22 січня – День Соборності та Свободи України;100 років тому (1919) Директорія Української Народної Республіки проголосила на Софіївській площі в Києві Акт злуки всіх українстких земель (західних і східних)в єдину соборну Українську Державу; 23 січня –175 років від дня народження Михайла Федоровича Комарова (1844-1913), українського бібліографа, лексикографа, літературознавця, перекладача; 90 років від дня народження Філарета (у миру – Михайло Антонович Данисенко, народився 1929), Святійшого Патріарха Київської і всієї Руси-України; 24 січня – 140 років від дня народження Станіслава Пилиповича Людкевича (1879-1979), українського композитора, музикознавця, фольклориста; 110 років від дня народження Михайла Івановича Їжакевича (1909-1975), українського композитора; 100 років тому (1919) голова Ради народних міністрів УНР В. Чехівський підписав Закон про заснуванняв Києві Головної книжкової палати, сьогодні це – державна наукова «Книжкова палата України» 25 січня – День Св. Мучениці Тетяни; 260 років від дня народження Роберта Бернса (1759-1796), британського поета, фольклориста; 145 років від дня народження Вільяма Сомерсета Моема (1874-1965), англійського письменника, драматурга, критика; 26 січня – Міжнародний день митних служб; 27 січня – Міжнародний день пам`яті жертв Голокосту;180 років від дня народження Павла Платоновича Чубинського (1839-1884), українського етнографа, фольклориста, поета, автора слів Гімну України; 28 січня – у 1992 році Верховна Рада України затвердила національний синьо-жовтий прапор як Державний прапор України; 135 років від народження Якова Оскаровича Парнаса (1884-1949), українського біохіміка; 29 січня – День пам`яті героїв Крут; 210 років від дня народження Василя Продана (1809-1882), українського громадського та православного церковного діяча Буковини4 30 січня – 100 років тому (1919) вийшов наказ Міністерства народної освіти УНР щодо викладання українською мовою предметів у вищій, середній і нижчій школах, а також у школах і на курсах для дорослих;185 років від дня народження Володимира Боніфаиійовича Антоновича (1834-1908), українського історика, археолога, етногафа, археографа;
Головна. Новини
About the library
Historical Background
Terms of Use
The order of service users
Administration
Sections
Activities library
Плани роботи
Citizens access point
Календар подій
Контакти
Education news
Education in Ukraine in the media
Education Lviv region in the media
Ресурси
Catalogs and filing
General alphabetical catalog
Readers' alphabetical catalog
Systematic catalog
Systematic educational card file
Periodicals
Electronic catalog
Image Directory
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Indexing by UDC/LBC
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Information activities
Calendar of dates
Books and journals exhibition
Virtual exhibitions
Outstanding teachers Ukraine
Scripts
Calendar of Events
Journal "Kolosok"
Newspaper "Kolosochok"
Bibliographic activity
Reference lists of literature
Bibliographic Indices
Bibliographic reviews
Catalogues exhibitions
Abstracting journal "Pedagogical Thought"
Media Education
Інформаційна сторінка
Methodical activity
Methodical recommendations
Education and professional self
Cultural events
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Contact Us

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

Інформаційна сторінка. Вчителям української мови

There are no translations available.

alt

Із матеріалів щомісячного науково-методичного та літературно-мистецького журналу: «Українська мова і література в школах України», № 9 / 2016.

Огляд публікації "Формування позитивної мотивації учнів до навчання на уроках української мови" (автор – О. Кузнєцова). 

 

 

 

Статтю Олени Кузнєцової - учителя української мови та літератури І кваліфікаційної категорії Малинської ЗОШ № 3 І-ІІІ ступенів (м. Малин, Житомирська область) - присвячено пошуку, розширенню і реалізації можливостей і методів позитивного мотивування школярів до навчального процесу у межах класно-урочної системи у викладанні української мови.

Від мотивації залежить якщо не все, то щонайменше половина успіху будь-якої справи, рівно ж як якість і результативність чи не усіх процесів людської життєдіяльності, зокрема і в рамках навчального-виховної царини. Автор статті фахово окреслює сутнісні і засадничі аспекти мотивації як необхідної складової у викладанні і навчанні, опираючись на власному педагогічному досвіді. Науково-практичні пошуки автора статті  ілюструють збалансованість і адекватність у застосуванні методичних прийомів у справі формування позитивної мотивації учнів залежно від етапів навчально-виховного процесу:

На етапі орієнтації (створення позитивного налаштування на урок) педагог рекомендує використовувати прийоми «Незакінчене речення», «Прогноз погоди», вправи «Ланцюжок добрих побажань», «Спіймай мій настрій», а також дуже цікавий  (не лише з навчально-педагогічного, а й психологічного боку) методичний елемент «рефрейминг» - погляд на ситуацію з іншої сторони, під іншим кутом зору.

На етапі організації навчальної діяльності автор рекомендує використовувати прийоми створення проблемних ситуацій («Мозковий штурм», ігри «Я-лінгвіст», «Редактор» тощо).

На закріплення вивченої теми про звуки і букви помічними є метод загадки, прийом «Хвилинка-веселинка».

На підсумковому етапі (закріплення вивченого) доцільно використовувати розподільчі диктанти та вправи з ключами.

Окремо автор публікації розкриває суть методу закріплення позитивного враження, а також «вправ з пропуском», що підсилюють мотиваційний ефект.

Стане у нагоді вчителю-предметнику також оприлюднений у статті т. зв. «КОШИК МЕТОДИЧНИХ ПРИЙОМІВ», що добре прикрашає і логічно доповнює положення і рекомендації словесника-практика. Кілька підібраних автором «елементів» з цього КОШИКА:

1.Фантастична добавка.                                                    

                                         2. Відстрочена загадка.

                                                           3. Інтелектуальна розминка.

                                                                           4. Картинна галерея.

                                                                                         5. Театр «Мім».

                                                                                     6. Пошта.

                                                                     7. Шпаргалка.

                                                   8. Слабка ланка.

                                     9. Доміно.

                            10. Лото.

Кожен із прийомів методичного «кошика», рівно ж як і кожна з рекомендацій і відомостей статті вказаного фахівця-предметника, за умови раціонального і гармонійного використання й залежно від навчальних потреб, здатні суттєво урізноманітнити шкільні студії і, зрештою, сприяти досягненю акцентованої мети – формуванню позитивнї мотивації до навчання, зокрема на уроках української мови, а також на заняттях із деяких інших навчальних дисциплін. 

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: