11 серпня – 110 років від дня народження Юрія (Марата) Васильовича Андрущенка (1910–1975), українського поета, журналіста ; 12 серпня – Міжнародний день молоді ; 210 років від дня народження Аполлона Миколайовича Мокрицького (1810–1870), українського та російського живописця, педагога ; 130 років від дня народження Олександра Йосиповича Вишнівського (1890–1975), українського військового діяча, полковника Армії УНР ; 110 років від дня народження Олекси (Олеся) Несторовича Гай-Головка [справж. – Головко (1910–2006)], українського письменника, поета, літературознавця, журналіста, громадського діяча (Канада) ; 13 серпня – 130 років від дня народження Володимира Івановича Кедровського (1890–1970), українського публіциста, журналіста, військового та громадсько-політичного діяча, полковника Армії УНР ; 14 серпня – Винесення чесних древ Животворного Хреста Господнього. Медовий Спас ; 15 серпня – День археолога ; 16 серпня – 160 років від дня народження Жуля Лафорга (1860–1887), французького поета-символіста; 100 років від дня народження Генрі Чарлза Буковського (1920–1994), американського письменника, поета, сценариста; 90 років від дня народження Василя Степановича Гвоздецького (1930), українського вченого в галузі електрозварювання, фізика ; 18 серпня – 270 років від дня народження Антоніо Сальєрі (1750–1825), італійського та австрійського композитора, диригента, педагога ; 140 років від дня народження Осипа Кириловича Кузьми (1880–1954), українського видавця, культурно-освітнього діяча ; 19 серпня – Преображення Господнє. Яблучний Спас ; Всесвітній день гуманітарної допомоги ; День пасічника ; 240 років від дня народження П’єра-Жана Беранже (1780–1857), французького поета ; 20 серпня – 125 років від дня народження Омеляна Нижанківського (1895–1973), українського піаніста, органіста, композитора, музиколога, педагога ; 100 років від дня народження Василя Онуфрійовича Власенка (1920–1986), українського літературознавця ; 21 серпня –110 років від дня народження Дмитра Блажейовського (1910–2011), українського історика, майстра художньої вишивки, священника, церковного діяча ; 110 років від дня народження Юрія Григоровича Костюка (1910–1995), українського письменника, драматурга, сценариста, критика, мистецтвознавця, театрознавця ; 22 серпня – 120 років від дня народження Петра Григоровича Юрченка (1900–1972), українського архітектора, мистецтвознавця ; 100 років від дня народження Рея Дугласа Бредбері (1920–2012), американського письменника, драматурга, сценариста ; 23 серпня – День Державного Прапора України; 140 років від дня народження Олександра Гріна [справж. – Олександр Степанович Гриневський (1880–1932)], російського письменника; 120 років від дня народження Лавра (Лаврентія) Івановича Дяченка (1900–1937), українського поета, публіциста; 24 серпня –День Незалежності України (1991) ; 250 років від дня народження Шарля-Луї Лесюра (1770–1849), французького історіографа, публіциста, дослідника історії українського козацтва ; 25 серпня – 80 років від дня народження Марії Миколаївни Влад (1940–2017), української письменниці, поетеси, журналістки, громадської діячки ;80 років від дня народження Миколи Григоровича Жулинського (1940), українського літературознавця, критика, громадсько-політичного діяча ; 26 серпня – 280 років від дня народження Жозефа-Мішеля Монгольф’є (1740–1810), французького вченого, винахідника повітряної кулі ; 140 років від дня народження Гійома Аполлінера [справж. – Аполлінарій Костровицький (1880–1918)], французького поета, критика, художника ;130 років від дня народження Абдулли Абілєвича Лятіф-заде (1890–1938), кримськотатарського поета, літературознавця, перекладача, критика, педагога ; 110 років від дня народження Матері Терези [справж. – Агнес Гонджа Бояджиу (1910–1997)], албанської черниці, громадської діячки, засновниці доброчинних місій, лауреатки Нобелівської премії миру (1979) ; 27 серпня – 250 років від дня народження Георга Вільгельма Фрідріха Гегеля (1770–1831), німецького філософа, творця систематичної теорії діалектики ; 28 серпня – Успіння Пресвятої Богородиці. Перша Пречиста ; 130 років від дня народження Дмитра Юрійовича Загула (1890–1944), українського поета, публіциста, літературознавця, критика, перекладача, педагога, громадського діяча ; 100 років від дня народження Василя Васильовича Глушка (1920–1998), українського вченого, геолога, педагога ; 70 років від дня народження Івана Юрійовича Яцканина (1950), українського письменника, публіциста, перекладача, журналіста, редактора, видавця (Словаччина) ; 29 серпня – Перенесення Нерукотворного Образа Господнього. Горіховий Спас ; День авіації ;240 років від дня народження Жана Огюста Домініка Енгра (1780–1867), французького живописця ; 120 років від дня народження Сергія Федоровича Домазара [справж. – Давиденко (1900–1987)], українського письменника, прозаїка, публіциста, перекладача ; 110 років від дня народження Олександра Івановича Юрженка (1910–1999), українського вченого в галузі фізичної хімії ; 30 серпня – День шахтаря ; 160 років від дня народження Ісаака Ілліча Левітана (1860–1900), російського живописця-пейзажиста ;130 років від дня народження Юліана Юрія Максимчука (1890–1980), українського філателіста, юриста, громадського діяча ;120 років від дня народження Сергія Вікторовича Шамрая [Шамраєв (1900–1939)], українського історика 31 серпня – 130 років від дня народження Андрія Васильовича Волощака (1890–1973), українського поета, громадського діяча ;
Головна. Новини
Про бібліотеку
Історична довідка
Правила користування
Порядок обслуговування користувачів
Керівництво
Структурні підрозділи (відділи)
Діяльність бібліотеки
Плани роботи
Пункт доступу громадян
Календар подій
Контакти
Новини освіти
Освіта України у ЗМІ
Освіта Львівщини у ЗМІ
Ресурси
Каталоги і картотеки
Генеральний абетковий каталог
Читацький абетковий каталог
Систематичний каталог
Систематична педагогічна картотека
Періодичні видання
Імідж-каталог
Інтернет-ресурси
Словники
Пошукові системи, електронні бібліотеки
Освітянські бібліотеки Львівщини
Видавництва психолого-педагогічної літератури
Книга Вголос = Voicebook
Про наш проект
Аудіо-презентації книг
Аудіо-композиції на теми творів
Аудіо-композиції про видатних людей
Читаємо дітям
Послуги
Індексування за УДК
Бібліотечному фахівцю
Електронна доставка документів
Доступ до публічної інформації
Знайомтесь: нові книги
Діяльність
Інформаційна діяльність
Календар знаменних дат
Книжково-журнальні виставки
Віртуальні виставки
Видатні педагоги України
Сценарії
Календар подій
Журнал "Колосок"
Газета "Колосочок"
Бібліографічна діяльність
Рекомендаційні списки літератури
Бібліографічні покажчики
Бібліографічні огляди
Каталоги виставок
Реферування журналу "Педагогічна думка"
Медіаосвіта
Інформаційна сторінка
Методична діяльність
Методичні рекомендації
Підвищення кваліфікації та проф. самоосвіта
Культурно-мистецькі заходи
Проекти
Пізнаємо Львів: пам'ятки історії та культури
Пізнаємо Україну: пам'ятки історії та культури
Творчість наших користувачів
Спорт Галичини: історичний календар
Відкриті дані
Нормативна та правова база
Організаційні документи
Статут
Фінансова звітність
Реєстр відкритих даних
Бюджет
Кошторис
Штатний розпис
Державні закупівлі
Додаток до річного плану закупівель
Електронна доставка документів
Зворотній зв'язок

Комунальний заклад Львівської обласної ради "Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека"

центр інформаційного та комунікативного забезпечення потреб в освіті і самоосвіті, в профорієнтації, в духовному, емоційному, естетичному розвитку педагогічних працівників.

 

Календар подій

Інформаційна сторінка. Вчителю української мови

alt

Із матеріалів науково-методичного журналу: «Вивчаємо українську мова та літературу», № 27 / 2016.

Огляд публікації «Розвиток пізнавальної активності школярів засобами ігрових мовних матеріалів» (автор – О. М. Коротка ).

 

 

 

Автор пропонованої статті – Коротка О. М. – учитель Кам’янсько-Слобідської ЗОШ І-ІІ ст. (Новгород-Сіверський р-н, Чернігівська обл.). У дослідницьких матеріалах розкриваються аспекти розгортання пізнавальної діяльності учнів за допомогою ігрових мовних елементів. Передують розкриттю теми і задуму публікації важливі вступні положення, де автор нагадує:

Вивчення української мови в школі передбачає реалізацію трьох головних завдань:

1) розвивати мислення, креативні вміння й здібності;

2) дати учням знання з мови і вміння використовувати їх у комунікативній практиці;

3) виховувати національно свідому особистість.

Реалізація навчально-виховних завдань перебуває у безпосередній залежності від активної зацікавленості предметом, від бажання знати його, а це у свою чергу залежить від наявності і якості впровадження на уроках відповідних засобів – у цьому випадку – цікавих задань для школярів та ігрових форм роботи над українським словом.

Серед таких завдань та ігрових мовних матеріалів автор статті виділяє різного роду гуртові, усні і письмові конкурси, аукціони, естафети, а також лінгвістичні задачі та завдання, де треба розгадувати шаради, метаграми, криптограми, логогрифи, тайнописи (шифровані записи; наприклад, літературні тайнописи), лінійні кросворди тощо. Приклади:

Конкурс «ХТО НАЗВЕ ОСТАННЄ СЛОВО».

/ наприклад, з теми «Фразеологія», педагог пропонує учням кілька завдань, серед яких: назвати синонімічні фразеологізми до зворотів «замилювати очі», «байдики бити»; навести висловлювання українських письменників, що стали крилатими висловами; «відремонтувати» фразеологізми, як-от: «г р а б л я м и  по воді писані» та ін. /  

гра «ЛАНЦЮЖОК»

/ у процесі заходу конкурсанти добирають слово, що починається останнім складом (звуком, буквою) названого попереднім учасником: читати – тиререспублікаказка…/

МОВНІ ЗАГАДКИ

/ питання для учнів можуть бути прості, і водночас цікаві: «чим різняться сир і рис?» - відповідь: порядком звуків! /

ЗАВДАННЯ НА ВИЛУЧЕННЯ СЛІВ

/ завдання на вилучення слів або словосполучень (чи речень), які відрізняються від інших значенням або іншими граматичними ознаками: третій (четвертий) зайвий, та ін. /

ЛІТЕРАТУРНИЙ ТАЙНОПИС

/ тайнопис – шифрований запис; у літературному тайнописі склади чи букви тексту записують у фігуру, кружечки або й без них не в узвичаєному порядку, а з інтервалом у два-чотири знаки /

БІЛАЙВОРД (лінійний кросворд)

/ у білайворді відгадані слова створюють ланцюжок, де наступне слово накладається на частину попереднього, а завдання-тлумачення слів пропонують на двох рядках – знизу й зверху /

У публікації підкреслюється, що немає жодної теми шкільного курсу, під час вивчення якої не можна використати цікавих ігор та завдань. Виходячи із цього, кожен педагог, - вважаємо, - при наявності доброї волі, і залежно від мети, цільових завдань, напрямів роботи, віку вихованців та рівня їхньої підготовки, - здатен і може, в тій чи іншій формі, як урізноманітнити навчальний процес загалом, так і «спровокувати» зростання пізнавальної активності учнів простими і доступними засобами, а у нашому випадку – засобами ігрових мовних матеріалів

Нам цікаво : які книги Ви читаєте: