8 грудня – 135 років від дня народження Юліана Опільського (справж. – Юрій Львович Рудницький; 1884–1937), українського письменника, майстера історичної прози, філолога, педагога; 130 років від дня народження Євгена Антоновича Золотаренка (1889–1955), українського актора; 120 років від дня народження Миколи Васильовича Горбаня (1899–1973), українського історика, краєзнавця, письменника, громадського діяча; 100 років від дня народження Катерини Логвинівни Ющенко (1919–2001), українського вченого в галузі кібернетики; 9 грудня – Міжнародний день боротьби з корупцією; 120 років від дня народження Якова Петровича Косовського (1899–1975), українського письменника, драматурга, етнографа, громадсько-культурного діяча; 110 років від дня народження Андрія Фроловича Шулиндіна (1909–1983), українського генетика-селекціонера; 10 грудня – День захисту прав людини; 160 років від дня народження Юхима (Євтима) Йосиповича Січинського [Сіцінський, Сецинський (1859–1937)], українського історика, археолога, етнографа, педагога, священика, музейного та громадського діяча; 60 років від дня народження Василя Васильовича Ґабора (1959), українського письменника, літературознавця, журналіста;
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Електронний каталог
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Інформаційна сторінка
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

Інформаційна сторінка. Вчителям української мови

alt

Із матеріалів щомісячного науково-методичного та літературно-мистецького журналу: «Українська мова і література в школах України», № 9 / 2016.

Огляд публікації "Формування позитивної мотивації учнів до навчання на уроках української мови" (автор – О. Кузнєцова). 

 

 

 

Статтю Олени Кузнєцової - учителя української мови та літератури І кваліфікаційної категорії Малинської ЗОШ № 3 І-ІІІ ступенів (м. Малин, Житомирська область) - присвячено пошуку, розширенню і реалізації можливостей і методів позитивного мотивування школярів до навчального процесу у межах класно-урочної системи у викладанні української мови.

Від мотивації залежить якщо не все, то щонайменше половина успіху будь-якої справи, рівно ж як якість і результативність чи не усіх процесів людської життєдіяльності, зокрема і в рамках навчального-виховної царини. Автор статті фахово окреслює сутнісні і засадничі аспекти мотивації як необхідної складової у викладанні і навчанні, опираючись на власному педагогічному досвіді. Науково-практичні пошуки автора статті  ілюструють збалансованість і адекватність у застосуванні методичних прийомів у справі формування позитивної мотивації учнів залежно від етапів навчально-виховного процесу:

На етапі орієнтації (створення позитивного налаштування на урок) педагог рекомендує використовувати прийоми «Незакінчене речення», «Прогноз погоди», вправи «Ланцюжок добрих побажань», «Спіймай мій настрій», а також дуже цікавий  (не лише з навчально-педагогічного, а й психологічного боку) методичний елемент «рефрейминг» - погляд на ситуацію з іншої сторони, під іншим кутом зору.

На етапі організації навчальної діяльності автор рекомендує використовувати прийоми створення проблемних ситуацій («Мозковий штурм», ігри «Я-лінгвіст», «Редактор» тощо).

На закріплення вивченої теми про звуки і букви помічними є метод загадки, прийом «Хвилинка-веселинка».

На підсумковому етапі (закріплення вивченого) доцільно використовувати розподільчі диктанти та вправи з ключами.

Окремо автор публікації розкриває суть методу закріплення позитивного враження, а також «вправ з пропуском», що підсилюють мотиваційний ефект.

Стане у нагоді вчителю-предметнику також оприлюднений у статті т. зв. «КОШИК МЕТОДИЧНИХ ПРИЙОМІВ», що добре прикрашає і логічно доповнює положення і рекомендації словесника-практика. Кілька підібраних автором «елементів» з цього КОШИКА:

1.Фантастична добавка.                                                    

                                         2. Відстрочена загадка.

                                                           3. Інтелектуальна розминка.

                                                                           4. Картинна галерея.

                                                                                         5. Театр «Мім».

                                                                                     6. Пошта.

                                                                     7. Шпаргалка.

                                                   8. Слабка ланка.

                                     9. Доміно.

                            10. Лото.

Кожен із прийомів методичного «кошика», рівно ж як і кожна з рекомендацій і відомостей статті вказаного фахівця-предметника, за умови раціонального і гармонійного використання й залежно від навчальних потреб, здатні суттєво урізноманітнити шкільні студії і, зрештою, сприяти досягненю акцентованої мети – формуванню позитивнї мотивації до навчання, зокрема на уроках української мови, а також на заняттях із деяких інших навчальних дисциплін. 

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: