раніше лідерами називали людей або судна, які прокладали чи показували шлях. Англійське слово leadership перекладається і як «лідерство», і як «керівництво», що зрештою, можна трактувати як вплив на інших людей з метою оптимального розв’язання спільних завдань.

У статті наголошується на таких основних питаннях цієї актуальної проблеми:

Відкриваємо лідерський потенціал: що активніша дитина в грі, навчанні, змаганні, у взаємодії з іншими, то сильніше виражені в неї лідерські риси. Готовність стати лідером треба формувати в кожної дитини.

Методика розвитку лідерських рис характеру. Основна ідея освітньої роботи: лідерські риси дошкільнят варто розвивати в комплексі з іншими базовими якостями особистості.

В основі - гуманістичні цінності. Процес формування базових особистісних якостей ґрунтується на цінностях гуманної педагогіки, передусім на повазі до гідності, співробітництві, розвитку, що забезпечує принципово відмінну від традиційної палітру особистісно орієнтованої освіти.

Структура роботи з дітьми. Цілеспрямовану роботу з дітьми пропонуємо здійснювати у формі системи послідовних занять з активного спілкування з дітьми. Можливий також формат індивідуальної взаємодії в моделі «дитина - дорослий».

Мета - сформувати в дітей базові уявлення про лідерство, його роль у житті окремої людини і суспільства загалом, визначити особистісні смисли у новому знанні; сприяти розвитку у базових особистісних та лідерських якостей через участь у спільній з однолітками і дорослими діяльності.

Система роботи має блокову організацію і складається для кожної вікової групи з п’яти блоків з різною кількістю занять у кожному. Заняття будуються за принципом активізаційного спілкування і мають діяльнісний характер. Це допомагає дітям набути вміння комунікувати, взаємодіяти і співпрацювати з іншими, домовлятися, пояснювати свої наміри та дії, переконувати, навчитися поступатися своїми бажаннями заради спільних інтересів, планувати діяльність та вибудовувати конкретну послідовність дій. Активний формат навчання сприяє й формуванню ціннісного ставлення до себе, однолітків, близьких дорослих; засвоєнню загальних елементарних правил співіснування з іншими людьми та з природою.

Принципи організації навчання: принцип гуманізації; принцип урахування віку та психологічних потреб дитини; принцип діалогічності; принцип «олюдненого» знання; принцип символізації знання; принцип співробітництва; принцип радісного навчання.

Сторінку підготувала Оксана Северин.

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: