22 січня – День Соборності та Свободи України;100 років тому (1919) Директорія Української Народної Республіки проголосила на Софіївській площі в Києві Акт злуки всіх українстких земель (західних і східних)в єдину соборну Українську Державу; 23 січня –175 років від дня народження Михайла Федоровича Комарова (1844-1913), українського бібліографа, лексикографа, літературознавця, перекладача; 90 років від дня народження Філарета (у миру – Михайло Антонович Данисенко, народився 1929), Святійшого Патріарха Київської і всієї Руси-України; 24 січня – 140 років від дня народження Станіслава Пилиповича Людкевича (1879-1979), українського композитора, музикознавця, фольклориста; 110 років від дня народження Михайла Івановича Їжакевича (1909-1975), українського композитора; 100 років тому (1919) голова Ради народних міністрів УНР В. Чехівський підписав Закон про заснуванняв Києві Головної книжкової палати, сьогодні це – державна наукова «Книжкова палата України» 25 січня – День Св. Мучениці Тетяни; 260 років від дня народження Роберта Бернса (1759-1796), британського поета, фольклориста; 145 років від дня народження Вільяма Сомерсета Моема (1874-1965), англійського письменника, драматурга, критика; 26 січня – Міжнародний день митних служб; 27 січня – Міжнародний день пам`яті жертв Голокосту;180 років від дня народження Павла Платоновича Чубинського (1839-1884), українського етнографа, фольклориста, поета, автора слів Гімну України; 28 січня – у 1992 році Верховна Рада України затвердила національний синьо-жовтий прапор як Державний прапор України; 135 років від народження Якова Оскаровича Парнаса (1884-1949), українського біохіміка; 29 січня – День пам`яті героїв Крут; 210 років від дня народження Василя Продана (1809-1882), українського громадського та православного церковного діяча Буковини4 30 січня – 100 років тому (1919) вийшов наказ Міністерства народної освіти УНР щодо викладання українською мовою предметів у вищій, середній і нижчій школах, а також у школах і на курсах для дорослих;185 років від дня народження Володимира Боніфаиійовича Антоновича (1834-1908), українського історика, археолога, етногафа, археографа;
Головна. Новини
About the library
Historical Background
Terms of Use
The order of service users
Administration
Sections
Activities library
Плани роботи
Citizens access point
Календар подій
Контакти
Education news
Education in Ukraine in the media
Education Lviv region in the media
Ресурси
Catalogs and filing
General alphabetical catalog
Readers' alphabetical catalog
Systematic catalog
Systematic educational card file
Periodicals
Electronic catalog
Image Directory
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Indexing by UDC/LBC
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Information activities
Calendar of dates
Books and journals exhibition
Virtual exhibitions
Outstanding teachers Ukraine
Scripts
Calendar of Events
Journal "Kolosok"
Newspaper "Kolosochok"
Bibliographic activity
Reference lists of literature
Bibliographic Indices
Bibliographic reviews
Catalogues exhibitions
Abstracting journal "Pedagogical Thought"
Media Education
Інформаційна сторінка
Methodical activity
Methodical recommendations
Education and professional self
Cultural events
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Contact Us

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

Інформаційна сторінка:педагогам-дошкільникам, практичним психологам ДНЗ, батькам дітей дошкільного віку

There are no translations available.

alt

Із матеріалів науково-методичного журналу: Дошкільне виховання. – 2017. - № 1. – С. 15 – 17.)

Огляд публікації: «Глинотерапія: долаємо негативні емоції» (автори - Олександра Малько та Олени Колісник).

 

 

 

Більшості нинішніх дошкільнят, на жаль, уже доводилось відчувати неконтрольовані тривогу, гнів, страх та інші негативні емоції, від яких ми, дорослі всіма силами намагаємося їх уберегти. Звісно, це нам не до снаги, однак ми можемо (і маємо!) допомогти малятам учитися усвідомлювати свої почуття, адекватно їх виражати і досягати внутрішньої гармонії. У пригоді стає перевірений часом природний засіб глина. Про досвід використання елементів глинотератії в роботі з дошкільнятами діляться автори, педагоги-практики, цієї статті.

Робота з глиною – один із видів арт-терапї, що сприяє відновленню внутрішнього балансу і гармонії: це і вихід негативних емоцій, і зняття нервово-психічного напруження, і подолання страхів та агресії, й відновлення зв’язку зі світом природи.

Які переваги глини? Глина – доступний та безпечний матеріал для використання в роботі з дошкільнятами. Вона пластична, м’ягка, приємна на дотик, з нею можна робити все що заманеться: відривати маленькі шматочки від великого, розкочувати, розплющувати, згинати, згладжувати, примазувати, вдавлювати, а ще її можна змішувати з водою. Ці властивості глини допомагають малятам, діючи з нею, виплескувати свої емоції, позбуватися тривоги, м’язового напруження, занепокоєння, гніву. Крім того, вона має здатність загоювати ранки й подряпинки.

Як працювати з глиною? Можна проводити індивідуальні, так і групові заняття з глиною. У процесі творчості діти часто спілкуються, розмовляють, обмінюються думками, діляться відчуттями. Така спільна діяльність сприяє розвитку мовленнєвих навичок, уміння вербально виражати свої почуття.

Глину можна використовувати в роботі навіть з наймолодшими вихованцями, пропонуючи їм різноманітні дії: зім’яти, розплющити, сформувати кульку, потикати пальчиками чи кулачками, погладити та просто занурити руки. Малюк бере глину, тисне, б»є, мне, розриває на шматочки, розтирає, даючи вихід своїм емоціям. При цьому він розповідає, що робить, що відчуває, що виражає – таким чином відбувається опанування чуттєвої сфери.

Коли дитина розглядає свій витвір і намагається щось виправити в ньому, надати йому виразнішої форми, починає доповнювати деталями, вона несвідомо гармонізує власний внутрішній світ.

Допомагають такі запитання дорослого:

  • -          Що ти відчуваєш?
  • -          Що хочеш зробити з цим шматочком глини?
  • -          На що ти хочеш перетворити це?
  • -          Що ти хочеш зробити з тим, що відчуваєш?

Діти можуть втілювати в глині як свої негативні емоції та відчуття, так і бажання або потаємні думки, а потім коригувати їх. Під час занять з використанням елементів глинотерапії малята навчаються бути справжніми скульпторами свого життя.

 Подається конспект занять для середньої групи, що допоможе зацікавити дітей роботою з глиною.

Сторінку підготувала Оксана Северин

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: