31 травня - Всесвітній день без тютюну; День хіміка; 140 років від дня народження Олександри Іванівни Смирнової-Замкової (1880–1962), українського вченого-патологоанатома; 1 червня – Всесвітній день батьків; Міжнародний день захисту дітей; День захисту дітей; 125 років від дня народження Романа Павловича Придаткевича (1895–1980), українського композитора, скрипаля, музикознавця, педагога; 100 років від дня народження Павла Петровича Мірошниченка (1920–2006), українського живописця; 2 червня – 180 років від дня народження Томаса Гарді (1840–1928), англійського письменника; 90 років від дня народження Петра-Йосипа Потічного (1930), канадського політолога, історика, педагога українського походження; 4 червня – Міжнародний день безвинних дітей – жертв агресії; 150 років від дня народження Митрофана Васильовича Бречкевича (1870–1963), українського історика-славіста; 5 червня – Всесвітній день навколишнього середовища; 125 років від дня народження Михайла Омеляновича Ялового (1895–1937), українського письменника, поета, прозаїка, драматурга, кіносценариста, журналіста, редактора, видавця, громадсько-політичного діяча; 100 років від дня народження Степана Олексійовича Сабадаша (1920–2006), українського хорового диригента, композитора; 6 червня – День журналіста; 170 років від дня народження Карла Фердинанда Брауна (1850–1918), німецького фізика, винахідника бездротового телеграфу, лауреата Нобелівської премії в галузі фізики (1909); 150 років від дня народження Володимира Георгійовича Шапошникова (1870–1952), українського та російського хіміка-технолога, органіка; 110 років від дня народження Георгія Володимировича Карпенка (1910–1977), українського вченого в галузі фізико-хімічної механіки матеріалів; 7 червня – День святої Трійці; День працівників місцевої промисловості; День працівників водного господарства; 90 років від дня народження Івана Олексійовича Кандиби (1930–2002), українського правозахисника, громадсько-політичного діяча; 8 червня – Всесвітній день океанів; 210 років від дня народження Роберта Александера Шумана (1810–1856), німецького композитора, диригента, музичного критика, педагога; 100 років від дня народження Івана Микитовича Кожедуба (1920–1991), українського військового діяча, льотчика-винищувача, Героя Радянського Союзу (двічі 1944, 1945), маршала авіації (1985); 10 червня – 80 років від дня заснування (1940) Волинської державної обласної універсальної наукової бібліотеки імені Олени Пчілки (на той час – Волинська обласна бібліотека для дорослих); 110 років від дня народження Федора Овксентійовича Моргуна (1910–1990), українського поета, перекладача; 90 років від дня народження Леоніда Сергійовича Татаренка (1930–1999), українського поета; 11 червня – 120 років від дня народження Петра Івановича Демчука  1900–1937), українського філософа, громадсько-політичного діяча; 110 років від дня народження Жака-Іва Кусто (1910–1997), французького океанографа, фотографа, режисера, винахідника; 110 років від дня народження Івана Романовича Піскуна (1910–1990), українського театрознавця, театрального критика, історика; 90 років від дня народження Михайла Васильовича Гуця (1930), українського фольклориста, громадсько-культурного дiяча; 12 червня – Всесвітній день боротьби із дитячою працею; День працівника фондового ринку 14 червня – Всесвітній день донора крові; День працівників легкої промисловості; 175 років від дня народження Івана Васильовича Лучицького (1845–1918), українського та російського вченого, історика, педагога, громадського діяча; 110 років від дня народження Валер'яна Дмитровича Ревуцького (1910–2010), українського письменника, публіциста, мистецтвознавця, театрознавця, театрального критика, педагога (Канада); 15 червня – 160 років від дня народження Олександра Івановича Томсона (1860–1935), українського та російського вченого-мовознавця;
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Інформаційна сторінка
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

Інформаційна сторінка - вчителям української мови та літератури

altІз матеріалів науково-методичного журналу «Вивчаємо українську мову та літературу, № 30/2016.

Огляд публікації «Критичне мислення в навчальному процесі» (автор – Н. В. Сікора)

 

 

 

 

Публікація, автором якої є учитель української мови та літератури Н. В. Сікора  (КЗ «Чернігівський навчально - реабілітаційний центр»), розгортає проблемно - змістову панораму навколо такої важливої категорії (зокрема і в навчально-освітній царині) як «критичне мислення», надаючи можливість педагогам, вчителям-словесникам, методистам сприйняти необхідний мінімум про визначення, цілі, завдання, характеристики зазначеної категорії, а також застосувати на практиці рекомендації щодо впровадження технології «Критичного мислення» у навчальний процес з урахуванням етапів навчального заходу (уроку).

 Згідно з пропонованою у статті версією визначення – «Критичне мислення» - це здатність людини чітко виділити проблему, яку необхідно розв’язати; самостійно знайти, обробити й проаналізувати інформацію. Окремо у матеріалах подаються визначення «критичного мислення» (далі - КМ) з погляду філософів, теоретиків літератури, розглядаються аспекти становлення  і розвитку КМ як технології. 

Цілі та завдання  к р и т и ч н о г о  м и с л е н н я:

  • а) формування пізнавального інтересу у школярів та розуміння мети вивчення поданої теми або проблеми;
  • б) розвиток внутрішньої мотивації до цілеспрямованого навчання;
  • в) підтримання пізнавальної активності учнів;
  • г) розвиток критичного способу мислення;
  • д) спонукання школярів до порівняння отриманої інформації з власним досвідом та на її основі формування аналітичного судження.

Окремо у публікації розкриваються 5 (п’ять) базових характеристик критичного мислення із відповідним обґрунтуванням та поясненням. Подамо назви цих характеристик:

  1. Самостійність;
  2. Постановка проблеми;
  3. Прийняття рішення;
  4. Чітка аргументованість;
  5. Соціальність.  

Фахівець-предметник у зазначеній статті наголошує на фактичній відповідності етапам будь-якого уроку основних етапів застосування технології «Критичного мислення», зокрема це:   виклик (актуалізація),  усвідомлення  та  рефлексія.

На етапі виклику (актуалізації) доцільними є літературний диктант, вікторини, прийоми «мозковий штурм», «незакінчене речення», робота в групах і парах, а також взаємоопитування.

У межах фази реалізації смислу (побудови знань) корисними будуть почергові запитання, а також методи «Кероване вивчення» й «Подвійний щоденник».

У період рефлексії (консолідації), тобто на завершальному етапі автором матеріалів рекомендовано опитування в парі, сенкан, «незакінчене речення та ін.

Варто додати, що впровадження принципів, методів та прийомів критичного мислення на уроках української мови та літератури є важливою ознакою і складовою сучасного уроку, зокрема здатне значно покращити засвоєння знань школярами, їхні аналітичні навички, комунікацію та розуміння під час навчального заходу, вдосконалити навчальний процес загалом.

 

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: