22 січня – День Соборності та Свободи України;100 років тому (1919) Директорія Української Народної Республіки проголосила на Софіївській площі в Києві Акт злуки всіх українстких земель (західних і східних)в єдину соборну Українську Державу; 23 січня –175 років від дня народження Михайла Федоровича Комарова (1844-1913), українського бібліографа, лексикографа, літературознавця, перекладача; 90 років від дня народження Філарета (у миру – Михайло Антонович Данисенко, народився 1929), Святійшого Патріарха Київської і всієї Руси-України; 24 січня – 140 років від дня народження Станіслава Пилиповича Людкевича (1879-1979), українського композитора, музикознавця, фольклориста; 110 років від дня народження Михайла Івановича Їжакевича (1909-1975), українського композитора; 100 років тому (1919) голова Ради народних міністрів УНР В. Чехівський підписав Закон про заснуванняв Києві Головної книжкової палати, сьогодні це – державна наукова «Книжкова палата України» 25 січня – День Св. Мучениці Тетяни; 260 років від дня народження Роберта Бернса (1759-1796), британського поета, фольклориста; 145 років від дня народження Вільяма Сомерсета Моема (1874-1965), англійського письменника, драматурга, критика; 26 січня – Міжнародний день митних служб; 27 січня – Міжнародний день пам`яті жертв Голокосту;180 років від дня народження Павла Платоновича Чубинського (1839-1884), українського етнографа, фольклориста, поета, автора слів Гімну України; 28 січня – у 1992 році Верховна Рада України затвердила національний синьо-жовтий прапор як Державний прапор України; 135 років від народження Якова Оскаровича Парнаса (1884-1949), українського біохіміка; 29 січня – День пам`яті героїв Крут; 210 років від дня народження Василя Продана (1809-1882), українського громадського та православного церковного діяча Буковини4 30 січня – 100 років тому (1919) вийшов наказ Міністерства народної освіти УНР щодо викладання українською мовою предметів у вищій, середній і нижчій школах, а також у школах і на курсах для дорослих;185 років від дня народження Володимира Боніфаиійовича Антоновича (1834-1908), українського історика, археолога, етногафа, археографа;
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Електронний каталог
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Інформаційна сторінка
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

Інформаційна сторінка – педагогам-дошкільникам, практичним психологам ДНЗ, батькам дітей дошкільного віку

alt

 Із матеріалів журналу: Дошкільне виховання. – 2016. - № 12. – С. 6 – 8.

Огляд публікації:  «Агресивна поведінка: виявити, запобігати, допомогти» (автор -Туркот Тетяна).

 

 

 

Серед найбільш складних і болісних проблем педагоги та батьки називають дитячу агресивність. Як і чому в ніжній душі маляти зароджуються такі почуття? Що спонукає до агресивних дій? Як запобігти деструктивній поведінці й допомогти дитині подолати гнів? Ці питання розкриває автор статті.

Як розпізнавати схильність до агресії. Науковці по-різному описують природу агресії: як реакцію особистості на негативні впливи оточення (К. Хорні, Е. Фромм), як своєрідний захист своєї території» (К. Лоренц, Р. Ардні), як відображення прагнення людини панувати над іншими (Д. Морріс). Інколи вона може бути способом виходу (хоч і не зовсім коректного) з конфліктної ситуації.

Ознаки агресивної дитини: часто втрачає контроль над своїми діями; невмотивовано сперечається, конфліктує з дорослими та однолітками; звинувачує інших у своїх помилках; не підпорядковується правилам поведінки в сім’ї та дитсадку; спеціально дратує людей, тварин, псує речі; часто гнівається  й відмовляється виконувати вимоги та прохання дорослих; проявляє ознаки мстивості, злостивості, брутальності, впертості, гніву; реагує на дії оточення роздратуванням; їй притаманний егоцентризм.

Типові прояви агресивної поведінки: фізична агресія, тобто застосування фізичної сили проти іншої особи; негативізм як протидія вимогам дорослих і встановленим правилам поведінки в дитячому колективі; підозріливість, в основі якої лежить переконання дитини, що інші люди мають намір заподіяти їм шкоду; вербальна агресія – сварки, брутальні образи, приниження інших; аутоагресія – агресія, спрямована на самого себе.

Як допомогти. Прийоми запобігання вербальній агресії: «малювання гніву»: зобразити кривдника в тому вигляді й у тій ситуації, в якій хочеться дитині, назвати малюнок за власним бажанням, а потім знищити намальоване; викрикування емоцій, наприклад, під час ігор «Мішечок для крику», «Чарівна труба», «Крик» і т. п.; промовляння наболілого дорослому чи улюбленій іграшці тощо.

Прийоми запобігання фізичній агресії: виконання фізичних вправ або певних рухів: кидання в мішень легких подушок або м’ячів; бгання газет; биття гумовими молотками по підлозі й стінах тощо; ігри з піском, водою і глиною; перебування у спеціально обладнаному в груповій кімнаті «куточку тиші (усамітнення)», де можна помалювати, поліпити, розглянути малюнки інших дітей піж тиху заспокійливу музику.

Р. Кембелл пропонує у роботі з агресивними дітьми використовувати прохання і м’ягке фізичне маніпулювання (відвернути увагу у дитини, взяти її за руку, відвести від місця події тощо).

А от такий спосіб корекції як заохочення за виконання певних дій («Молодець! Віддав кубики Миколці, щоб він грався ними!») і покарання за інші  («Постій у куточку відпочинку, бо ти штовхнув Надійку!») не можна використовувати надто часто часто, бо згодом дитина призвичаївся робити тільки те, за що отримуватиме винагороду, чи «вихлопнути гнів» так, щоб не бачили дорослі.

Сторінку підготувала Северин Оксана.

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: