22 січня – День Соборності та Свободи України;100 років тому (1919) Директорія Української Народної Республіки проголосила на Софіївській площі в Києві Акт злуки всіх українстких земель (західних і східних)в єдину соборну Українську Державу; 23 січня –175 років від дня народження Михайла Федоровича Комарова (1844-1913), українського бібліографа, лексикографа, літературознавця, перекладача; 90 років від дня народження Філарета (у миру – Михайло Антонович Данисенко, народився 1929), Святійшого Патріарха Київської і всієї Руси-України; 24 січня – 140 років від дня народження Станіслава Пилиповича Людкевича (1879-1979), українського композитора, музикознавця, фольклориста; 110 років від дня народження Михайла Івановича Їжакевича (1909-1975), українського композитора; 100 років тому (1919) голова Ради народних міністрів УНР В. Чехівський підписав Закон про заснуванняв Києві Головної книжкової палати, сьогодні це – державна наукова «Книжкова палата України» 25 січня – День Св. Мучениці Тетяни; 260 років від дня народження Роберта Бернса (1759-1796), британського поета, фольклориста; 145 років від дня народження Вільяма Сомерсета Моема (1874-1965), англійського письменника, драматурга, критика; 26 січня – Міжнародний день митних служб; 27 січня – Міжнародний день пам`яті жертв Голокосту;180 років від дня народження Павла Платоновича Чубинського (1839-1884), українського етнографа, фольклориста, поета, автора слів Гімну України; 28 січня – у 1992 році Верховна Рада України затвердила національний синьо-жовтий прапор як Державний прапор України; 135 років від народження Якова Оскаровича Парнаса (1884-1949), українського біохіміка; 29 січня – День пам`яті героїв Крут; 210 років від дня народження Василя Продана (1809-1882), українського громадського та православного церковного діяча Буковини4 30 січня – 100 років тому (1919) вийшов наказ Міністерства народної освіти УНР щодо викладання українською мовою предметів у вищій, середній і нижчій школах, а також у школах і на курсах для дорослих;185 років від дня народження Володимира Боніфаиійовича Антоновича (1834-1908), українського історика, археолога, етногафа, археографа;
Головна. Новини
About the library
Historical Background
Terms of Use
The order of service users
Administration
Sections
Activities library
Плани роботи
Citizens access point
Календар подій
Контакти
Education news
Education in Ukraine in the media
Education Lviv region in the media
Ресурси
Catalogs and filing
General alphabetical catalog
Readers' alphabetical catalog
Systematic catalog
Systematic educational card file
Periodicals
Electronic catalog
Image Directory
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Indexing by UDC/LBC
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Information activities
Calendar of dates
Books and journals exhibition
Virtual exhibitions
Outstanding teachers Ukraine
Scripts
Calendar of Events
Journal "Kolosok"
Newspaper "Kolosochok"
Bibliographic activity
Reference lists of literature
Bibliographic Indices
Bibliographic reviews
Catalogues exhibitions
Abstracting journal "Pedagogical Thought"
Media Education
Інформаційна сторінка
Methodical activity
Methodical recommendations
Education and professional self
Cultural events
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Contact Us

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

Інформаційна сторінка – практичним психологам ДНЗ, батькам дітей-дошкільників

There are no translations available.

alt

Із матеріалів журналу: Практичний психолог: дитячий садок. – 2016. - № 11. – С.48 – 52.

Огляд публікації: «Психічні функції дітей дошкільного віку: пам'ять» (автор: Марина Романюк).

 

 

 

У дошкільному віці здатність дитини до запам’ятовування і відтворення інформації розвивається дуже інтенсивно. Аби дошкільники ліпше запам’ятовували певний матеріал, дорослі мають правильно опрацьовувати його з ними та створювати необхідні умови. А для цього необхідно досконало знати особливості розвитку дитячої пам’яті.

В оглядовій статті розглядаються особливості розвитку пам’яті. Аби зрозуміти своєрідність розвитку пам’яті, слід вирізняти її види, а також особливості становлення й довільності та формування точності. Авторка виокремлює такі видів пам’яті за різними ознаками, зокрема:

  • за предметом запам’ятовування – епізодична – інформація з епізодичних роликів чи оголошень; - семантична – певні поняття, правила, інструкції;
  • за характером психічної активності – образна; моторна; емоційна;
  • за вольовими зусиллями – мимовільна; довільна;
  • за тривалістю збереження інформації – сенсорна – ультракоротка (здатність запам’ятовувати від 12-ти до 16-ти елементів); оперативна – потрібна лише на час виконання певної дії; тривала – необмежено довго зберігає інформацію;
  •  за розумінням матеріалу, що запам’ятовується – механічна – без розуміння сенсу; логічна – смислова.

Чинники, що впливають на якість запам’ятовування:

  • значення предмета запам’ятовування для дитини;
  • відповідність  його до віку дитини;
  • логічність змісту;
  • емоційна забарвленість інформації;
  •  ставлення дитини до дорослої особи, що ознайомлює її з матеріалом;
  • наявність чи відсутність стресу, який помітно знижує здатність до запам’ятовування та концентрації на матеріалі.

Однією із особливостей пам’яті, як зазначає авторка, є її точність. З огляду на це вирізняють ейдетичну й фотографічну пам’ять.

Фотографічна пам’ять – це здатність з одного погляду охопити багато деталей складної картини (ситуації з великою кількістю інформації) і пізніше відтворити їх з високою точністю.

Ейдетична пам’ять забезпечує стовідсоткову, абсолютну точність запам’ятовування та відтворення інформації. Така пам’ять трапляється доволі рідко, лише як вроджена особливість.

Під час шкільного та дошкільного навчання дітей, на думку авторки, найчастіше використовують такі мнемотехніки, як:

ланцюжки асоціацій – пов’язування попереднього предмета з наступним химерним способом;

кодування інформації – уявлення добре знайомого приміщення з розміщеними там предметами, які й потрібно запам’ятати;

римівки – нагадування римованих пар для запам’ятовування понять, складних чи іноземних слів:

метод візуальних закладок – фотографування уявлень.

У статті звертається увага на помилки дорослих під час розвитку пам’яті дітей. Одна із помилок, якої припускаються батьки, - тренування пам’яті дитини в режимі «Слухай-запам’ятай-повтори» Така «методика» запам’ятовування інформації, на думку авторки, призводить до пасивності дитини під час пізнання навколишнього світу. Неактивна позиція , незацікавленість у пізнанні і запам’ятовуванні нового – дуже небажані явища у дошкільному та молодшому шкільному віці, коли організм дитини та психіка дитини максимально чутливі до новизни й коли формуються перші звички й навички самостійного пізнання світу.

Отже, за викладеним матеріалом статті зробимо такий висновок: пам’ять у дітей дошкільного віку не може бути поганою чи хорошою. Її ефективність залежить  як від індивідуальних особливостей, так і від розвивальних впливів дорослих Саме дошкільний період є найсприятливішим для того, аби грамотно розвивати пам’ять дитини. Тож завдання дорослих – зважаючи на індивідуальні особливості дитини, її вік, рівень розвитку, інтереси, добирати завдання і мнемотехніки, що якнайліпше сприятимуть тренуванню пам’яті й підвищенню мотивації до запам’ятовування нової корисної інформації.

Сторінку підготувала - Оксана Северин.

 

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: