24 травня - День рівноапостольних Кирила і Мефодія; День слов’янської писемності і культури; 190 років від дня народження Олексія Кіндратовича Саврасова (1830–1897), російського живописця, педагога; 120 років від дня народження Едуардо де Філіппо (1900–1984), італійського драматурга, режисера, сценариста, актора театру та кіно; 25 травня - Міжнародний день зниклих безвісти дітей; 100 років від дня народження Зиновія (Зіновія) Павловича Штокалка (1920–1968), українського бандуриста-віртуоза, композитора, письменника, лікаря; 27 травня - 150 років від дня народження Володимира Юліановича Охримовича [Охрімович (1870–1931)], українського етнографа, журналіста, громадсько-політичного діяча; 130 років від дня народження Костя Володимировича Дубняка (1890–1948), українського бібліографа, географа, економіста, краєзнавця; 28 травня - Вознесіння Господнє; 180 років від дня народження Омеляна Йосиповича Партицького (1840–1895), українського мовознавця, етнографа, історика, педагога, редактора, видавця, громадсько-політичного діяча; 120 років від дня народження Дмитра Левчука (1900–1977), українського публіциста, журналіста (США); 100 років від дня народження Наума Мироновича Тихого [справж. – Наум Меєрович Штілерман (1920–1996)], українського поета, письменника; 29 травня - Міжнародний день миротворців ООН; 190 років від дня народження Володимира Ізмайловича Межова (1830–1894), російського бібліографа; 110 років від дня народження Сави Овсійовича Голованівського (1910–1989), українського поета, прозаїка, драматурга; 30 травня - День працівників видавництв, поліграфії і книго розповсюдження; 31 травня - Всесвітній день без тютюну; День хіміка; 140 років від дня народження Олександри Іванівни Смирнової-Замкової (1880–1962), українського вченого-патологоанатома;
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Інформаційна сторінка
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

Інформаційна сторінка «На допомогу вчителю фізики»

alt

Із матеріалів газети для вчителів фізики (№ 12, 2016 р.).

Пропонуємо ознайомитись із статтею учителя фізики Зміївського ліцею  Харківської області ОЛЬГИ ФАДЄЄВОЇ  «Розвиток творчого потенціалу учнів»: на уроках фізики та в позаурочний час».

 

 

 

У статті подано теоретичний і практичний матеріал з досвіду розвитку творчого потенціалу учнів на уроках фізики та в позаурочний час, показано результативність роботи вчителя. Матеріали, вміщені у статті, допоможуть творчим учителям під час підготовки обдарованих учнів до наукових конференцій, семінарів, турнірів юних фізиків.

Формування й розвиток творчих здібностей учнів є нині однією з найнагальніших проблем української системи освіти. Одним із основних чинників, що впливають на якість навчання учнів, є цікавість до навчання.

На думку автора статті, учитель повинен бути не джерелом інформації, а організатором навчальної діяльності учнів. Людину не можна примусово навчити, розвинути, виховати. Людина може лише навчитися, розвинутися, виховатися. Тому школа, учитель повинні навчити дитину самосвідомості, самоаналізу, дати поштовх до саморозвитку, запалити в ній вогник бажання вчитися.

Яка ж мета роботи?

Слід забезпечити розвиток і саморозвиток особистості учня, враховуючи його індивідуальні здібності й життєвий досвід.

Який же напрям формування творчої активності учнів?

На думку автора, найперспективніший напрям формування творчої активності учнів на уроках фізики – це індивідуальний підхід і розв’язання різнотипних творчих завдань. Системний психолого-педагогічний супровід розвитку творчих здібностей учнів створює сприятливі умови для врахування індивідуальних особливостей, зацікавлень і потреб учнів, для формування у школярів орієнтації на той чи інший різновид майбутньої професійної діяльності.

Які ж складові формування цікавості до предмета?

Однією з важливих і ефективних складових формування цікавості до предмета й навчання є система творчих вправ. Прикладами таких творчих вправ є виготовлення приладів, моделей, виконання домашнього лабораторного експерименту, написання казок, фантастичних оповідань, віршів на фізичні теми. Розвиток творчих здібностей учнів тісно пов'язаний із розвитком їхнього творчого мислення.

Які ж шляхи формування технічної творчості учнів?

Говорячи про формування цікавості до предмета фізики, не можна спинитися на вихованні в дітей технічної творчості. Учні неабияк цікавляться технікою. Починаючи з 7-го класу, дитина вчиться виконувати творчі завдання з виготовлення саморобних приладів. На уроках фізики вчитель проводить захист проектів, учні залюбки демонструють свої моделі. Усвідомлення успіху пожвавлює цікавість учнів, що ще більше активізує розумову діяльність і призводить до формування позитивної мотивації до навчання.

На думку автора, найперспективніший напрям формування творчої активності учнів на уроках фізики – це індивідуальний підхід і розв’язання різнотипних творчих завдань.

Матеріал підготувала: ТУРКАЛО О. М.

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: