5 травня – 175 років від дня народження Генрика Сенкевича [повне ім’я – Генрик Адам Александр Піус Сенкевич (1846–1916)], польського письменника білорусько-татарського походження, лауреата Нобелівської премії в галузі літератури (1905); 100 років від дня народження Артура Леонарда Шавлова (1921–1999), американського фізика, лауреата Нобелівської премії в галузі фізики (1981); 90 років від дня народження Миколи Кіндратовича Кондратюка (1931–2006), українського співака, педагога, музично-громадського діяча; 6 травня – День великомученика Георгія Побідоносця (Юрія Змієборця, Георгія Переможця); День піхоти; 150 років від дня народження Опанаса Івановича Завадського (1871 – після 1910), українського хормейстера, педагога; 100 років від дня народження Олександри Федорівни Селюченко (1921–1987), української майстрині художньої кераміки; 80 років від дня народження Володимира Павловича Небоженка (1941), українського скульптора; 7 травня – 180 років від дня народження Бориса Станіславовича Познанського (1841–1906), українського письменника, етнографа, громадського діяча; 160 років від дня народження Рабіндраната Тагора [Робіндронатх Тхакур (1861–1941)], індійського та бенгальського поета, прозаїка, драматурга, громадського діяча, лауреата Нобелівської премії в галузі літератури (1913) ; 80 років від дня народження Олексія Васильовича Кожекова (1941), українського живописця, монументаліста, графіка; 8 травня – 8–9 Дні пам’яті та примирення, присвячені пам’яті жертв Другої світової війни; День пам’яті та примирення; Всесвітній день Червоного Хреста і Червоного Півмісяця’ Всесвітній день мігруючих птахів; 100 років від дня народження Миколи Федоровича Козловського (1921–1996), українського фотохудожника, педагога; 80 років від дня народження Олександра Вікторовича Бузилевича (1941–2018), українського кінооператора; 9 травня – День Перемоги над нацизмом у Другій світовій війні (День Перемоги); День матері’;150 років від дня народження Володимира Михайловича Гнатюка (1871–1926), українського фольклориста, етнографа, мовознавця, літературознавця, мистецтвознавця, громадсько-культурного діяча; 110 років від дня народження Мирослава Никифоровича Григоріїва (1911– 2000), українського художника-графіка, журналіста (США); 10 травня – 100 років від дня народження Юрія Павловича Жбакова (1921–1999), українського актора театру та кіно; 100 років від дня народження Михайла Ілліча Кривенка (1921–2008), українського живописця; 11 травня – 130 років від дня народження Льва Миколайовича Делоне (1891–1969), українського ботаніка, цитолога, генетика, селекціонера; 12 травня – 90 років від дня народження Юрія Олексійовича Луціва (1931), українського диригента, педагога; 13 травня – 100 років від дня народження Йосипа Йосиповича Корби (1921–1988), українського актора, режисера, громадського діяча; 14 травня – 150 років від дня народження Василя Семеновича Стефаника (1871–1936), українського письменника, громадсько-політичного діяча; 15 травня – Міжнародний день сім’ї; День Європи; День науки; 130 років від дня народження Михайла Опанасовича Булгакова (1891–1940), російського письменника, драматурга, лікаря, народженого в Україні; 130 років від дня народження Костянтина Симоновича Гамсахурдіа (1891–1975), грузинського письменника, філолога, історика, літературознавця, одного з найвизначніших грузинських прозаїків XX ст.; 120 років від дня народження Мойсея Юхимовича Мижирицького [Мойше Хаїм-Берович (1901–1951)], єврейського літературознавця, критика; 110 років від дня народження Макса Рудольфа Фріша (1911–1991), швейцарського прозаїка, драматурга, публіциста;
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Інформаційна сторінка
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

Інформаційна сторінка. Вчителям української мови

alt

Із матеріалів щомісячного науково-методичного та літературно-мистецького журналу: «Українська мова і література в школах України», № 9 / 2016.

Огляд публікації "Формування позитивної мотивації учнів до навчання на уроках української мови" (автор – О. Кузнєцова). 

 

 

 

Статтю Олени Кузнєцової - учителя української мови та літератури І кваліфікаційної категорії Малинської ЗОШ № 3 І-ІІІ ступенів (м. Малин, Житомирська область) - присвячено пошуку, розширенню і реалізації можливостей і методів позитивного мотивування школярів до навчального процесу у межах класно-урочної системи у викладанні української мови.

Від мотивації залежить якщо не все, то щонайменше половина успіху будь-якої справи, рівно ж як якість і результативність чи не усіх процесів людської життєдіяльності, зокрема і в рамках навчального-виховної царини. Автор статті фахово окреслює сутнісні і засадничі аспекти мотивації як необхідної складової у викладанні і навчанні, опираючись на власному педагогічному досвіді. Науково-практичні пошуки автора статті  ілюструють збалансованість і адекватність у застосуванні методичних прийомів у справі формування позитивної мотивації учнів залежно від етапів навчально-виховного процесу:

На етапі орієнтації (створення позитивного налаштування на урок) педагог рекомендує використовувати прийоми «Незакінчене речення», «Прогноз погоди», вправи «Ланцюжок добрих побажань», «Спіймай мій настрій», а також дуже цікавий  (не лише з навчально-педагогічного, а й психологічного боку) методичний елемент «рефрейминг» - погляд на ситуацію з іншої сторони, під іншим кутом зору.

На етапі організації навчальної діяльності автор рекомендує використовувати прийоми створення проблемних ситуацій («Мозковий штурм», ігри «Я-лінгвіст», «Редактор» тощо).

На закріплення вивченої теми про звуки і букви помічними є метод загадки, прийом «Хвилинка-веселинка».

На підсумковому етапі (закріплення вивченого) доцільно використовувати розподільчі диктанти та вправи з ключами.

Окремо автор публікації розкриває суть методу закріплення позитивного враження, а також «вправ з пропуском», що підсилюють мотиваційний ефект.

Стане у нагоді вчителю-предметнику також оприлюднений у статті т. зв. «КОШИК МЕТОДИЧНИХ ПРИЙОМІВ», що добре прикрашає і логічно доповнює положення і рекомендації словесника-практика. Кілька підібраних автором «елементів» з цього КОШИКА:

1.Фантастична добавка.                                                    

                                         2. Відстрочена загадка.

                                                           3. Інтелектуальна розминка.

                                                                           4. Картинна галерея.

                                                                                         5. Театр «Мім».

                                                                                     6. Пошта.

                                                                     7. Шпаргалка.

                                                   8. Слабка ланка.

                                     9. Доміно.

                            10. Лото.

Кожен із прийомів методичного «кошика», рівно ж як і кожна з рекомендацій і відомостей статті вказаного фахівця-предметника, за умови раціонального і гармонійного використання й залежно від навчальних потреб, здатні суттєво урізноманітнити шкільні студії і, зрештою, сприяти досягненю акцентованої мети – формуванню позитивнї мотивації до навчання, зокрема на уроках української мови, а також на заняттях із деяких інших навчальних дисциплін. 

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: