8 грудня – 135 років від дня народження Юліана Опільського (справж. – Юрій Львович Рудницький; 1884–1937), українського письменника, майстера історичної прози, філолога, педагога; 130 років від дня народження Євгена Антоновича Золотаренка (1889–1955), українського актора; 120 років від дня народження Миколи Васильовича Горбаня (1899–1973), українського історика, краєзнавця, письменника, громадського діяча; 100 років від дня народження Катерини Логвинівни Ющенко (1919–2001), українського вченого в галузі кібернетики; 9 грудня – Міжнародний день боротьби з корупцією; 120 років від дня народження Якова Петровича Косовського (1899–1975), українського письменника, драматурга, етнографа, громадсько-культурного діяча; 110 років від дня народження Андрія Фроловича Шулиндіна (1909–1983), українського генетика-селекціонера; 10 грудня – День захисту прав людини; 160 років від дня народження Юхима (Євтима) Йосиповича Січинського [Сіцінський, Сецинський (1859–1937)], українського історика, археолога, етнографа, педагога, священика, музейного та громадського діяча; 60 років від дня народження Василя Васильовича Ґабора (1959), українського письменника, літературознавця, журналіста;
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Електронний каталог
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Інформаційна сторінка
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

Інформаційна сторінка (із досвіду викладання навчальних дисциплін)

alt

Із матеріалів науково-методичного журналу: «Вивчаємо українську мову та літературу, № 34-36 / 2016. 

Огляд публікації «Нестандартний урок: нові підходи до організації та проведення» (автор – О. П. Черненко). 

 

 

 

На сучасному етапі розвитку національної педагогіки нестандартні або нетрадиційні уроки є невід’ємною властивістю навчального процесу загальноосвітньої школи. Серед головних переваг нестандартних уроків фахівці виділяють:

захопливість й незвичність змісту;

набуття практичного чи суспільного досвіду;

помітну активність школярів;

створення в учнів позитивного емоційного настрою;

формування інтересу до предмета.

У педагогічній практиці розрізняють (серед інших) такі нестандартні уроки:

1. Урок-семінар

2. Урок-лекція

3. Урок-конференція

4. Урок-гра (ділова чи рольова)

5. Урок-подорож

6. Урок-змагання

7. Урок-діалог

8. Урок-«суд»

9. Уроки пошуку істини

10. Урок-концерт

11. Уроки пошуку істини

12. Урок-концерт

13. Інтегрований урок

14. Урок-екскурсія

15. Урок-дискусія (урок-диспут). 

Кілька різновидів нестандартних уроків автор публікації виносить на деталізований розгляд. Зокрема, йдеться про «урок-гру», використання якого, як і інших ігрових форм проведення занять, дозволяє підвищити пізнавальний інтерес школярів, наростити обсяг засвоєного матеріалу та власне закріпити отримані знання з тієї або іншої навчальної проблематики. Там же подано учбовий екстракт розробки уроку української мови у 7-му класі за темою «Дієприслівник» у формі «гри-подорожі», під час якої клас ділиться на дві команди. Вимоги, що висуваються до ігор-подорожей, є ідентичними і у стосунку до уроків-подорожей, особливості яких подані нижче. Серед вказаних вимог:

а) пересування гравців у просторі;

б) оформлення території відповідно до змісту гри;

в) повідомлення учням пізнавальної інформації в захоплювальній формі; чітке формулювання завдань на кожній зупинці впродовж гри;

г) вироблення шкали оцінювання виконання гравцями завдань;

д) оформлення карти-схеми, на якій позначено маршрут учасників гри. 

У полі зору дослідника ще три типологічні одиниці  явища «нестандартний урок»: урок-дослідження

 / його цінність: в учнів розвиваються навички самостійної роботи з літературою, та мовленнєві здібності, а також уміння чітко викладати власні думки /

інтегрований урок

/ особливості: сприяє формуванню пізнавального інтересу школярів, а також узагальненню наявних знань, вчить використовувати їх у процесі вивчення інших наук /

урок-диспут

            / дискусійні форми занять сприяють засвоєнню здобутих знань, удосконалюють навички спілування, допомагають переконливіше і точніше висловлювати власну думку /

Опубліковані матеріали про характеристику та типологічні особливості нестандартних уроків здатні суттєво збагатити методичну базу сучасного педагога-словесника, вдосконалити змістове наповнення як окремого навчального заняття, так і навчального процесу загалом.    

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: