8 грудня – 135 років від дня народження Юліана Опільського (справж. – Юрій Львович Рудницький; 1884–1937), українського письменника, майстера історичної прози, філолога, педагога; 130 років від дня народження Євгена Антоновича Золотаренка (1889–1955), українського актора; 120 років від дня народження Миколи Васильовича Горбаня (1899–1973), українського історика, краєзнавця, письменника, громадського діяча; 100 років від дня народження Катерини Логвинівни Ющенко (1919–2001), українського вченого в галузі кібернетики; 9 грудня – Міжнародний день боротьби з корупцією; 120 років від дня народження Якова Петровича Косовського (1899–1975), українського письменника, драматурга, етнографа, громадсько-культурного діяча; 110 років від дня народження Андрія Фроловича Шулиндіна (1909–1983), українського генетика-селекціонера; 10 грудня – День захисту прав людини; 160 років від дня народження Юхима (Євтима) Йосиповича Січинського [Сіцінський, Сецинський (1859–1937)], українського історика, археолога, етнографа, педагога, священика, музейного та громадського діяча; 60 років від дня народження Василя Васильовича Ґабора (1959), українського письменника, літературознавця, журналіста;
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Електронний каталог
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Інформаційна сторінка
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

Інформаційна сторінка - вчителям української мови та літератури

altІз матеріалів науково-методичного журналу «Вивчаємо українську мову та літературу, № 30/2016.

Огляд публікації «Критичне мислення в навчальному процесі» (автор – Н. В. Сікора)

 

 

 

 

Публікація, автором якої є учитель української мови та літератури Н. В. Сікора  (КЗ «Чернігівський навчально - реабілітаційний центр»), розгортає проблемно - змістову панораму навколо такої важливої категорії (зокрема і в навчально-освітній царині) як «критичне мислення», надаючи можливість педагогам, вчителям-словесникам, методистам сприйняти необхідний мінімум про визначення, цілі, завдання, характеристики зазначеної категорії, а також застосувати на практиці рекомендації щодо впровадження технології «Критичного мислення» у навчальний процес з урахуванням етапів навчального заходу (уроку).

 Згідно з пропонованою у статті версією визначення – «Критичне мислення» - це здатність людини чітко виділити проблему, яку необхідно розв’язати; самостійно знайти, обробити й проаналізувати інформацію. Окремо у матеріалах подаються визначення «критичного мислення» (далі - КМ) з погляду філософів, теоретиків літератури, розглядаються аспекти становлення  і розвитку КМ як технології. 

Цілі та завдання  к р и т и ч н о г о  м и с л е н н я:

  • а) формування пізнавального інтересу у школярів та розуміння мети вивчення поданої теми або проблеми;
  • б) розвиток внутрішньої мотивації до цілеспрямованого навчання;
  • в) підтримання пізнавальної активності учнів;
  • г) розвиток критичного способу мислення;
  • д) спонукання школярів до порівняння отриманої інформації з власним досвідом та на її основі формування аналітичного судження.

Окремо у публікації розкриваються 5 (п’ять) базових характеристик критичного мислення із відповідним обґрунтуванням та поясненням. Подамо назви цих характеристик:

  1. Самостійність;
  2. Постановка проблеми;
  3. Прийняття рішення;
  4. Чітка аргументованість;
  5. Соціальність.  

Фахівець-предметник у зазначеній статті наголошує на фактичній відповідності етапам будь-якого уроку основних етапів застосування технології «Критичного мислення», зокрема це:   виклик (актуалізація),  усвідомлення  та  рефлексія.

На етапі виклику (актуалізації) доцільними є літературний диктант, вікторини, прийоми «мозковий штурм», «незакінчене речення», робота в групах і парах, а також взаємоопитування.

У межах фази реалізації смислу (побудови знань) корисними будуть почергові запитання, а також методи «Кероване вивчення» й «Подвійний щоденник».

У період рефлексії (консолідації), тобто на завершальному етапі автором матеріалів рекомендовано опитування в парі, сенкан, «незакінчене речення та ін.

Варто додати, що впровадження принципів, методів та прийомів критичного мислення на уроках української мови та літератури є важливою ознакою і складовою сучасного уроку, зокрема здатне значно покращити засвоєння знань школярами, їхні аналітичні навички, комунікацію та розуміння під час навчального заходу, вдосконалити навчальний процес загалом.

 

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: