19 вересня – 200 років від дня народження Олександра Івановича Павловича (1819–1900), українського фольклориста, етнографа, поета, педагога, священика, громадського діяча; 110 років від дня народження Василя Васильовича Зозуляка (1909–1994), українського письменника (Словаччина); 20 вересня – 90 років від дня народження Івана Олексійовича Світличного (1929–1992), українського поета, літературознавця, мовознавця, критика, правозахисника; 21 вересня – Різдво Пресвятої Богородиці. Друга Пречиста; Міжнародний день миру; День винахідника і раціоналізатора; День фармацевтичного працівника; 100 років від дня народження Любові Пилипівни Калачевської (1919–1995), української актриси; 90 років від дня народження Павла Федоровича Кампова (1929–2009), українського публіциста, громадського діяча, правозахисника; 22 вересня – День партизанської слави; День машинобудівника; 180 років від дня народження Корнила Миколайовича Устияновича (1839–1903), українського художника, письменника, публіциста, громадського діяча; 130 років від дня народження Сергія Степановича Дложевського (1889–1930), українського філолога, мовознавця, літературознавця, краєзнавця, археолога, педагога; 100 років від дня народження Петра Трохимовича Маркушевського (1919–2001), українського літературознавця, театрознавця, фольклориста, критика; 23 вересня – 140 років від дня народження Павла Івановича Сениці (1879–1960), українського композитора, фольклориста, педагога; 120 років від дня народження Євмена Івановича Мариківського (1899–1986), українського диригента, педагога; 90 років від дня народження Григорія Никифоровича Цицалюка (1929–1995), українського композитора, педагога; 80 років від дня народження В'ячеслава Михайловича Мальця (1939), українського письменника; 24 вересня – 125 років від дня народження Романа Григоровича Купчинського (1894–1976), українського поета, прозаїка, журналіста, редактора, критика, композитора, громадського діяча (США) 25 вересня – 190 років від дня заснування (1829) Одеської національної наукової бібліотеки (на той час – Міська публічна бібліотека); 100 років від дня народження Сергія Дмитровича Зубкова (1919–2007), українського літературознавця; 26 вересня –110 років від дня народження Івана Павловича Шаповала (1909–після 1999), українського скульптора, педагога; 100 років від дня народження Олександра Боніфатійовича Гринька [справж. – Гриньков (1919–2013)], українського актора, публіциста, культурного діяча 27 вересня – Воздвиження Хреста Господнього; Всесвітній день туризму; День вихователя і всіх дошкільних працівників; 170 років від дня народження Едгара Ковача (1849–1912), українського архітектора, живописця, теоретика мистецтва угорського походження; 130 років від дня народження Олександра Костянтиновича Дорошкевича (1889–1946), українського літературознавця, критика, педагога; 90 років від дня народження Єлизавети Федорівни Миронової (1929–2010), української майстрині декоративного розпису; 75 років від дня народження Гізели Альбертівни Циполи (1944), української співачки; 28 вересня – 90 років від дня народження Дмитра Васильовича Павличка (1929), українського поета, перекладача, літературного критика, громадсько-політичного діяча, Героя України (2004); день народження Василя Олександровича Сухомлинського (1918-1970), українського педагога; 29 вересня – 170 років від дня народження Якова Олександровича Новикова (1849–1912), українського соціолога, економіста, педагога, громадського діяча; 90 років від дня народження Віктора Михайловича Іконника (1929–2000), українського хорового диригента, композитора, педагога; 30 вересня – День мучениць Віри, Надії, Любові та матері їх Софії; Всеукраїнський день бібліотек; День усиновлення; 160 років від дня народження Альфреда Антона Єнсена (1859–1921), шведського вченого-славіста, поета, літературознавця, перекладача; 130 років від дня народження Катерини Людвиківни Лучицької (1889–1971), української актриси, режисера; 120 років від дня народження Андрія Степановича Паніва (1899–1937), українського поета, журналіста, перекладача; 110 років від дня народження Івана Івановича Гарапка (1909–2002), українського скульптора; 110 років від дня народження вана Михайловича Керницького (1909–1979), українського мовознавця; 110 років від дня народження Олексія Григоровича Тарасенка (1909–1991), українського актора, режисера.
Продажа новостроек от застройщика. Готовые новостройки продажа квартир от застройщика. Продажа новостроек в подмосковье. Продажа загородной недвижимости. Большой рынок загородной недвижимости. Обзор загородной недвижимости. Укладка линолеума на пол. Быстрая укладка линолеума своими руками. Цена укладка линолеума. Ремонт клавиатуры ноутбука. Быстрый ремонт клавиатуры своими руками. Сколько стоит ремонт клавиатуры. Потребительский кредит проценты. Кредит потребительский где взять. Потребительский кредит низкая процентная ставка. World of warcraft скачать торрент. Популярная игра world of warcraft. World of warcraft бесплатно. Журнал моделист конструктор. Журнал моделист конструктор онлайн. Моделист конструктор читать онлайн. Купить квартиру на первом этаже. Хороша ли квартира на первом этаже. Минусы квартиры на первом этаже.
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Електронний каталог
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Інформаційна сторінка
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

Інформаційна сторінка. – Практичним психологам, педагогам-дошкільникам, батькам

alt

Із матеріалів журналу «Практичний психолог: дитячий садок» (2016, № 10)

Огляд публікації «Дитячий малюнок: навчитися розуміти та цінувати»(автор- Леся Вовчик-Блакитна).

 

 

 

Діти чутливо реагують на будь-які події в житті соціуму. Якщо дорослі пам’ятають минуле, бережуть цю пам’ять, то це стає й набутком дітей, їхнім власним скарбом. Розглядаючи малюнки дітей, розуміємо, що їхні соціальні емоційні реакції часто-густо є суголосним суспільному настрою. Водночас дошкільники передають на папері й власні переживання, свою зацікавленість, тривогу, радість, спокій. У такий спосіб вони повідомляють дорослим про свій психологічний стан. Яка ж сила в малюнку? У чому його загадка? Про що він може розповісти уважному фахівцеві або зацікавленим батькам?

Психологічна суть дитячого малюнка   Видатний психолог Олександр Запорожець наголошував, що саме малювання, подібно до гри , дає змогу дітям глибше осмислити навколишній світ. Та найважливіше передусім те, що з оволодінням зображувальною діяльністю в дошкільників виникає й розвивається внутрішній ідеальний план дії, якого не було в ранньому дитинстві. У дошкільному періоді таке планування діяльності ще не є цілком внутрішнім, воно потребує матеріальних опор, однією з яких і є малюнок.

Малюнок як спосіб опанування суспільного досвіду   Діти зображають безпосередньо те, що вже знають і щомиті дізнаються про світ. А це дає змогу говорити про дитячий малюнок як правдивий документ епохи. За допомогою своїх малюнків діти передають глибинне розуміння світу, його смислове наповнення. Водночас вони виражають власні смисли, особисте ставлення до світу і того, що в ньому є або чого бракує. І головне, у такий спосіб, дошкільники описують, яким прагнуть бачити світ. Тобто психологічні структури фантазії проявляються в дитячих малюнках особливо яскраво, хоча, по суті, вони є повністю чи частково неусвідомленими. Психологічні дослідження доводять, що, на відміну від рівнів свідомості дорослих, рівні свідомості дітей не так жорстко зафіксовані, а навпаки, рухливіші. Тож у мовленні, іграх, поведінці дошкільників можна віднайти елементи глибинних полів свідомості, віддзеркалення різних епох розвитку людства. Так, у дитячому фольклорі. казках бачимо особливості розвитку мислення, уявлень і способу життя наших пращурів.

Малюнок як інструмент діагностики психічного стану дитини   Дитячий малюнок – це лише ескіз, приблизна проекція багаторівневого й динамічного утворення психологічного портрета кожної дитини, загальний «зліпок» її внутрішнього світу. Утім для аналізування реального психологічного стану дітей або особливостей їхньої індивідуальності зацікавленим та вдумливим дорослим завжди необхідно розглядати не один малюнок «на замовлення», а цілу серію зображень, яку дошкільники створюють удома, у дитячому садку або під час консультації з практичним психологом.

Наголосимо на необхідності серйозного ставлення до дитячого малюнка та застережемо, що незнання законів та нормативів формування графічного та змістового боків малюнка призводить до значних помилок під час трактування його змісту

Малюнок як «психіка, винесена назовні» або душа дітей, своєрідна форма емоційних переживань є ще й потужним засобом психотерапії, що має вагомий психотерапевтичний ефект. Тому під час роботи з кожною дитиною практичний психолог зазвичай має заохотити її до малювання Позаяк саме малюнок є вивіреним адекватним способом діагностики ситуативного психологічного стану або загального соціального статусу дітей. Такий діагностичний малюнок має переваги не лише завдяки точності, повноті та можливості неодноразового повернення до нього, а й завдяки тому, що він надає дошкільникам змогу відреагувати на неприємні емоції, негативні почуття, звільнитися від них.

Кваліфіковані психологи, аналізуючи малюки дітей, зазвичай послуговуються загальним принципом: «Не зашкодь!».Перебільшення значення проектної інтерпретації малюнка зумовлює значно більшу кількість загроз в психологічній діагностиці, порівняно з недооціненням цієї інтерпретації.

Авторка підсумовує свої виклади: дитячий малюнок виконує важливу психологічну функцію, є своєрідною графічною мовою, розповіддю дошкільників про важливі події нелише в їхньому житті, а й житті всього суспільства, що переживає доленосні часи випробувань. Тож дорослим слід уважніше придивлятися, що і як малюють діти.     

            Сторінку підготувала: Оксана Северин.

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: