8 грудня – 135 років від дня народження Юліана Опільського (справж. – Юрій Львович Рудницький; 1884–1937), українського письменника, майстера історичної прози, філолога, педагога; 130 років від дня народження Євгена Антоновича Золотаренка (1889–1955), українського актора; 120 років від дня народження Миколи Васильовича Горбаня (1899–1973), українського історика, краєзнавця, письменника, громадського діяча; 100 років від дня народження Катерини Логвинівни Ющенко (1919–2001), українського вченого в галузі кібернетики; 9 грудня – Міжнародний день боротьби з корупцією; 120 років від дня народження Якова Петровича Косовського (1899–1975), українського письменника, драматурга, етнографа, громадсько-культурного діяча; 110 років від дня народження Андрія Фроловича Шулиндіна (1909–1983), українського генетика-селекціонера; 10 грудня – День захисту прав людини; 160 років від дня народження Юхима (Євтима) Йосиповича Січинського [Сіцінський, Сецинський (1859–1937)], українського історика, археолога, етнографа, педагога, священика, музейного та громадського діяча; 60 років від дня народження Василя Васильовича Ґабора (1959), українського письменника, літературознавця, журналіста;
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Електронний каталог
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Інформаційна сторінка
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

Інформаційна сторінка – педагогам-дошкільникам, практичним психологам ДНЗ, батькам дітей дошкільного віку

alt

 Із матеріалів журналу: Дошкільне виховання. – 2016. - № 12. – С. 6 – 8.

Огляд публікації:  «Агресивна поведінка: виявити, запобігати, допомогти» (автор -Туркот Тетяна).

 

 

 

Серед найбільш складних і болісних проблем педагоги та батьки називають дитячу агресивність. Як і чому в ніжній душі маляти зароджуються такі почуття? Що спонукає до агресивних дій? Як запобігти деструктивній поведінці й допомогти дитині подолати гнів? Ці питання розкриває автор статті.

Як розпізнавати схильність до агресії. Науковці по-різному описують природу агресії: як реакцію особистості на негативні впливи оточення (К. Хорні, Е. Фромм), як своєрідний захист своєї території» (К. Лоренц, Р. Ардні), як відображення прагнення людини панувати над іншими (Д. Морріс). Інколи вона може бути способом виходу (хоч і не зовсім коректного) з конфліктної ситуації.

Ознаки агресивної дитини: часто втрачає контроль над своїми діями; невмотивовано сперечається, конфліктує з дорослими та однолітками; звинувачує інших у своїх помилках; не підпорядковується правилам поведінки в сім’ї та дитсадку; спеціально дратує людей, тварин, псує речі; часто гнівається  й відмовляється виконувати вимоги та прохання дорослих; проявляє ознаки мстивості, злостивості, брутальності, впертості, гніву; реагує на дії оточення роздратуванням; їй притаманний егоцентризм.

Типові прояви агресивної поведінки: фізична агресія, тобто застосування фізичної сили проти іншої особи; негативізм як протидія вимогам дорослих і встановленим правилам поведінки в дитячому колективі; підозріливість, в основі якої лежить переконання дитини, що інші люди мають намір заподіяти їм шкоду; вербальна агресія – сварки, брутальні образи, приниження інших; аутоагресія – агресія, спрямована на самого себе.

Як допомогти. Прийоми запобігання вербальній агресії: «малювання гніву»: зобразити кривдника в тому вигляді й у тій ситуації, в якій хочеться дитині, назвати малюнок за власним бажанням, а потім знищити намальоване; викрикування емоцій, наприклад, під час ігор «Мішечок для крику», «Чарівна труба», «Крик» і т. п.; промовляння наболілого дорослому чи улюбленій іграшці тощо.

Прийоми запобігання фізичній агресії: виконання фізичних вправ або певних рухів: кидання в мішень легких подушок або м’ячів; бгання газет; биття гумовими молотками по підлозі й стінах тощо; ігри з піском, водою і глиною; перебування у спеціально обладнаному в груповій кімнаті «куточку тиші (усамітнення)», де можна помалювати, поліпити, розглянути малюнки інших дітей піж тиху заспокійливу музику.

Р. Кембелл пропонує у роботі з агресивними дітьми використовувати прохання і м’ягке фізичне маніпулювання (відвернути увагу у дитини, взяти її за руку, відвести від місця події тощо).

А от такий спосіб корекції як заохочення за виконання певних дій («Молодець! Віддав кубики Миколці, щоб він грався ними!») і покарання за інші  («Постій у куточку відпочинку, бо ти штовхнув Надійку!») не можна використовувати надто часто часто, бо згодом дитина призвичаївся робити тільки те, за що отримуватиме винагороду, чи «вихлопнути гнів» так, щоб не бачили дорослі.

Сторінку підготувала Северин Оксана.

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: