6 серпня – Всесвітній день боротьби за заборону ядерної зброї (День Хіросіми) ; 90 років від дня народження Віктора Івановича Трефілова (1930–2001), українського фізика, матеріалознавця ; 7 серпня – 150 років від дня народження Осипа Петровича Куриласа (1870–1951), українського живописця, графіка ; 110 років від дня народження Віри Лисенко [справж. – Лесик (1910–1975)], української письменниці (Канада) ; 100 років від дня народження Степана Пилиповича Бевзенка (1920–2005), українського мовознавця, педагога ; 8 серпня – День військ зв’язку ; 140 років від дня народження Володимира Петровича Левинського (1880–1953), українського вченого, філософа, публіциста, редактора, журналіста, громадсько-політичного діяча ; 9 серпня – Міжнародний день корінних народів світу ; День працівників ветеринарної медицини ; День будівельника ; 190 років від дня народження Пармена Петровича Забелло [справж. – Забіла (1830–1917)], українського скульптора ; 130 років від дня народження Михайла Євдокимовича Івченка (1890–1939), українського письменника, прозаїка, журналіста, літературознавця ; 90 років від дня народження Віктора Григоровича Бар’яхтара (1930), українського вченого-фізика ; 10 серпня – 130 років від дня народження Макара Олександровича Кушніра (1890–1951), українського журналіста, громадсько-політичного діяча ;
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Інформаційна сторінка
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

Інформаційна сторінка «На допомогу вчителю математики»

alt

Із матеріалів науково-методичного журналу «Математика  в школах України» (№ 34-36, 2016 р.).

Огляд публікації:  «Використання уривків із творів художньої літератури на уроках математики» (автор - А. Ю. БІЛОТІЛА).

 

 

 

Не секрет, що сьогодні рівень викладання математики в школах недостатньо високий і бажає кращого.

Що ж робити?

Очевидно, варто зацікавити учнів навчальним матеріалом, намагатися, щоб він був не тільки науковим, а й пізнавальним та пов’язаним із життям. Для цього автор пропонує використовувати вислови з творів художньої літератури, і вивчення математики відразу перетворюється на емоційне і соковите дійство. 

Яка ж методика використання художніх творів на уроках математики?

  • зачитати для ілюстрації навчального матеріалу фрагмент художнього твору;
  • зачитати фрагмент, спитати, про яке математичне явище йдеться;
  • знайти неточності в зачитаному фрагменті з погляду сучасної математичної термінології;
  • вказати теми, що вивчаються, та запропонувати фрагменти художніх творів тощо.

Використання уривків із художніх творів на уроках сприяє пробудженню й підтримці пізнавального інтересу учнів. Уміло включені в канву уроку фрагменти з літературних творів пожвавлюють розповідь учителя, привертають увагу учнів, допомагають побачити математичні явища в навколишньому житті.

Образна, яскрава мова художнього твору підвищує емоційність сприйняття навчального матеріалу учнями.

Наприклад, при вивченні математичних дій в початкових класах можна запропонувати вірш А. Костецького «Арифметика життя»:

                                   Якщо дві руки до лопати додати,

                                   а потім додати бажання завзяте,

                                   а потім відняти від них неохоту,

                                   помножити все на веселу роботу,

                                   зібрати дітей і дорослих усіх

                                   і порівну все розділити на них,

                                   то будемо мати один результат:

                                   зелений, співучий, заквітчаний сад!

Літературний матеріал можна застосовувати на різних етапах уроку.

Зокрема, для творення проблемно-пошукової ситуації, мотивації навчального матеріалу, під час закріплення вивченого матеріалу, узагальнюючого повторення, як задачі для самостійного розв’язування вдома, для складання задач за уривком із літературного авторського твору, під час проведення уроків із використанням нетрадиційних форм і методів навчання тощо. Автор наводить багато прикладів використання художніх творів на уроках математики.

Залучення художньої та науково-популярної літератури  дає можливість розв’язати й проблему естетичного виховання учнів. Зустрічі з улюбленими героями книг викликають в учнів інтерес до предмету, створюють ту емоційну атмосферу, без якої інтерес та любов до математики неможливі.  

У позакласній та позаурочній діяльності можливості використання уривків із творів художньої літератури ще ефективніші.

Використання творів художньої літератури на уроках математики дозволяє зробити навчально-виховний процес не тільки інтерактивним, а й цікавим.

Статтю підготувала: ТУРКАЛО О. М.

 

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: